Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2005, 12:56
load_harmony
load_harmony is offline
Spaans is de eerste handelstaal van de wereld. Er zijn slechts enkele middelbare scholen die spaans aanbieden aan hun leerlingen.

Moet dit vak standaard worden gegeven op middelbare scholen?

Heb jij spaanse les (gehad)?
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2005, 12:57
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Ik niet.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 13:12
Verwijderd
Ik ook niet, vond het wel jammer. Maar goed, ik had ook wel filosofie en CKV2,3 willen hebben en dat bood mijn school ook niet aan. Wel informatica trouwens.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 13:23
Verwijderd
Ik niet, vond ik wel jammer. Maar als ik had kunnen kiezen, had ik liever russisch of hebreeuws gekozen - er zijn ook scholen die dat aanbieden en je kan er dus eind-examen in doen. Die talen spraken me toen meer aan
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 15:11
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik heb van 3 tot 6 VWO Spaans gehad. Ik heb het ook als eindexamenvak gedaan.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 16:38
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik niet, maar de mogelijkheid was er wel.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 16:43
Morri
Morri is offline
Bij ons kan het niet. Van de ene kant vind ik het wel jammer, maar van de andere kant heb ik mijn handen ook wel vol aan de 6 talen die ik nu heb (Nederlands, Engels, Duits, Frans, Latijn en Grieks). Als ik i.p.v. een uur Engels, een uur Duits en een uur Frans Spaans zou mogen doen zou ik dat wel doen, dan heb ik wat meer uitdaging.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 17:12
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
alleen in de tweede en derde, daarna was het afgesloten..

ik ben zo onderhand weer alles vergeten
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 17:30
Verwijderd
Ik heb het gelukkig niet gehad, niet nog een taal erbij, 4 talen vind ik wel genoeg
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 19:22
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik heb die mogelijkheid nooit gehad, wel jammer. Het leek me leuk om nog een taal te leren. (en dan wat minder uren economie of wiskunde)
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 19:26
qghp
qghp is offline
Nooit op de havo gehad, maar nu volg ik het op HBO
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:47
Verwijderd
Nee, ik vind niet dat Spaans omwille van handel standaard aan alle leerlingen van middelbare scholen geleerd zou moeten worden, omdat bijna alle handel van Nederland via Duitsland gaat. Duits en Engels lijken me voor Nederlanders een stuk belangrijker.

Verder moet ik zeggen dat ik het wel een erg mooie taal vind, helaas kan ik het niet zo goed en ik heb ik ook niet de mogelijkheid het op school te leren. Italiaans wordt op mijn school wel aangeboden, dat volg ik dan ook.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:06
Verwijderd
Bij ons werd het wel gegeven, maar ik ben er op tegen. Op school dienen namelijk nuttige vakken gegeven te worden. Spaans hoort daar dus niet bij.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:15
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-05-2005 @ 22:06 :
Bij ons werd het wel gegeven, maar ik ben er op tegen. Op school dienen namelijk nuttige vakken gegeven te worden. Spaans hoort daar dus niet bij.
Als op drie na meest gesproken taal ter wereld (na Chinees, Engels en Hindi), en op een na meest internationale taal (na Engels) lijkt het nut van Spaans mij evident.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:18
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 23-05-2005 @ 22:15 :
Als op drie na meest gesproken taal ter wereld (na Chinees, Engels en Hindi), en op een na meest internationale taal (na Engels) lijkt het nut van Spaans mij evident.
Mij niet. In Europa wordt het louter in Spanje gesproken. Spaans is nuttig wanneer je later een beroep gaat uitoefenen waarbij je veel in contact staat met Latijns-Amerika. Dat geldt voor een zeer beperkte groep mensen uit Nederland.

Chinees lijkt mij in ieder geval nuttiger, maar zelfs dat niet zinvol genoeg om gegeven te worden op een middelbare school. Ze kunnen zich beter richten op belangrijke zaken, zoals het verhogen van het niveau van Nederlands en Engels.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:40
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-05-2005 @ 22:18 :
Mij niet. In Europa wordt het louter in Spanje gesproken. Spaans is nuttig wanneer je later een beroep gaat uitoefenen waarbij je veel in contact staat met Latijns-Amerika. Dat geldt voor een zeer beperkte groep mensen uit Nederland.

