Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2005, 12:43
heleentje
heleentje is offline
Ik heb het boek Max Havelaar gelezen van Multatuli. Heb het hele boekverslag af op 1 vraag na:

Wat is de rol van Van Hennep?

Ik heb persoonlijk geen flauw idee. Kon het ook in geen enkel boekverslag terug vinden en via google was het enige wat ik vond, hennepplantages , niet echt wat ik zoek dus. Wie kan mij helpen of weet iets over Van Hennep waarmee ik iets zou kunnen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2005, 13:12
heleentje
heleentje is offline
Ja dat klopt maar wat heeft dat te maken met Max Havelaar? Bovendien stond er Van Hennep dus denk dat dit een naam is van een persoon.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 16:07
heleentje
heleentje is offline
Nee mij zegt die naam ook niets. Voor zover ik weet is het geen personage in het boek dus vandaar begrijp ik de vraag ook niet. Ik heb echt geen flauw idee wie Van Hennep is. Ik heb deze persoon ook in geen enkel boekverslag terug kunnen vinden dus anders had het daar ook wel ingestaan denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 16:12
heleentje
heleentje is offline
Bedankt! Ik ga zoeken.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 16:39
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Wel vreemd, Google valt gewon compleet stil hierover, heb al verschillende combinaties geprobeerd. Heel veel succes ermee..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 16:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
ehm, ik meende me wel een ambtenaar met de naam Van Gennip te herinneren, is dat het niet?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 20:52
heleentje
heleentje is offline
Ik heb het gevonden volgens mij. Opeens bedacht ik mij dat de uitgave is verzorgd door een zogenaamde Van Lennep. Ik denk dat deze Van Lennep hiermee bedoeld wordt. Ik antwoord de vraag wel voor deze persoon en maak een voetnoot dat ik geen Van Hennep in verband kan brengen met het boek omdat ik niet weet wie er mee wordt bedoeld. Heel erg bedankt voor jullie hulp in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 20:56
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
heleentje schreef op 23-04-2005 @ 21:52 :
Ik heb het gevonden volgens mij. Opeens bedacht ik mij dat de uitgave is verzorgd door een zogenaamde Van Lennep. Ik denk dat deze Van Lennep hiermee bedoeld wordt.
Dat zal inderdaad de naam zijn die je zoekt. Aangezien je het nu gevonden hebt, heb ik mijn vorige replies verwijderd.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 21:09
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 23-04-2005 @ 21:56 :
Dat zal inderdaad de naam zijn die je zoekt. Aangezien je het nu gevonden hebt, heb ik mijn vorige replies verwijderd.
Hehe, ik dacht al, praat ze tegen zichzelf?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 07:38
Emilia
Emilia is offline
Zoek eens op www.dbnl.nl.
Mijn parate kennis vertelt me nog dat Jacob Van Lennep onder andere hoofdstukken in het boek heeft ingevoerd, hetgeen Multatuli eerst niet voorzien had.
Volgens mij was het ook Van Lennep die enkele plaats- en persoonsnamen onherkenbaar heeft gemaakt door enkel de eerste letter weer te geven bvb. Bandoeng --> B...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.