PDA

[Archief] Bekijk het origineel op : Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'

Pagina's : 1 [2] 3

McCaine
28-04-2005, 20:24
Love & Peace schreef op 28-04-2005 @ 21:16 :
Jah tuurlijk is het een dreigement. Jij presteert het soms om blonder als mij om de hoek te komen :p (y) dan mij :p

Verwijderd
28-04-2005, 20:26
McCaine schreef op 28-04-2005 @ 21:24 :
dan mij :p

Ik begrijp het nu pas :(
Nu kom ik zeker nog blonder over :D :o

Verwijderd
28-04-2005, 20:29
McCaine schreef op 28-04-2005 @ 21:24 :
dan mij :p :nono: :nono:

dan ík....

McCaine
28-04-2005, 20:35
MetalliCat schreef op 28-04-2005 @ 21:29 :
:nono: :nono:

dan ík.... sst, nou moet je het niet verklappen :nono:

Verwijderd
28-04-2005, 20:36
McCaine is hier het blondst!

Verwijderd
29-04-2005, 11:37
Doodstraf voor Amerikaanse militair

Uitgegeven: 29 april 2005 07:00
Laatst gewijzigd: 29 april 2005 12:34

MIAMI - Een Amerikaanse militaire jury heeft donderdag een sergeant van het leger veroordeeld tot de doodstraf wegens een aanslag op collega-militairen in Koeweit aan de vooravond van de inval in Irak twee jaar geleden. Dat meldden militaire functionarissen.

Sergeant Hasan Akbar, een ex-lid van de 101e Luchtlandingsdivisie, gooide op 23 maart 2003 handgranaten in een tent in Camp Pennsylvania en schoot daarna op de militairen. Er vielen twee doden en veertien gewonden. De tot de islam bekeerde Akbar werd een week geleden al schuldig verklaard.

Volgens het televisiestation WRAL bood Akbar kort voor het vonnis zijn excuses aan. "Ik verontschuldig mij voor mijn acties. Toen ik het deed had ik het gevoel dat mijn leven in gevaar was en had ik andere problemen." De zaak wordt automatisch doorverwezen naar een hof van beroep.

Volgens zijn raadslieden draaide Akbar door nadat zijn collega's hem voortdurend hadden gepest en zijn religie bespot. Hij is de eerste militair sinds de oorlog in Vietnam die tot de dood is veroordeeld voor het doodschieten van een andere militair. De laatste militaire executie had plaats in 1961.

bron (http://www.nu.nl/news/519553/22/Doodstraf_voor_Amerikaanse_militair.html)

Odin
29-04-2005, 18:57
Blanke boer voert neger aan zeldzame leeuwen
De apartheid in Zuid-Afrika is voorbij, maar dat maakt een blanke boer niets uit. Hij voerde zijn leeuwen een levende neger.

Zwarte knecht
De boer is door een rechter schuldig bevonden. Ook een zwarte knecht van de boer zal worden gestraft. De rechtbank gaat tegen een tweede handlanger een apart proces voeren, omdat die verdachte ziek is. De precieze straffen worden in augustus bekendgemaakt. Het proces in Phalaborwa vindt onder strenge veiligheidsmaatregelen plaats.

Fokkerij
De boer en zijn knechten gooiden de ontslagen werknemer Nelson Chisale begin vorig jaar in een verblijf van een fokkerij voor zeldzame witte leeuwen. De 41-jarige man was even op de boerderij teruggekeerd om wat persoonlijke bezittingen op te halen. Onderzoekers vonden nog slechts de schedel, een paar botten en een vinger terug van de man.

RTL Nieuws (http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2005/04_april/29/buitenland/0429_0650_boer_voert_neger_aan_leeuwen.xml)
---------

:eek:

Verwijderd
29-04-2005, 19:18
'De Schreeuw van Munch vermoedelijk verbrand’
ANP

OSLO - Het beroemde schilderij De Schreeuw van de Noorse schilder Edvard Munch, dat afgelopen zomer uit een museum in Oslo werd gestolen, is vermoedelijk verbrand. Dat meldde de Noorse krant Dagbladet donderdag op basis van een vertrouwelijk politierapport en bronnen in het criminele circuit.

[...]

http://www.volkskrant.nl/kunst/1114664566442.html

Verwijderd
29-04-2005, 19:20
Ik vind het zo irritant dat je je echt tegenwoordig voor elke krant op i'net moet aanmelden. (n)

Verwijderd
29-04-2005, 19:38
Massachusetts Governor Urges Death Penalty
By PAM BELLUCK / NYT

Published: April 29, 2005

BOSTON, April 28 - Gov. Mitt Romney introduced a bill on Thursday that would bring back capital punishment to Massachusetts, and would do so by creating a death penalty that he said was virtually foolproof.

The bill includes several provisions that have never been tried in any other state. It would require that there be "conclusive scientific evidence," like DNA or fingerprints, to link a defendant to a crime. And it would allow a death penalty to be imposed only if a sentencing jury finds there is "no doubt" about a defendant's guilt, a standard that is stricter than "beyond a reasonable doubt."

[...]

http://www.nytimes.com/2005/04/29/national/29death.html

Gatara
30-04-2005, 07:22
Onderzoek: 209 dieren seksueel misbruikt in Zweden
Uitgegeven op 29 april 2005 om 22:05 uur

(Novum/AP) - Meer dan tweehonderd dieren, voornamelijk paarden, zijn sinds de jaren '70 in Zweden seksueel misbruikt. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van de Zweedse regering.

De meeste gevallen werden na 2000 gerapporteerd door dierenartsen en de politie. Het is echter niet duidelijk of bestialiteit in Zweden toeneemt, of dat mensen er sneller melding van maken, aldus het rapport. De regering nam het initiatief tot de studie omdat het vermoeden bestond dat bestialiteit steeds vaker voorkomt.

Bestialiteit is in Zweden niet verboden. Alleen als een dier lichamelijk letsel oploopt kan de dader worden vervolgd. Het onderzoek ontdekte 209 gevallen van bestialiteit. Het betreft onder meer 161 paarden, achttien honden en zeventien stuks vee.
http://www.nieuws.nl/bericht/5/57600

Gatara
30-04-2005, 07:22
Amerikaan klaagt haargroeisalon aan voor tumor

Uitgegeven: 29 april 2005 23:41
LOS ANGELES - Een Amerikaan heeft een haargroeisalon aangeklaagd, omdat medewerkers hem nooit hadden gewezen op een tumor die zich op zijn hoofd ontwikkelde.

Gedurende tien jaar waren de werknemers van de Hair Club for Man uit Portland (Oregon) de enigen die zijn schedel hadden gezien, maar niemand zei ooit iets over "het zwarte, groeiende gezwel" onder zijn toupet, aldus de aanklacht.

Pijnlijke plek

Uiteindelijk stond hij erop dat medewerkers het haarstukje verwijderden, zodat hij hen kon wijzen op de pijnlijke plek op zijn hoofd. De kwaadaardige tumor werd uiteindelijk in mei 2004 verwijderd. De man eist nu meer dan 450.000 dollar (350.000 euro) als compensatie voor zijn ziektekostenrekeningen, emotionele stress en schade.
http://www.nu.nl/news/520025/122/Amerikaan_klaagt_haargroeisalon_aan_voor_tumor.html

Gatara
02-05-2005, 10:13
Gebedsplicht houdt moslim uit de cel Officier van justitie: jonge Maassluizer mag leven beteren in moskee

Een 18-jarige Maassluise moslim hoeft niet meer naar de reclassering om de therapie waarmee hij zijn agressie moet leren beheersen, omdat hij dat niet kan combineren met zijn gebedsplicht.

Maassluis - Daarmee ontloopt hij ook de ten uitvoerlegging van een eerder opgelegde voorwaardelijke straf.

De jongeman is vorig jaar juli door de kinderrechter te Rotterdam veroordeeld tot een celstraf van vijf maanden, waarvan twee voorwaardelijk, voor openlijke geweldpleging in zijn woonplaats. Om het voorwaardelijk strafdeel niet te hoeven uitzitten, moest de verdachte zich houden aan de richtlijnen van de reclassering en de door gedragsdeskundigen geadviseerde therapie volgen om zijn agressie onder controle te leren houden. Hij meldde echter alleen 's ochtends en 's avonds op afspraken te kunnen komen. Anders zou hij zijn gebedsplicht in de moskee niet kunnen vervullen.

Maar na het uitzitten van zijn celstraf, liet hij zijn baard groeien en werd hij een fanatieke islamiet. In een moskee begeleidt hij nu een jongerenproject. Aanvankelijk vroeg de officier van justitie de ten uitvoerlegging van de voorwaardelijk opgelegde celstraf, omdat de veroordeelde al snel niet meer bij de reclassering was verschenen. Over het delict wilde hij niet praten. ,,Dat is iets tussen Allah en mij,'' luidde zijn reactie. De Maassluizer, bij wie op jongere leeftijd hulp door Jeugdzorg mislukte, had grote problemen had met zijn gezinsvoogd en zijn ouders.

,,Maar nu heeft hij z'n toevlucht in de moskee gezocht en de invulling van zijn geloofsovertuiging weegt kennelijk zwaarder dan wat wij boven zijn hoofd hangen. Die invulling wil ik een kans geven,'' aldus de officier van justitie. Op zijn voorstel verlengde de kinderrechter de proeftijd van de voorwaardelijk opgelegde celstraf met twee jaar en haalde daar de voorwaarden van reclasseringsbezoek en therapie vanaf.
http://w3s.rotterdamsdagblad.nl/modules/w3s-merge.phtml?w3s_dbms=mysql&w3s_host=w3s.rotterdamsdagblad.nl&w3s_database=rdagblad&w3s_table=artikel&w3s_id=21749&w3s_template=Artikel

:eek: wtf? :confused:

lekker om zo je straf te ontlopen zeg (n)
en dat argument van de OvJ slaat ook weinig op. Sinds wanneer staat geloofsovertuiging boven strafuitzittingen?
Nouja, sinds vandaag dus (n)

Verwijderd
02-05-2005, 11:36
Volgens mij heet dat 'positieve discriminatie'.

Gatara
02-05-2005, 11:40
Snees schreef op 02-05-2005 @ 12:36 :
Volgens mij heet dat 'positieve discriminatie'.

Nee, dat is wat anders :P

Love & Peace
02-05-2005, 14:34
Cambodjaan drinkt bloed van medegevangene

Uitgegeven: 2 mei 2005 12:18

PHNOM PENH - Een Cambodjaanse gevangene heeft uit verveling zijn celgenoot doodgeslagen en van diens bloed gedronken. Hij was ook boos omdat niemand hem kwam bezoeken. Dat hebben de Cambodjaanse gevangenisautoriteiten maandag gemeld.

De 26-jarige bajesklant zit vast in afwachting van zijn proces wegens de moord op een collega. Tijdens een stroomstoring vloog hij zijn 29-jarige medegevangene aan en sloeg hem met een stok dood. Bewakers met fakkels reageerden op het hulpgeroep van het slachtoffer, maar kwamen te laat.

De dader zit nog altijd in dezelfde cel, samen met 31 medegedetineerden die getuige waren van de gruwelijke moord. Volgens de autoriteiten is voor de man geen andere plaats beschikbaar. Cambodjaanse gevangenissen zijn berucht om hun mensonterende leefomstandigheden.

Wat gebeurd er eigenlijk in landen waar geen doodstraf is met mensen die levenslang hebben gekregen? Komen die in contact met anderen?

Ads door Google

Mirage2000
05-05-2005, 19:50
Gatara schreef op 02-05-2005 @ 11:13 :
Gebedsplicht houdt moslim uit de cel Officier van justitie: jonge Maassluizer mag leven beteren in moskee

Een 18-jarige Maassluise moslim hoeft niet meer naar de reclassering om de therapie waarmee hij zijn agressie moet leren beheersen, omdat hij dat niet kan combineren met zijn gebedsplicht.

Maassluis - Daarmee ontloopt hij ook de ten uitvoerlegging van een eerder opgelegde voorwaardelijke straf.

De jongeman is vorig jaar juli door de kinderrechter te Rotterdam veroordeeld tot een celstraf van vijf maanden, waarvan twee voorwaardelijk, voor openlijke geweldpleging in zijn woonplaats. Om het voorwaardelijk strafdeel niet te hoeven uitzitten, moest de verdachte zich houden aan de richtlijnen van de reclassering en de door gedragsdeskundigen geadviseerde therapie volgen om zijn agressie onder controle te leren houden. Hij meldde echter alleen 's ochtends en 's avonds op afspraken te kunnen komen. Anders zou hij zijn gebedsplicht in de moskee niet kunnen vervullen.

Maar na het uitzitten van zijn celstraf, liet hij zijn baard groeien en werd hij een fanatieke islamiet. In een moskee begeleidt hij nu een jongerenproject. Aanvankelijk vroeg de officier van justitie de ten uitvoerlegging van de voorwaardelijk opgelegde celstraf, omdat de veroordeelde al snel niet meer bij de reclassering was verschenen. Over het delict wilde hij niet praten. ,,Dat is iets tussen Allah en mij,'' luidde zijn reactie. De Maassluizer, bij wie op jongere leeftijd hulp door Jeugdzorg mislukte, had grote problemen had met zijn gezinsvoogd en zijn ouders.

,,Maar nu heeft hij z'n toevlucht in de moskee gezocht en de invulling van zijn geloofsovertuiging weegt kennelijk zwaarder dan wat wij boven zijn hoofd hangen. Die invulling wil ik een kans geven,'' aldus de officier van justitie. Op zijn voorstel verlengde de kinderrechter de proeftijd van de voorwaardelijk opgelegde celstraf met twee jaar en haalde daar de voorwaarden van reclasseringsbezoek en therapie vanaf.
http://w3s.rotterdamsdagblad.nl/modules/w3s-merge.phtml?w3s_dbms=mysql&w3s_host=w3s.rotterdamsdagblad.nl&w3s_database=rdagblad&w3s_table=artikel&w3s_id=21749&w3s_template=Artikel

:eek: wtf? :confused:

lekker om zo je straf te ontlopen zeg (n)
en dat argument van de OvJ slaat ook weinig op. Sinds wanneer staat geloofsovertuiging boven strafuitzittingen?
Nouja, sinds vandaag dus (n)

Welke straf heeft hij dan ontlopen? :confused:

T_ID
05-05-2005, 20:28
Mirage2000 schreef op 05-05-2005 @ 20:50 :
Welke straf heeft hij dan ontlopen? :confused: openlijke geweldpleging, dat staat er in.

Uiteraard een k*texexcuus om een straf niet uit te voeren. Meer discriminatie eigenlijk, maar ja..

Gatara
05-05-2005, 20:55
dat staat er toch?

hij kwam niet opdagen bij de reclassering zoals moest en men wilde m in eerste instantie daarom ook de twee voorwaardelijke maanden omzetten naar twee maanden zitten, maar door dat geloofsexcuus is ie eronder uit gekomen met het lame excuus dat religie blijkbaar hoger is komen te staan dan recht.

T_ID
05-05-2005, 21:35
Ik ga denk ik maar een doctrine aanhangen die religieuze bezwaren heeft tegen het betalen van belasting en het sociaal zijn tegen andere mensen. :o

Mirage2000
05-05-2005, 21:58
T_ID schreef op 05-05-2005 @ 21:28 :
openlijke geweldpleging, dat staat er in.

Het onvoorwaardelijk deel van zijn straf heeft hij gewoon uitgezeten. Ik snap de ophef en commotie van bepaalde mensen dan ook niet.
Ik vind het zelfs prijzenswaardig dat de rechter zich niet heeft laten leiden door de publieke opinie, zeker in een klimaat waarbij men van mening is om de daders nog harder te straffen. De rechter heeft kennelijk ingezien dat de jongen tot inkeer is gekomen ( hij begeleidt nu een jongerenproject) en heeft besloten deze jongen een kans te geven. Mijn complimenten aan de desbetreffende rechter.

Mirage2000
05-05-2005, 21:59
Gatara schreef op 05-05-2005 @ 21:55 :
maar door dat geloofsexcuus is ie eronder uit gekomen met het lame excuus dat religie blijkbaar hoger is komen te staan dan recht.

Het is nog altijd de rechter die dat bepaalt. (y)

Gatara
05-05-2005, 22:26
Mirage2000 schreef op 05-05-2005 @ 22:59 :
Het is nog altijd de rechter die dat bepaalt. (y)

dat zeg ik.

De officier van justitie viel voor dit argument en de rechter ook.
dus religie zegeviert en recht lijkt dit niet te doen.

Leuk voor de slachtoffers (y)

T_ID
05-05-2005, 22:31
Mirage2000 schreef op 05-05-2005 @ 22:58 :
Het onvoorwaardelijk deel van zijn straf heeft hij gewoon uitgezeten. Ik snap de ophef en commotie van bepaalde mensen dan ook niet. Niet komen op reclassering = voorwaardelijk uitzitten. Dat is verder dan geen verschil met een normale celstraf. Wat hier is gebeurd is discriminatie.

Gatara
05-05-2005, 22:35
Israëlische soldaat aangehouden voor nazi-sympathie
Uitgegeven op 05 mei 2005 om 21:29 uur

(Novum/AP) - De Israëlische politie heeft een militair aangehouden die er ervan wordt verdacht te sympathiseren met neonazi's. De soldaat werd gearresteerd nadat hij een hakenkruis op zijn arm had getatoeëerd. Bij een inval in zijn huis werden bovendien aanzienlijke hoeveelheden neonazi-materiaal aangetroffen, die hij volgens de politie van internet leek te hebben gehaald. Een Israëlische tv-zender meldde dat de militair had gezegd een hekel te hebben aan joden en de joodse staat Israël.

Neonazisme is vrijwel non-existent in Israël. De laatste jaren trekken echter steeds meer niet-joodse immigranten naar het land, die Israëlisch staatsburgerschap krijgen omdat hun voorouders joods waren. Veel van die immigranten komen uit Oost-Europa en zijn openlijk christen.

http://www.nieuws.nl/bericht/5/57749

wtf doe je dan nog in Israel :confused:

mm,.. trouwens die laatste paragraaf... dat doet voorkomen alsof men weet dat deze soldaat uit Oost-Europa kwam, terwijl dat zover ik kan zien niet in andere bronnen stond :o

Oni Shikio
06-05-2005, 09:43
Heet het nog antisemitisme als die jongen zelf ook joodsch blijkt te zijn?

Gatara
06-05-2005, 11:07
Oni Shikio schreef op 06-05-2005 @ 10:43 :
Heet het nog antisemitisme als die jongen zelf ook joodsch blijkt te zijn?

Zelfhaat :o
Dat bestaat, ja.

Verwijderd
06-05-2005, 11:26
Gatara schreef op 05-05-2005 @ 21:55 :
(...) maar door dat geloofsexcuus is ie eronder uit gekomen met het lame excuus dat religie blijkbaar hoger is komen te staan dan recht.

:rolleyes: nee, de rechter heeft in dit geval gewoon geoordeeld dat het voor deze dader beter is om op die manier een 'straf' te ondergaan dan in de gevangenis. En daar kan ik hem geen ongelijk in geven. Er zit meer achter 'straffen' dan alleen mensen naar de gevangenis sturen.

En verder tiswah:

Stichting in de bres voor schadeclaim dure euro

Uitgegeven: 6 mei 2005 08:13
Laatst gewijzigd: 6 mei 2005 08:14

RIJSWIJK - Een nog op te richten stichting gaat zich sterk maken om voor burgers de schade te claimen die zij hebben geleden vanwege de invoering van een te dure euro. Aanleiding is de bekendmaking vorige week van De Nederlandsche Bank en minister Zalm (Financiën), dat bij de omwisseling naar de euro in 2002 de gulden te laag was ingezet.

Dat betekent feitelijk dat mensen toen minder euro's voor hun guldens hebben ontvangen. De overheid erkende een wisselverlies van 5 tot 10 procent. Maar de nieuwe stichting stelt dat het verlies kan oplopen tot 20 procent.

Gatara
06-05-2005, 11:38
nare man schreef op 06-05-2005 @ 12:26 :
:rolleyes: nee, de rechter heeft in dit geval gewoon geoordeeld dat het voor deze dader beter is om op die manier een 'straf' te ondergaan dan in de gevangenis. En daar kan ik hem geen ongelijk in geven. Er zit meer achter 'straffen' dan alleen mensen naar de gevangenis sturen.

de rechter besloot dit oordeel nadat er niet gehouden was aan afspraken.

Verwijderd
07-05-2005, 15:52
naam onbekend schreef op 28-04-2005 @ 17:41 :
Ik las gisteren in Metro dat er de afgelopen weken in Den Haag en Rotterdam een paar keer in parken foto's van Wilders zijn aangetroffen met brandende waxinelichtjes, rouwbloemen en knuffelbeertjes erbij.

Macabere manier van intimidatie :|

Het blijkt dus om een kunstenaar te gaan. We waren voorbarig geweest :nono:

Verwijderd
07-05-2005, 17:44
S. schreef op 07-05-2005 @ 16:52 :
Het blijkt dus om een kunstenaar te gaan. We waren voorbarig geweest :nono: Die kunstenaar spoort natuurlijk niet. Beetje cheesy om zo aandacht te krijgen voor je werk.

Ads door Google

Love & Peace
08-05-2005, 15:15
S. schreef op 07-05-2005 @ 16:52 :
Het blijkt dus om een kunstenaar te gaan. We waren voorbarig geweest :nono:
:o :p

Love & Peace
08-05-2005, 15:17
Bot: Nederland is géén schoothondje van VS

De regering is 'eerlijk, kritisch en loyaal' tegenover Bush en is zeker geen schoothondje van de VS. Dat zei minister Bot van Buitenlandse zaken na zijn gesprek met zijn Amerikaanse collega Rice.
Enquete
Uit een enquête van RTL Nieuws bleek eerder dat 68% van de bevolking vindt dat de Nederlandse regering zich als een schoothondje van de VS gedraagt.

VS luistert
Bot zei verder dat de VS niet meer doet alsof het land met niemand te maken heeft, en naar Europa luistert. Verder zou minister Rice hebben gezegd dat Bot haar altijd mag bellen. De twee spraken drie kwartier met elkaar.