Chinees lijkt mij in ieder geval nuttiger, maar zelfs dat niet zinvol genoeg om gegeven te worden op een middelbare school. Ze kunnen zich beter richten op belangrijke zaken, zoals het verhogen van het niveau van Nederlands en Engels.
Met oog op de toekomst is het verstandig om enige basiskennis van Spaans te hebben. Mede ook omdat Latijns-Amerika steeds belangrijker wordt in de mondiale economie.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:42
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 23-05-2005 @ 22:40 :
Met oog op de toekomst is het verstandig om enige basiskennis van Spaans te hebben. Mede ook omdat Latijns-Amerika steeds belangrijker wordt in de mondiale economie.
Nee, aangezien Engels daar ook in opkomst is en in het bedrijfsleven echt wel gesproken wordt. Spaans is alleen zinvol als je het ook echt goed spreekt. Anders kun je net zo goed op Engels overgaan.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:46
Verwijderd
Ik sluit me aan bij Mephostophilis, het leren van een klein beetje Spaans of Italiaans is naar mijn mening bovendien alleen taalwetenschappelijk gezien interessant.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-05-2005, 21:48
Verwijderd
Ik zou 't overigens absoluut niet verplicht willen zien, Spaans. Maak het gewoon een keuzevak, dat je in plaats van Duits of Frans zou kunnen doen, bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 06:51
Ninpo Otaku
Avatar van Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
liever spaans dan duits..
liever spaans dan frans..
want het is fucking veel logischer en jah het is inderdaad de 2de wereld taal..
dus waarom zouden we naar onze buurlanden moeten kijken /?
We moeten toch kijken naar wat leerlingen willen leren..
Ik heb zelf een cursus spaans gevolgd in de 2de en 3de..
einde van de 2de stond ik een 7 op mavo-d niveau en einde van de 3de een 5 (maar ik had geen zin meer)..
En datt zijn toch een paar feiten op een rijtje ..
__________________
bla
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 07:55
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Wat mij betreft mogen ze Spaans en Chinees toevoegen en Frans en Duits schrappen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 08:38
Verwijderd
Nja dan kan je net zo goed ook chinees aanbieden. Maar ik had het wel graag gedaan. De enige mogenlijkheid bij ons was een cursus van zo'n 15 lessen. Heb ik ook ff gevolgd, maar omdat het te druk werd met andere vakken ben ik ermee gestopt.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 08:52
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Het lijkt mij niet handig om nog een taal half te kennen. Ik vind dat je midner talen moet krijgen op de middelbare, maar die dan wel beter moet beheersen. Met Duits 1 en Frans 1 kan je echt niks. Ik denk dat je een andere moderne vreemde taal zou moeten leren behalve Engels, en dat de middelbare je daarbij moet laten kiezen uit een aantal, bv. Duits, Frans, Spaans of Chinees, maar dat het aanbod door de school bepaald wordt.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Bruce schreef op 24-05-2005 @ 07:51 :
We moeten toch kijken naar wat leerlingen willen leren..
Nee, we moeten kijken naar wat belangrijk is voor leerlingen om te leren.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 15:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-05-2005 @ 22:06 :
Bij ons werd het wel gegeven, maar ik ben er op tegen. Op school dienen namelijk nuttige vakken gegeven te worden. Spaans hoort daar dus niet bij.
Hoezo dat nou weer? Spaans is zo ongeveer de tweede of derde wereldtaal. Dat is super belangrijk om te leren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2005, 15:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-05-2005 @ 22:18 :
Mij niet. In Europa wordt het louter in Spanje gesproken. Spaans is nuttig wanneer je later een beroep gaat uitoefenen waarbij je veel in contact staat met Latijns-Amerika. Dat geldt voor een zeer beperkte groep mensen uit Nederland.

