Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2005, 13:34
h33r0
h33r0 is offline
Hoi,

Ik zit met een giga-groot probleem.
Ik heb namelijk 2 jaar lang de tijd om een werkstuk met onderwerp naar keuze. Ik interesseer me nogal in Rome, dus dit is mijn onderwerp. Dit was blijkbaar te ruim en heb ik mijn keuze moeten beperken tot de sociale structuur van Rome.
Ik moet mijn werk in een bepaald aantal delen afgeven, maar ik vind geen goede bronnen om te verwerken (en de tijd dringt stilaan). Als ik een aantal zoektermen ingeef bij Google of weet-ik-veel-welke-zoekrobot vind ik wel een hoop bronnen maar deze voldoen niet aan bepaalde criteria; nl. bronvermelding (waarop is de site gebaseerd), betrouwbaarheid, juistheid, up-to-date, links.
Voor goede bronnen kan ik best naar een grotere stad gaan, maar dit is meestal nogal ver van waar ik woon.
Kan iemand me wat nuttige links of tips doorsturen?
Als je me helpt, vermeld ik je in mijn eindwerk maar dan heb ik wel je gegevens nodig.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2005, 14:46
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Het Rome van Cicero van Everitt (zijn voornaam weet ik zo niet), gaat over de tijd van Cicero (1e eeuw voor Christus), misschien dat je daar iets in vindt.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 18:44
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
In de special (boekje, van het tijdschrift) van National Geographic "Grieken en Romeinen", staat wel wat info over de stad. Denk wel redelijk bruikbaar, maar het is niet superveel, dus steek er niet te veel tijd in om er na te zoeken...
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 18:34
Verwijderd
Je kunt beter zoeken naar artikelen uit wetenschappelijke tijdschriften (Picarta) en naar boeken in de bibiotheek. Dan weet je zeker wat wetenschappelijk verantwoord is en wat niet. Op internet is altijd maar weer de vraag waar het vandaan komt.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 13:05
Freestyler*
Freestyler* is offline
een grote stad mag dan wel ver weg zijn, als je twee jaar de tijd hebt kun je toch wel een keer richting bibliotheek?
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 13:21
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Zoek je eigenlijk info over het moderne of het klassieke Rome?
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken VWO literatuurlijst
Guimaraes
13 09-01-2005 14:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.