Blij
Volgens Bot heeft Nederland 'gouden sterretjes' achter zijn naam, omdat het 'schouder aan schouder' met de VS optrekt in Irak en Afghanistan. Hij is 'heel blij' met de nieuw koers vanuit Washington en de nauwere samenwerking tussen Amerikanen en de Europese Unie.

bron (http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2005/05_mei/07/binnenland/0507_2315_bot_rice.xml)

Gatara
09-05-2005, 09:42
Steekpartij was meer dan burenruzie
De steekpartij vrijdagavond op de Ringvaartdijk in Sloten was meer dan een uit de hand gelopen burenruzie.
De man die zijn buren aanviel en met een mes verwondde, had volgens de slachtoffers zware psychische problemen en terroriseerde de buurt al jaren. Zijn buren bereidden een rechtszaak tegen hem voor en hadden het daarom het zwaarst te verduren. "Hij bestelde op onze naam taxi's, pizza's, mobiele telefoons en maakte onze ark los. "
Vrijdag viel hij het stel aan met een mes. De dader stapte daarna in zijn auto en scheurde weg. Tijdens zijn vlucht knalde hij op een paal en overleed hij.
http://www.at5.nl/index.asp?newsid=7222

Man mishandelt al rijdende vriendin
Een 56-jarige Zaandammer is vrijdagavond in Amsterdam aangehouden na mishandeling van zijn 43-jarige vriendin.
Op de Provincialeweg in Zaandam zagen twee getuigen dat de man een vrouw sloeg die naast hem in de auto zat. Ze volgden hem en gaven via een gsm hun positie door aan de politie. Tijdens de rit, die richting Amsterdam ging, bleef de man de vrouw mishandelen en zorgde hij ervoor dat ze niet kon uitstappen.
De man is in Slotervaart aangehouden toen hij bij een bushalte geparkeerd stond. Hij hield de vrouw in een wurggreep. De vrouw is door ambulancepersoneel ter plaatse behandeld.
http://www.at5.nl/index.asp?newsid=7214

Verwijderd
09-05-2005, 09:49
Verdachte dreigbrieven moslimvrouw opgepakt

KORTRIJK (ANP) - Justitie in Kortrijk heeft dinsdagavond een verdachte opgepakt in de zaak van de dreigbrieven tegen een delicatessenbedrijf in het West-Vlaamse Ledegem, dat een medewerkster van islamitische origine zou moeten ontslaan. Het zou gaan om de echtgenoot van een andere werkneemster.

Diens DNA wordt nu vergeleken met bewijsmateriaal dat op de enveloppen van een dreigbrief is aangetroffen. Tot het bewijsmateriaal is vergeleken, zal justitie in Kortrijk een informatiestop hanteren. Mogelijk wordt later nog wel een tweede verdachte verhoord. De bedrijfsleider en de betrokken moslimvrouw, die eerder al met langdurig ziekteverlof ging, reageerden woensdagavond aangeslagen op het feit dat de verdachte afkomstig is uit kringen rondom de onderneming.

Dreigbrieven

De firma Remmery in Ledegem ontving sinds eind vorig jaar in totaal zeven dreigbrieven, waarin de onbekende organisatie Nieuw Vrij Vlaanderen aanvankelijk de vrouw opriep haar hoofddoek af te doen. Later vroegen de anonieme briefschrijvers ook om het ontslag van de vrouw.

De werkgever weigerde dit en kreeg daarvoor op een website van de ondernemersorganisatie Unizo steun van meer dan 20.000 personen, onder wie de Belgische premier Verhofstadt. Ook de Belgische koning Albert ontving de werkneemster en bedrijfsleider al op zijn paleis en bezocht onlangs de firma.

Vrij Vlaanderen is de jongerenorganisatie van de partij Vlaams Belang, de opvolger van het vorig jaar wegens racisme veroordeelde extreemrechtse Vlaams Blok. De partij ontkent elke betrokkenheid bij de dreigbrieven en toonde zelfs medeleven met de bedrijfsleider, bij wie de meeste brieven binnenkwamen.

Oni Shikio
09-05-2005, 15:43
Leraar gearresteerd voor zedendelict op basisschool

Uitgegeven: 9 mei 2005 12:56

ALMERE - Een leraar van basisschool De Peperbus aan de Sesamstraat in Almere is vorige week gearresteerd op verdenking van een zedendelict. Meerdere leerlingen dienden klachten tegen hem in, waarna het schoolbestuur hem op 24 april schorste en een onderzoek instelde. Dat maakte bestuursvoorzitter N. Tiemersma van de overkoepelende Bestuurscommissie Openbaar Onderwijs (BOO) in Almere maandag bekend.

De klachten waren "van zo'n ernstige aard" dat de BOO de docent direct uit zijn functie zette. "We hadden voldoende om aangifte te doen", aldus Tiemersma.

nu.nl

Het vergrijpen aan basisschookindertjes heet tegenwoordig dus een "zedendelict" (n)

Gatara
09-05-2005, 16:08
Oni Shikio schreef op 09-05-2005 @ 16:43 :

Het vergrijpen aan basisschookindertjes heet tegenwoordig dus een "zedendelict" (n)

ze·den·de·lict (het ~)
1 vergrijp tegen de seksuele zeden => zedenmisdrijf
ze·den (de ~ (mv.))
1 moraal, al die gedragingen en handelingen die in een bepaalde kring algemeen als goed of geoorloofd gelden
www.vandale.nl

Ook de wetgeving spreekt van misdrijven tegen de zeden :o
Bijvoorbeeld:

Wetboek van Strafrecht, Titel XIV. Misdrijven tegen de zeden

Artikel 242

Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Artikel 244

Hij die met iemand beneden de leeftijd van twaalf jaren handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Artikel 245

Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Artikel 249

1.
Hij die ontucht pleegt met zijn minderjarig kind, stiefkind of pleegkind, zijn pupil, een aan zijn zorg, opleiding of waakzaamheid toevertrouwde minderjarige of zijn minderjarige bediende of ondergeschikte, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.

2.
Met dezelfde straf wordt gestraft:

1°.
de ambtenaar die ontucht pleegt met een persoon aan zijn gezag onderworpen of aan zijn waakzaamheid toevertrouwd of aanbevolen;
2°.
de bestuurder, arts, onderwijzer, beambte, opzichter of bediende in een gevangenis, rijksinrichting voor kinderbescherming, weeshuis, ziekenhuis, of instelling van weldadigheid, die ontucht pleegt met een persoon daarin opgenomen;
3°.
degene die, werkzaam in de gezondheidszorg of maatschappelijke zorg, ontucht pleegt met iemand die zich als patiënt of cliënt aan zijn hulp of zorg heeft toevertrouwd.

www.wetten.nl

Oni Shikio
09-05-2005, 17:01
Gatara schreef op 09-05-2005 @ 17:08 :
kwak kwak

Wat ik bedoelde was dat "pedofilie" beter en minder slap had geklonken :nono:

Gatara
09-05-2005, 17:17
Oni Shikio schreef op 09-05-2005 @ 18:01 :
Wat ik bedoelde was dat "pedofilie" beter en minder slap had geklonken :nono:

nee

want pedofiel betekent dat je van kinderen houdt.
Hieraan zit niet noodzakelijk misbruik en dus een misdrijf aan vast

Mirage2000
09-05-2005, 23:18
'Beroerte belangrijkste doodsoorzaak bij vrouwen'

Uitgegeven: 9 mei 2005 09:28
Laatst gewijzigd: 9 mei 2005 10:54

DEN HAAG - Een beroerte is de belangrijkste doodsoorzaak bij vrouwen in Nederland. Meer vrouwen dan mannen worden door een beroerte getroffen. Dat stelt de Nederlandse Hartstichting aan de vooravond van de Europese Beroerte Preventiedag.

Volgens gegevens van de Hartstichting zijn in 2003 7336 vrouwen aan een beroerte overleden tegenover 4664 mannen. Elk jaar worden 36.000 mensen in Nederland door een beroerte getroffen.

Er is sprake van een beroerte als de bloedtoevoer naar de hersenen plotseling wordt onderbroken. Naast verschijnselen als verlammingen kunnen taal- en spraakstoornissen, problemen met het gezichtsvermogen en stoornissen in denken, emoties en gedrag voorkomen.

Acht op de tien mensen met een beroerte heeft een herseninfarct en de overigen een hersenbloeding. Bij personen die worden getroffen door een herseninfarct kunnen de gevolgen van de beroerte beperkt blijven als ze binnen drie uur worden behandeld. Beroerte wordt gezien als de belangrijkste oorzaak van invaliditeit.

Onderzoek

Volgens een maandag verschenen onderzoek denkt de helft van de Nederlanders dat mannen een grotere kans hebben op een beroerte dan vrouwen. Nederlanders maken zich meer zorgen over de mogelijkheid kanker te krijgen dan een beroerte. Twee op de drie geven aan in familie of vriendenkring iemand te kennen die een beroerte heeft gehad. Voor het onderzoek zijn zevenhonderd Nederlanders ondervraagd.

Mirage2000
09-05-2005, 23:19
Rotterdam de onveiligste gemeente

Uitgegeven: 7 mei 2005 09:08

ROTTERDAM - Rotterdam is de onveiligste gemeente van Nederland. Dat blijkt uit de Misdaadmeter van het Algemeen Dagblad zaterdag. De Maasstad wordt gevolgd door Arnhem en Eindhoven. Losser in Overijssel is de veiligste gemeente van het land.

De criminaliteitscijfers over 2004 die het AD gebruikt, zijn afkomstig van de 25 regiopolitiekorpsen. De ranglijst is samengesteld aan de hand van de twaalf meest voorkomende delicten. Rotterdam komt als onveiligste uit de bus omdat daar vorig jaar relatief veel autodiefstallen, straatroven en mishandelingen plaatsvonden.

Veiliger

Burgemeester Opstelten van Rotterdam wijst in een reactie op het dalen van het aantal aangiften en meldingen van misdrijven in zijn stad. "Bewoners geven aan zich veiliger te voelen en tevredener te zijn over de politie", aldus de burgervader.

Over de hele linie lag het aantal aangiftes van autokraken, woninginbraken, straatroven en zakkenrollen in 2004 lager dan in 2003. Mishandeling, bedreiging en verkrachting kwamen vaker voor. Ook sloopten vandalen meer gebouwen en voertuigen.

Brommers

Volgens het Nederlands Politie Instituut (NPI) zijn vorig jaar 220.000 verdachten aangehouden, 2,5 procent meer dan in 2003. Er werden ruim 400.000 zaken opgelost, een toename van 5 procent. Afgaande op de Misdaadmeter werden in Arnhem per 10.000 inwoners de meeste auto's en brommers gestolen. In Eindhoven kwamen in 2004 veel aangiftes binnen van mishandelingen, autodiefstallen en auto-inbraken.

De Misdaadmeter herleidt het absolute aantal geregistreerde strafbare feiten tot een score per 10.000 inwoners. Vorig jaar noemden twee onderzoekers van het Centraal Bureau voor de Statistiek de Misdaadmeter ongeschikt voor het vergelijken van gemeenten op het gebied van criminaliteitscijfers.

Rekentechniek

"Toepassing van een eenvoudige en voor de hand liggende statistische rekentechniek leert echter dat minimaal driekwart van de uitkomsten de statistische rekentoets niet kan doorstaan", stelden de onderzoekers.

Oni Shikio
09-05-2005, 23:20
Gatara schreef op 09-05-2005 @ 18:17 :
nee

want pedofiel betekent dat je van kinderen houdt.
Hieraan zit niet noodzakelijk misbruik en dus een misdrijf aan vast

"Pedofilie" en "verkrachting" zeggen toch veel meer dan "zedendelict". Op deze manier lijkt de misdaad minder erg :eek:

Ander onderwerp:

Jongste allochtonen sterven door inteelt

UTRECHT - Erfelijke ziekten en aangeboren afwijkingen zijn de voornaamste doodsoorzaak van een grote groep zeer jonge allochtonen. Turken en Marokkanen trouwen niet zelden in de familie. Wetenschappers hebben vergeefs geadviseerd meer aan erfelijkheidsvoorlichting te doen. Dit blijkt uit onderzoek van prof. dr. T. Schulpen, hoogleraar sociale kindergeneeskunde aan het Utrechts Medisch Centrum. Gisteren presenteerde hij gegevens uit het nog ongepubliceerde onderzoek. (ANP)

Bron (http://www.lieve-engeltjes.nl/info/art_6.php)

:)

Mirage2000
09-05-2005, 23:21
Zwerfhond verzorgt achtergelaten baby

Uitgegeven: 9 mei 2005 16:07
Laatst gewijzigd: 9 mei 2005 16:09

AMSTERDAM - Een Keniaanse zwerfhond heeft bij een zoektocht naar voedsel voor haar puppy's een achtergelaten baby gevonden en in haar nest bij haar eigen jongen gelegd. Dat hebben ooggetuigen maandag verteld.

De teef vond het kind in een tas in een arme wijk van de Keniaanse hoofdstad Nairobi en droeg het over een drukke weg, passeerde een hek met prikkeldraad en legde het bij haar pups, zei een bewoner van het terrein waar de hond leeft. Nadat het kind door bewoners in het nest was gevonden, werd het naar een ziekenhuis gebracht.

Artsen vertelden dat zij maden in het uiteinde van de navelstreng van het kind hadden gevonden, wat erop duidt dat het zeker twee dagen alleen buiten heeft gelegen. De toestand van het ruim zeven pond wegende meisje, dat Engel is genoemd, is stabiel. Volgens de artsen krijgt ze antibiotica.

In de arme delen van Kenia worden veel kinderen te vondeling gelegd, of gewoon 'weggegooid', bijvoorbeeld in latrines. Ook niet alle vondelingen hebben zo'n goede ervaringen met zwerfhonden. Drie jaar geleden werd een baby gevonden, van wie zwerfhonden een wang hadden afgebeten.

Mirage2000
09-05-2005, 23:22
Playstation Portable gekraakt

Uitgegeven: 9 mei 2005 09:25
Laatst gewijzigd: 9 mei 2005 09:46

AMSTERDAM - Het is tegenwoordig een kwestie van tijd wanneer een beveiligd bestandsformaat wordt gekraakt. Nu is ook de Playstation Portable (PSP) aan de beurt. Hackers zijn erin geslaagd om spellen te kopieren van de beveiligde disc, UMD (Universal Media Disc), naar een ISO-formaat, zo meldt The Register.

Drie spellen zijn inmiddels op het internet verschenen: Pure, Ridge Races en Vampire Chronicles: The Chaos Tower. De hackers lopen nu wel tegen een ander probleem op. De beveiligde disc is 'read only'. Dat betekent dat de spellen niet kunnen worden geschreven op de disc.

Echter de PSP heeft ook een Memory Stick-ingang. De mogelijkheid bestaat dat de hackers erin slagen om de spellen te uploaden naar de spelcomputer via deze ingang.

De PSP zal op 1 september 2005 verkrijgbaar zijn in Europa. In maart werd de lancering van de nieuwe spelcomputer in Europa uitgesteld. Het concern vreesde dat het niet aan de grote vraag kon worden voldaan. In de Verenigde Staten werd de PSP op 24 maart in de winkels geintroduceerd. In Japan kon vorig jaar december de PSP al worden verkocht

Mirage2000
09-05-2005, 23:23
2,5 miljoen AOW-ers

Uitgegeven: 9 mei 2005 12:26
Laatst gewijzigd: 9 mei 2005 12:32

RIJSWIJK - Het aantal AOW-ers is opgelopen tot 2,5 miljoen, meldt de Sociale Verzekeringsbank (SVB), die gaat over het uitbetalen van de oudedagsvoorziening.

Toen de mensen in 1957 voor het eerst van Drees gingen trekken was het aantal AOW-ers 738.693. In 1968 werd de mijlpaal bereikt van één miljoen 65-plussers, en in 1989 van twee miljoen. De SVB verwacht eind 2011 de driemiljoenste AOW-klant.

Het einde is nog niet in zicht. Het aantal AOW-ers zal stijgen naar een top van zo'n 4,5 miljoen in 2038 en daarna zal dat aantal dalen.

De SVB tekent bij de cijfers aan dat steeds minder mensen voor hun 65e overlijden. Nederlanders worden ouder dan vroeger, maar dat telt minder hard mee in de stijging van het aantal AOW'ers. In de loop der jaren steeg de levensverwachting van mannen van 78,9 tot 80,5 jaar en die van vrouwen van 79,4 tot 84,2 jaar.

Het AOW-pensioen wordt voor het grootste deel betaald door de mensen die nog werken en nog geen 65 jaar zijn. Naar verhouding zullen steeds minder werkenden gaan betalen voor steeds meer AOW'ers In 1957 waren er nog zestien 65-plussers op honderd mensen tussen 20 en 65 jaar. In 1968 was dit gestegen naar negentien, in 1989 naar 22 en dit jaar naar 25. Eind 2011 zullen dat dertig AOW'ers zijn en in 2038, bij het hoogste aantal AOW'ers, 48.

Verwijderd
10-05-2005, 09:13
Duizend handtekeningen tegen Versatel-spot maandag 9 mei 2005 - 18:14

ChristenUnie: ‘Hand van God’ moet van de buis

De ChristenUnie heeft in twee weken tijd via www.reclamefatsoen.christenunie.nl ruim 1000 handtekeningen verzameld tegen de TV-spot ‘Hand van God’ van Versatel. Deze handtekeningen worden dinsdag 10 mei overhandigd aan Versatel en de Reclame Code Commissie.

Om 12.30 uur worden door de Reclame Code Commissie de meer dan 100 klachten behandeld die tegen de spot zijn ingediend. De commissie heeft drie beargumenteerde klachten uitgezocht, die toegelicht mogen worden. Vertegenwoordigers van Versatel zullen in dezelfde zitting eveneens tegenover de Commissie hun toelichting over de totstandkoming van de spot geven.

De ruim 1000 handtekeningen die de ChristenUnie heeft verzameld worden tijdens de zitting door Bernaldo van Olst overhandigd aan de Reclame Code Commissie. Van Olst is één van de indieners die zijn klacht mag toelichten voor de commissie. Na afloop van de zitting zullen de handtekeningen door een vertegenwoordiger van de ChristenUnie worden overhandigd aan Versatel.

Kamervragen
De ChristenUnie heeft naar aanleiding van o.a. de Versatel spot onlangs kamervragen gesteld. De partij wil weten of het stelsel van de Nederlandse reclamecode kan worden aangescherpt. De ChristenUnie zou graag een versnelling van de spoedprocedure bij de Reclame Code Commissie zien. Ondanks de vele klachten is de spot van Versatel waarin de ‘Hand van God’ er voor zorgt dat een voetbal in het doel verdwijnt nog steeds op de buis. Dit wordt door gelovigen als kwetsend ervaren. Rouvoet: “Wat de ChristenUnie betreft moet het mogelijk worden om een reclamecampagne op te schorten totdat er uitspraak is gedaan over een klacht, indien deze klacht kennelijk gegrond kan worden geacht.”

---------------------

Geloven is zó kinderachtig.

Ads door Google

FuSe
10-05-2005, 09:15
En dan vinden ze het gek dat veel jeugd de kerk de rug toekeert :rolleyes:

Verwijderd
10-05-2005, 09:17
Dat soort christenen moet branden.

Verwijderd
10-05-2005, 09:23
:rolleyes:

T_ID
10-05-2005, 12:07
De Christenunie is belachelijk, tja, dat is algemeen bekend.

Als andere parlementariers een beetje stijl hadden zouden ze hen na die kamervragen uitlachen, maar ja..

Verwijderd
10-05-2005, 13:11
Wees maar trots op je gebrek aan inlevingsvermogen.,

Rollo Tomasi
10-05-2005, 13:12
Religie en politiek gaan zo goed samen. <3

Verwijderd
10-05-2005, 21:56
En het gaat net zo goed met San Diego (Maradona)!

Verwijderd
11-05-2005, 12:57
Hongerige inbreker stort zich op pannenkoeken

Uitgegeven: 11 mei 2005 12:56

OISTERWIJK - Vermoedelijk was de inbreker die dinsdagnacht op bezoek was in een woning aan de Dotterstraat in Oisterwijk op zoek naar andere, kostbaarder zaken. Maar toen hij alleen een portemonnee met een klein geldbedrag vond, nam hij een kijkje in de koelkast. En daar vond hij de rest van zijn buit: twee pannenkoeken.

De bewoner van de woning deed dinsdagmorgen aangifte van de diefstal bij de politie in Oisterwijk. Eerder die morgen werd de inbraak ontdekt toen een buurvrouw de gestolen portemonnee vond.
bron (http://www.nu.nl/news/524527/122/Hongerige_inbreker_stort_zich_op_pannenkoeken.html)

------------------------------

omg :D

Verwijderd
11-05-2005, 12:59
Strenge maatregelen voor Antilliaanse jongeren

Uitgegeven: 11 mei 2005 11:06

DEN HAAG - Het kabinet wil strenge maatregelen invoeren om Antilliaanse jongeren die in Nederland voor flinke overlast zorgen, aan te pakken. Zo moeten rechters de mogelijkheid krijgen om naast het opleggen van een straf een Antilliaanse jongere ook terug naar de Antillen te sturen. Antillianen mogen zich ook pas in Nederland vestigen als ze werk hebben of een opleiding volgen.

Dit is de strekking van een akkoord dat de ministers Verdonk (Vreemdelingenbeleid en Integratie) en Pechtold (Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties) hebben bereikt, vertellen betrouwbare bronnen. Met het plan, waarover het kabinet vrijdag waarschijnlijk beslist, willen de ministers de toestroom van criminele en kansarme Antillianen beperken.

Het plan richt zich op Antillianen tussen de 18 en 24 jaar die naar Nederland willen komen. Als ze binnen drie maanden na aankomst in Nederland geen uitzicht hebben op werk of een opleiding, moeten zij naar de Antillen terugkeren.

Nederlandse voogd

In de voorstellen van Verdonk en Pechtold is verder opgenomen dat een minderjarige Antilliaan die naar Nederland komt, moet gaan aantonen dat hij of zij een Nederlandse voogd heeft. Als die dat bij aankomst in Nederland niet kan bewijzen, wordt deze persoon niet in Nederland toegelaten.

De Tweede Kamer heeft lange tijd gevraagd om een terugkeerregeling van criminele Antilliaanse jongeren. De betrokken bewindslieden konden het hier tot voor kort echter niet over eens worden.

bron (http://www.nu.nl/news/524459/10/Strenge_maatregelen_voor_Antilliaanse_jongeren.html)

Love & Peace
11-05-2005, 13:28
Troepen openen vuur op betogers in Afghanistan

De Afghaanse politie en Amerikaanse militairen hebben woensdag het vuur geopend om honderden studenten te verdrijven die in de oostelijke stad Jalalabad ruiten van auto's en winkels insloegen, stenen gooiden naar een Amerikaans konvooi en een complex van de Verenigde Naties binnendrongen en daar twee auto's in brand staken. Volgens de autoriteiten zijn twee studenten doodgeschoten en veertig gewond geraakt, van wie velen door kogels.

De studenten protesteerden voor de tweede achtereenvolgende dag tegen beweerde ontheiliging van de koran in het Amerikaanse gevangenkamp Guantanamo op Cuba. "Ze zijn heel kwaad en zijn over de hele stad verspreid", zei het hoofd van de inlichtingendienst, Sardar Shah. "Politie, leger en Amerikanen schieten in de lucht. We proberen de situatie onder controle te krijgen, maar ik denk dat het onmogelijk is." Op zeker moment begonnen studenten onder het roepen van 'Dood aan Amerika' en 'Dood aan Bush' stenen te gooien naar een groep Amerikaanse voertuigen, zei Shah. De Amerikanen hadden in de lucht geschoten en waren daarna snel verdwenen, zei hij.

Na de schietpartij werden de mensenmassa's alleen maar groter en van verkeer op straat was geen sprake meer, meldde een cameraman van AP-TV. Een Amerikaanse legerwoordvoerster in Kabul zei geen informatie te hebben over de gebeurtenissen in Jalalabad.

