Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ze kunnen ook niet fatsoenlijk Nederlands schrijven. Je krijgt dan van zo'n zinnen: ik vindt dat je wat harder moet praten. Wat zij je? Ect.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Bij de bewering dat het niveau van het vak Engels goed zou zijn zet ik ook m'n vraagtekens, maar daar kan ik niet goed over oordelen omdat het niveau van het vak Engels op mijn school ((ook) (relatief) dramatisch laag is.
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
nou ik kan niet zeggen dat ik er niets aan heb, ik vind dat ik zeker wel leer van ma, ckv en anw. Veel dingen ken je al (tenminste, als je een beetje algemeen ontwikkeld bent ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De grap van het studiehuis is juist, dat men beweert met dit systeem zelfstandige leerlingen te kweken, terwijl ze in de praktijk vanaf dag één van je verwachten die zelfstandigheid te hebben. Daarom faalt het hele idee. Door dus lessen facultatief te maken, zorg je niet voor zelfstandige leerlingen, maar voor grote chaos. Middelbare schoolleerlingen zijn pubers, die moeten gestuurd worden, die mag je best nog een beetje bij de hand houden. Verder, literatuur moet géén keuzevak worden, het is sowieso al erg genoeg om te zien hoe weinig leerlingen cultureel besef hebben (van eigen land). Ze een beetje 'dwingen' belangrijke werken te lezen en basisbegrippen bij te brengen, lijkt mij zeer wenselijk. Duits, Engels en Frans moeten, behalve beter taalonderwijs, ook zich (net als vroeger op de HBS) gaan toeleggen op het onderwijs in literatuur. Ik ervaar het als een gemis dat ik bij Duits nooit echt Goethe en Schillinger heb aangereikt gekregen, bij Frans nauwelijks Sartre, bij Engels geen Shelley, Joyce, Hemingway en Wilde... |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
|
![]() |
||
Citaat:
Tja, als de klas niet wil dan zal het niet gebeuren he... Later is het ook handig om op je eigen benen te kunnen staan. Dat je dus niet constant achter je reet aangezeten wordt, het idee is gewoon goed imho. Zo leer je nog eens wat naast het gebruikelijke 'leerwerk', namelijk zelfstandigheid!
__________________
WOEi !
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|