Oud 01-07-2005, 08:38
willow1
Avatar van willow1
willow1 is offline
Deze vraag is voor wie nog thuis woont en niet meer naar school gaat:

Hoeveel kost en inwoon moeten jullie per maand betalen aan je ouders?

Ik ben erover aan het denken om te stoppen met mijn studies en te gaan werken. Nu heeft mijn moeder berekent dat ze 740 euro minder krijgt als ik dat doe en wil ze dat ik per maand 500 euro geef aan haar Dit lijkt me toch wel veel... Of niet?

Wat ik ook raar vind is dat ze 740 euro!!! per maand krijgt waar ik maar 15 euro per week zakgeld van krijg en ik moet ook me eigen kleren betalen... (Dat betaal ik dan met het geld dat ik krijg van vakantiejob's) Verder krijg ik niks... Is dit normaal of niet?
__________________
I just want you for my own, more then you will ever know. Make my wish come true... All I want for christmas is you...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2005, 08:47
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik betaal 45 euro, en ik verdien 480, wel is het zo dat mijn studie door mijn werkgever wordt betaald.

Voor de rest koop ik alles zelf.

500 is wel veel, geloof dat je ergens op inet zo een tabelletje staat van hoeveel met die leeftijd een acceptabel bedrag is voor kost en inwonings geld.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 09:43
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
van wie krijgt ze dat geld dan?

en ze kan dan wel 740 p/m krijgen, maar dat kost jij echt niet. Ik zou eerst eens kijken wat je gaat verdienen, dan een bedrag afspreken, en afspreken dat je elke maand een bedrag spaart voor als je straks het huis uitgaat.

Dat bedrag kan dan bestaan uit de kosten voor eten, drinken, water, stroom en gas. Kleding betaal je al zelf. Je zou ook nog een deel 'huur' kunnen betalen, maar je moeder moet wel beseffen dat de huur of hypotheek niet minder wordt als je het huis uitgaat, die andere kosten worden wel minder.
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 11:10
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Vraag me af van wie ze idd geld krijg voor jou. en 740 lijkt me wel bizar veel.

Daarbij als je 500 euro zou moeten betalen kan je net zo goed op jezelf gaan wonen. Dan ben je waarschijnlijk alleen huur nog minder kwijt.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 11:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen ik nog op school zat (6vwo) thuis woonde en 18 was betaalde ik 130 euro kostgeld per maand.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 11:19
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik vraag me ook af van wie ze die 740 euro krijgt
Aangezien het enieg wat ik me kan voorstellen is het geld van de IB-groep maar dta krijg jij in princiepe. Okay stel dat jij dat aan je moeder geeft dan nog kom ik niet op 740 euro Vraag dat eens aan haar
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 11:52
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Het is niet dezelfde situatie maar goed, ik ga vanaf volgend schooljaar bij mijn oma wonen. Ik heb met haar overlegd met wat zij een redelijk bedrag vond en daar kwam uit dat ze tevreden is met 50Euro. Belachelijk laag natuurlijk dus ik heb daar 150Euro van gemaakt, dat vind ik wel redelijk (en nog aan de lage kant) daarnaast is het zo dat ik een beetje mee help in het huishouden en soms de boodschappen doe. Overigens studeer ik, wanneer ik zou werken denk ik dat 20%-30% van mijn loon redelijk zou zijn.
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 11:53
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
willow1 schreef op 01-07-2005 @ 08:38 :
Deze vraag is voor wie nog thuis woont en niet meer naar school gaat:

Hoeveel kost en inwoon moeten jullie per maand betalen aan je ouders?

Ik ben erover aan het denken om te stoppen met mijn studies en te gaan werken. Nu heeft mijn moeder berekent dat ze 740 euro minder krijgt als ik dat doe en wil ze dat ik per maand 500 euro geef aan haar Dit lijkt me toch wel veel... Of niet?