In steden in de buurprovincie Laghman en Khost, verder naar het zuiden, werden soortgelijke protestmarsen gehouden, maar daar brak geen geweld uit.

Het protest begon dinsdag naar aanleiding van een artikel in Newsweek, waarin wordt gemeld dat Amerikaanse ondervragers in Guantanamo Bay korans op de toiletpot legden en in ten minste één geval een koran doorspoelden. Het zou gaan om bewuste intimidatie van de moslimgevangenen.

Het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken noemde de gemelde schennis dinsdag ernstig en zei dat onderzoek geboden is. De vernieling van elk heilig boek, de bijbel, de koran of een ander geschrift, is laakbaar en past niet in het beleid of de praktijk van de Verenigde Staten, zei een woordvoerder.

De studenten die dinsdag in Jalalabad demonstreerden eisten dat alle gevangenen uit Guantanamo worden vrijgelaten en garanties dat de Amerikaanse troepen niet voor altijd in het land blijven, zeiden getuigen.

(Novum/AP)

Verwijderd
11-05-2005, 13:30
Astagfier'Allah :|

Love & Peace
11-05-2005, 13:46
Lees de reacties eens van deze "mensen". (http://frontpage.fok.nl/nieuws/53913)

Verwijderd
11-05-2005, 13:47
S. schreef op 11-05-2005 @ 13:59 :
Strenge maatregelen voor Antilliaanse jongeren

(y)

En verder:

'Hand van God' voorlopig van de buis

Uitgegeven: 10 mei 2005 15:38

AMSTERDAM - Telecombedrijf Versatel zendt de commercial 'Hand van God' de komende twee weken niet meer uit in afwachting van de uitspraak van de Reclame Code Commissie (RCC). In Amsterdam vond dinsdag een hoorzitting van de commissie plaats naar aanleiding van klachten over de reclamespot. De ChristenUnie overhandigde daarbij bijna 1100 handtekeningen aan Versatel en de RCC.

De commissie ontving vanaf de eerste uitzenddatum op 18 april 213 klachten over de reclame voor een supersnelle adsl-verbinding met het exclusieve aanbod voor rechtstreekse uitzendingen van het eredivisievoetbal. In de commercial tikt de 'Hand van God' een doelpoging van Feyenoorder Romeo Castelen binnen. De klagers noemden het spotje kwetsend voor gelovigen. De ChristenUnie verzamelde tot dinsdagmiddag al 1100 handtekeningen tegen de reclame.

Na de eerste klachten paste Versatel het spotje aan door de zin 'Hoe is het in godsnaam mogelijk?' eruit te halen. "We weten nog niet of we de commercial nog gaan uitzenden", aldus een woordvoerster van het telecombedrijf. "Die beslissing moet nog worden genomen, overigens ongeacht wat de uitspraak van de commissie is."

Klager B. van Olst hoopt dat zijn pleidooi de RCC ervan overtuigt zich uit te spreken tegen de reclame, al is die uitspraak niet bindend. "Voor de voetballiefhebber is dit een zeer goede spot, maar bij christenen en andere gelovigen wordt een hele verkeerde snaar geraakt. De reclamespot is zeer godslasterlijk voor gelovigen."

De Reclame Code Commissie doet binnen twee weken uitspraak.

-------------------------

Christelijke terreur. Jammer dat enkele honderden gelovige zuurpruimen het kunnen verzieken voor een doelgroep van honderdduizenden. Blijkbaar is religieuze censuur nog steeds mogelijk. (n)

Hudaifa
11-05-2005, 14:08
nare man schreef op 11-05-2005 @ 14:47 :
(y)

En verder:

'Hand van God' voorlopig van de buis

Uitgegeven: 10 mei 2005 15:38

AMSTERDAM - Telecombedrijf Versatel zendt de commercial 'Hand van God' de komende twee weken niet meer uit in afwachting van de uitspraak van de Reclame Code Commissie (RCC). In Amsterdam vond dinsdag een hoorzitting van de commissie plaats naar aanleiding van klachten over de reclamespot. De ChristenUnie overhandigde daarbij bijna 1100 handtekeningen aan Versatel en de RCC.

De commissie ontving vanaf de eerste uitzenddatum op 18 april 213 klachten over de reclame voor een supersnelle adsl-verbinding met het exclusieve aanbod voor rechtstreekse uitzendingen van het eredivisievoetbal. In de commercial tikt de 'Hand van God' een doelpoging van Feyenoorder Romeo Castelen binnen. De klagers noemden het spotje kwetsend voor gelovigen. De ChristenUnie verzamelde tot dinsdagmiddag al 1100 handtekeningen tegen de reclame.

Na de eerste klachten paste Versatel het spotje aan door de zin 'Hoe is het in godsnaam mogelijk?' eruit te halen. "We weten nog niet of we de commercial nog gaan uitzenden", aldus een woordvoerster van het telecombedrijf. "Die beslissing moet nog worden genomen, overigens ongeacht wat de uitspraak van de commissie is."

Klager B. van Olst hoopt dat zijn pleidooi de RCC ervan overtuigt zich uit te spreken tegen de reclame, al is die uitspraak niet bindend. "Voor de voetballiefhebber is dit een zeer goede spot, maar bij christenen en andere gelovigen wordt een hele verkeerde snaar geraakt. De reclamespot is zeer godslasterlijk voor gelovigen."

De Reclame Code Commissie doet binnen twee weken uitspraak.

-------------------------

Christelijke terreur. Jammer dat enkele honderden gelovige zuurpruimen het kunnen verzieken voor een doelgroep van honderdduizenden. Blijkbaar is religieuze censuur nog steeds mogelijk. (n)

Het valt me wel op dat het geen hoofdnieuws is. Als het Moslims waren die naar de rechter waren gestapt was meteen weer een heisa van jewelste.

Gatara
11-05-2005, 14:10
Rick Steiner schreef op 11-05-2005 @ 15:08 :
Het valt me wel op dat het geen hoofdnieuws is. Alh het Moslims waren die naar de reshcter waren gestapt was meteen weer een heisa van jewelste.

denk niet dat nare man het dan wel discussiewaardig vond.

Hudaifa
11-05-2005, 14:11
Gatara schreef op 11-05-2005 @ 15:10 :

denk niet dat nare man het dan wel discussiewaardig vond.

Ik heb het niet over het forum maar over de media in het algemeen.

Mirage2000
11-05-2005, 14:12
Love & Peace schreef op 11-05-2005 @ 14:46 :
Lees de reacties eens van deze "mensen". (http://frontpage.fok.nl/nieuws/53913)

Wat wil je ook als de 2 mensen die de meeste berichten plaatsten ook nog eens de 2 grootste moslimhaters zijn? Gemiddeld 2,56 moslimberichten per dag...:rolleyes:

Love & Peace
11-05-2005, 14:36
Mirage2000 schreef op 11-05-2005 @ 15:12 :
Wat wil je ook als de 2 mensen die de meeste berichten plaatsten ook nog eens de 2 grootste moslimhaters zijn? Gemiddeld 2,56 moslimberichten per dag...:rolleyes: Misschien heeft dat een invloed op de posts. Maar ik geloof niet dat dat dé rede is. Er zit iets fundamenteels fout in deze maatschappij. Net, wil ik een zak chips kopen in de supermarkt, ik wordt de hele tijd achtervolgd en vies aangekeken. Ik kom bij de kassa, en de cassiere die tegen iedereen voor me in de rij vrendelijk goededag zegt, zegt niks tegen mij, en beantwoord bovendien mijn groet aan haar niet. En dat in het vredige haarlem. En dat is slechts een voorbeeld uit duizenden. Ik lees steeds uit de ogen van mensen een mix van haat en minachting. Ik weet niet precies waaraan dat te verwijten is, maar iig niet aan 2 posters op fok.nl, een Wilders of een Fortuyn of zo'n typo. Zoiets komt van veel dieper.

Gatara
11-05-2005, 14:44
Love & Peace schreef op 11-05-2005 @ 15:36 :
Misschien heeft dat een invloed op de posts. Maar ik geloof niet dat dat dé rede is. Er zit iets fundamenteels fout in deze maatschappij. Net, wil ik een zak chips kopen in de supermarkt, ik wordt de hele tijd achtervolgd en vies aangekeken. Ik kom bij de kassa, en de cassiere die tegen iedereen voor me in de rij vrendelijk goededag zegt, zegt niks tegen mij, en beantwoord bovendien mijn groet aan haar niet. En dat in het vredige haarlem. En dat is slechts een voorbeeld uit duizenden. Ik lees steeds uit de ogen van mensen een mix van haat en minachting. Ik weet niet precies waaraan dat te verwijten is, maar iig niet aan 2 posters op fok.nl, een Wilders of een Fortuyn of zo'n typo. Zoiets komt van veel dieper.

Mwah. Dat kom ik ook tegen, maar dan vanwege een andere reden.

Aan de andere kant zul jij ook meemaken dat er ook weer lui zijn die poeslief tegen je doen, bang dat ze anders als racist worden gezien enzo :P

Love & Peace
11-05-2005, 15:41
Racen met een hoofddoekje

Wie aan Iran denkt, denkt niet gelijk aan autoracen en al helemaal niet aan een vrouw achter het stuur. Toch verslaat een Iranese vrouw momenteel vrijwel al haar mannelijke concurrenten. Laleh Seddigh is haar naam, en ze is pas 28 jaar. Het Iranese maandblad Zanan (letterlijk: ‘vrouw’) is dan ook apetrots op het rolmodel, naar wie steeds meer vrouwen zich richten. Seddigh hoopt dat vrouwen haar als voorbeeld nemen om meer in zichzelf te gaan geloven en het zelfvertrouwen te ontwikkelen om carrière te maken. Seddigh denkt daarbij niet zozeer aan nog meer vrouwelijke coureurs, maar ondertussen racen inmiddels wél dertig andere coureurs in een hoofddoekje rond. Gevraagd naar de reactie van haar mannelijke collega’s, is Seddigh gedecideerd: ‘De meeste zijn volgens mij jaloers, maar dat kan me niets schelen. Ik ga gewoon door en hoop dat ik de komende jaren veel zal winnen.’

bron (http://www.ode.nl/news.php?nID=475)

Mujahideen
11-05-2005, 16:56
De computer kan ook voor positieve doeleinden gebruikt worden:

Computer in politieauto gaat kentekens scannen

ROTTERDAM - De politie Rotterdam-Rijnmond gaat voortaan automatisch kentekenplaten scannen om te controleren of de auto gestolen is of dat de eigenaar nog openstaande boetes heeft of eerder is aangehouden voor rijden onder invloed. Het korps werkt nu met een auto waarin de apparatuur is ingebouwd, maar breidt dat aantal uit naar drie.

De politie meldde woensdag dat de camera in de politieauto is gekoppeld aan een computer die kentekens vergelijkt met politiegegevens. Voorheen vroegen agenten bij verdacht gedrag via de meldkamer de gegevens op, maar dat hoeft niet meer in de auto's die gebruik maken van Automatic Numberplate Recognition (ANPR).

Als het systeem een kenteken herkent, wordt de auto aan de kant gezet. Het is volgens de politie een voordeel dat de agenten gerichter kunnen werken. ,,We hoeven willekeurige burgers niet meer onnodig te controleren'', aldus een woordvoerder.

bron: nu.nl (http://www.nu.nl/news/524687/10/Computer_in_politieauto_gaat_kentekens_scannen.html)

Mirage2000
11-05-2005, 22:10
Love & Peace schreef op 11-05-2005 @ 15:36 :
Misschien heeft dat een invloed op de posts. Maar ik geloof niet dat dat dé rede is. Er zit iets fundamenteels fout in deze maatschappij. Net, wil ik een zak chips kopen in de supermarkt, ik wordt de hele tijd achtervolgd en vies aangekeken. Ik kom bij de kassa, en de cassiere die tegen iedereen voor me in de rij vrendelijk goededag zegt, zegt niks tegen mij, en beantwoord bovendien mijn groet aan haar niet. En dat in het vredige haarlem. En dat is slechts een voorbeeld uit duizenden. Ik lees steeds uit de ogen van mensen een mix van haat en minachting. Ik weet niet precies waaraan dat te verwijten is, maar iig niet aan 2 posters op fok.nl, een Wilders of een Fortuyn of zo'n typo. Zoiets komt van veel dieper.

Er komt ook nog wat domheid om de hoek kijken, getuigt dit bericht.

Homo's geven moslims schuld

Het is aan het mislukte Nederlandse immigratiebeleid te wijten dat homo-activist Chris Crain en zijn vriend vorige week werden mishandeld. Dit is de overheersende opinie op diverse Amerikaanse websites en nieuwsgroepen. Over de stad Amsterdam of de Amsterdammers zelf wordt amper gesproken, wel over de afkomst van de daders.

Crain, hoofdredacteur van het invloedrijke Amerikaanse homoblad Washington Blade, werd op Koninginnedag in Amsterdam door een groep van zeven jongeren 'met Marokkaanse trekken' in elkaar geslagen. Op diverse sites en nieuwsgroepen wordt er gepraat over het incident. Sommigen trekken het verhaal in twijfel, anderen spreken van het begin van de verloedering van Nederland.

Een anonieme internetter op één van de sites: "Ze hadden in Nederland toch veel problemen omdat ze te veel moslims hadden binnengelaten? En nu is hun cultuur verpest! Sterker nog, in The New York Times stonden interviews met mensen die Nederland wilden verlaten omdat de moslims zo intolerant zijn jegens andere culturen."

'Waarom afkomst verzwijgen?'
Desondanks zijn het vooral de Nederlandse media die aandacht vestigen op het incident. Roedy Green, een bezoeker van een gay-nieuwsgroep: "Als dit in Amerika gebeurd zou zijn, zou het niet eens het plaatselijke nieuws halen. De reden dat het nu wereldnieuws is, is dat het in Nederland zelden gebeurt." De afkomst van de daders heeft volgens hem er zeker mee te maken, want "Nederlanders zijn opvallend tolerant tegen homoseksuelen."

De redactie van Independent Gayforum wil vooral dat de politieke correctheid in de media ophoudt. Zo is ze boos dat in de papieren editie van de Washington Blade het zinnetje dat de daders 'Marokkaanse trekken' hadden, geschrapt is: "Als we het probleem niet eens willen benoemen, hoe kunnen we het dan in vredesnaam aanpakken?"

Crain is inmiddels herstellende van onder andere een gebroken neus. Hij zegt in zijn meest recente column honderden ontroerende reacties te hebben gehad uit de hele wereld. Homo's moeten volgens hem Amsterdam zeker niet gaan mijden. Crain: "Ik ben trots dat mijn vriend en ik voor onszelf opkwamen door hand in hand in straat te lopen en niet de confrontatie uit de weg zijn gegaan. Ik wil er bij andere homotoeristen op aandringen, net als bij homo's die in Amsterdam wonen, ook voor henzelf op te komen en niet weg te rennen."

A-religieuze, niet praktizerende Marokkaanse reljongeren worden uitgemaakt voor (vrome) moslims, waarmee men het probleem afschuift op de fundamenten van de Islam.
Het is de omgekeerde wereld. http://images.fok.nl/s/bonk.gif

McCaine
11-05-2005, 22:22
Mirage2000 schreef op 11-05-2005 @ 23:10 :
Er komt ook nog wat domheid om de hoek kijken, getuigt dit bericht.Ik denk dat men met "moslims" bedoelt "allochtonen uit islamitische landen".

Gatara
11-05-2005, 22:45
Mirage2000 schreef op 11-05-2005 @ 23:10 :

A-religieuze, niet praktizerende Marokkaanse reljongeren worden uitgemaakt voor (vrome) moslims, waarmee men het probleem afschuift op de fundamenten van de Islam.
Het is de omgekeerde wereld. [afbeelding] (http://images.fok.nl/s/bonk.gif)

Ja want in landen waar grotendeels (vrome) religeuze moslims leven is er absoluut geen homohaat en kunnen zij (homo's) gewoon hand in hand over straat lopen zonder lastig gevallen te worden (y)

Mirage2000
11-05-2005, 22:52
Gatara schreef op 11-05-2005 @ 23:45 :
Ja want in landen waar grotendeels (vrome) religeuze moslims leven is er absoluut geen homohaat

Dat zijn weer de extremisten, die hun afkeur omzetten in daden. http://images.fok.nl/s/sleepey.gif

Gatara schreef op 11-05-2005 @ 23:45 :
en kunnen zij (homo's) gewoon hand in hand over straat lopen zonder lastig gevallen te worden (y)

Die zie je ook in sommige moslimlanden onder het mom van 'vriendschap'.http://images.fok.nl/s/pukey.gif

Mirage2000
11-05-2005, 22:54
McCaine schreef op 11-05-2005 @ 23:22 :
Ik denk dat men met "moslims" bedoelt "allochtonen uit islamitische landen".

De enige 2 grote groepen die in Nederland voor problemen zorgen zijn Antillianen en Marokkanen. Die Amerikanen weten echt niet waar ze het over hebben. http://images.fok.nl/s/bonk.gif

Joostje
11-05-2005, 22:56
Mirage2000 schreef op 11-05-2005 @ 23:52 :
Dat zijn weer de extremisten, die hun afkeur omzetten in daden. [afbeelding] (http://images.fok.nl/s/sleepey.gif)

Als er geen afkeur wordt gekweekt, wordt het ook niet omgezet in daden :)

Die zie je ook in sommige moslimlanden onder het mom van 'vriendschap'.[afbeelding] (http://images.fok.nl/s/pukey.gif)

he bah, homo's

Mujahideen
11-05-2005, 23:01
Joostje schreef op 11-05-2005 @ 23:56 :
he bah, homo's

Mee eens :|

Love & Peace
11-05-2005, 23:03

Ik keur het gedrag van homo's ook af, maar haal het niet in mijn hoofd hem daarop te gaan slaan ofzo.

Daarnaast moet je weten dat nederland misschien wel het homo-vriendelijkste land ter wereld is, en de homo-haat niet alleen in landen voorkomt waar (veel) Moslims in leven.

Mirage2000
11-05-2005, 23:04

http://images.fok.nl/s/bonk.gif Waarom moet iedereen per se dezelfde mening? Niks mis mee met pluriformiteit. http://images.fok.nl/s/thumbsup.gif

he bah, homo's

Nee, ik ben er niet dol op. Net zoals sommige mensen niet dol op moslims zijn, wat uiteraard hun recht is om dat te vinden.

Joostje
11-05-2005, 23:07
Love & Peace schreef op 12-05-2005 @ 00:03 :
Ik keur het gedrag van homo's ook af, maar haal het niet in mijn hoofd hem daarop te gaan slaan ofzo.

Daarnaast moet je weten dat nederland misschien wel het homo-vriendelijkste land ter wereld is, en de homo-haat niet alleen in landen voorkomt waar (veel) Moslims in leven.

Waarom keur je het gedrag van homo's af?

Mirage2000
11-05-2005, 23:08
Mirage2000 schreef op 11-05-2005 @ 23:54 :
De enige 2 grote groepen die in Nederland voor problemen zorgen zijn Antillianen [afbeelding] (http://images.fok.nl/s/bonk.gif)

Net gehoord dat een vriend van me is neergestoken is door een stel focking Antillianen. (n)

Joostje
11-05-2005, 23:09
Mirage2000 schreef op 12-05-2005 @ 00:04 :
[afbeelding] (http://images.fok.nl/s/bonk.gif) Waarom moet iedereen per se dezelfde mening? Niks mis mee met pluriformiteit. [afbeelding] (http://images.fok.nl/s/thumbsup.gif)

pluriformiteit betekent ook dat je de seksuele voorkeur van anderen respecteert.

Verwijderd
11-05-2005, 23:09
Joostje schreef op 12-05-2005 @ 00:07 :
Waarom keur je het gedrag van homo's af? Omdat holbewoners in een boek hebben geschreven dat ze slecht zijn.

Love & Peace
11-05-2005, 23:15
Joostje schreef op 12-05-2005 @ 00:09 :

pluriformiteit betekent ook dat je de seksuele voorkeur van anderen respecteert. [/B]
toelaat, zul je zeker bedoelen.

Mirage2000:
Net gehoord dat een vriend van me is neergestoken is door een stel focking Antillianen.
Waarom dan? :s

Waarom keur je het gedrag van homo's af? Effe voor de duidelijkheid: ik keur alleen het gedeelte van hun gedrag af dat hen homo maakt.
En waarom ik het afkeur moet jij onderdehand toch wel weten?

Mirage2000
11-05-2005, 23:25
Love & Peace schreef op 12-05-2005 @ 00:15 :

Waarom dan? :s

Het schijnt zo te zijn, dat een groepje Antillianen met een bal tegen de auto van die maat van me heb staan schoppen, waarop hij er wat van zei. Wat voor die apen weer een aanleiding was om hem een aantal keren hem met een mes te steken. Ik kots op zulke figuren. Ze kunnen wat mij betreft meteen naar de Antillen gedeporteerd worden.

Hoe het met hem gaat aflopen, hoor ik morgen, denk ik. Hij is in kritieke toestand met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd.

Love & Peace
11-05-2005, 23:42
Mirage2000 schreef op 12-05-2005 @ 00:25 :
Het schijnt zo te zijn, dat een groepje Antillianen met een bal tegen de auto van die maat van me heb staan schoppen, waarop hij er wat van zei. Wat voor die apen weer een aanleiding was om hem een aantal keren hem met een mes te steken. Ik kots op zulke figuren. Ze kunnen wat mij betreft meteen naar de Antillen gedeporteerd worden.

Hoe het met hem gaat aflopen, hoor ik morgen, denk ik. Hij is in kritieke toestand met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. (n) :s Echt klote

Rollo Tomasi
12-05-2005, 08:59
Mirage2000 schreef op 12-05-2005 @ 00:04 :
[afbeelding] (http://images.fok.nl/s/bonk.gif) Waarom moet iedereen per se dezelfde mening? Niks mis mee met pluriformiteit. [afbeelding] (http://images.fok.nl/s/thumbsup.gif)
Nee, dat blijkt:Mirage2000 schreef op 11-05-2005 @ 23:10 :
Het is de omgekeerde wereld. [afbeelding] (http://images.fok.nl/s/bonk.gif)

Gatara
12-05-2005, 09:24
Love & Peace schreef op 12-05-2005 @ 00:03 :

het is niet politiek correct, maar boeiend:
de daders waren geen nederlandse niet-moslims.

doh

FuSe
12-05-2005, 10:28
What else is new?

Verwijderd
12-05-2005, 10:39
Och, problemen moeten inderdaad niet worden 'afgeschoven', problemen moeten worden gedifferentiëerd. Zo is het beter om de islam de schuld te geven van homohaat en het bedreigen van anti-islamitische politici, maar niet van relschopperij in de Amsterdamse Diamantbuurt. Dat waren wel Marokkaantjes, maar gewoon a-religieuze ettertjes. Antilliaanse messentrekkertjes hebben ook niets met geloof te maken.

