Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2005, 21:46
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoord. Maar goed, ik zat met iemand te praten, en hij vond dat de engels die ze praate in Amerika, verkapt vond (wat hij hier hellemaal mee bedoeld is de vraag) Maar hij zei de engels in amerika niet goed was, een slechte versie of engels in Engenland. Ik vond dit groote onzin, en we gooiden veel argumenten. Maar wat is jouw menning?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2005, 21:56
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Legend Of Rusj@ schreef op 30-04-2005 @ 22:46 :
Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoord. Maar goed, ik zat met iemand te praten, en hij vond dat de engels die ze praate in Amerika, verkapt vond (wat hij hier hellemaal mee bedoeld is de vraag) Maar hij zei de engels in amerika niet goed was, een slechte versie of engels in Engenland. Ik vond dit groote onzin, en we gooiden veel argumenten. Maar wat is jouw menning?
Dit is in ieder geval wel verkapt Nederlands.Jij kwam niet uit Nederland hè?

Moderne Talen?
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 22:01
PV
PV is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 30-04-2005 @ 22:56 :
Moderne Talen?
Idd, verplaatst.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 22:22
Verwijderd
veel amerikanen spreken ook niet correct engels omdat het niveau daar lager is, ik denk dat dat ook een belangrijke factor is.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 23:15
Mara
Mara is offline
Het is gewoon ontwikkeld vanuit 't 'ouderwetse' Engels dat ze spraken in de tijd dat ze daar heen gingen, lijkt mij. Verschillende plaatsen (Engeland, Amerika, Australië etc.) verschillende ontwikkelingen en veranderingen in de taal.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 00:18
Verwijderd
Amerikaans is geen taal als zodanig. het is verbasterd Engels.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 00:21
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Het is wel hip om je tegen alles wat met Amerika te maken heeft af te zetten, maar grappig genoeg lijkt een 'neutraal' Amerikaans accent meer op het accent dat men in de tijd van Shakespeare gebruikte dan het huidige 'neutrale' Britse accent. Denk aan de uitspraak van de 'a' in dance en de 'r'.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 05:22
owlbeer
Avatar van owlbeer
owlbeer is offline
een accent zou ik het noemen
__________________
People have always been more impressed by the power of the example than by the example of power.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 09:39
Verwijderd
't Stamt natuurlijk af van het engels in Engeland, en daarmee zou je het verkapt engels kunnen noemnen... Maar goed, dat zegt natuurlijk niets over dat het engels in Amerika slecht/stom/dom is. 't Is gewoon anders. Een accent.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 10:03
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
owlbeer schreef op 01-05-2005 @ 06:22 :
een accent zou ik het noemen
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 11:15
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Eigenlijk is Amerikaans engelser dan het engels dat in GB gesproken wordt. Toen er engelsen emigreerden naar Amerika, namen ze hun taal natuurlijk mee. In die tijd had het engels (in GB dus) de klanken die je nu nog terugvindt in het Amerikaans, bijvoorbeeld can't werd toen uitgesproken als <kent>; de uitspraak die de britten nu gebruiken <kaent> is pas veel later gekomen. Eigenlijk is het amerikaanse engels zuiverder gebleven dan het britse.

(Bron: luistertoets engels)
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 12:13
Verwijderd
Waarschijnlijk is het Engels ook meer beïnvloed door de rest van Europa dan het Amerikaans.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 12:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-05-2005 @ 01:18 :
Amerikaans is geen taal als zodanig. het is verbasterd Engels.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 16:26
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 01-05-2005 @ 13:13 :
Waarschijnlijk is het Engels ook meer beïnvloed door de rest van Europa dan het Amerikaans.
Ja, want in Amerika was helemaal geen sprake van een grote diversiteit aan etniciteiten en talen
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 21:33
Aelin
Avatar van Aelin
Aelin is offline
Voor mij is het net zoals Nederlands en Vlaams, gewoonweg 2 verschillende talen, ontstaan uit 1 oorsprong, en ze zijn als een Y-splitsing allebei in andere richtingen ge-evolueerd. 2 verschilende talen die je wel van elkaar kan verstaan maar die ook veel miscommunicatie opleveren. En ik ben half-engels, dus ik denk dat ik ook uit ervaring spreek..