Chinees lijkt mij in ieder geval nuttiger, maar zelfs dat niet zinvol genoeg om gegeven te worden op een middelbare school. Ze kunnen zich beter richten op belangrijke zaken, zoals het verhogen van het niveau van Nederlands en Engels.
En Chinees lijkt mij helemaal niet nuttiger dan Spaans. Niet als je ziet hoeveel tijd het vergt... Ik bedoel Spaans is echt een super simpele taal, dat heb je zo geleerd... Chinees is echt veeeeeeeeeeeel te moeilijk. Niet de moeite waard. En natuurlijk zou het geen verplicht vak moeten zijn... maar ik vind wel dat het bij de vaste keuze vakken zou moeten horen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 15:44
Leeghoofd
Avatar van Leeghoofd
Leeghoofd is offline
ik zit niet op de middelbare school (maar MBO)
Bij ons is het verplicht om te kiezen tussen duits en spaans (aangezien frans niet wordt aangeboden)

Spaans vind ik persoonlijk een moeilijke taal. Ik denk dat je het als middelbare school wel kan aanbieden, maar dan wel voor 4 HAVO/VWO/ etc.......
De meeste mensen op het VMBO en lagere klassen van HAVO/VWO/etc... hebben vaak al moeite genoeg met frans en duits.....
__________________
He died for me, i live for Him!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 16:44
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-05-2005 @ 16:30 :
Hoezo dat nou weer? Spaans is zo ongeveer de tweede of derde wereldtaal. Dat is super belangrijk om te leren.
Kun je niet lezen of zo?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 17:37
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
perseus schreef op 24-05-2005 @ 17:44 :
Kun je niet lezen of zo?
Wie heeft het dan ook over 'een beetje spaans'? Als je het leert moet je het natuurlijk wel goed leren idd. En het is niet alleen goed voor de taalwetenschappen maar het is toch gewoon belangrijk om goed te kunnen communiceren met de rest van de wereld. Nederland is maar een klein land hoor.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 17:56
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-05-2005 @ 18:37 :
Wie heeft het dan ook over 'een beetje spaans'? Als je het leert moet je het natuurlijk wel goed leren idd. En het is niet alleen goed voor de taalwetenschappen maar het is toch gewoon belangrijk om goed te kunnen communiceren met de rest van de wereld. Nederland is maar een klein land hoor.
Ja, als je het goed spreekt kan het wel enigszins interessant zijn, maar niet bijster interessant, want 85% VAN ALLE INTERNATIONALE HANDEL VAN NEDERLAND VERLOOPT VIA DUITSLAND EN NEDERLAND HANDELT VRIJWEL NIET MET SPANJE. Engels en Duits zijn veel belangrijker.

Maar goed, als jij toch nog steeds vindt dat het wel superbelangrijk is voor Nederlandse leerlingen, dan vind je dat maar mooi.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 17:57
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-05-2005 @ 18:37 :
Wie heeft het dan ook over 'een beetje spaans'? Als je het leert moet je het natuurlijk wel goed leren idd. En het is niet alleen goed voor de taalwetenschappen maar het is toch gewoon belangrijk om goed te kunnen communiceren met de rest van de wereld. Nederland is maar een klein land hoor.
Doe me een lol en ga inhoudelijk in op mijn argumenten.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 17:58
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-05-2005 @ 18:37 :
Nederland is maar een klein land hoor.
Ja, en daarom spreekt een beetje opgeleide Nederlander Engels, Frans én Duits - dat kun je van de Fransen en de Engelsen in ieder geval NIET zeggen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 24-05-2005 @ 18:58 :
Ja, en daarom spreekt een beetje opgeleide Nederlander Engels, Frans én Duits - dat kun je van de Fransen en de Engelsen in ieder geval NIET zeggen.
Mwah, laten we zeggen dat een klein deel van alle vwo'ers, zo'n vijftien tot twintig procent van alle Nederlanders, misschien aardig Frans spreekt, Duits valt ook tegen, het Engels is vrij aardig, maar het blijft steenkolenengels dat alleen bij handelsdoeleinden echt goed gebruikt kan worden.

Hoe het zit met havisten en mensen die gewoon een MBO-opleiding of iets dergelijks hebben voltooid, ongeveer 60% van de Nederlanders heeft namelijk niets gehaald dat hoger is dan een MBO-opleiding, daar zal ik maar niet op ingaan. Overigens veronderstel ik dat je onder 'Nederlanders die een beetje opgeleid zijn' mensen met een MBO-opleiding verstaat. Ik vraag me werkelijk af hoeveel mensen die een MBO-opleiding hebben afgerond goed Engels, Frans of Duits spreken. Volgens mij is je stelling dat een beetje opgeleide Nederlander Engels, Frans en Duits spreekt gewoon onzin, ik zou ook wel willen weten hoe je daar bij komt.