Mujahideen
12-05-2005, 10:49
Ja en de armoede in de wereld moet toegerekend worden aan het rijke Westen. :|

FuSe
12-05-2005, 10:56
Mujahideen schreef op 12-05-2005 @ 11:49 :
Ja en de armoede in de wereld moet toegerekend worden aan het rijke Westen. :|
*snik*snik* ik zie niet in wat dat ermee te maken heeft

Mujahideen
12-05-2005, 12:06
FuSe schreef op 12-05-2005 @ 11:56 :
*snik*snik* ik zie niet in wat dat ermee te maken heeft

Ik maakte af waar nare man mee bezig was. *snik*snik* :|

_Moby_
12-05-2005, 12:08
Klappen na actie tegen 'schapenneukers'
Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf (restricted editie)
Gepubliceerd: donderdag 12 mei 2005 @ 10:08
Een groep bezopen Friese jongeren heeft vorige week een boer uit Lioessens in elkaar geslagen omdat hij wilde voorkomen dat zijn dorpsgenoten zich vergrepen aan een stel van zijn schapen.

Eén van de dronken jongens jakkerde in een weiland aan de Siniastrjitte achter schapen met lammeren aan. Volgens de politie blijkbaar met de bedoeling een schaap te misbruiken. Ook buurtbewoners zeggen dat de jeugd zich onder de invloed van drank seksueel aan een beest wilde vergrijpen.

Toen de 50-jarige boer ingreep kreeg hij van één van de jongeren tussen de 17 en 21 jaar oud, een klap in de nek, een ander nam hem in de houdgreep. Inmiddels zijn drie jonge schapenneukers in spe aangehouden. De Leeuwarder Courant meldt dat hen zware mishandeling en openlijke geweldpleging ten laste wordt gelegd. Volgens enkele jongeren was het overigens de boer die begon met slaan. Zij spraken van een uit de hand gelopen grap en verklaarden dat de aanstichter iemand uit een ander dorp was.

van FOK!.nl

Love & Peace
12-05-2005, 12:11
_Moby_ schreef op 12-05-2005 @ 13:08 :
Een groep bezopen Friese jongeren heeft vorige week een boer uit Lioessens in elkaar geslagen omdat hij wilde voorkomen dat zijn dorpsgenoten zich vergrepen aan een stel van zijn schapen.

Eén van de dronken jongens jakkerde in een weiland aan de Siniastrjitte achter schapen met lammeren aan. Volgens de politie blijkbaar met de bedoeling een schaap te misbruiken. Ook buurtbewoners zeggen dat de jeugd zich onder de invloed van drank seksueel aan een beest wilde vergrijpen.

Toen de 50-jarige boer ingreep kreeg hij van één van de jongeren tussen de 17 en 21 jaar oud, een klap in de nek, een ander nam hem in de houdgreep. Inmiddels zijn drie jonge schapenneukers in spe aangehouden. De Leeuwarder Courant meldt dat hen zware mishandeling en openlijke geweldpleging ten laste wordt gelegd. Volgens enkele jongeren was het overigens de boer die begon met slaan. Zij spraken van een uit de hand gelopen grap en verklaarden dat de aanstichter iemand uit een ander dorp was.

van FOK!.nl
omg :D (n)

Mujahideen
12-05-2005, 12:13
_Moby_ schreef op 12-05-2005 @ 13:08 :

van FOK!.nl

Het moraal hiervan is dat ook Nederlanders niet vies zijn van schapen fucken. :|

Mirage2000
12-05-2005, 12:24
Taxichauffeur zwaar gewond bij steekpartij

Bij een steekpartij woensdagavond op de Mijnsheerenlaan in Rotterdam-Zuid is een taxichauffeur zwaar gewond geraakt. Het incident vond plaats op de taxistandplaats onder metrostation Maashaven.
Volgens een getuige was de 26-jarige chauffeur in gesprek met een groep Antillianen. Toen de man in elkaar zakte, renden de Antillianen weg. De chauffeur is met een spoedtransport afgevoerd naar het Erasmus Medisch Centrum. De traumahelicopter heeft ter plaatse assistentie verleend.

De politie is nog op zoek naar de groep Antillianen.

http://www.rijnmond.nl/index.html?pid=4&item=28171

Het meest tragische is dat het op 20 meter afstand van een politiebureau gebeurd is. :rolleyes:

Mujahideen
12-05-2005, 12:28
Cruijff wil Kalou helpen maar loopt blauwtje bij Rita Verdonk

ROTTERDAM, 12 mei 2005 10:58 - Johan Cruijff heeft persoonlijk zijn invloed geprobeerd aan te wenden om Salomon Kalou, het grote talent van Feyenoord, zo snel mogelijk tot Nederlander te laten naturaliseren.
Cruijff die zeer begaan is met het lot van Oranje, heeft minister Rita Verdonk -minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie- gebeld haar verzocht Kalou middels een versnelde procedure te naturaliseren. Dit met het oog op de komende WK voor spelers onder 20 jaar in eigen land. Bondscoach Marco van bsten heeft al laten weten Kalou graag op te willen nemen zijn selectie.
Maar wereldberoemd of niet, ook Cruijff kwam niet verder. De minister, die het gelijkheidsprincipe in deze netelige kwestie hoog in het vaandel heeft, was 'not amused' door de actie van Cruijff. Het heeft 'de zaak Kalou' in ieder geval geen goed gedaan.

--------------------------------------

Wat een uilskuiken is die Rita toch ook!!!! Met de naturalisatie van Kalou maakt Nederland op de komende week een zeer goede kans om wereldkampioen voor het eerst in haar historie te worden. Nog nooit gedacht dat een vrouw zoveel invloed op voetbal zou hebben. :|

Mujahideen
12-05-2005, 12:30
Mirage2000 schreef op 12-05-2005 @ 13:24 :
Taxichauffeur zwaar gewond bij steekpartij

Bij een steekpartij woensdagavond op de Mijnsheerenlaan in Rotterdam-Zuid is een taxichauffeur zwaar gewond geraakt. Het incident vond plaats op de taxistandplaats onder metrostation Maashaven.
Volgens een getuige was de 26-jarige chauffeur in gesprek met een groep Antillianen. Toen de man in elkaar zakte, renden de Antillianen weg. De chauffeur is met een spoedtransport afgevoerd naar het Erasmus Medisch Centrum. De traumahelicopter heeft ter plaatse assistentie verleend.

De politie is nog op zoek naar de groep Antillianen.

Het meest tragische is dat het op 20 meter afstand van een politiebureau gebeurd is. :rolleyes:

Die hele buurt mag wat mij betreft plat. Er is werkelijk geen vooruitgang zolang de Antillianen daar voor het zeggen hebben. :|

Rollo Tomasi
12-05-2005, 12:39
Mujahideen schreef op 12-05-2005 @ 13:13 :
Het moraal hiervan is dat ook Nederlanders niet vies zijn van schapen fucken. :| Mujahideen schreef op 12-05-2005 @ 13:30 :
Die hele buurt mag wat mij betreft plat. Er is werkelijk geen vooruitgang zolang de Antillianen daar voor het zeggen hebben. :| Kap nou eens met dat getroll. Vul moslims in voor Nederlanders of Antillianen en het forum had op z'n kop gestaan. Laat dit soort opmerkingen dan ook alsjeblieft achterwege.

Verwijderd
13-05-2005, 10:50
Aantal buitenlandse bruiden neemt af

In het eerste kwartaal van dit jaar heeft de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) beduidend minder aanvragen gekregen voor het naar Nederland halen van een partner van buiten de Europese Unie.

Kwart
In vergelijking met vorig jaar nam het aantal met ongeveer een kwart af. In de eerste drie maanden van dit jaar kreeg de IND 7600 aanvragen te verwerken, tegen 10.800 over dezelfde periode vorig jaar. Het gaat daarbij overwegend om aanvragen voor een Turkse of Marokkaanse partner.

Scherpere eisen
Het gaat daarbij overwegend om aanvragen voor een Turkse of Marokkaanse partner. Minister Verdonk (Integratie) schrijft de terugval toe aan de scherpere eisen die het kabinet tegenwoordig stelt.

© RTLNieuws.nl

Verwijderd
13-05-2005, 10:51
Rel over evolutietheorie op Groningse school

Bijna 150 jaar nadat de bioloog Darwin de evolutietheorie publiceerde, zorgt deze nog voor grote ophef in Groningen.
Leraar
Op het protestants-christelijke Augustinus College in Groningen gaan er stemmen op om de evolutietheorie niet te doceren. Rector P. Boon van de school zei deze week in een interview met het Dagblad van het Noorden het niet te tolereren dat een leraar voor de klas vertelt voorstander te zijn van de evolutietheorie.

Afkoelingsperiode
Maar dat is veel onderwijzers in het verkeerde keelgat geschoten, omdat zij vinden dat de evolutietheorie goed kan samengaan met het christelijk geloof. De leraren hebben de rector op een personeelsbijeenkomst laten weten dat ze zich gekwetst en niet serieus genomen voelen. Rector Boon heeft besloten een afkoelingsperiode in te gelasten door een aantal dagen niet op school te verschijnen. Hij keert dinsdag terug op de school.

Lees ook:
Meer opmerkelijke berichten

Bekijk ook:
Opmerkelijke reportages uit het RTL Nieuws

© RTLNieuws.nl

Levitating Nun
13-05-2005, 15:25
S. schreef op 13-05-2005 @ 11:51 :
Rel over evolutietheorie op Groningse school
(...) Rector P. Boon van de school zei deze week in een interview met het Dagblad van het Noorden het niet te tolereren dat een leraar voor de klas vertelt voorstander te zijn van de evolutietheorie. (...)
Schandalig, gewoonweg grof en schandalig. Hoe haal je het in je hoofd.

Mujahideen
13-05-2005, 15:59
Rector vindt evolutietheorie niet kunnen

De rector van het protestants-christelijke Augustinus College in Groningen heeft in een interview met het Dagblad van het Noorden laten weten dat hij niet tolereert dat een leraar voor de klas vertelt dat hij de evolutietheorie aanhangt. De evolutietheorie is strijdig met het scheppingsverhaal dus een protestants-christelijke leraar mag van rector Peter Boon uit Ten Boer niet die 'strijdige' theorie aanhangen.

Onderwijzers op het College vinden de uitspraak van Boon te gek voor woorden. Zij menen dat de evolutietheorie goed kan samengaan met het christelijk geloof. Tegen de rector hebben ze gezegd zich gekwetst en niet serieus genomen te voelen.

Om de gemoederen te laten bedaren heeft Boon besloten een aantal dagen niet op school te verschijnen. Volgende week dinsdag is hij weer present. Tegen de krant liet hij gisteren weten dat hij zich niet genuanceerd genoeg heeft uitgedrukt: ''Dat spijt me oprecht.'' Boon bedoelde te zeggen ''dat een docent er niet mee kan volstaan voor de klas te verkondigen dat de mens van de aap afstamt. Dan móet er uitleg bij over de vraag hoe zich dat voor hem of haar verhoudt tot het christelijk geloof. Voor iedere christen is dat anders. Ook voor mij is dat een worsteling''.

PvdA-Kamerlid Mariette Hamer heeft inmiddels Kamervragen gesteld over het interview dat onder de kop 'Aanhanger evolutietheorie komt niet bij ons voor de klas' op 7 mei in het Dagblad van het Noorden verscheen.

Bron: De Telegraaf

----------------------------------------------------------------------

Dat mag ook weleens gezegd worden. :|

Mr. Pignati
13-05-2005, 16:13
Mujahideen schreef op 13-05-2005 @ 16:59 :

De rector van het protestants-christelijke Augustinus College in Groningen heeft in een interview met het Dagblad van het Noorden laten weten dat hij niet tolereert dat een leraar voor de klas vertelt dat hij de evolutietheorie aanhangt. De evolutietheorie is strijdig met het scheppingsverhaal dus een protestants-christelijke leraar mag van rector Peter Boon uit Ten Boer niet die 'strijdige' theorie aanhangen.

Onderwijzers op het College vinden de uitspraak van Boon te gek voor woorden. Zij menen dat de evolutietheorie goed kan samengaan met het christelijk geloof. Tegen de rector hebben ze gezegd zich gekwetst en niet serieus genomen te voelen.

Om de gemoederen te laten bedaren heeft Boon besloten een aantal dagen niet op school te verschijnen. Volgende week dinsdag is hij weer present. Tegen de krant liet hij gisteren weten dat hij zich niet genuanceerd genoeg heeft uitgedrukt: ''Dat spijt me oprecht.'' Boon bedoelde te zeggen ''dat een docent er niet mee kan volstaan voor de klas te verkondigen dat de mens van de aap afstamt. Dan móet er uitleg bij over de vraag hoe zich dat voor hem of haar verhoudt tot het christelijk geloof. Voor iedere christen is dat anders. Ook voor mij is dat een worsteling''.

PvdA-Kamerlid Mariette Hamer heeft inmiddels Kamervragen gesteld over het interview dat onder de kop 'Aanhanger evolutietheorie komt niet bij ons voor de klas' op 7 mei in het Dagblad van het Noorden verscheen.

ja een mooi sprookje is natuurlijk belangrijker (y) :rolleyes:

Mr. Pignati
13-05-2005, 18:14
en nu wee ontopic:

Vrouw met 4,53 promille alcohol achter stuur

Een 52-jarige vrouw uit het Belgische Sint-Niklaas heeft de twijfelachtige eer van een plek tussen de recordhouders voor de hoeveelheid promille alcohol in het bloed. De politie constateerde niet minder dan 4,53 promille. De wettelijke limiet bedraagt 0,5 promille.
De dronken vrouw werd op 25 maart 2004 aangetroffen. De dame in kwestie viel door haar zigzaggend rijgedrag over de weg op. Ze kon pas na erg veel moeite worden klem gereden. Liefst drie politiepatrouilles moesten hierbij aan te pas komen.

Toen de agenten het portier van haar auto openden om de autosleutels in beslag te nemen, viel de vrouw door haar benevelde toestand op de grond. Op de passagierstoel trof de politie een lege jeneverfles aan.

Bij de rechtbank verklaarde ze echter broodnuchter slechts twee glaasjes wijn geconsumeerd te hebben. De politierechter geloofde het niet zo en veroordeelde de vrouw tot een rijverbod van drie maanden, waarvan de helft voorwaardelijk. Ook mag zij een boete van 1.100 euro ophoesten en verplicht een medisch en psychologisch onderzoek ondergaan.

Met haar 4,53 promille is de Belgische echter niet de recordhouder. Een bejaarde dame uit Tienen deed er begin 2004 nog een schepje bovenop. Zij dronk 4,77 promille bij elkaar.

http://www.hetnet.nl/actualiteit/253w12875.htm

--------------------------------------------------------------------------------

een niet boeiend tiswah bericht
:o

McCaine
13-05-2005, 19:53
Ik vind het ontzettend leuk om twee en een halve pagina's aan replies te verwijderen :rolleyes:

De eerstvolgende die doorgaat met jullie debiele internet-cripplefights krijgt een linea recta ban.

naam onbekend
13-05-2005, 19:56
Mr. Pignati schreef op 13-05-2005 @ 19:14 :
en nu wee ontopic:

Vrouw met 4,53 promille alcohol achter stuur

Een 52-jarige vrouw uit het Belgische Sint-Niklaas heeft de twijfelachtige eer van een plek tussen de recordhouders voor de hoeveelheid promille alcohol in het bloed. De politie constateerde niet minder dan 4,53 promille. De wettelijke limiet bedraagt 0,5 promille.
De dronken vrouw werd op 25 maart 2004 aangetroffen. De dame in kwestie viel door haar zigzaggend rijgedrag over de weg op. Ze kon pas na erg veel moeite worden klem gereden. Liefst drie politiepatrouilles moesten hierbij aan te pas komen.

Toen de agenten het portier van haar auto openden om de autosleutels in beslag te nemen, viel de vrouw door haar benevelde toestand op de grond. Op de passagierstoel trof de politie een lege jeneverfles aan.

Bij de rechtbank verklaarde ze echter broodnuchter slechts twee glaasjes wijn geconsumeerd te hebben. De politierechter geloofde het niet zo en veroordeelde de vrouw tot een rijverbod van drie maanden, waarvan de helft voorwaardelijk. Ook mag zij een boete van 1.100 euro ophoesten en verplicht een medisch en psychologisch onderzoek ondergaan.

Met haar 4,53 promille is de Belgische echter niet de recordhouder. Een bejaarde dame uit Tienen deed er begin 2004 nog een schepje bovenop. Zij dronk 4,77 promille bij elkaar.

http://www.hetnet.nl/actualiteit/253w12875.htm

--------------------------------------------------------------------------------

een niet boeiend tiswah bericht
:o Opvallend dat het alletwee vrouwen zijn.

Gatara
14-05-2005, 08:50
Mysterie rond vinger in chili con carne opgelost

Uitgegeven: 13 mei 2005 22:03
SAN JOSE - Het mysterie rond een vinger in een Amerikaanse fastfoodmaaltijd is opgelost. Het vingertopje blijkt afkomstig van een man die het lichaamsdeel eind vorig jaar bij een bedrijfsongeval verloor.

De vrouw die de vinger aantrof, was een maand geleden gearresteerd op verdenking van bedrog. De politie vermoedde dat de vrouw het stuk vinger van vijf centimeter zelf in de chili con carne van een Californisch Wendy's-restaurant had gestopt.

De 39-jarige uit Las Vegas klaagde al herhaaldelijk grote ondernemingen aan. Haar echtgenoot blijkt een kennis te zijn van de man die zijn vinger verloor.

De affaire kostte Wendy's miljoenen dollars aan inkomsten
http://www.nu.nl/news/526022/122/Mysterie_rond_vinger_in_chili_con_carne_opgelost.html
------

Ik mag hopen voor haar dat ze dat geld weer terugkreeg :o

Gatara
14-05-2005, 09:02
Dutch lining up to emigrate due to crowding, mentality

11 May 2005

AMSTERDAM — About 20,000 Dutch people have serious plans to emigrate permanently, demographic research institute NIDI said on Wednesday.

In general, those with serious plans to emigrate have at least a diploma from upper secondary vocational education (MBO) and are aged between 35 and 44. They often earn a good income.

"Just" 2 percent of the Dutch population aged 15 or older is thinking of emigrating in the future, while about one in 10 of this group has serious plans.

This means, from an adult population of 13.2 million, some 250,000 are thinking of emigrating and about 20,000 have serious plans to leave.

Dutch people who want to emigrate want to escape
the high population density of the country, the Dutch mentality, crime and the lack of quiet, NIDI said.

In total, 80 percent of people who wish to emigrate think the Netherlands is too densely populated and 77 percent negatively assess the Dutch mentality.

This is in contrast to media reports citing the murders of Pim Fortuyn and Theo van Gogh, immigration and integration problems and anti-social behaviour as the main factors prompting people to emigrate.

According to NIDI, more than 112,000 people left the Netherlands last year, compared with 90,000 who entered the country, prompting the research bureau to start studying emigration in January.

The traditionally popular destination lands of Canada and Australia remain a common choice, but are difficult places in which to gain residence status. France is listed in third place.

Belgium and Germany are not listed as favourite destinations. This is possibly due to the fact that moving to these two countries is not considered emigrating.

Most emigrants who do move to Belgium or Germany live just across the border to maintain contact with the Netherlands. Their main reason for leaving is fiscal advantages or lower house prices.
http://www.expatica.com/source/site_article.asp?subchannel_id=19&story_id=19949&name=Dutch+lining+up+to+emigrate

Gatara
14-05-2005, 10:54
Saddam gaat memoires schrijven

Uitgegeven: 14 mei 2005 11:07
LONDEN - De verdreven Iraakse Saddam Hussein gaat in zijn cel zijn memoires schrijven in afwachting van het proces tegen hem. Dat heeft de Financial Times zaterdag bericht, die een van Saddams advocaten citeerde.

Volgens de zegsman gaat de verdreven dictator, die in het verleden enkele romans schreef, zijn kindertijd in Irak en verblijf in Egypte beschrijven. Ook komen zijn militaire avonturen in Iran in de jaren tachtig en in Koeweit begin jaren negentig aan de orde.

Volgens Saddams raadsman zal de voormalige president de westerse mogendheden in verlegenheid brengen met zijn onthullingen. Het Westen steunde Irak in de strijd tegen Iran na de islamitische revolutie in 1979. Volgens Saddam hebben Frankrijk en Groot-Brittannië hem destijds verraden door toen ook Iran te steunen.

Saddam wordt onder meer beschuldigd van misdaden tegen de menselijkheid en de bloedige onderdrukking van de opstand van Koerden en sjiieten in 1991.

Het is nog niet bekend wanneer het proces tegen hem begint.
http://www.nu.nl/news/526072/23/Saddam_gaat_memoires_schrijven.html

Gatara
15-05-2005, 09:59
http://www.landmacht.nl/500-nieuws/571/collage-00.jpg

Advertentie 'kindsoldaat' teruggetrokken
Uitgegeven op 15 mei 2005 om 09:24 uur, bijgewerkt om 10:25

(Novum) - De advertentie voor de Landmachtdagen waarin een kind met een helm op te zien is, wordt teruggetrokken. Naar aanleiding van de advertentie ontving de landmacht veel klachten: het zou het beeld van kindsoldaten oproepen. "Het is niet de bedoeling (...) een ongewenst beeld op te roepen en mensen daardoor onnodig te kwetsen", leert een communiqué.

De landmachtdagen, 28 en 29 mei, moet nieuwe werknemers voor het leger werven. De reclamecampagne moest echter benadrukken dat de landmachtdagen voor iedereen de moeite waard zijn. Daarom zijn er drie advertenties: één met een jongen van vijf, één van een ouder echtpaar en één van een jongen in trainingspak.

Eind vorig jaar eiste de Internationale Coalitie, een samenwerkingsverband van verschillende hulporganisaties, dat Nederland stopt met het rekruteren van militairen onder de 18 jaar. Dit is in strijd met het verdrag van de Verenigde Naties voor de Rechten van het Kind. Ook soldaten van 17 jaar oud, zoals in het Nederlandse leger bestaan, zouden daarom volgens de Internationale Coalitie kindsoldaten zijn.
http://www.nieuws.nl/bericht/4/37615

naam onbekend
15-05-2005, 12:54
Gatara schreef op 14-05-2005 @ 11:54 :
Saddam gaat memoires schrijven

Uitgegeven: 14 mei 2005 11:07
LONDEN - De verdreven Iraakse Saddam Hussein gaat in zijn cel zijn memoires schrijven in afwachting van het proces tegen hem. Dat heeft de Financial Times zaterdag bericht, die een van Saddams advocaten citeerde.

Volgens de zegsman gaat de verdreven dictator, die in het verleden enkele romans schreef, zijn kindertijd in Irak en verblijf in Egypte beschrijven. Ook komen zijn militaire avonturen in Iran in de jaren tachtig en in Koeweit begin jaren negentig aan de orde.

Volgens Saddams raadsman zal de voormalige president de westerse mogendheden in verlegenheid brengen met zijn onthullingen. Het Westen steunde Irak in de strijd tegen Iran na de islamitische revolutie in 1979. Volgens Saddam hebben Frankrijk en Groot-Brittannië hem destijds verraden door toen ook Iran te steunen.

Saddam wordt onder meer beschuldigd van misdaden tegen de menselijkheid en de bloedige onderdrukking van de opstand van Koerden en sjiieten in 1991.

