Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2005, 18:48
Blondt
Avatar van Blondt
Blondt is offline
Nou sinds ongeveer 3 maanden krijg ik kleine rode bultjes bij mn ogen als ik mascara gebruikt heb. In het begin waren dit maar een paar en viel het ook niet zo op, ik wist ook nog niet dat het van de masacara kwam. Maar t werd steeds erger en heb dus uitgetest waar het van zou kunnen komen, en het moet dus aan de mascara liggen. Ik heb al een afspraak staan met de huidarts, maar das pas 14 februari. Ik vroeg me nou af of meer mensen hier last van hebben en wat ze er tegen doen. Ik heb namelijk jarenlang mascara gebruikt zonder enig probleem, en ik heb nou al verschillende merken geprobeerd maar met allen het zelfde resultaat.

Dus weet iemand misschien waar het aan kan liggen en wat ik er aan kan doen (bijv een bepaald soort mascara gebruiken)
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 18:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Zijn die bultjes onder je ogen? En heel klein? En gaan ze niet meer weg? Dan heb je waarschijnlijk last van verstopte porien. Hmm maar als ze rood zijn zal dit het wel niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 19:07
TIEN
Avatar van TIEN
TIEN is offline
miss ligt t aan je make/ up verwijderaar?
miss een andere mascare probere?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 19:50
[Wacko] KiP
Avatar van [Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Er is ook mascara speciaal voor gevoelige ogen, misschien dat als je die gebruikt dat je het probleem niet hebt.
__________________
niet rokers sterven ook
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 19:51
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
keb een x gehoord dat als je iets met henna te maken hebt gehad dat je dan allergisch kunt worden van mascara en andere dingen waar van zulke ingredienten inzitten..
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 20:02
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Er bestaat natuurlijke make up die veel beter is voor je gezicht. Die is vaak erg duur. http://www.hauschka.nl/

Het zou kunnen dat je er gewoon een allergie tegen hebt ontwikkeld, dat is niet zo heel gek opzich.
__________________
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 19:33
bassgirl
Avatar van bassgirl
bassgirl is offline
het kan ook zijn dat je een nikkelallergie hebt, nikkel zit ook in veel mascara's, mja die van de hema en de h&m bv niet, ik heb er ook last van...
__________________
i'm addicted to music
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 19:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb hele gevoelige ogen en kan dus ook slecht tegen oogmake-up. Ik gebruik nu de mascara van Miss sporty (van de kruidvat) en daar kan ik wel tegen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 20:01
Blondt
Avatar van Blondt
Blondt is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-01-2005 @ 20:45 :
Ik heb hele gevoelige ogen en kan dus ook slecht tegen oogmake-up. Ik gebruik nu de mascara van Miss sporty (van de kruidvat) en daar kan ik wel tegen.
Ja die gebruik ik nou ook al 3 jaar, maar daar krijg ik nou dus opeens ook die rode bultjes van...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 21:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Blondt schreef op 19-01-2005 @ 21:01 :
Ja die gebruik ik nou ook al 3 jaar, maar daar krijg ik nou dus opeens ook die rode bultjes van...
Heb je toevallig net een nieuwe gekocht? Misschien is er iets veranderd aan de samenstelling ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 21:24
Blondt
Avatar van Blondt
Blondt is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-01-2005 @ 22:11 :
Heb je toevallig net een nieuwe gekocht? Misschien is er iets veranderd aan de samenstelling ofzo.
Nope.. ik heb ook andere merken mascara's geprobeerd en daar heb ik het zelfde mee. Ik denk dat ik toch maar moet wachten op wat de huidarts ervan zegt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 21:56
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
[Wacko] KiP schreef op 18-01-2005 @ 20:50 :
Er is ook mascara speciaal voor gevoelige ogen, misschien dat als je die gebruikt dat je het probleem niet hebt.
Daar kon ik dus niet tegen, kreeg er onwijs jeukende ogen ervan.

@ ts: je kunt inderdaad een allergie ontwikkelen voor iets dat je al jarenlang gebruikt. Ik had het met foundation van de hema.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 13:08
$tarlight
Avatar van $tarlight
$tarlight is offline
Ik heb het ook gehad, misschien een idee om een tijdje geen mascara te gebruiken en dan later een ander merk (ik weet dat je dat al gedaan hebt, maar ik heb ook gewoon verder geprobeerd totdat ik een mascara had zonder problemen)

succes er mee
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 15:39
Aardappeltje
Avatar van Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Het kan ook heel goed zijn dat je allergies bent voor je make-upremover. Dat had ik ook. Nu heb ik een wat duurdere, maar die is veel minder aggressief en nu heb ik nergens last meer van...
__________________
Zin in leren?? Ga even liggen, dan is het zo weer over...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 12:47
Blondt
Avatar van Blondt
Blondt is offline
Citaat:
Aardappeltje schreef op 20-01-2005 @ 16:39 :
Het kan ook heel goed zijn dat je allergies bent voor je make-upremover. Dat had ik ook. Nu heb ik een wat duurdere, maar die is veel minder aggressief en nu heb ik nergens last meer van...
Ja dat zou ook kunnen, maar ik denk het haast niet, aangezien ik al een hele milde remover heb. Maar ik ga het wel ff uitproberen!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.