Oud 11-03-2005, 12:04
Falbala
Falbala is offline
In de uittreksels van l'Esprit de Famille (staat bij de aanbevolen boeken lijst Havo/VWO) zit een fout. Ik denk, dat de schrijver van het eerste uittreksel die maakte en dat de rest het overnam.

Het gaat om: Het verhaal van Bernadette. Er wordt in diverse stukken gezegd dat zij verliefd wordt op een man die al een (zwangere) vrouw heeft. Nergens staat hoe dat afloopt, en dat kan kloppen want het is absoluut niet zo.

Bernadette ontmoet op de manege waar ze werkt Stephane, jong, vrijgezel, student, van goede familie. Daar wordt ze verliefd op en in dit boek (1e deel van de serie) blijft het daar bij.

Als ze met zusje Pauline op een dag van de manege naar huis rijdt, vertelt ze Pauline dat een goede vriend van de familie, Jean-Marc, kanker heeft. Het is ongeneeslijk, hij is pas 25 en Jean-Marc heeft een vrouw die in verwachting is. Pauline is daar natuurlijk heel overstuur door.

Ik denk, dat op dit punt de verwarring is ontstaan, dat mensen dachten dat Bernadette over haar eigen vriend sprak.
Het HAVO-3 uittrekstel bevat deze fout trouwens niet ...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2005, 22:43
M-Leentje
Avatar van M-Leentje
M-Leentje is offline
Dan zie je maar weer eens hoe handig het is om de boeken zelf te lezen..

Niet dat ik dat altijd doe..
__________________
...gone with the wind...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.