Het is nog niet bekend wanneer het proces tegen hem begint.
http://www.nu.nl/news/526072/23/Saddam_gaat_memoires_schrijven.html De memoires van Saddam? Hoe gaan die dan heten?

Zelf denk ik aan een titel als 'Mosterdgas en aardolie; mijn jaren als dictator'.

Gatara
15-05-2005, 12:58
Of:
"Van kleuter tot monster"

Of:
"De dagen toen de Iraakse hemel rode tranen regende"

http://forum.scholieren.com/showthread.php?s=&threadid=1178897
;)

Gatara
15-05-2005, 16:17
Negenjarig jongetje voorkomt ongeluk
Uitgegeven op 15 mei 2005 om 16:45 uur

(Novum) - Een 9-jarige jongen uit Horst heeft zichzelf, zijn twee zusjes en moeder zondag behoed voor een ernstig auto-ongeluk. Hij zat voorin de auto naast zijn moeder toen die, midden op de A28, onwel werd. De jongen zag de handen van zijn moeder van het stuur glijden en nam het roer over.

Het kind greep het stuur en stuurde de auto naar rechts. De politie meldt dat de auto even de vangrail schampte, maar de jongen liet de auto uitrijden en tot stilstand komen, terwijl zijn moeder bewusteloos voorover hing.

Bestuurders voor en achter de auto stopten en kwamen de inzittenden te hulp. Ze alarmeerden de politie. De moeder van de jongen kwam toen weer bij bewustzijn. Ze heeft, samen met haar kinderen, de weg per taxi vervolgd.
http://www.nieuws.nl/bericht/4/37621

Donny must die
15-05-2005, 17:06
Duitse vader gaat dochters met mes te lijf

Uitgegeven: 14 mei 2005 17:32

WITTEN - Een vader in het Duitse Witten is zaterdag zijn drie jonge dochters te lijf gegaan met een mes. Een van zijn kinderen overleed daardoor, aldus de politie in de plaats even ten zuiden van Dortmund.

De dochters van 11, 6 en 5 jaar waren zaterdag op bezoek bij hun vader, die gescheiden leeft van de moeder. Wegens een nog onbekende reden stak hij tijdens het bezoek alle kinderen met een mes. Een van de meisjes bezweek later in een ziekenhuis aan haar verwondingen.

Donny must die
15-05-2005, 17:16
焦國標致各國大學校長書
2005年5月14日23:21:5(京港台時間)

近幾年,在歐美有過留學經歷,拿有歐美博士學位的歸國留學生,將陸續登上中國大學校長的寶座。然而,他們中不少人回國後成為忠實執行官方意識形態、鐵 腕干涉學術自由的思想憲兵,與他們並未在西方讀過 書的前任沒什麼兩樣。曾就讀史丹福大學(斯坦福大學)的北大校長閔維方和畢業於美國紐約州立大學的中國現任教育部長周濟,是其中的兩個佼佼者。這樣的 留學生,靈魂分明已經抵押給魔鬼,完全背棄了在歐 美文明世界裡學到的進步理念,他們心心念念的只是在魔鬼的王廷裡獲得晉升,死心塌地與普世文明準則為敵。

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tis toch te gek voor woorden :| (n)

naam onbekend
15-05-2005, 19:14
Nanahara schreef op 15-05-2005 @ 18:16 :
焦國標致各國大學校長書

近幾年,在歐美有過留學經歷,拿有歐美博士學位的歸國留學生,將陸續登上中國大學校長的寶座。然而,他們中不少人回國後成為忠實執行官方意識形態、鐵 腕干涉學術自由的思想憲兵,與他們並未在西方讀過 書的前任沒什麼兩樣。曾就讀史丹福大學(斯坦福大學)的北大校長閔維方和畢業於美國紐約州立大學的中國現任教育部長周濟,是其中的兩個佼佼者。這樣的 留學生,靈魂分明已經抵押給魔鬼,完全背棄了在歐 美文明世界裡學到的進步理念,他們心心念念的只是在魔鬼的王廷裡獲得晉升,死心塌地與普世文明準則為敵。

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tis toch te gek voor woorden :| (n) Inderdaad (n) Al die blokjes, dat zou toch niet moeten kunnen :mad: :p

Levitating Nun
15-05-2005, 19:19
naam onbekend schreef op 15-05-2005 @ 20:14 :
Inderdaad (n) Al die blokjes, dat zou toch niet moeten kunnen :mad: :p
Ik dacht al! :eek:

Dinalfos
15-05-2005, 19:42
George Bush komt om bij auto ongeluk

UBC student community mourns loss of two young crash victims
WEEKEND TRAGEDY: Popular sorority, fraternity members died in early-morning collision

Elaine O'Connor
The Province

Sunday, May 15, 2005

Two Richmond youth -- popular members of the University of B.C.'s Greek community -- were killed yesterday in a collision police believe was caused by excessive speed and failure to stop at a red light.

Karen Jean Furstrand, 20, and George Bush, 24, died after they were T-boned by an SUV in the intersection of Steveston Highway and No. 2 Road just after 3:30 a.m.

Furstrand, a third-year English student and member of the Alpha Delta Pi sorority, was on her way home from a night out celebrating a friend's birthday in Vancouver.

Her sorority sisters gathered to grieve yesterday at their campus house, remembering a girl they described as a leader who spoke her mind, gave them a shoulder to cry on and knew the most important thing in life was good friends.

"This is going to affect 500 young adults in the Greek system. We all knew her. I think a lot of the girls looked up to her," said sorority president Jessica Hall, who acted as Furstrand's "big sister" when she joined.

"She always made sure we were happy. She acted as a mom for all of us new girls," said Nicole Sturgeon, Furstrand's "little sister."

"She was lively and happy and always there for her friends," said close friend Jessica Erickson, 20.

The irony of the accident, said her father, Erik Furstrand, is that as usual Karen was the designated driver: Bush, a Sigma Chi fraternity member and a friend of her boyfriend Arash Amouzgar, was her last passenger of the evening.

"She had a wonderful heart," her father said yesterday from his home where he was comforting Karen's brother, Ian, 24, and sister, Sonia, 18.

Furstrand said his daughter, a Burnett Secondary graduate who lived at home while she attended UBC, was a responsible girl who did well at school, loved snowboarding and skiing, was active in her sorority and volunteered for charities.

Her boyfriend of almost two years remembers her as a generous soul who constantly gave money to others. She helped raise money for the Easter Seals, the Kidney Foundation and Ronald McDonald House.

"She was so beautiful. She was sort of the glue that kept everyone together," said Amouzgar, a fourth-year UBC student and Sigma Chi member.

Amouzgar, 21, said Furstrand was studying for a double major in English and women's studies with the aim of entering graduate school and then starting a career in law.

Bush, who graduated from UBC in December with a bachelor of arts degree in psychology, was also a close friend of Amouzgar and a fellow Sigma Chi fraternity member.

Amouzgar remembers Bush as a funny, talented guy who was studying to become a film director at Langara College, but who still made time for his UBC friends.

At the time of the crash, the pair were driving a white 1987 Toyota Corolla north of No. 2 Road.

The other driver, a 27-year-old female Delta resident, was in a 1996 Ford Explorer travelling east on Steveston Highway.

Police said Furstrand and Bush likely died instantly, their car overwhelmed by the bulk of the SUV.

Richmond RCMP Cpl. Dave Williams of the collision reconstruction unit was on scene trying to determine what happened.

http://www.canada.com/vancouver/story.html?id=455e7e62-d33d-432b-ba4b-1ec745a28d36

DarkSide
15-05-2005, 19:52
Mujahideen schreef op 13-05-2005 @ 16:59 :

.....

Bleek achteraf toch dat die leraren wel de evolutietheorie mochten uitdragen, maar dan wel moesten uitleggen hoe dat zich verhield tot het Christelijk geloof.

Verwijderd
15-05-2005, 22:07
Gatara schreef op 15-05-2005 @ 10:59 :
[afbeelding] (http://www.landmacht.nl/500-nieuws/571/collage-00.jpg)

Advertentie 'kindsoldaat' teruggetrokken
Uitgegeven op 15 mei 2005 om 09:24 uur, bijgewerkt om 10:25

(Novum) - De advertentie voor de Landmachtdagen waarin een kind met een helm op te zien is, wordt teruggetrokken. Naar aanleiding van de advertentie ontving de landmacht veel klachten: het zou het beeld van kindsoldaten oproepen. "Het is niet de bedoeling (...) een ongewenst beeld op te roepen en mensen daardoor onnodig te kwetsen", leert een communiqué.

De landmachtdagen, 28 en 29 mei, moet nieuwe werknemers voor het leger werven. De reclamecampagne moest echter benadrukken dat de landmachtdagen voor iedereen de moeite waard zijn. Daarom zijn er drie advertenties: één met een jongen van vijf, één van een ouder echtpaar en één van een jongen in trainingspak.

Eind vorig jaar eiste de Internationale Coalitie, een samenwerkingsverband van verschillende hulporganisaties, dat Nederland stopt met het rekruteren van militairen onder de 18 jaar. Dit is in strijd met het verdrag van de Verenigde Naties voor de Rechten van het Kind. Ook soldaten van 17 jaar oud, zoals in het Nederlandse leger bestaan, zouden daarom volgens de Internationale Coalitie kindsoldaten zijn.
http://www.nieuws.nl/bericht/4/37615

Het eerste wat ik zei toen ik zo'n poster zag hangen was: "Hehe, kijk! kindsoldaten!" Ik vraag me af welk reclamebureau dit bedacht heeft. :D

Verwijderd
16-05-2005, 00:36
焦國標致各國大學校長書

Tis toch te gek voor woorden :| (n) In het Japans had ik er nog *iets* van kunnen maken, maar dit is iets te lastig.

Verwijderd
16-05-2005, 00:40

anders post je ff geen kanji. denk dat er verder niet zoveel mensen dat kunnen lezen hier (als ze überhaupt al japanse taalondersteuning geïnstalleerd hebben).

T_ID
16-05-2005, 01:03
Tis toch te gek voor woorden :| (n) Yep, wat een berg vraagtekens, het zou verboden moeten worden. :D

Love & Peace
16-05-2005, 02:44
In Saudi-Arabië zijn drie hervormingsgezinde academici veroordeeld tot celstraffen van zes tot negen jaar. De drie kregen de straf omdat ze in een petitie aan de koning gevraagd hadden het land om te vormen tot een constitutionele monarchie en haast te maken met de beloofde politieke hervormingen. Volgens de rechtbank heeft het trio zich hierdoor schuldig gemaakt ''aan het veroorzaken van instabiliteit''.

De drie behoren tot een groep van 12 man die in maart 2004 werden gearresteerd. Na kritiek uit de VS werden negen van hen vrijgelaten. Saudi-Arabië beloofde dat de drie een openbaar proces zouden krijgen. Die belofte bleek niks waard want het proces geschiedde achter gesloten deuren.

:|

Brian
16-05-2005, 10:42
Link naar prive filmpjes van Saddam's familie:
http://www.sotaliraq.com/iraqi-news/nieuws.php?id=468

Verwijderd
16-05-2005, 16:46
焦國標致各國大學校長書

:D :cool:

T_ID
17-05-2005, 09:29
Verwarde man blijkt getalenteerd pianist

Uitgegeven: 16 mei 2005 08:41
Laatst gewijzigd: 16 mei 2005 12:14

LONDEN - Een verwarde man in een drijfnat zwart pak met stropdas zet de Engelse politie voor een raadsel. De man, die werd gevonden in de buurt van een strand, praat al weken niet. Eenmaal opgenomen op de pschychiatrische afdeling van een ziekenhuis, gaf hij een virtuoos pianoconcert.

De politie zag de man op 8 april in Kent en bracht hem naar de inrichting. Daar bleek het onmogelijk zijn identiteit te achterhalen. Toen hulpverleners hem pen en papier gaven, tekende hij een piano. De hulpverleners namen de man mee naar de kapel van het ziekenhuis, waar hij urenlang op de piano speelde.

Een foto van de man verscheen op de nationale website voor vermiste personen. Tot nu heeft niemand de man geïdentificeerd. Volgens The Daily Telegraph heeft de man mogelijk een inzinking gehad.

http://www.nu.nl/news/526390/122/Verwarde_man_blijkt_getalenteerd_pianist.html

:D

dingokoning
17-05-2005, 12:38
T_ID schreef op 17-05-2005 @ 10:29 :
Verwarde man blijkt getalenteerd pianist

Uitgegeven: 16 mei 2005 08:41
Laatst gewijzigd: 16 mei 2005 12:14

LONDEN - Een verwarde man in een drijfnat zwart pak met stropdas zet de Engelse politie voor een raadsel. De man, die werd gevonden in de buurt van een strand, praat al weken niet. Eenmaal opgenomen op de pschychiatrische afdeling van een ziekenhuis, gaf hij een virtuoos pianoconcert.

De politie zag de man op 8 april in Kent en bracht hem naar de inrichting. Daar bleek het onmogelijk zijn identiteit te achterhalen. Toen hulpverleners hem pen en papier gaven, tekende hij een piano. De hulpverleners namen de man mee naar de kapel van het ziekenhuis, waar hij urenlang op de piano speelde.

Een foto van de man verscheen op de nationale website voor vermiste personen. Tot nu heeft niemand de man geïdentificeerd. Volgens The Daily Telegraph heeft de man mogelijk een inzinking gehad.

http://www.nu.nl/news/526390/122/Verwarde_man_blijkt_getalenteerd_pianist.html

:D

Ik las het vanochtend ja, ik vind t wel lollig :D

JH
17-05-2005, 15:39
Wel een te maf bericht over de pianoman, waar komt zo iemand dan ineens in godsnaam vandaan.

Verwijderd
18-05-2005, 11:58
Het lijkt wel een filmscript---> verwarde getraumatiseerde piano genie is geheugen kwijt........

Verwijderd
18-05-2005, 12:39
Kinderverdriet door theaterstuk

HENGELO De katholieke basisschool De Telgenkamp in Hengelo heeft gisteren 125 leerlingen uit een voorstelling gehaald. Volgens de school waren veel kinderen geschrokken door het ruwe taalgebruik in 'De Smerigste en vieste boterham van het hele heelal'.

De jeugdvoorstelling werd in Hengelo uitgevoerd door theatergroep Artemis uit Den Bosch. Volgens de directeur van de school werd er in het stuk gevloekt en ging het over tongzoenen.

Enkele kinderen begonnen van schrik te huilen, zegt de school. Het stuk werd uiteindelijk gestaakt, ondanks de aanwezigheid van een andere school.

Bron: nos.nl

Global
18-05-2005, 13:37
hehehe :D

Levitating Nun
18-05-2005, 16:02
Die kinders van tegenwoordig kunnen ook nergens tegen. Of ze kwamen uit het Gooi.

T_ID
18-05-2005, 18:17
Komt ervan als je kinderen halsstarrig wijs blijft maken dat de wereld slechts bloemetjes en bijtjes is.

Verwijderd
19-05-2005, 06:25
T_ID schreef op 18-05-2005 @ 19:17 :
Komt ervan als je kinderen halsstarrig wijs blijft maken dat de wereld slechts bloemetjes en bijtjes is. De overstap is te groot ;)

Verwijderd
19-05-2005, 10:08
Levitating Nun schreef op 18-05-2005 @ 17:02 :
Die kinders van tegenwoordig kunnen ook nergens tegen. Of ze kwamen uit het Gooi.

Ik dacht dat al die hockeykoters uit het Gooi van jongsafaan meekregen dat het leven alleen draait om zuipen en neuken?

Verwijderd
19-05-2005, 12:45
Australische stad waarschuwt voor 'exploderende' wc's

Uitgegeven: 19 mei 2005 11:43
Laatst gewijzigd: 19 mei 2005 11:43

SYDNEY - Bewoners van de Australische plaats Sale in de deelstaat Victoria worden gewaarschuwd voor 'exploderende' wc's. In een pamflet waarschuwt de gemeente de bevolking om volgende week de wc-deksel dicht te houden en er bovendien nog een gewicht op te leggen.

Het rioolsysteem wordt namelijk onder hoge druk gereinigd. Tijdens eenzelfde procédé drie jaar geleden kwam in een huis de rioolinhoud met een explosieve kracht naar buiten, aldus de zender ABC donderdag. De schoonmaakoperatie gaat een week duren.
bron (http://www.nu.nl/news/528172/122/Australische_stad_waarschuwt_voor_%27exploderende%27_wc%27s.html)
-------------------------------------------------
OMG :d :o

Verwijderd
19-05-2005, 16:56
Verwarde 'pianoman' mogelijk Nederlander

Uitgegeven: 19 mei 2005 17:30
Laatst gewijzigd: 19 mei 2005 17:33

AMSTERDAM - De verwarde 'pianoman' die in Engeland is gevonden is mogelijk een Nederlander. Het zou gaan om de 31-jarige Marcel of Mars Herder uit Amsterdam. Hij staat in de hoofdstad als vermist opgegeven. Dit meldt het Noordhollands Dagblad donderdag.

Een aantal lezers van de krant meent de man te herkennen. De politie uit Krommenie, de oude woonplaats van de man, neemt de tips serieus en heeft haar Engelse collega's ingelicht.

Geen pianist

Een mentor die de Amsterdammer hielp bij het maken van een dichtbundel, kan zich nauwelijks voorstellen dat het om de onbekende man in Engeland gaat. "Hij was volgens mij geen pianist", vertelde de mentor aan de krant.

Over de identiteit van de mysterieuze pianoman zijn bij de politie in Londen meer dan vierhonderd tips binnengekomen. De man werd in april doorweekt op een Engels strand aangetroffen.

Mirage2000
19-05-2005, 20:37
Bloot bukken voor agenten op Schiphol

Ruim 300 Surinamers protesteerden gisteren tegen mensonterende drugscontroles op Schiphol.
Door Bas van Sluis

Den Haag De 44-jarige Surinaamse Mayra Martis staat geëmotioneerd op het Plein in Den Haag. Zij werd na haar terugkomst uit Curaçao vier dagen lang vastgezet omdat de marechaussee haar voor een drugskoerier hield.
Naakt moest Mayra van de agenten verschillende buikhoudingen aannemen zegt ze. "Je bent een bolletjesslikker schreeuwden ze tegen mij. Het was erg vernederend. Zelfs mij dochters of zussen hebben mij nooit naakt gezien."
Veel vrouwen - maar ook een enkele man - vertelden gisteren over hun negatieve ervaringen. Van oud tot jong worden Surinaamse en Antilliaanse reizigers uit de rij gehaald. Ze zijn het allemaal eens: het is prima dat er gecontroleerd wordt, maar de manier waarop deugt niet. Een jong meisje: "Ik stond daar naakt en voorover gebogen, terwijl agenten 'tok, tok, tok'naar mij riepen: als een kip die een ei moest leggen.
De 21- arige Melanie Burnett overkwam het volgens eigen zeggen vrijdag nog. ,,Terwijl ik helemaal alleen en naakt stond, gingen ze met rubberen handschoenen in mijn vagina", vertelt ze. "Ze konden me niet eens een reden geven waarom ze me uit de rij haalden. Het is vast omdat ik zwart ben."
Ouderen worden niet ontzien bij de controles op de vluchten vanaf de Antillen en Suriname. Een 80 jarige vrouw: "Ze voelden zelfs in mijn kruis. Mensonterend. Ik ben hier zo verdrietig over.
Ik ben nog nooit met de politie in aanraking geweest. Haar dochter: ,, Mijn moeders borsten werden opzij gedrukt. Dat doe je toch niet? Ze kunnen toch ook een scan maken?"

http://forum.fok.nl/i/s/sm_eerie.gif

T_ID
19-05-2005, 21:01
Bij gebrek aan bron, en aangezien ik weet dat er op schiphol een bodyscanner staat houd ik het bovenstaande nieuwsbericht voor nu voor een fabeltje..

Mirage2000
19-05-2005, 21:05
T_ID schreef op 19-05-2005 @ 22:01 :
Bij gebrek aan bron, en aangezien ik weet dat er op schiphol een bodyscanner staat houd ik het bovenstaande nieuwsbericht voor nu voor een fabeltje..

Ik kan niet linken naar de digitale editie van het AD. ;)

Verwijderd
19-05-2005, 21:09
Mirage2000 schreef op 19-05-2005 @ 21:37 :
(...) "Ze kunnen toch ook een scan maken?"

Het zijn de bewindslieden op de Antillen en op Suriname die weigeren een - nota bene door Nederland bekostigde - bodyscan-inrichting in gebruik te nemen ter plaatse.

T_ID
19-05-2005, 22:37
nare man schreef op 19-05-2005 @ 22:09 :
Het zijn de bewindslieden op de Antillen en op Suriname die weigeren een - nota bene door Nederland bekostigde - bodyscan-inrichting in gebruik te nemen ter plaatse. En dat ook ja. Nu ja, je kunt het ze niety kwalijk nemen, als we al die drugsbaronnen achter tralies zetten, wie gaat dan al het smeergeld betalen? :D

Love & Peace
19-05-2005, 23:43
Mirage2000 schreef op 19-05-2005 @ 21:37 :
Bloot bukken voor agenten op Schiphol

Ruim 300 Surinamers protesteerden gisteren tegen mensonterende drugscontroles op Schiphol.
Door Bas van Sluis

Den Haag De 44-jarige Surinaamse Mayra Martis staat geëmotioneerd op het Plein in Den Haag. Zij werd na haar terugkomst uit Curaçao vier dagen lang vastgezet omdat de marechaussee haar voor een drugskoerier hield.
Naakt moest Mayra van de agenten verschillende buikhoudingen aannemen zegt ze. "Je bent een bolletjesslikker schreeuwden ze tegen mij. Het was erg vernederend. Zelfs mij dochters of zussen hebben mij nooit naakt gezien."
Veel vrouwen - maar ook een enkele man - vertelden gisteren over hun negatieve ervaringen. Van oud tot jong worden Surinaamse en Antilliaanse reizigers uit de rij gehaald. Ze zijn het allemaal eens: het is prima dat er gecontroleerd wordt, maar de manier waarop deugt niet. Een jong meisje: "Ik stond daar naakt en voorover gebogen, terwijl agenten 'tok, tok, tok'naar mij riepen: als een kip die een ei moest leggen.
De 21- arige Melanie Burnett overkwam het volgens eigen zeggen vrijdag nog. ,,Terwijl ik helemaal alleen en naakt stond, gingen ze met rubberen handschoenen in mijn vagina", vertelt ze. "Ze konden me niet eens een reden geven waarom ze me uit de rij haalden. Het is vast omdat ik zwart ben."
Ouderen worden niet ontzien bij de controles op de vluchten vanaf de Antillen en Suriname. Een 80 jarige vrouw: "Ze voelden zelfs in mijn kruis. Mensonterend. Ik ben hier zo verdrietig over.
Ik ben nog nooit met de politie in aanraking geweest. Haar dochter: ,, Mijn moeders borsten werden opzij gedrukt. Dat doe je toch niet? Ze kunnen toch ook een scan maken?"