Wat ik ook raar vind is dat ze 740 euro!!! per maand krijgt waar ik maar 15 euro per week zakgeld van krijg en ik moet ook me eigen kleren betalen... (Dat betaal ik dan met het geld dat ik krijg van vakantiejob's) Verder krijg ik niks... Is dit normaal of niet?
500 euro is te veel, en hoe komt ze bij die 740 euro ? je hebt nog niet eens werk, denk ik.
maar ff wat anders : ZAKGELD ? op je 20ste zakgeld krijgen van je moeder en dan klagen dan je dingen zelf moet betalen... ik betaal alles zelf, sinds mn 18e.

maar wat redelijk is hangt van jouw salaris af. als jij 5000 euro p/m verdient, tja, dan is 500 euro zo gek nog niet. maar als jij 800 euro of zo verdient, dan is t belachelijk veel.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:53
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Ik neem aan dat jij studiefinanciering krijgt,

Je moeder had tot je 18e kinderbijslag of kinderkorting, maar nu niets volgens mij.

Ik denk dat je moeder heeft uitgerekend dat jij haar 740 euro per maand kost en als gaat werken wil ze dat je een groot gedeelte daarvan zelf gaat betalen.

Toch blijft die 740 hoog tenzij ze er vanuit gaat dat je de helft van de hyptoheek betaald.

Een eerlijke berekening in een ouder-kindrelatie is de extra kosten die de ouder heeft als het kind thuis woont in plaats van uit huis en dat zal zo rond de 200/300 euro liggen.

Verder zou ik je adviseren om als je stopt met je studie een andere studie te gaan doen die je wel leuk vind ipv werken, dat moet je je hele leven nog.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 13:40
willow1
Avatar van willow1
willow1 is offline
Ze krijgt geld omdat ze gescheiden is met me vader, haar stempelgeld vermindert als ik ga werken, zij moet meer belastingen betalen... En dan nog een paar dingen die veranderen omdat zij geen gezinshoofd meer is... = in totaal 740 euro die ze verliest als ik ga werken.

Het interesseert haar trouwens ook niet hoeveel ik ga verdienen, ze wil dat ik 500 euro geef per maand. Maar normaal ligt mijn loon tussen de 800 en 900 euro per maand.
__________________
I just want you for my own, more then you will ever know. Make my wish come true... All I want for christmas is you...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 13:44
willow1
Avatar van willow1
willow1 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-07-2005 @ 11:53 :
500 euro is te veel, en hoe komt ze bij die 740 euro ? je hebt nog niet eens werk, denk ik.
maar ff wat anders : ZAKGELD ? op je 20ste zakgeld krijgen van je moeder en dan klagen dan je dingen zelf moet betalen... ik betaal alles zelf, sinds mn 18e.

maar wat redelijk is hangt van jouw salaris af. als jij 5000 euro p/m verdient, tja, dan is 500 euro zo gek nog niet. maar als jij 800 euro of zo verdient, dan is t belachelijk veel.

Ja ik krijg zakgeld... Ik mag van haar alleen tijdens de zomervakantie werken omdat ik om bepaalde redenen niet mag werken van haar tijdens de weekends. Dus moet ze me wel iets geven anders kan ik helemaal niks meer doen... En 15 euro per week terwijl ze 740 per maand krijgt voor mij vind ik wel bar weinig...
Daarbij komt dan nog dat ik alle dagen bij me vriend ben, ik eet ALTIJD daar, ik douche me daar, me pc staat daar. Dus thuis word weinig elecktriciteit, water en eten verbruikt door mij.
__________________
I just want you for my own, more then you will ever know. Make my wish come true... All I want for christmas is you...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 13:48
Mara
Mara is offline
Pff, 500 euro. Dan kan je net zo goed op kamers gaan, ben je goedkoper uit denk ik

En je bent 20 jaar, dan laat je je moeder toch niet meer vertellen dat je niet mag werken in 't weekend?

Ik vind je moeder ronduit onredelijk. Ik was al láng weggeweest.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 13:56
Kimisa
Avatar van Kimisa
Kimisa is offline
Is het geen optie om op kamers te gaan? Als je toch bij je vriend eet, hoef je in principe alleen de kamer te betalen (en alles wat daarbij komt natuurlijk).