Aelin x x x
__________________
Practice makes perfect..
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 21:34
Verwijderd
Er zijn vele vormen van het Engels. Je hebt Amerikaans Engels en standaard Engels (Brits dus), maar bijvoorbeeld ook Jamaicaans Engels, enzovoorts. Al deze talen hebben verschillende taalregels, hoewel de voornaamste verschillen natuurlijk in de klank zitten.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 01-05-2005 @ 17:26 :
Ja, want in Amerika was helemaal geen sprake van een grote diversiteit aan etniciteiten en talen
Daar had ik over nagedacht, inderdaad, daar was een veel grotere diversiteit aan talen, maar alle andere talen werden daar gesproken door etnische minderheden die zoveel mogelijk als vuil werden behandeld, er was alleen maar communicatie nodig om ze aan het werk te zetten en ze duidelijk te maken wat ze allemaal niet mochten. Tja, die talen hadden daardoor natuurlijk weinig invloed op de voertaal van de blanken.

Laatst gewijzigd op 02-05-2005 om 17:50.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 23:49
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Ik vind het Britse Engels een mooiere taal dan het Amerikaanse, maar ik ben Brit, dus dat was wel te verwachten. In Brits Engels is vaak de herkomst van een woord beter bewaard gebleven dan in het Amerikaans.

Sowieso zijn de mensen die lang geleden Amerika hebben opgebouwd niet allemaal Engelssprekend, en de mensen die dat wel waren waren vnl. lager opgeleiden en ook veel Ieren. Het spreekt voor zich dat de taal zich dan de simpelere kant op gaat. Maar je kan natuurlijk ook zeggen dat Brits Engels pompeus is.

Een zuivere taal is natuurlijk de grootste onzin die er bestaat, vernadering is juist belangrijk voor een taal, dus een taal die niet verandert is ook niet zuiver.

Overigens verschilt de uitspraak binnen het VK en Ierland erg veel, en zijn er gebieden in het VK war bepaalde "Amerikaanse" trekjes voorkomen, zoals bijvoorbeeld got, got, gotten in het oosten van Engeland, of de nadrukkelijke g van Lancashire (VK) en Michigan (VS).

Laatst gewijzigd op 01-05-2005 om 23:55.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-05-2005, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 02-05-2005 @ 00:49 :
Ik vind het Britse Engels een mooiere taal dan het Amerikaanse, maar ik ben Brit, dus dat was wel te verwachten. In Brits Engels is vaak de herkomst van een woord beter bewaard gebleven dan in het Amerikaans.

Sowieso zijn de mensen die lang geleden Amerika hebben opgebouwd niet allemaal Engelssprekend, en de mensen die dat wel waren waren vnl. lager opgeleiden en ook veel Ieren. Het spreekt voor zich dat de taal zich dan de simpelere kant op gaat. Maar je kan natuurlijk ook zeggen dat Brits Engels pompeus is.
Wat is er dan simpeler aan het Amerikaans Engels? De grammatica is toch hetzelfde?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 23:57
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
De grammatica is voor zover ik weet wel hetzelfde, maar de spelling van veel woorden is in het Amerikaans versimpeld ("Thru" bv.). Maar het is ook deels waar dat ze in Engeland soms de spelling jusit moeilijker hebben gemaakt omdat ze dat mooi vonden.

Ik denk ook dat in Amerika bij twijfelgevallen (rhyme/rime, hiccough/hiccup) vaker de simpelere variant wordt gekozen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 11:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
er worden ook andere woorden gebruikt:
lift vs elevator
pavement vs side-walk
etc

en dan heb je woorden die een andere betekenis erop nahouden:
fag heeft een hele andere betekenis in de VS )homo) dan in bv. Ierland (sigaret).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 12:31
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Lift en side-walk zijn dingen die zijn uitgevonden na het ontstaan de VS, logisch dus dat ze andere woorden gebruiken.