[afbeelding] (http://forum.fok.nl/i/s/sm_eerie.gif) :| :| :|

Verwijderd
19-05-2005, 23:44
T_ID schreef op 19-05-2005 @ 23:37 :
En dat ook ja. Nu ja, je kunt het ze niety kwalijk nemen, als we al die drugsbaronnen achter tralies zetten, wie gaat dan al het smeergeld betalen? :D

Al die gasten op de Antillen en op Suriname moeten eens ophouden met zeiken en eens een fatsoenlijk eigen politie- en justitieapparaat op poten zetten, in plaats van tot in de eeuwigheid blijven kankeren op het koloniale verleden van Nederland.

Een grote bek over blanke bemoeienis, dat hebben ze wel, maar als er eens iets moet gebeuren blijven ze op hun luie reet zitten en wijzen ze liever met het vingertje naar het verleden. Want natuurlijk, omdat een land ooit een kolonie was, heb je tot in de eeuwigheid een excuus om zelf in de hangmat te blijven liggen. Flikker toch op zeg.

T_ID
20-05-2005, 08:46
Nieuwe doorbraak in stamcellenonderzoek

Uitgegeven: 19 mei 2005 20:53
Laatst gewijzigd: 19 mei 2005 20:57

WASHINGTON/SEOUL - Een team van Zuid-Koreaanse wetenschappers is er voor het eerst in geslaagd op maat gemaakte stamcellen voor ernstig zieke patiënten te klonen. Dat staat vrijdag in het wetenschappelijk blad Science.

Met stamcellen die hetzelfde erfelijk materiaal als de patiënt bevatten, kunnen artsen de afweerreactie van het lichaam voorkomen. Daardoor zullen de genezingskansen van de patiënt na het implanteren van de stamcellen aanzienlijk verbeteren.

Dierenarts

Tot de groep onderzoekers behoren dierenarts Woo Suk Hwang en de gynaecoloog Shin Yong Moon, die vorig jaar ook een leidende rol speelden bij grensverleggend stamcelonderzoek. Voor het werk van de Nationale Universiteit in Seoul in praktijk kan worden gebracht, is nog een lange weg te gaan.

Zo bevatten de geproduceerde stamcellen waarschijnlijk dezelfde erfelijke genetische defecten als patiënten met erfelijke ziekten en daarom kan bij deze groep mensen het voorlopig niet worden gebruikt. Desondanks noemen collega-wetenschappers de resultaten van het onderzoek sensationeel.

Spectaculair

Onderzoeksbioloog George Daley van de universiteit Havard noemt de bevindingen "spectaculair". Zijn collega van de universiteit van Pittsburgh had pas over tien jaar zo'n doorbraak verwacht. In elk geval moeten mensen die het klonen van stamcellen tot dusverre als inefficiënt hebben afgedaan hun mening wijzigen, meent de biomedicus Rudolf Jaenisch van de Massachusetts Institute of Technology (MIT.

Zuid-Koreaanse wetenschappers nemen een vooraanstaande positie in het stamcelonderzoek. Destijds produceerden ze de eerste kalveren uit gekloonde cellen. In februari 2004 kwamen Hwang en Moon in het nieuws doordat zij als eerste stamcellen hadden gehaald uit een gekloond embryo.

http://www.nu.nl/news/528579/83/Nieuwe_doorbraak_in_stamcellenonderzoek.html

Britse wetenschappers klonen embryo

Uitgegeven: 20 mei 2005 07:00

LONDEN - Voor het eerst is in Groot-Brittannië een menselijke embryo gekloond. Dat hebben Britse wetenschappers van de universiteit van Newcastle donderdag gezegd. Het team van wetenschappers is het eerste met officiële toestemming om te klonen.

De wetenschappers gebruikten eitjes van elf vrouwen voor het klonen. Drie van de gekloonde embryo's leefden drie dagen. Een kloon hield het vijf dagen vol. Uiteindelijk hopen de wetenschappers dat zij met de stamcellen van gekloonde embryo's ziektes als Parkinson en Alzheimer te lijf kunnen gaan.

http://www.nu.nl/news/528653/83/Britse_wetenschappers_klonen_embryo.html

Verwijderd
20-05-2005, 11:06
Glennis Grace niet in finale Songfestival (video)

Uitgegeven: 19 mei 2005 23:25
Laatst gewijzigd: 20 mei 2005 09:56

KIEV - "Nederland moet nooit meer meedoen aan het Eurovisie Songfestival." Dat stelden zangeres Glennis Grace en haar manager donderdag nadat bleek dat de Nederlandse inzending aan het liedjesfestijn niet in aanmerking komt voor een plaats in de finale zaterdag. "Ik heb heel erg mijn best gedaan, maar dat het niet gelukt is vind ik echt kut", aldus een verslagen Grace.

Bekijk video 'Stemming Songfestival verloopt oneerlijk': Modem/ Breedband

De Amsterdamse artieste wees op het feit dat oostelijke landen, net als in Istanbul vorig jaar, bij het televoten elkaar telkens de bal toe lijken te spelen. "Het is de omgekeerde smaak van het oosten naar het westen", zei Grace's manager J. van Katwijk.

Kwaliteit

"Het gaat niet meer om kwaliteit. Zelfs favorieten als IJsland en Ierland zijn niet door." Hij wees op het feit dat van de tien landen die in Kiev door mogen naar de finale er zes uit het oosten van Europa komen. Als hij de Zwitserse inzending zou meetellen, dat is namelijk een groep uit Estland, dan komt dat aantal op zeven.

"De Balkan is door", werd daarom in Kiev, waar de voorronde plaatshad, door sommigen geroepen. "Ik weet niet waar het aan heeft gelegen. Het optreden ging heel goed. Mijn moeder is vandaag in Kiev aangekomen dus ik ga nu lekker naar mams toe. Ik wil jullie bedanken voor jullie steun", zei de zangeres tegen aanwezige fans die bij de uitgang van de zaal waren samengekomen.

'Lekker vrij'

De vertolkster van het liedje 'My impossible dream' nam haar verlies zeer professioneel op. Ze lachte tegen alle camera's, verklaarde dat ze vanaf vrijdag 'lekker vrij' is en stelde dat Griekenland zaterdag de finale zou moeten winnen. Als een ster baande ze zich een weg door de gereedstaande buitenlandse cameraploegen, waar ze af en toe stopte voor een praatje.

"Bye sweeties!", riep ze al zwaaiend richting de buitenlandse pers, om daarna in een auto de Oekraïense nacht in te rijden

-------------------

Wat een slechte verliezers :D

Rollo Tomasi
20-05-2005, 12:44
nare man schreef op 20-05-2005 @ 12:06 :
De Amsterdamse artieste wees op het feit dat oostelijke landen, net als in Istanbul vorig jaar, bij het televoten elkaar telkens de bal toe lijken te spelen. "Het is de omgekeerde smaak van het oosten naar het westen", zei Grace's manager J. van Katwijk.

Kwaliteit

"Het gaat niet meer om kwaliteit. Zelfs favorieten als IJsland en Ierland zijn niet door."INTERNET

Love & Peace
23-05-2005, 07:51
Zweedse premier tegen 'halfnaakte' vrouwen in reclame

STOCKHOLM - De Zweedse premier Persson wil via wetgeving grenzen stellen aan het gebruik van afbeeldingen van schaars of niet geklede vrouwen in media en advertenties als zelfregulering niets oplevert. Hij zei dat zaterdagavond in een toespraak op het vrouwencongres van zijn sociaal-democratische partij.

De boulevardkrant Aftonbladet beschuldigde de premier er meteen van dat hij censuur wil invoeren. Op zijn website plaatste de krant een enquête met de vraag of politici het voor het zeggen moeten krijgen als het gaat om de inhoud van media. De hoofdredacteur schreef in een commentaar op de website dat beperking van de vrijheid van drukpers niet te verenigen is met de democratische waarden van het land.

Persson vindt dat media en adverteerders vrouwen vernederen door het veelvuldig gebruik van afbeeldingen van schaars geklede vrouwen. "Waar je in ons land ook gaat of staat zie je afbeeldingen van jonge vrouwen, bijna naakt. Dat wordt gebruikt als een aansporing om producten te verkopen. Het is vernederend."

Zweden is trots op alles wat het gedaan heeft om de gelijkheid van man en vrouw te bevorderen, zoals betaald ouderschapsverlof voor moeders en vaders. Het land heeft ook strenge regels inzake pornografie en prostitutie. " We hebben misschien wel de beste regels over gelijkheid van de seksen en tegelijkertijd zien we dit soort ontwikkeling. Dan hebben we een gezamenlijke verantwoordelijkheid om er iets aan te doen", aldus de premier, die laat onderzoeken wat de beste vorm is voor dergelijke wetgeving.
bron (http://www.telegraaf.nl/buitenland/21049151/Zweedse_premier_tegen__halfnaakte__vrouwen_in_reclame.html)

_0_ _0_

Love & Peace
23-05-2005, 07:55
Gedetineerden vinden beleid te streng

Het versoberde regime in diverse inrichtingen leidt tot onvrede bij de gedetineerden. Sinds kort is het aantal uren dat ze buiten de cel doorbrengen drastisch verminderd. Daardoor neemt spanning en agressie binnen de gevangenismuren toe. Ze overwegen nu zitacties om tegen het beleid te protesteren.

De Europese Organisatie ter bescherming van de Rechtspositie van Gedetineerden (EORG) heeft deze bevindingen geconstateerd. Ze heeft minister Donner van Justitie gevraagd om voor 1 juni het beleid te versoepelen. Gebeurt dit niet, dan volgen er (zit)acties. Dit houdt in dat gedetineerden weigeren terug te gaan naar hun cel als het tijd daarvoor is, door te gaan zitten.

1 juni is voor de EORG een ultimatum. Ze heeft al meerdere brieven naar de minister geschreven, echter zonder resultaat. Dat vertelt woordvoerder P. Vleeming. Hij erkent dat de middelen om actie te voeren erg beperkt zijn. "Maar we willen wel wat doen om verandering te krijgen. We kunnen ook achterover zitten en de spanning nog verder laten oplopen."

Met name de langgestraften zouden de dupe zijn. "Met deze vorm van actie willen we voorkomen dat de situatie in inrichtingen, die soms al explosief is, uit de hand loopt", aldus Vleeming. Volgens hem zijn er al kleine opstootjes in inrichtingen. Vaak hebben gedetineerden nog maar een uur recreatie per dag en zitten ze voor de rest op cel. Het beleid verschilt echter van inrichting tot inrichting.
bron (http://www.volkskrant.nl/gatekeeper/login.jsp?nextUri=%2Fbinnenland%2F1116737686210.html)

Rollo Tomasi
23-05-2005, 13:03
Love & Peace schreef op 23-05-2005 @ 08:51 :
Zweedse premier tegen 'halfnaakte' vrouwen in reclame
Maar goed dat we straks in Zweden nog wel halfnaakte mannen op billboards kunnen bewonderen. :cool:

Verwijderd
23-05-2005, 13:07
Rollo Tomasi schreef op 23-05-2005 @ 14:03 :
Maar goed dat we straks in Zweden nog wel halfnaakte mannen op billboards kunnen bewonderen. :cool:

Zal McCaine leuk vinden. :)

Rollo Tomasi
23-05-2005, 13:39
S. schreef op 23-05-2005 @ 14:07 :
Zal McCaine leuk vinden. :) Het zijn meestal geen leuke skinhead jongens, dus dan heeft hij er ook weinig aan.

jfcksr
23-05-2005, 14:52
http://www.strasbourgcurieux.com/fourrure/

(...)

Levitating Nun
23-05-2005, 15:45
Estradasphere schreef op 23-05-2005 @ 15:52 :

(...)
Ik heb nou al twee keer op die link geklikt, maar m'n computer bevriest dan.

Verwijderd
23-05-2005, 17:11

(...)
ja, hoe verwacht je anders dat ze aan bont komen..

DEADLOCKED
23-05-2005, 17:15

(...)

Komen ze zo aan bont? :s :confused: :nono: :s :confused: :bloos: (n) (y)

Verwijderd
23-05-2005, 17:40
DEADLOCKED schreef op 23-05-2005 @ 18:15 :
Komen ze zo aan bont? :s :confused: :nono: :s :confused: :bloos: (n) (y) Ik dacht dat dat aan bomen groeide? :confused:

Donny must die
24-05-2005, 08:39

(...)

serieus die kerel mag van mij ook levend gevild worden

T_ID
24-05-2005, 09:09
Nanahara schreef op 24-05-2005 @ 09:39 :
serieus die kerel mag van mij ook levend gevild worden In plaats daarvan gewoon zwaar irritant doen tegen iedereen die bont draagt, immitatie of echt, dan is het ook zo voorbij.

Verwijderd
24-05-2005, 09:10
DEADLOCKED schreef op 23-05-2005 @ 18:15 :
Komen ze zo aan bont? :s :confused: :nono: :s :confused: :bloos: (n) (y)

:eek: :eek: :rolleyes: :( :rolleyes: :( :confused: (n) (n)

Verwijderd
24-05-2005, 10:57

(...) Aangrijpend filmpje. :(

MB
24-05-2005, 11:00
Waarom doet hij het in godsnaam zo??? Steek dan een pen van 20 centimeter in het oog van het dier, dan is het meteen voorbij :s

Maarja, verder: die man moet ook leven, laat hem lekker geld verdienen ermee

Verwijderd
24-05-2005, 11:03
Da_mark schreef op 24-05-2005 @ 12:00 :

Want verder is er geen andere manier om aan geld te komen? :s

MB
24-05-2005, 11:35
S. schreef op 24-05-2005 @ 12:03 :
Want verder is er geen andere manier om aan geld te komen? :s

Misschien niet? Ik zie daar niet welk land het is en of er in dat land veel werkgelegeheid is, jij wel?

Verwijderd
24-05-2005, 11:44
Da_mark schreef op 24-05-2005 @ 12:35 :
Misschien niet? Ik zie daar niet welk land het is en of er in dat land veel werkgelegeheid is, jij wel?

En dus maar dieren knuppelen om aan bont te komen? :s Hij kan ook gewoon huurmoordenaar worden, als je dan toch met een krappe arbeidsmarkt te kampen hebt. Verdient ook goed. Beter zelfs. (y)

MB
24-05-2005, 12:05
S. schreef op 24-05-2005 @ 12:44 :
En dus maar dieren knuppelen om aan bont te komen? :s Hij kan ook gewoon huurmoordenaar worden, als je dan toch met een krappe arbeidsmarkt te kampen hebt. Verdient ook goed. Beter zelfs. (y)

Ik hoef je, neem ik aan, niet uit te leggen dat jouw vergelijking nergens op slaat.

En ikz ei toch ook dat hij het beter op een andere manier kan doen, wel lezen he!

Verwijderd
24-05-2005, 12:10
Da_mark schreef op 24-05-2005 @ 13:05 :
Ik hoef je, neem ik aan, niet uit te leggen dat jouw vergelijking nergens op slaat.

En ikz ei toch ook dat hij het beter op een andere manier kan doen, wel lezen he!

Ja, een pennetje in het oog gaat sneller :s (y). Ik denk dat ik jou ook niet hoef uit te leggen hoe belachelijk je post(s) wel niet is.

MB
24-05-2005, 12:14
S. schreef op 24-05-2005 @ 13:10 :
Ja, een pennetje in het oog gaat sneller :s (y). Ik denk dat ik jou ook niet hoef uit te leggen hoe belachelijk je post(s) wel niet is.

Ik denk dat je dat niet kunt, aangezien ze dat niet zijn. Ik vind de manier waarop net zo gruwelijk als jij namelijk (wat ik dan ook zei) en ik voegde er verder aan toe dat het verder niet zoveel uitmaakt.

Verwijderd
24-05-2005, 12:20
Het leek wel alsof je hun idiote acties probeerde goed te praten.

"kan ook met een pennetje" + "zij moeten ook aan geld komen"
Daarom reageerde ik zo. Maar mijn excuses als je het 'anders' bedoelde.

MB
24-05-2005, 12:29
S. schreef op 24-05-2005 @ 13:20 :
Het leek wel alsof je hun idiote acties probeerde goed te praten.

"kan ook met een pennetje" + "zij moeten ook aan geld komen"
Daarom reageerde ik zo. Maar mijn excuses als je het 'anders' bedoelde.

Nee, ik geef alleen een alternatief, wat is daar nou weer mis mee?

Maargoed, laat maar zitten

Verwijderd
24-05-2005, 14:38
T_ID schreef op 24-05-2005 @ 10:09 :
In plaats daarvan gewoon zwaar irritant doen tegen iedereen die bont draagt, immitatie of echt, dan is het ook zo voorbij.
Van mij mogen ze die bontsnollen Beyonce en Jennifer Lopez die er zo trots mee rondparaderen wel aanpakken ja (y)

Verwijderd
24-05-2005, 15:32
makelville schreef op 24-05-2005 @ 15:38 :
Van mij mogen ze die bontsnollen Beyonce en Jennifer Lopez die er zo trots mee rondparaderen wel aanpakken ja (y) inderdaad, vrij ziekmakend.

Donny must die
24-05-2005, 17:11
Da_mark schreef op 24-05-2005 @ 12:00 :

Ja joh, dierenrechten zijn sowieso verwaarloosbaar.

MB
24-05-2005, 18:27
Nanahara schreef op 24-05-2005 @ 18:11 :
Ja joh, dierenrechten zijn sowieso verwaarloosbaar.

Ja en 1+1=4

Donny must die
24-05-2005, 18:30
Da_mark schreef op 24-05-2005 @ 19:27 :
Ja en 1+1=4 :) :( :o :D :rolleyes: :cool: :p ;) :mad: :eek: (y) (n) :s :| :evil: :bloos: :confused: :nono:

Verwijderd
24-05-2005, 18:41
S. schreef op 24-05-2005 @ 12:44 :
En dus maar dieren knuppelen om aan bont te komen? :s Hij kan ook gewoon huurmoordenaar worden, als je dan toch met een krappe arbeidsmarkt te kampen hebt. Verdient ook goed. Beter zelfs. (y) Ja, want beter mensen vermoorden dan arme wasberen.

Verwijderd
24-05-2005, 18:44
De manier waarop is idd niet echt de beste, maar jullie zijn toch wel behoorlijk naief. Als ze overal een filmpje als dit van maakte, zouden jullie nog wel van meer dingen geschokt worden.
In een hoop delen van de wereld gaat het er gewoon zo aan toe, tja, daar kun je weinig aan doen en daar moet je ook niet zo over gaan zeiken vanuit je luie stoel hier in Nederland.
Sommige dingen kunnen niet anders.
Het enige wat ik wel vind is dat deze man de dieren eerst gewoon 'normaal' moet doden en ze dan villen voor gebruik.
Want dat is toch hopelijk het enige waar jullie over zeuren? Ik bedoel, een koe die geslacht wordt ziet er ook niet lekker uit hoor. En zo zijn er wel honderd dingen waarvan de meeste mensen maar beter niet kunnen zien hoe het in hun werk gaat.

Love & Peace
24-05-2005, 22:22
Noord-Korea dreigt met kernaanval

Noord-Korea sluit niet uit dat het bij een conflict als eerste een aanval met kernwapens uitvoert. De Verenigde Staten moeten goed beseffen dat ook Noord-Korea over die optie beschikt. Dat heeft de Noord-Koreaanse regering vandaag bekendgemaakt. Noord-Korea is zijn kernwapenprogramma gestart als reactie op Washingtons vijandig beleid, aldus de regering.

Noord-Korea gaf zondag nog aan bereid te zijn het zeslandenoverleg over zijn omstreden nucleaire programma te hervatten. Maar het geïsoleerde, communistische land zegt te wachten tot de VS tegenstrijdige uitspraken over hun beleid tegenover Noord-Korea hebben opgehelderd.

Washington ontkende gisteren echter dat het Amerikaanse beleid tegenstrijdig is. De VS willen dat Noord-Korea het zeslandenoverleg hervat en er zijn geen voorwaarden verbonden aan de terugkeer naar de onderhandelingstafel, aldus Witte Huis-woordvoerder Scott McClellan.
bron (http://www.hln.be/hln/cch/det/art_63891.html)

Love & Peace
24-05-2005, 23:14
DJ krijgt 10,6 miljoen voor blootstelling aan parfum

CHICAGO - Een Amerikaanse dj bij een radiostation in Detroit krijgt een schadeloosstelling van 10,6 miljoen dollar (8,8 miljoen euro), omdat ze was ontslagen wegens klachten over het parfum dat een collega gebruikte. Volgens de voormalige top-dj Erin Weber van het country-muziekstation verloor ze door het parfum Tresor haar stem en was ze daardoor gedwongen geregeld ziekteverlof op te nemen. Kort nadat ze in 1999 bij de zender was gaan werken, klaagde ze al over "chemische brandwonden" aan haar luchtwegen omdat collega's nagellakremover hadden geknoeid.

Het radiostation verbood de collega nog langer Tresor op te doen en ruilde de diensten van de twee dames zodanig, dat ze elkaar niet meer zouden tegenkomen. Volgens de presentatrice zocht de collega haar echter bewust op om Weber te omhullen met een wolk van parfum.

In 2001 was de zender haar klachten zat en kreeg de dj haar ontslag. De jury oordeelde dinsdag dat Weber recht heeft op 1,6 miljoen dollar schadeloosstelling wegens inkomstenderving, 7 miljoen als strafmaatregel en 2 miljoen als smartengeld.

Verwijderd
26-05-2005, 12:24
Schapen dood na mishandeling
Uitgegeven: 26 mei 2005 11:05
RIJEN - Aan de Oosterhoutseweg in Rijen zijn woensdagmorgen twee schapen overleden, nadat ze ernstig waren mishandeld en misbruikt. Dat is donderdag naar buiten gekomen. Volgens eigenaresse José Nooren werden de dode schapen gevonden, toen iemand drie schapen ging bijvoederen. De dieren stonden op een klein terrein tussen de woning van Nooren en haar manege De Vijf Eiken.

Op het veldje verbleven drie schapen en vijf lammeren. Volgens een dierenarts moet het geweld tegen de dieren rond zeven uur 's morgens zijn toegepast. De arts heeft geconstateerd dat de ogen van beide dode dieren ernstig verwond waren en dat bij een ervan zelfs een oog eruit lag. Ook zaten beide dieren onder de blauwe plekken.

Nooren zegt dat de lammeren erg gespannen zijn en dat kunstmatige voeding tot nu toe nauwelijks lukt. Zij heeft inmiddels bij de politie aangifte gedaan. De politie liet donderdag weten een buurtonderzoek in te stellen.

bron (http://www.nu.nl/news/531736/13/Schapen_dood_na_mishandeling.html)

Gatara
27-05-2005, 14:00
oeoeoeoe nare man is fb op N&A :)

gecondolifeliciflapstaart of hoe zei die Bas op de Kantine dat.

Verwijderd
27-05-2005, 14:04
Zoiets :D

Bedankt :)

Verwijderd
27-05-2005, 14:04
Gatara schreef op 27-05-2005 @ 15:00 :
oeoeoeoe nare man is fb op N&A :)

gecondolifeliciflapstaart of hoe zei die Bas op de Kantine dat.