Of spreek af dat je moeder een bepaald percentage van je loon krijgt, 20% ofzo.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 13:59
willow1
Avatar van willow1
willow1 is offline
Is wel een optie, maar ik vind het nogal moeilijk om hier zomaar te vertrekken. Ik heb momenteel geen geld. Ik heb nooit iets kunnen sparen en mijn moeder heeft ook nooit wat opzij gezet. Daarom wou ik nu gaan werken zodat ik een beetje kon sparen om later uit huis te gaan. Maar als ik dan 500 euro moet geven dan heb ik niet echt de kans om te sparen....
__________________
I just want you for my own, more then you will ever know. Make my wish come true... All I want for christmas is you...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 14:03
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
willow1 schreef op 01-07-2005 @ 13:59 :
Is wel een optie, maar ik vind het nogal moeilijk om hier zomaar te vertrekken. Ik heb momenteel geen geld. Ik heb nooit iets kunnen sparen en mijn moeder heeft ook nooit wat opzij gezet. Daarom wou ik nu gaan werken zodat ik een beetje kon sparen om later uit huis te gaan. Maar als ik dan 500 euro moet geven dan heb ik niet echt de kans om te sparen....
Is het dan niet bespreekbaar om dat geld (of iig een deel ervan)op een spaarrekening te zetten? Je moeder wil denk ik dat je straks wel goed terecht komt en straks een kamer/appartementje kunt inrichten? Het gaat er immers om dat jij een goede toekomst hebt.

Ik vind het nogal onredelijk dat jij voor dat geld moet opdraaien. Als ze nu al zo weinig kosten aan je heeft... Als je het huis uit zou gaan zou het ook zelf moeten rooien.
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 17:18
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Jolt schreef op 01-07-2005 @ 08:47 :


500 is wel veel, geloof dat je ergens op inet zo een tabelletje staat van hoeveel met die leeftijd een acceptabel bedrag is voor kost en inwonings geld.
500 € is inderdaad veel geld, maar zelfstandig wonen in ook duur . Dit zijn de kosten die ik gemiddeld per maand moet maken.

Huur 364 € (Ik ontvang wel huursubsidie)
Energie (gas en stroom) 120 €
Water 21 € (per drie maanden)
Ziekenfonds 46 €
Internet 34 €
Krant 21 €
Telefoon 25 € (bel voornamelijk zakelijk)
Bibliotheek 15 € (per jaar)

Dan komt er ook nog eens een keer per jaar de waterschapsbelasting van 75 €. En vergeet niet de gemeentelijke belastingen die per gemeente verschillend zijn, maar toch al gauw honderden euro's kunnen bedragen.

Mijn mening is dat 350 € kostgeld wel een redelijk bedrag is voor kost en inwoning bij je ouders thuis, je eet immers ook op hun kosten!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 17:31
Verwijderd
Dan heb jij ofwel een hele grote kamer ofwel is die abnormaal duur.
Ik betaal 220€ de maand alles inbegrepen (wel geen internet). 12m² en weinig tot geen luxe, maar dat zijn keuzes die je moet maken.
Als je denkt dat je om en bij de 900€ zal verdienen hoef je op zich niet te sparen om op je zelf te wonen.
Met 500€ kom ik ruimschoots toe per maand (en daar zit de huur dus bij)... Of je plotseling het huis wil verlaten is echter een andere vraag.
Die 500€ vind ik waanzinnig veel geld als je daarnaast toch alles zelf moet betalen.

Wat je zou kunnen afspreken is dat jullie de telefoon-, gas-, elektriciteit- en waterrekening gewoon door 2 delen.
Eventueel proberen wat te regelen i.v.m. het eten als je zegt dat je toch bijna nooit thuis eet.
Dat zal alleszins zeker goedkoper uitkomen dan 500€!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 17:47
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Spare schreef op 01-07-2005 @ 17:31 :
Dan heb jij ofwel een hele grote kamer ofwel is die abnormaal duur.
Ik huur GEEN kamer, maar een complete 2 (eigenlijk 3) slaapkamer flat bij een woningstichting.