Dat van fag is wel waar, maarik denk dat ze in Engeland ze nog steeds niet al te blij zouden zijn als ze een fag genoemd worden, omdat ze weten wat het in Amerika betekent, ze zullen niet verbazend opkijken "huh, ik een sigaret?".
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 12:22
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 02-05-2005 @ 00:34 :
Daar had ik over nagedacht, inderdaad, daar was een veel grotere diversiteit aan talen, maar alle andere talen werden daar gesproken door etnische minderheden die zoveel mogelijk als vuil werden behandeld, er was alleen maar communicatie nodig om ze aan het werk te zetten en ze duidelijk te maken wat ze allemaal niet mochten. Tja, die talen hadden daardoor natuurlijk weinig invloed op de voertaal van de blanken.
Ik doelde eigenlijk meer op de vele Nederlanders, maar ook Duitsers, Fransen, Spanjaarden, etc. De helft van Texas spreekt Spaans en er zijn nog dorpen waar het dialect een verbasterde vorm van Nederlands is, bijvoorbeeld...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 14:06
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
In alle landen waar Engels gesproken wordt, stamt het af van de Britten, ja. Dit is ook niet zo raar, als je nagaat dat GB op een gegeven moment het land was met de meeste kolonieën.

En zo'n taal verbasterd daar door de eeuwen heen. Dit zie je bijvoorbeeld ook in het zuiden van Afrika, waar bepaalde groeperingen nog steeds Nederlands spreken, of in iedergeval een verbasterde versie daarvan.
Maar natuurlijk ook met het Spaans in Zuid-Amerika, en het Frans in Noord-Amerika.

Citaat:
Morgan schreef op 03-05-2005 @ 13:22 :
[...] en er zijn nog dorpen waar het dialect een verbasterde vorm van Nederlands is, bijvoorbeeld...
Ja idd, ik zag laatst op TV zo'n club in New York waar je alleen lid van mocht worden als je Nederlandse roots hebt. Sommige mensen die in dat programma voorbij kwamen konden ook nog (lichtelijk) Nederlands spreken, en dat waren al mensen van de weet-ik-hoeveelste-generatie.
__________________
yupyup.

Laatst gewijzigd op 03-05-2005 om 14:09.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 14:45
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Zo'nclub lijkt mij redelijk triest.

Ik vind de term verbasterd erg negatief, want zo'n taal is op bepaalde gebieden rijker dan het Britse Engels en de Britten importeren wel eens een Anders Engels woord terug naar het Brits als ze er zelf niks mooiers van kunnen maken. In het Nederlands zullen vast ook wel woorden zijn die van het Afrikaans zijn gestolen omdat het Afrikaans toevallig een mooier woord heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2005, 16:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Keith schreef op 03-05-2005 @ 15:45 :
Ik vind de term verbasterd erg negatief, want zo'n taal is op bepaalde gebieden rijker dan het Britse Engels
Jij spreekt geen Brits Engels, daar durf ik iets onder te verwedden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 16:38
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Heb ji jeven geluk dat je niet daadwerkelijk iets gewed hebt, want ik ben Brits en spreek Brits Engels. Maar ik vind het zo mooi aan het Engels dat er zoveel variaties zijn. Het is een taal die echt leeft en dichtbij de mensen die hem spreken ligt. Dit is denk ik waarom het de wereldtaal is tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 21:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Zal vast wel, als ik de gemiddelde Brit met de gemiddelde Amerikaan vergelijk dan praten Amerikanen veel platter, veel minder gevarieerd daardoor. Tja, mischien is het een kwestie van smaak, maar ik hoor liever Brits Engels dan met zo'n Amerikaans accent.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 23:21
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Ik vind het zo irritant dat Amerikanen hun klinkers zo uitrekken, vooral in het zuiden, het klinkt niet bepaald intelligent en ik vind het ook niet prettig luisteren. Ik denk ook dat de variaties binnen het VK wel grappig zijn, weet niet of je ooit iemand uit Newcastle hebt horen praten, maar het is soms nauwelijks te herkennen als Engels. In Amerika liggen de accenten (voor mijn gevoel althans) veel dichter bij elkaar, dat is nogal saai.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 00:10
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Keith schreef op 03-05-2005 @ 15:45 :
Zo'nclub lijkt mij redelijk triest.