Ik zie het nu pas! :eek:

Gatara
27-05-2005, 14:07
S. schreef op 27-05-2005 @ 15:04 :
Ik zie het nu pas! :eek:

:)

ik zag t omdat ie reageerde op M&M en dat kan niet tenzij je fb bent :o

T_ID
27-05-2005, 15:23
nare man schreef op 27-05-2005 @ 15:04 :
Zoiets :D

Bedankt :) volledig in stijl van dit topic: Tiswah. :D

Gatara
27-05-2005, 16:00
T_ID schreef op 27-05-2005 @ 16:23 :
volledig in stijl van dit topic: Tiswah. :D

:P

T_ID
28-05-2005, 01:05
Atsma hekelt vraag in havo-eindexamen

Uitgegeven: 26 mei 2005 20:27
Laatst gewijzigd: 26 mei 2005 20:35
DEN HAAG - CDA-Kamerlid Atsma hekelt de manier waarop een vraag is gesteld in het havo-eindexamen economie 1,2. Volgens hem wordt hierin de suggestie gewekt dat het landbouwbeleid van de Europese Unie de landbouw in ontwikkelingslanden tegenwerkt en de nek omdraait.

Landbouwminister Veerman is ook niet enthousiast over de vraag, maar zijn partijgenote, minister Van Ardenne van Ontwikkelingssamenwerking is er wel blij mee.

Oneerlijk

In het examen werd vraag gesteld waarom melkpoeder uit Nederland in Sudan goedkoper kan worden verkocht dan verse melk uit het land zelf. Scholieren kunnen punten scoren, wanneer ze de "oneerlijke concurrentie door de lage prijs van (gesubsidieerd) melkpoeder" verwerken in hun antwoord.

Atsma vindt de vraagstelling en het antwoord "suggestief". Het Kamerlid verzocht minister Veerman van Landbouw donderdag de kwestie op te nemen met zijn collega Van der Hoeven van Onderwijs.

"Het wordt tijd dat ik zelf weer de examens ga maken", grapte Veerman tijdens het debat met de Kamerleden. Ook de bewindsman heeft er kritiek op dat de Nederlandse en Europese landbouw op een dergelijke negatieve manier worden benaderd. "Zo'n mythe in het eindexamen gaat volstrekt voorbij aan de grote stappen die zijn gezet."

Uit de wereld

Het ministerie van Landbouw werkt aan een beter imago voor de landbouw. Het is volgens Veerman een mythe dat het Europese landbouwbeleid geldverslindend en niet eerlijk voor andere landen is. Hij wil zulke ideeën uit de wereld helpen.

Exportsubsidies

Minister Van Ardenne (Ontwikkelingssamenwerking) nam in een ander debat in de Tweede Kamer echter afstand van haar partijgenoot Atsma. Zij is heel blij met de eindexamenvraag over het landbouwbeleid. Van Ardenne pleit er al langer voor om marktverstorende maatregelen als exportsubsidies en importbeperkingen af te schaffen.

http://www.nu.nl/news/532093/11/Atsma_hekelt_vraag_in_havo-eindexamen.html

Ja mensen, de lucht is groen en het gras is blauw, het CDA zegt het immers. :D

Joostje
28-05-2005, 01:49
T_ID schreef op 28-05-2005 @ 02:05 :
Ja mensen, de lucht is groen en het gras is blauw, het CDA zegt het immers. :D

Vanaf nu mogen op scholen alleen nog maar positieve dingen worden gezegd over de overheid :o

3gg!3*4ng3rf!5t
28-05-2005, 02:07
Joostje schreef op 28-05-2005 @ 02:49 :
Vanaf nu mogen op scholen alleen nog maar positieve dingen worden gezegd over de overheid :o

lang leve de bureacratie(y)

one.
28-05-2005, 14:35
Catholic group outraged over cartoon of Nazi-saluting Pope

OTTAWA - An animated cartoon posted on an Ottawa-based website that depicts Pope Benedict XVI giving a Nazi salute to the Virgin Mary has raised the ire of a Canadian Catholic group.

The cartoon, a reference to the Pope's past in the Nazi youth movement, appeared on the website, Rabble.ca. It's published by social activist Judy Rebick.

The Pope has acknowledged he, like many other young people at the time, was forced to join the Hitler Youth as a teenager during the Second World War.

"We don't think any group should be ridiculed in this way," Joanne McGarry, executive director of the 5,000-member Catholic Civil Rights League, told the Ottawa Citizen newspaper.

"It's a slam to Catholicism and the Pope."

The League describes itself as an organization committed to combating anti-Catholic defamation.

But Rebick defended the cartoon, by Toronto artist Mike Constable, as satire.

"Canada has a long history of satire. Sometimes very biting satire," she said.

"He's our artist. He has complete artistic freedom to do whatever he wants to do."

Rebick told the Citizen that there have been no complaints, aside from the one from the Catholic Civil Rights League.

The website bills itself as a public, progressive news and information source.

The league is also complaining the website is indirectly funded by taxpayer dollars. They claim it's a project of the Montreal-based non-governmental organization Alternatives, which is funded by the government. The Catholic group has called on Minister of International Co-operation Aileen Carroll to review the funding relationship.

"The league does not believe that any public money should be directed to a publication that freely insults Catholics, or indeed any other identifiable group," it said on its website. "No matter how small the amount involved may be, it is unacceptable."

But Rebick said rabble.ca was incorporated as a non-profit organization several months ago, and it has never received CIDA funding.

She said rabble.ca was only contracted by Alternatives to provide copy for the website Oneworld.ca. :D

CBC News. (http://www.cbc.ca/story/canada/national/2005/05/27/catholic-pope050527.html)

Verwijderd
28-05-2005, 14:57
De flauwheid :D

Mirage2000
28-05-2005, 15:57
Kinderporno-site en bezoekers opgerold

- Bron: ANP

In Italië is een omvangrijk kinderpornonetwerk opgerold. Het netwerk had zijn basis op Sicilië en bood personen de mogelijkheid beelden te bekijken en downloaden van meisjes van vier tot acht jaar oud, die seksueel werden misbruikt en gemarteld.

In totaal zijn 186 arrestaties verricht. Onder hen bevinden zich drie priesters uit Sicilië, Lombardije en Trentino Alto Adige, een burgemeester, een arts, een leraar uit Sicilië en een politiefunctionaris. Uit de ANP-berichtgeving blijkt overigens dat het overgrote deel van de arrestanten vooral bestaat uit bezoekers van de website waar het kinderpornomateriaal te vinden was.

Mirage2000
28-05-2005, 16:01
Spaanse politie rolt 'bende babyverkrachters' op

Bron nu.nl

MADRID - De Spaanse politie heeft een "bende van babyverkrachters" opgerold. De vijf mensen zouden kleine kinderen hebben misbruikt en de beelden daarvan hebben verspreid via internet, meldde het Spaanse ministerie van Binnenlandse Zaken donderdag.

Op de beelden zouden tientallen kinderen zijn vastgelegd, velen van hen slechts een paar maanden oud. De arrestatie "heeft een perversie en een ontaarding in de openbaarheid gebracht die alle grenzen te buiten gaat", aldus de verklaring van het ministerie. De politie begon met het onderzoek toen Interpol op beelden stuitte van een dreumes die door twee mannen werd misbruikt.

Oppas

Door op details in de beelden af te gaan, waaronder een treinkaartje uit een buitenwijk van Madrid, achterhaalde de politie de bendeleider. Die 23-jarige Spanjaard zou in pedofiele kringen bekend staan onder de bijnaam Nannysex. De man werkte als oppas om toegang te krijgen tot de baby's.

Verwijderd
28-05-2005, 16:07
:s

Mirage2000
28-05-2005, 16:07
Nederlanders doodgeschoten op Filipijnen

Bron: www.planet.nl

Twee Nederlandse broers die werden verdacht van het maken van een pornosite, zijn in hun huis in de Filipijnse hoofdstad Manila doodgeschoten door de politie. De schietpartij vonf plaats, toen de agenten hen wilde arresteren, meldde de Maleisische krant Malaysia Star.
De twee Nederlanders, Willem Cornelis "Cheri'' van Engelenburg (44) en Hendrikus Erik van Engelenburg (38) zouden zich tegen de arrestatie hebben verzet en het vuur op de agenten hebben geopend. Dat mondde uit in de fatale schietpartij.

In de woning trof de politie vijf vrouwen aan die verklaarden dat ze betaald werden om zich uit te kleden en voor de camera seksuele handelingen te verrichten. Ze kregen daarvoor 715 euro per maand.

In een andere woning arresteerde de politie de Filipijnse vrouw van één van de Nederlanders en een man die mogelijk de inkomsten van de pornosite zou beheren. Ook in dat appartement bevonden zich twee naaktmodellen.

Volgens de autoriteiten heeft de politie de twee broers wekenlang in de gaten gehouden. De klanten van de Nederlanders zouden vooral zich vooral in de Verenigde Staten bevinden.

------------------

Update van de Telegraaf: de twee broers werden verdacht van het beheren van pornografische websites met afbeeldingen van minderjarigen erop. Enkele vrouwen die in de woningen werden aangetroffen zouden ook minderjarig zijn geweest.

Verwijderd
28-05-2005, 16:08
Zulke dingen lezen doet je imraan geen goed :|

Mirage2000
28-05-2005, 16:17
John de Mol met dood bedreigd

Mediatycoon John de Mol en een aantal medewerkers van zijn investeringsbedrijf Talpa zijn wekenlang met de dood bedreigd. De zaak speelde al in december vorig jaar, maar is al die tijd door de politie geheim gehouden.

Een bekende oplichter, een man uit Den Haag, eiste vier miljoen euro van De Mol. Wanneer dit niet zou gebeuren, dan kon een aanslag volgen. De man is in februari opgepakt. Komende week zal hij voor de rechter verschijnen.

De man wordt onder meer verdacht van afpersing en dreiging met moord. Eerder hadden kidnappers het op De Mols zoon Johnny gemunt.

De bedreiger van De Mol is de bekende oplichter Matheus Constantijn 'Rocky' Tuanakotta. Hij kwam groot in het nieuws toen hij eind 2000 verzon dat de grote Amerikaanse winkelketen Wal-Mart omgerekend zo'n 50 miljoen euro in - de toen noodlijdende - voetbalclub Vitesse wilde steken. Op tv deed hij zich voor als woordvoerder van Wal-Mart, maar de man bleek alles uit zijn grote duim te hebben gezogen.

Ook lichtte hij twee jaar geleden Emile Ratelband op. Hij bood de goeroe van het positieve denken een videoband aan waaruit moest blijken dat minister Zalm meer wist over de moord op Pim Fortuyn. Ratelband betaalde enkele duizenden euro's, maar de band kreeg hij nimmer. De TROS ontmaskerde Tuanakotta in 2003 als beroepsfantast.

Die Rocky T, wat een lolbroek. http://forum.fok.nl/i/s/biggrin.gif

T_ID
28-05-2005, 22:32
Kort buitenlands nieuws

BOEKAREST In Roemenië is voor het eerst een Gay Parade gehouden. Zo'n 400 homo's en lesbiennes liepen mee in een optocht door Boekarest. Homoseksualiteit was tot 2001 in Roemenië nog een misdaad.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/05/art0000800607F4.html

Yep, anno 2001, je leest het goed. :o

Rollo Tomasi
28-05-2005, 23:47
Poolse douane intimideert Amsterdamse scholieren

Uitgegeven: 28 mei 2005 21:29

AMSTERDAM - Een groep van ongeveer dertig Amsterdamse vmbo-leerlingen is deze week urenlang vastgehouden bij de Poolse grens, waar ze een bezoek zouden brengen aan het vroegere concentratiekamp Auschwitz. De douaniers hadden het vooral gemunt op de scholieren van Marokkaanse komaf en maakten vervelende en seksueel getinte opmerkingen. Zo vroegen ze zich hardop af of er nog 'normale kinderen' in de bus zaten.

Wethouder Aboutaleb (Onderwijs en Integratie) neemt de zaak hoog op, liet zijn woordvoerder zaterdag weten. Hij stuurt volgende week een brief aan minister Bot van Buitenlandse Zaken met het verzoek opheldering te vragen bij de Poolse en Duitse ambassade. De leerlingen van het Montessori College in Amsterdam-Oost ondervonden de intimidatie zowel op de heen- als de terugreis.

Problemen

Het bezoek maakte onderdeel uit van een project van de gemeente Amsterdam om jongeren meer over de geschiedenis bij te brengen. Eerder bleek dat op een aantal scholen in de hoofdstad docenten problemen hadden met het lesgeven over de Tweede Wereldoorlog. Vooral allochtone jongeren stonden totaal niet open voor de gebeurtenissen destijds.

De intimidatie en discriminerende opmerkingen van de douaniers zijn Aboutaleb dan ook tegen het zere been. "We proberen kinderen met veel moeite meer historisch bewustzijn mee te geven. Dit soort incidenten zijn dan wel het laatste wat we kunnen gebruiken", aldus zijn zegsman.

Auschwitz

De vorige reis van Amsterdamse vmbo-scholieren naar Auschwitz verliep ook niet geheel probleemloos. Het geplande bezoek op 4 mei kon plotseling niet doorgaan, omdat het voormalige concentratiekamp dicht moest voor de voorbereidingen voor het bezoek van de Israëlische premier Sharon.

Burgemeester Cohen moest eraan te pas komen om de leerlingen, die al naar Polen onderweg waren, alsnog toegang te verlenen tot het kamp. De jongeren mochten het kamp direct bij aankomst, rond middernacht, bezoeken.

McCaine
29-05-2005, 00:35
Rollo Tomasi schreef op 29-05-2005 @ 00:47 :
Burgemeester Cohen moest eraan te pas komen om de leerlingen, die al naar Polen onderweg waren, alsnog toegang te verlenen tot het kamp. Dit is de beste zin ooit.

Rollo Tomasi
29-05-2005, 00:37
McCaine schreef op 29-05-2005 @ 01:35 :
Dit is de beste zin ooit. ahahahahaha

dingokoning
29-05-2005, 00:40
McCaine schreef op 29-05-2005 @ 01:35 :
Dit is de beste zin ooit.

wahahaha
ik las eroverheen, maar nu ik t weer zie :D (y)

Donny must die
29-05-2005, 09:31
Wethouder Aboutaleb (Onderwijs en Integratie) neemt de zaak hoog op, liet zijn woordvoerder zaterdag weten

Neemt hij ook de zaak over die mishandelde homoseksueel hoog op, zul je je dan afvragen?

Mirage2000
29-05-2005, 18:27
Conservatieve Roemenen willen homoverbod
Bron: FOK!

In Roemenië hebben conservatieve partijen aangekondigd handtekeningen te gaan inzamelen om een inperking van de rechten van homoseksuelen op de Europese Agenda te kunnen plaatsen. Samen met conservatieve inwoners in andere voormalige communistische landen en Italië hoopt men genoeg aanhang te verzamelen om er een Europees discussiepunt van te maken. De nieuwe grondwet biedt die mogelijkheid, mits er één miljoen handtekeningen worden verzameld. Aan de andere kant zijn er onder de nieuwe Grondwet slechts 4 landen nodig om zoiets tegen te houden.

Gisteren liepen enkele honderden Roemeense homoseksuelen door het centrum van Boekarest tijdens de eerste Gay-parade ooit in dat land. De bonte stoet homo's kon niet op veel sympathie rekenen van de voorbijgangers. Die reageerden met boegeroep en geschreeuw. Tien leden van een extreem-rechtse organisatie werden aangehouden nadat zij door een politieafzetting heen naar de parade poogden te stormen. Ze droegen spandoeken met teksten als 'Tegen homoseksualiteit, voor het normaal zijn'.

Tot 2001 was homoseksualiteit nog illegaal in de meeste voormalige communistische landen. Nog steeds durven veel homo's daar niet voor hun seksuele voorkeur uit te komen uit angst voor vooroordelen en discriminatie.

http://images.fok.nl/s/worshippy.gif

Mirage2000
29-05-2005, 18:31
CDA wil af van 'eerwraak-excuus'

- Bron: De Telegraaf (restricted editie)

Het CDA vindt dat het afgelopen moet zijn met rechters die allochtone daders minder hard straffen bij eerwraak of een kinderontvoering, omdat ze zich beroepen op hun etnische komaf. De christen-democraten vinden dat iemands culturele achtergrond nóóit meer door een rechter als een soort excuus mag worden gezien voor het plegen van dit soort misdaden. De partij wil dan ook dat het verboden wordt om iemand strafvermindering te geven op basis van zijn culturele achtergrond. Ook advocaten mogen dat dan niet meer als verzachtende omstandigheid aanvoeren (geen 'culturele verweren' meer voeren).

CDA-Kamerlid Coskun Cörüz bracht het voorstel gisteren ter sprake in Egmond aan Zee tijdens een congres voor rechters en officieren van justitie in opleiding. Cörüz, zelf van Turkse komaf, zei het ''ontzettend beledigend'' te vinden als een rechter een allochtoon die zich bijvoorbeeld in een eerwraakzaak beroept op zijn cultuur, een lagere straf oplegt. ''In feite zegt de rechter dan dat eerwraak een geaccepteerd fenomeen is binnen de Turkse gemeenschap. Als je de lijn doortrekt, zou je kunnen zeggen dat ik dat als Nederlander van Turkse komaf dan ook accepteer. Dat doe ik dus absoluut niet.''

Winti
De CDA'er kon niet aangeven hoe vaak het voorkomt dat een rechter milder straft vanwege iemands culturele afkomst. Voorbeelden kent hij echter wel, zo benadrukte de parlementariër: ''Het gaat niet alleen maar om delicten binnen de moslimgemeenschap, maar ook om sommige vormen van geweldpleging onder Molukkers of delicten gepleegd onder invloed van Winti, een religieus onderdeel van de Surinaamse culturele achtergrond.''

Cörüz vindt het bovendien schadelijk voor de beeldvorming als advocaten de indruk blijven wekken dat de cultuur van een allochtoon eenduidig en onveranderlijk is: ''Dat is natuurlijk niet zo, want niet alle Turken hebben dezelfde achtergrond. Bovendien zijn er ook verschillen tussen de eerste en de tweede generatie die hier woont. Zij zijn heel erg beïnvloed door de Nederlandse cultuur.''

Oke, maar dan ook voor de Westerse vorm van eerwraak graag. http://forum.fok.nl/i/s/bonk.gif

T_ID
29-05-2005, 18:44
Mirage2000 schreef op 29-05-2005 @ 19:27 :
[afbeelding] (http://images.fok.nl/s/worshippy.gif) Ja, jij vind dat soort discriminatie natuurlijk fantastisch. :rolleyes:

Gatara
29-05-2005, 19:14
Mirage2000 schreef op 29-05-2005 @ 19:27 :
Conservatieve Roemenen willen homoverbod
(...)
[afbeelding] (http://images.fok.nl/s/worshippy.gif)

wacht maar totdat jij niet als een normaal mens beschouwd wordt, dan piep je wel anders.

of mag je van allah mensen een verbod opleggen omdat ze anders zijn en hier voor uit willen komen? Lekkere god dan. Had ie ze maar niet moeten creeren :o

Mirage2000
29-05-2005, 19:24
Gatara schreef op 29-05-2005 @ 20:14 :

of mag je van allah mensen een verbod opleggen omdat ze anders zijn en hier voor uit willen komen? Lekkere god dan. Had ie ze maar niet moeten creeren :o

Kap nou eens om mij steeds in het verdomhoekje van de extremisten te drukken door telkens de Islam of Allah aan te halen om alles wat ik zeg, dom joods hoertje (effe de bal stiften). Mijn referentiekader behelst niet alleen de Islam, knoop dat nu eens goed in je oren. Echt te idioot voor woorden, alsof ik mijn mening over bijv. rekeningrijden baseer in overleg met Allah. :rolleyes:

Mirage2000
29-05-2005, 19:25
T_ID schreef op 29-05-2005 @ 19:44 :
Ja, jij vind dat soort discriminatie natuurlijk fantastisch. :rolleyes:

Huh? Ik juichte de demonstratie toe...http://forum.fok.nl/i/s/vork.gif

Gatara
29-05-2005, 19:36
Mirage2000 schreef op 29-05-2005 @ 20:24 :
Kap nou eens om mij steeds in het verdomhoekje van de extremisten te drukken door telkens de Islam of Allah aan te halen om alles wat ik zeg, dom joods hoertje (effe de bal stiften). Mijn referentiekader behelst niet alleen de Islam, knoop dat nu eens goed in je oren. Echt te idioot voor woorden, alsof ik mijn mening over bijv. rekeningrijden baseer in overleg met Allah. :rolleyes:

lieve schat,

islam is onderwerping. Toch? En hoewel in de hadith staat dat homoseksualiteit verboden is, betekent dat niet dat je mensen die homoseksueel zijn in hun gevoelens moet beperken en verbieden dat zij zich zo voelen.
Ik snap daarom ook niet waarom je dit toejuicht wat die conservatieven in Roemenie zeggen.

Gatara
29-05-2005, 19:42
Man met explosieven pleegt zelfmoord op straat

KERKRADE - In het Limburgse Kerkrade heeft een nog onbekende man zondagavond op straat zelfmoord gepleegd. De politie heeft de omgeving afgezet omdat de man mogelijk explosieven op zijn lichaam heeft. Dat heeft een politiewoordvoerder laten weten. De man heeft zich vermoedelijk met een pistool door de borst geschoten.

Het schietincident gebeurde in de Holzstraat in Kerkrade. Het Explosieven Opruimings Commando (EOC) is onderweg. Over de mogelijke motieven van de man kon de politie nog niets zeggen.
http://www.nu.nl/news/533154/12/Man_met_explosieven_pleegt_zelfmoord_op_straat.html

(n)

nu maar hopen dat t geen explosieven zijn of dat t explosieven waren die ie zelf had moeten activeren...
:|

Mirage2000
29-05-2005, 19:48
Gatara schreef op 29-05-2005 @ 20:36 :
lieve schat,

Nee, ik hoefde je toch al niet. http://images.fok.nl/s/vork.gif

islam is onderwerping. Toch?

Iets zegt me dat de Roemeense tegenstander zich niet baseert op de Islam....

En hoewel in de hadith staat dat homoseksualiteit verboden is, betekent dat niet dat je mensen die homoseksueel zijn in hun gevoelens moet beperken en verbieden dat zij zich zo voelen.

Het nieuwsbericht gaat niet over hoe een religie inhoudelijk het onderwerp homoseksualiteit behandelt, maar over een voorstel om de rechten van homo's in Europa in te perken. Ik zie niet in wat een vermeende hadith hier mee te maken heeft.

Ik snap daarom ook niet waarom je dit toejuicht wat die conservatieven in Roemenie zeggen.

Jij snapt wel meer niet. Zoals mijn vorige posting. Straks ga je nog de Islam erbij halen als ik mijn mening over de film Kingdom of Heaven uit. :|

Levitating Nun
29-05-2005, 19:52
Vrede op aard'.

Gatara
29-05-2005, 19:53
Mirage2000 schreef op 29-05-2005 @ 20:48 :

Iets zegt me dat de Roemeense tegenstander zich niet baseert op de Islam....

nee die baseren zich op het orthodox christendom, maar het sloeg ook op jou omdat jij dat scheen te ondersteunen.