De veronderstelling dat Nederland netjes de talen spreekt in vergelijking met de rest van West-Europa is trouwens behoorlijk achterhaald, dat is al ruim een decennium niet meer zo. Van de Fransen en Engelsen winnen we het nog wel, maar die kunnen mooi hun eigen taal gebruiken in de handel, dus dat is niet echt relevant.

Laatst gewijzigd op 24-05-2005 om 18:10.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:00
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
de meesten spaanstaligen spreken geen eens engels...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:01
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
perseus schreef op 24-05-2005 @ 18:56 :
Ja, als je het goed spreekt kan het wel enigszins interessant zijn, maar niet bijster interessant, want 85% VAN ALLE INTERNATIONALE HANDEL VAN NEDERLAND VERLOOPT VIA DUITSLAND EN NEDERLAND HANDELT VRIJWEL NIET MET SPANJE. Engels en Duits zijn veel belangrijker.

Maar goed, als jij toch nog steeds vindt dat het wel superbelangrijk is voor Nederlandse leerlingen, dan vind je dat maar mooi.
Kijk, waarom zou je je nou weer tot Nederland moeten beperken? Ik zeg niet dat het een verplicht vak moet zijn, maar er moet wel altijd een keuze zijn om dat vak te nemen vind ik omdat het belangrijk is voor degenen die wat verder kijken dan dit landje (en europa).
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:02
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-05-2005 @ 18:57 :
Doe me een lol en ga inhoudelijk in op mijn argumenten.
jah je moet eens beter lezen en wat jij zegt slaat al helemaal nergens op (bijv. dat chinees leren... waar ik het al eerder over had)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-05-2005, 21:03
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-05-2005 @ 22:01 :
Kijk, waarom zou je je nou weer tot Nederland moeten beperken? Ik zeg niet dat het een verplicht vak moet zijn, maar er moet wel altijd een keuze zijn om dat vak te nemen vind ik omdat het belangrijk is voor degenen die wat verder kijken dan dit landje (en europa).
Oh, hoeveel zijn dat er dan? Druk het eens uit in procenten, dat zou interessant zijn.

Oh ja, ik wil trouwens later graag in Argentinië gaan werken, dus ik vind het belachelijk dat er geen Argentijns Spaans wordt gegeven op mijn school.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:04
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 24-05-2005 @ 18:58 :
Ja, en daarom spreekt een beetje opgeleide Nederlander Engels, Frans én Duits - dat kun je van de Fransen en de Engelsen in ieder geval NIET zeggen.
Frans en Duits... wooow daar kom je ver mee in deze wereld. Kom op zeg, Europa is niet alles. Zo ongeveer alle Duitsers spreken wel Engels, maar dan kun je van Spanjaarden etc. niet zeggen. Dus waarom zou je beide Duits en Engels moeten leren als het veel effectiever zou zijn om Engels en Spaans te leren?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:05
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-05-2005 @ 22:00 :
de meesten spaanstaligen spreken geen eens engels...
De meeste Spaanstaligen hebben gewoon een normale baan, als ze al een baan hebben, en zijn niet echt nuttig als het gaat om internationale handel.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:05
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-05-2005 @ 22:04 :
Frans en Duits... wooow daar kom je ver mee in deze wereld. Kom op zeg, Europa is niet alles. Zo ongeveer alle Duitsers spreken wel Engels, maar dan kun je van Spanjaarden etc. niet zeggen. Dus waarom zou je beide Duits en Engels moeten leren als het veel effectiever zou zijn om Engels en Spaans te leren?
OMG. Jij bent niet goed bij je hoofd.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:06
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
perseus schreef op 24-05-2005 @ 22:03 :
Oh, hoeveel zijn dat er dan? Druk het eens uit in procenten, dat zou interessant zijn.