Ik vind de term verbasterd erg negatief, want zo'n taal is op bepaalde gebieden rijker dan het Britse Engels en de Britten importeren wel eens een Anders Engels woord terug naar het Brits als ze er zelf niks mooiers van kunnen maken. In het Nederlands zullen vast ook wel woorden zijn die van het Afrikaans zijn gestolen omdat het Afrikaans toevallig een mooier woord heeft.
Zo'n club lijkt me idd behoorlijk triest. Maargoed, ik maakte er voor de sake of de discussie alleen melding van.

Wat er mis is aan het woord verbasterd weet ik niet, de defenitie dekt namelijk precies hetgeen wat er bedoeld werd. Zoek 't maar op.
Maar je hebt verder wel gelijk. De overheersende taal leent uiteraard ook woorden hier en daar.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 04-05-2005 @ 00:21 :
Ik vind het zo irritant dat Amerikanen hun klinkers zo uitrekken, vooral in het zuiden, het klinkt niet bepaald intelligent en ik vind het ook niet prettig luisteren. Ik denk ook dat de variaties binnen het VK wel grappig zijn, weet niet of je ooit iemand uit Newcastle hebt horen praten, maar het is soms nauwelijks te herkennen als Engels. In Amerika liggen de accenten (voor mijn gevoel althans) veel dichter bij elkaar, dat is nogal saai.
Zij hebben dan ook minder tijd gehad om al zulke dialecten te krijgen. Als wij in Nederland al zo'n verschil tussen de dialecten kunnen hebben, zal het in Amerika ooit ook wel zo worden.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 12:59
FreeZzze
FreeZzze is offline
Citaat:
Keith schreef op 04-05-2005 @ 00:21 :
Ik vind het zo irritant dat Amerikanen hun klinkers zo uitrekken, vooral in het zuiden, het klinkt niet bepaald intelligent en ik vind het ook niet prettig luisteren. Ik denk ook dat de variaties binnen het VK wel grappig zijn, weet niet of je ooit iemand uit Newcastle hebt horen praten, maar het is soms nauwelijks te herkennen als Engels. In Amerika liggen de accenten (voor mijn gevoel althans) veel dichter bij elkaar, dat is nogal saai.
:Tja ik vind Amerikaans Engels verstaanbaarder maar ik vind de schrijfwijze en uitdrukkingen en woordgebruik van de Britten veel beter Ik praat zelf dus een "Brits" op een Amerikaans accent
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 14:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Keith schreef op 04-05-2005 @ 00:21 :
Ik vind het zo irritant dat Amerikanen hun klinkers zo uitrekken, vooral in het zuiden, het klinkt niet bepaald intelligent en ik vind het ook niet prettig luisteren. Ik denk ook dat de variaties binnen het VK wel grappig zijn, weet niet of je ooit iemand uit Newcastle hebt horen praten, maar het is soms nauwelijks te herkennen als Engels. In Amerika liggen de accenten (voor mijn gevoel althans) veel dichter bij elkaar, dat is nogal saai.
Alleen binnen het VK? Mij ooit gevraagt of ik uit Liverpool kwam.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 01:25
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 04-05-2005 @ 18:16 :
Zij hebben dan ook minder tijd gehad om al zulke dialecten te krijgen. Als wij in Nederland al zo'n verschil tussen de dialecten kunnen hebben, zal het in Amerika ooit ook wel zo worden.
Waarschijnlijk niet, want dialecten ontstaan uiteraard het snelst in zoveel mogelijk geïsoleerde omgevingen. Vroeger sprak men in Nederland bijna alleen maar met zijn dorpsgenoten, daardoor konden allerlei verschillende streektalen zich ontwikkelen. Een voorbeeldje van dicht bij onze huizen: het Lossers dialect verschilt nogal van het Oldenzaalse dialect.

Tegenwoordig verdwijnen de dialecten in Nederland vooral doordat men sneller grotere afstanden aflegt en er ook telecommunicatie is die door vrijwel iedereen wordt gebruikt. Ook in Amerika is dat veel het geval, de kans dat er zich een verscheidenheid aan streektalen in Amerika zal vormen zoals wij die in Nederland kennen is dus vrij klein. In sommige delen van Amerika zou misschien nog wel hier en daar een klein karakteristiek streektaaltje kunnen ontstaan, maar meer ook niet.

Laatst gewijzigd op 06-05-2005 om 01:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Luistertoets Amerikaans Engels mag dat wel?
joept
6 11-02-2012 16:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.