Het nieuwsbericht gaat niet over hoe een religie inhoudelijk het onderwerp homoseksualiteit behandelt, maar over een voorstel om de rechten van homo's in Europa in te perken. Ik zie niet in wat een vermeende hadith hier mee te maken heeft.

en wat maakt hun minder mens om minder rechten te hebben?
Als ik zou vinden dat moslims minder rechten zouden mogen hebben en inbeperkt moeten worden is het hek nog niet van de dam (en terecht overigens), maar als het om homoseksuele gaat, dan juich jij dat zelfs toe (n) :|

Jij snapt wel meer niet. Zoals mijn vorige posting. Straks ga je nog de Islam erbij halen als ik mijn mening over de film Kingdom of Heaven uit. :|

nouja, of je bent geen moslim, natuurlijk :P

Verwijderd
29-05-2005, 20:15
Let even op jullie woorden.

naam onbekend
29-05-2005, 23:55
nare man
23M - Forumbaas :eek: :eek: :eek:

Ben waarschijnlijk bepaald niet de eerste die het opvalt, maar toch :o

T_ID
30-05-2005, 00:47
Mirage2000 schreef op 29-05-2005 @ 20:25 :
Huh? Ik juichte de demonstratie toe...[afbeelding] (http://forum.fok.nl/i/s/vork.gif) De topictitel "het was een misdaad", plus een aanbiddende smiley, wat moesten we er anders van denken?

Verwijderd
30-05-2005, 01:41
Spaar je de moeite, meneer kan voorlopig zijn zonden even elders overdenken.

Love & Peace
30-05-2005, 14:44
Ander nieuws uit Frankrijk:

Rellen na dood Franse Marokkaan

(Novum/AP) - De Franse politie heeft 39 mensen gearresteerd na nachtelijke rellen in de stad Perpignan die volgden op de dood van een Marokkaanse inwoner van de stad. Acht mensen, onder wie een lid van de mobiele eenheid, raakten gewond en een vijftigtal auto's werd in brand gestoken of beschadigd, net als een aantal winkels in het centrum van de stad.

Jonge leden van de Noord-Afrikaanse gemeenschap in de Zuid-Franse stad reageerden woedend op het bericht dat voor de tweede maal in iets meer dan een week een Marokkaan om het leven is gebracht. Op 22 mei werd een jonge Marokkaan door een groep zigeuners gelyncht en zondagavond werd een tweede Marokkaan doodgeschoten. Het is onbekend wie achter deze moord zit en waarom. De politie heeft een onderzoek ingesteld.

bron (http://www.nieuws.nl/bericht/5/58396)

Verwijderd
30-05-2005, 16:53
Bij dat soort dingen zie ik nooit zo het nut in van auto's in de fik zetten.

Donny must die
30-05-2005, 17:13
nare man schreef op 30-05-2005 @ 17:53 :
Bij dat soort dingen zie ik nooit zo het nut in van auto's in de fik zetten.

lekker warm :)

McCaine
30-05-2005, 17:20
haha, door zigeuners gelyncht nog wel

Je zou echt denken dat we in Roemenië zijn ofzo, geen wonder dat mensen op Le Pen gaan stemmen in die regio :D

Love & Peace
30-05-2005, 17:55
nare man schreef op 30-05-2005 @ 17:53 :
Bij dat soort dingen zie ik nooit zo het nut in van auto's in de fik zetten. Ik zie sowieso geen nut in het in de fik steken van auto's.

Misschien deden ze dat om blijk te geven van hun woede, of dat ze het daadwerkelijk uit woede deden, tegen de politie/maatschappij/regering.

Verwijderd
30-05-2005, 18:33
Ja, dat ze het deden als uiting van frustratie is wel duidelijk. Het is alleen zo jammer dat er dan meteen weer zo'n grimmig sfeertje ontstaat. Als nu de volgende keer iets gebeurt en de politie komt, dan hebben ze meteen al het vooroordeel dat er 'wel weer gezeik zal komen met die Marokkanen'.

fleety girl
30-05-2005, 18:34
duh

Verwijderd
31-05-2005, 06:06
Eigenaar kampeerhal hangt poster dievegge op

Uitgegeven: 30 mei 2005 17:33
Laatst gewijzigd: 30 mei 2005 17:37

RODEN - Ondernemer J. van Zuylekom heeft in zijn kampeerhal De Vrijbuiter in Roden grote foto's hangen van een vermeende dievegge. Hiermee overtreedt Van Zuylekom de auteurswet, omdat de afgebeelde vrouw toestemming moet geven voor deze publicaties, zei maandag een woordvoerster van het Openbaar Ministerie.

De politie kan echter pas iets doen als deze vrouw aangifte doet. De politie heeft Van Zuylekom wel verzocht de foto's te verwijderen. "Ik laat ze hangen. Laat haar maar aangifte doen, dan hebben wij haar", meent de ondernemer. Volgens hem heeft de vrouw op tweede pinksterdag een dure tent van 1000 euro meegenomen.

Alsof ze nu verhaal komt halen.........

Verwijderd
31-05-2005, 06:09
AzG: hoofd Nederlandse tak opgepakt in Sudan

Uitgegeven: 30 mei 2005 21:39
Laatst gewijzigd: 30 mei 2005 22:01

KHARTUM - Sudan heeft maandag het hoofd van de Nederlandse afdeling van Artsen zonder Grenzen (AzG) opgepakt. Dat heeft de hulporganisatie in Amsterdam bevestigd. Vroeg in de avond is Paul Foreman op borgtocht vrijgelaten.

Eerder op de dag was een arrestatiebevel uitgevaardigd tegen de Brit Foreman, die de Nederlandse tak in Sudan leidt. De regering is boos dat AzG-Nederland een rapport heeft uitgebracht over honderden verkrachtingen in de regio Darfur, aldus openbaar aanklager Mohamed Farid maandag.

Zeer geschokt

Een woordvoerster van AzG in Amsterdam toonde zich 'zeer geschokt en verontwaardigd'. "Het is ons mandaat om ons uit te spreken over schending van mensenrechten. Dit is te gek voor woorden."

Ook minister Van Ardenne (Ontwikkelingssamenwerking) wil zich met de zaak bemoeien. "Als de organisatie misstanden tegenkomt, moeten die aan de kaak gesteld kunnen worden." Zij zal in haar hoedanigheid als waarnemend EU-voorzitter voor Luxemburg, de regering in Khartum om opheldering vragen. Ook zal zij de speciale VN-gezant voor Sudan, de Nederlander Jan Pronk, vragen de zaak bij de Sudanese regering aan te kaarten.

Woedend

Volgens de AzG-woordvoerster is Foreman "woedend" over de zaak. De aanklacht luidt 'het ondermijnen van de Sudanese maatschappij door publicatie van onware rapporten', aldus de woordvoerster. AzG-Amsterdam is druk bezig met juridische bijstand voor Foreman. Die is op borgtocht vrijgelaten, maar mag Sudan niet verlaten.

Aanklager Farid noemde het rapport gelogen en ontkende de massale, systematische verkrachtingen die AzG aan de kaak heeft gesteld. Het is voor het eerst dat zo'n actie wordt ondernomen tegen een hulporganisatie sinds de problemen in Darfur begin 2003 begonnen. Volgens de Sudanese wet had AzG met de overheid moeten overleggen alvorens het rapport te publiceren.

Celstraf

Volgens Farid is meermalen gevraagd om bewijzen, maar heeft de organisatie die niet gegeven. Justitie gaat er daarom van uit dat de beschuldigingen niet kloppen. Volgens Farid is de maximale celstraf drie jaar. Foreman zei dat hij geen medische documenten wil doorgeven omdat die vallen onder het medisch beroepsgeheim.

In het dit voorjaar verschenen verslag staan verhalen van vrouwen die zich in de rampregio Darfur kwamen melden bij klinieken of andere hulpverleners. Dat is maar het topje van de ijsberg, aldus noodhulpcoördinator Ton Koene van AzG in maart tegen het ANP. De daders zijn Arabische milities, politiemensen of militairen. De politie sluit verkrachte vrouwen veelal op als crimineel en behandelt ze als (seks)slaaf.

Straffeloosheid

De organisatie stelde niet dat de regering direct verantwoordelijk is voor de verkrachtingen, maar vond wel dat de regering de straffeloosheid moet stoppen en de daders moet berechten. Meteen na het verschijnen van het AzG-stuk had de regering er al kritiek op.

Verwijderd
31-05-2005, 06:11
Grondwet definitief van de baan na zes maal nee (video)

Uitgegeven: 30 mei 2005 16:15
Laatst gewijzigd: 30 mei 2005 21:03

BRUSSEL - Als zes van de 25 lidstaten de Europese Grondwet afwijzen, verdwijnt het document automatisch in de prullenmand. Als vijf of minder landen nee zeggen, is eerst overleg nodig, zeggen afgevaardigden van Europese Commissie (dagelijks EU-bestuur) en europarlement maandag.

Bekijk video: straatreacties: Modem/ Breedband

"Zes lidstaten moeten nee zeggen voordat de grondwet volledig van de baan is", vindt voorzitter Borrell van het Europees Parlement. Hij baseert zich op artikel 30 van de slotakte van de grondwet. Daarin staat dat als viervijfde van de lidstaten (20 dus van de 25) de tekst hebben bekrachtigd en andere landen moeilijkheden hebben ondervonden, de Europese leiders de kwestie bespreken.

Tweede referendum

Onduidelijk is waar dat toe kan leiden. Eerder is al gesuggereerd, onder meer door huidig EU-voorzitter Juncker, dat de neestemmers nogmaals naar de stembus moeten. De grondwet kan hoe dan ook pas van kracht worden als alle lidstaten haar hebben bekrachtigd.

Geen juridische plicht

Net als Borrell leidt ook een woordvoerder van de Commissie uit artikel 30 af dat de Europese leiders zich er politiek toe verbonden hebben om op zijn minst een poging te doen om het verdrag te ratificeren. De zegsman stelt dat er echter geen juridische plicht is om dat te doen. In theorie kunnen andere EU-landen zeggen dat ze de grondwet niet aan hun volk of hun parlement ter goedkeuring voorleggen na een nee in Frankrijk of andere landen.

Nouja als de grote landen niet meedoen heeft het sowieso al weining zin.

Verwijderd
31-05-2005, 12:54
Doden door ontplofte NAM-tank Warffum

Op het terrein van de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) in het Groningse Warffum is een opslagtank ontploft. Daarbij zijn twee doden en één zwaargewonde gevallen.

Grote brand
In de tank zat aardgascondensaat, een olieachtige stof. De brand die hierdoor ontstond, was rond 10.30 uur onder controle. Volgens de brandweer is het ontploffingsgevaar geweken.

Buiten gebruik
Op het gemeentehuis van Warffum is een crisisteam bijeen. Een woordvoerder van de NAM zegt dat het complex in Warffum tijdelijk buiten gebruik was. De slachtoffers waren met onderhoud bezig.

© RTLNieuws.nl

T_ID
01-06-2005, 16:18
Vliegtuig Onur Air lekt kerosine

EINDHOVEN Een vliegtuig van Onur Air heeft vanmorgen op Eindhoven Airport kerosine gelekt. Dat gebeurde kort voor de start van een vlucht naar Antalya.

In het vliegtuig zaten 138 mensen. Zij zijn opgevangen op het vliegveld. Een brandstofklepaansluiting was kapot gegaan. Onur Air zegt dat de passagiers naar Schiphol worden gebracht, vanwaar ze vandaag nog naar Antalya vliegen.

Nederland legde Onur Air op 12 mei een landingsverbod van een maand op na een reeks incidenten met toestellen van de Turkse prijsvechter. Toen Onur Air met een actieplan kwam om de veiligheid te verbeteren, werd het verbod ingetrokken.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/06/art0000000600E2.html

Onur Air begint onderhand een hoog 'wat kan je wel?' gehalte te krijgen. :D

T_ID
01-06-2005, 16:22
Meisje pleegt moord om in gevangenis te komen

Uitgegeven: 1 juni 2005 14:15
Laatst gewijzigd: 1 juni 2005 14:49
CAIRO - Een 16-jarig meisje uit Egypte heeft een meisje van zes gewurgd, om in de gevangenis te kunnen komen. Volgens de politie zag het meisje geen andere manier om van haar vader af te komen, die haar dikwijls kwelde en vernederde. Het leven in de gevangenis zou voor haar beter zijn dan in het huis van haar vader.

Volgens Caïrose dagbladen had de 16-jarige het kind met een smoesje haar huis in Salam-City ingelokt. Eerst speelde zij met het kind, daarna bond zij de 6-jarige vast, en wurgde haar. Vervolgens waarschuwde ze de politie.

http://www.nu.nl/news/534701/122/Meisje_pleegt_moord_om_in_gevangenis_te_komen.html

Tja, waarom heb je ook een bureau kinderbescherming nodig? :o

Verwijderd
01-06-2005, 16:31
Wow, goddeloos.

Levitating Nun
01-06-2005, 17:47
T_ID schreef op 01-06-2005 @ 17:18 :
Vliegtuig Onur Air lekt kerosine
FFS, bannen die handel.

Love & Peace
01-06-2005, 18:11
2 X OMG! (n)

Verwijderd
01-06-2005, 20:12
Brits stel breekt wereldrecord met 80-jarig huwelijk

Uitgegeven: 1 juni 2005 08:26

LONDEN - Een echtpaar in Hereford is woensdag tachtig jaar getrouwd. Daarmee komen Percy en Florence Arrowsmith, die respectievelijk 105 en 100 jaar oud zijn, in het Guinness Book of Records met het langste huwelijk ter wereld, meldde de BBC .

De twee hebben drie kinderen, zes kleinkinderen en negen achterkleinkinderen. Ze wonen nog in hun eigen huis in de plaats waar ze in 1925 trouwden.

Donner knijpt in zijn handjes.

Rollo Tomasi
01-06-2005, 20:14
nare man schreef op 01-06-2005 @ 21:12 :

Donner knijpt in zijn handjes. Er is een kleine kans dat ze katholieken zijn. ;)

Verwijderd
01-06-2005, 20:15
Rollo Tomasi schreef op 01-06-2005 @ 21:14 :
Er is een kleine kans dat ze katholieken zijn. ;)

Dat is Donner ook niet. ;)

Rollo Tomasi
01-06-2005, 20:24
nare man schreef op 01-06-2005 @ 21:15 :
Dat is Donner ook niet. ;) Precies, dus als zij er zoveel nieuwe papisten hebben uitgepoept zal hij er ook niet zo blij mee zijn.

De verzuiling is toch niet zolang geleden dat die grappen niet meer begrepen worden? :(

Verwijderd
01-06-2005, 20:25
Rollo Tomasi schreef op 01-06-2005 @ 21:24 :
Precies, dus als zij er zoveel nieuwe papisten hebben uitgepoept zal hij er ook niet zo blij mee zijn.

Grappen uit de tijd van de verzuiling worden blijkbaar niet meer begrepen. :(

Nee sorry, mijn gebrek aan confessionele opvoeding doet zich gevoelen.

Rollo Tomasi
01-06-2005, 20:45
nare man schreef op 01-06-2005 @ 21:25 :
Nee sorry, mijn gebrek aan confessionele opvoeding doet zich gevoelen. Dat heb ik, godzijdank, ook niet gehad hoor. :D :p

Love & Peace
01-06-2005, 23:43
13-jarige pleegt zelfmoord om in cyberspace te komen

Xiao Yi van 13 jaar oud uit Tianjin in China sprong gisteren van de 24e verdieping van een gebouw om op deze manier zelfmoord te plegen. In vier achtergelaten brieven deed hij zich voor als een karakter uit een computergame die hij vaak speelde. In deze brieven vertelde hij dat hij op deze manier drie vrienden uit het spel in het paradijs zou ontmoeten. In geen van de vier brieven vermeldde hij echter zijn ouders.

Volgens zijn ouders was Yi zwaar verslaafd aan gamen en gedroeg hij zich als een drugsverslaafde. De vorige keer dat ze hem in een cybercafé vonden had hij al twee dagen niets gegeten. Zijn vader verklaarde dat Yi een goede student was en op elk examen hoge punten scoorde, totdat hij begon met gamen. In Peking maakt men zich grote zorgen over het fenomeen Internet Addiction Disorder (IAD). Volgens een onderzoek onder 600 studenten in Bejing blijkt dat 88% van de studenten wel eens een computerspel speelt. Ongeveer 23% van deze studenten speelt drie tot zes uur per dag computerspellen en 8% heeft wel eens meer dan 20 uur achter elkaar een computerspel gespeeld.

Volgens Liu Min, woordvoerder van de China Software Industry Association, staan de studenten onder grote druk en zullen ze daarom sneller een computerspel gaan spelen om te relaxen. In de virtuele wereld kunnen de studenten meer zelfvertrouwen krijgen en zullen ze ook sneller tevreden met zichzelf zijn. Ongeveer 80% van de spellen in China komen uit het buitenland en de helft hiervan bevat veel geweld wat van slechte invloed is op de jongeren aldus de Chinese regering. China heeft maatregelen getroffen om te zorgen dat er minder gewelddadige games uit het buitenland naar China komen. Een speciale commissie opgezet door het ministerie van cultuur beoordeelt de games die uit het buitenland komen.

Love & Peace
02-06-2005, 10:32
Minister trekt subsidie Leger des Heils in

Het Leger des Heils moet twee ton aan subsidie inleveren, omdat de organisatie weigert twee moslima's in dienst te nemen. Dat heeft minister De Geus van Sociale Zaken besloten nadat overleg over de kwestie niets had opgeleverd.

De vrouwen werken momenteel als vrijwilliger voor één van de projecten van het Leger des Heils, maar die wil hen niet aannemen omdat alleen christenen hiervoor in aanmerking komen. Het Leger wilde dat de moslima's ergens anders zouden worden aangenomen, waarna ze 'gedetacheerd' voor het project zouden kunnen blijven werken. Die constructie is voor De Geus echter niet aan de orde.

Het Leger houdt zich volgens De Geus niet aan de afspraak dat de vrouwen per 1 juli 2005 zouden worden aangenomen. "Het is jammer dat het Leger des Heils de vrouwen niet alsnog wil aanstellen," aldus de bewindsman, die evenwel de term 'geloofsdiscriminatie' niet in de mond wil nemen. Het aanpassen van het aannamebeleid is voor het Leger echter niet aan de orde. De organisatie zal dan ook tegen de intrekking in beroep gaan.

bron (http://www.trouw.nl/religieenfilosofie/artikelen/1117647155533.html)

Love & Peace
02-06-2005, 10:35
Tiener VS vast voor verkrachten hond

In Amerika moet een 17-jarige jongen terechtstaan wegens het verkrachten van de hond van de buren. Afgelopen weekend zag de buurvrouw tot haar schrik hoe de knaap haar 6 maanden oude hond aan het penetreren was.

De jongen in kwestie, Cory Michael Williamson, werd vorig jaar nog aangeklaagd wegens seksueel misbruik van twee meisjes van 4 en 13 jaar oud. Hij zit nu vast voor sodomie en zal vrijdag voor het eerst voor de rechter verschijnen om zich te verantwoorden voor het misbruik van de hond van de buren.

bron (http://www.nbc5.com/irresistible/4539371/detail.html?z=dp&dpswid=1260382&dppid=65195)

Verwijderd
02-06-2005, 10:47
Whahahah :D

Verwijderd
02-06-2005, 10:57
Love & Peace schreef op 02-06-2005 @ 11:35 :

Jeejtje. :|

Joostje
02-06-2005, 11:31
Doden bij zelfmoordaanslagen Irak

BAGDAD Bij drie zelfmoordaanslagen in Irak zijn zijn zeker negentien doden en tientallen gewonden gevallen.

In het noorden van Irak reed een zelfmoordenaar in op een konvooi. De aanslag was mogelijk gericht op de Iraakse vice-premier Shaways. De bom ontplofte op het moment dat de auto's met lijfwachten van Shaways passeerde. Shaways zelf zat niet in het konvooi. Bij de aanslag vielen twaalf doden.

Ook in de steden Baquba en Kirkuk zijn zelfmoordaanslagen gepleegd. In Baquba kwamen een lokale bestuurder en vier anderen om het leven. In Kirkuk vielen twee doden en acht gewonden.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/06/art0000F006010D.html

Niks bijzonders, maar die titel is geniaal :D

Verwijderd
02-06-2005, 11:34
Joostje schreef op 02-06-2005 @ 12:31 :
Doden bij zelfmoordaanslagen Irak

Niks bijzonders, maar die titel is geniaal :D

:D :o

Rollo Tomasi
02-06-2005, 12:18

In Amerika moet een 17-jarige jongen terechtstaan wegens het verkrachten van de hond van de buren. Afgelopen weekend zag de buurvrouw tot haar schrik hoe de knaap haar 6 maanden oude hond aan het penetreren was.

De jongen in kwestie, Cory Michael Williamson, werd vorig jaar nog aangeklaagd wegens seksueel misbruik van twee meisjes van 4 en 13 jaar oud. Hij zit nu vast voor sodomie en zal vrijdag voor het eerst voor de rechter verschijnen om zich te verantwoorden voor het misbruik van de hond van de buren.Laat me raden, het is in het zuiden gebeurd en die jongen is het resultaat van jarenlange inteelt.

bron (http://www.nbc5.com/irresistible/4539371/detail.html?z=dp&dpswid=1260382&dppid=65195) Goh. :D

Verwijderd
02-06-2005, 12:23
Rollo Tomasi schreef op 02-06-2005 @ 13:18 :
Laat me raden, het is in het zuiden gebeurd en die jongen is het resultaat van jarenlange inteelt.

Goh. :D Haha, die foto. Die heeft wel 'inteelt' op zijn voorhoofd staan, ja.

T_ID
02-06-2005, 14:01
Vloeken verboden in Staphorst

Uitgegeven: 2 juni 2005 11:21

STAPHORST - In het openbaar vloeken is voortaan verboden in Staphorst. De gemeenteraad heeft met ruime meerderheid ingestemd het verbod per direct op te nemen in de Algemeen Plaatselijke Verordening, meldde de gemeente Staphorst donderdag.

De gemeenteraadsleden stemden woensdagavond met dertien tegen vier stemmen in met een voorstel van ChristenUnie en SGP. De christelijke partijen geven hiermee een signaal af tegen taalverruwing. Meer dan een signaal is het niet, omdat het opleggen van sancties op het vloeken verboden is.

Van de partijen in de Staphorster raad stemden alleen PvdA en de combinatie VVD/Gemeentebelangen tegen.

De SGP wist eerder al met succes een vloekverbod in te voeren in de Zeeuwse gemeente Reimerswaal. Het verbod in Staphorst is een aanpassing van vloekverboden die onder meer op de Veluwe tot 1986 golden. Dat jaar werden de vloekverboden en de daarbij horende sancties strijdig verklaard met het recht op vrije meningsuiting.

http://www.nu.nl/news/535136/10/Vloeken_verboden_in_Staphorst.html

Ach, maken ze zich alsnog belachelijk, altijd leuk. :)