Oh ja, ik wil trouwens later graag in Argentinië gaan werken, dus ik vind het belachelijk dat er geen Argentijns Spaans wordt gegeven op mijn school.
Schijt aan hoeveel het er zijn. Voor degenen die er zijn moet er een kans zijn. En dan wel de mogelijkheid geven om een dode taal als Grieks te leren...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:07
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
perseus schreef op 24-05-2005 @ 22:05 :
OMG. Jij bent niet goed bij je hoofd.
Dus jij zegt dat Duitsers geen Engels kunnen? Ik kan geen duits (ook al heb ik het in mijn vakkenpakket) maar ik kan er heus wel communiceren met die mensen. In Spanje bijv. kan ik dat niet.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:08
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-05-2005 @ 22:04 :
Frans en Duits... wooow daar kom je ver mee in deze wereld. Kom op zeg, Europa is niet alles. Zo ongeveer alle Duitsers spreken wel Engels, maar dan kun je van Spanjaarden etc. niet zeggen. Dus waarom zou je beide Duits en Engels moeten leren als het veel effectiever zou zijn om Engels en Spaans te leren?
Dat is onzin. Met Duits kun je zowat in heel Oost-Europa terecht, waar vaak geen of slecht Engels gesproken wordt. En met Oost-Europa handelen we toch echt een stuk meer dan met Zuid-Amerika.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:08
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-05-2005 @ 22:06 :
Schijt aan hoeveel het er zijn. Voor degenen die er zijn moet er een kans zijn. En dan wel de mogelijkheid geven om een dode taal als Grieks te leren...
Ach, houd toch op. Ik ga iets nuttigs doen, toedeledokie.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:09
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Waarom moet je altijd met die procenten komen trouwens? Sorry hoor, maar hoe moet je daar nou in hemelsnaam aan komen? Heb jij dan percentages van het aantal mensen in Duitsland die geen Engels kunnen?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:11
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-05-2005 @ 22:08 :
Dat is onzin. Met Duits kun je zowat in heel Oost-Europa terecht, waar vaak geen of slecht Engels gesproken wordt. En met Oost-Europa handelen we toch echt een stuk meer dan met Zuid-Amerika.
Oke, maar voor de meerderheid blijft het nutteloos. En daarom vind ik dat er de mogelijkheid moet zijn om te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:12
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-05-2005 @ 22:11 :
Oke, maar voor de meerderheid blijft het nutteloos. En daarom vind ik dat er de mogelijkheid moet zijn om te kiezen.
Nutteloos? We exporteren het meest naar Duitsland. Die spreken dan vaak nog wel gebrekkig Engels, maar het staat toch een stuk beter als je ook een woordje Duits spreekt.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:14
sjefke
sjefke is offline
Bij ons was de keuze er nog niet maar nu mogen leerlingen bij ons in de tweede kiezen voor Frans en/of Spaans. Hiervoor (waar ik nog in zat) kon je Spaans kiezen in 4 VWO
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:17
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, op het HBO kon ik het in mijn propedeuse in 1 kwartaal wel kiezen als keuzevak, maar dat heb ik niet gedaan. Nog nooit Spaanse les gehad dus.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:26
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-05-2005 @ 22:12 :
Nutteloos? We exporteren het meest naar Duitsland. Die spreken dan vaak nog wel gebrekkig Engels, maar het staat toch een stuk beter als je ook een woordje Duits spreekt.
Ik zeg niet totaal nutteloos, maar wel voor degenen die niets met die landen te maken gaan hebben en wel met bijv. latijn-amerika. Vandaar dat er een keuze zou moeten zijn. Je kunt toch niemand iets opdwingen waar ze niets aan zullen hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Profielkeuze wiskunde A
Droppiex
5 17-06-2013 21:13
Psychologie Hoog begaafd.
Kleintje!
70 29-07-2011 18:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Weer een onderwijs pleidooi
Kitten
129 02-03-2009 11:19
Lifestyle leer je mede-lifestyler kennen
Ninnoc
267 26-12-2003 16:03
De Kantine het grote gegevenstopic...
Krugdinho
101 26-09-2002 04:21
Lifestyle je favoriete.......
#JumpDaFuckUp!#
109 17-06-2002 08:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.