Kamers huren. (Alleen die huisbazen al )
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-07-2005, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 01-07-2005 @ 17:18 :
Mijn mening is dat 350 € kostgeld wel een redelijk bedrag is voor kost en inwoning bij je ouders thuis, je eet immers ook op hun kosten!
Nou, dat doet ze dus niet:

Citaat:
Daarbij komt dan nog dat ik alle dagen bij me vriend ben, ik eet ALTIJD daar, ik douche me daar, me pc staat daar. Dus thuis word weinig elecktriciteit, water en eten verbruikt door mij.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 20:58
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 01-07-2005 @ 18:24 :
Nou, dat doet ze dus niet:
Of ze dat nou wel of niet doet, 350 € kostgeld per maand voor kost en inwoning is op vandaag niet te duur betaald.

Dan zou in haar geval 300 € beter zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 21:01
MB
Avatar van MB
MB is offline
500 euro is extreem veel en ze baast ook nog eens veel te veel over jou, ik zou het huis uit gaan. Kan je vader je hier niet bij helpen, trouwens?
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 21:12
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Cornel schreef op 01-07-2005 @ 20:58 :
Dan zou in haar geval 300 € beter zijn.
Gedeeld door twee ja

Da_mark heeft wel een punt, ik weet niet hoe de situatie is natuurlijk, maar kan je niet een paar maanden bij je vader gaan wonen en in die tijd wat geld opzij zetten? Misschien komt je moeder er in die periode ook wel achter dat alleen wonen niet altijd even fijn is
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 21:13
Verwijderd
Als je op kamers zou wonen zou je ongeveer 360 euro kwijt zijn aan huur en eten. Dat is omdat je alleen woont, en als je voor 1 persoon kookt ben je ook meer geld kwijt.

Je moeder krijgt dat extra geld van je vader om jou mee te onderhouden, maar ze pikt bijna alles zelf in.
Ik wil niet onaardig overkomen maar je moeder zet je af. Ik zou op kamers gaan wonen, dan ben je minder geld kwijt...

Laatst gewijzigd op 01-07-2005 om 21:17.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 21:32
MB
Avatar van MB
MB is offline
Trouwens, ik begrijp dat je alimentatie ontvangt van je vader? ik vind het een beetje vreemd dat hij dat aan je moeder betaald, aangezien hij het vanaf je 18e ook aan jou kan betalen. Bovendien is het wel erg veel, want mijn vader betaald voor mij nou zo'n 165 euro per maand en hij vcerdient vrij veel, ver bovengemiddeld, maar dit is een minimum wat hij moet betalen, dus je kan natuurlijk ook een hele rijke/gulle pa hebben. Toch zou ik je vader opbellen (of op een andere manier contacteren, als je hem niet moet ofzo) en vragen of hij het in het vervolg aan jou wil overmaken.

Jouw moeder heeft er namelijk helemaal geen recht op En 740 euro is toch wel erg veel, ik zou het maar eens goed gaan uitzoeken als ik jou was, want ik krijg het idee alsof dat bedrag niet echt goed klopt...
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 21:51
Verwijderd
Ik zou door blijven studeren, maximale lening bij de ib-groep nemen, allemaal opzij zetten zodat je na drie maanden genoeg hebt om je kamer te kunnen inrichten zodat je op jezelf kan. Zoals je thuissituatie nu is is echt belachelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2005, 23:13
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Ze wil gewoon niet dat je stopt met je opleiding. Dat lijkt mij heel normaal voor een moeder die van je houdt en jou het best mogelijke leven gunt.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 00:12
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
idd allemitatie zou het kunnen zijn maar vanaf je 18de heb je daar zelf recht op, kan je niet bij je vriend gaan wonen? aangezien je daar toch al zo vaak bent?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 03:01
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 02-07-2005 @ 00:12 :
...... kan je niet bij je vriend gaan wonen? aangezien je daar toch al zo vaak bent?
Kan ze daar straks ook weer 500 € kostgeld gaan betalen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 15:43
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Ik betaal per maand €120 aan mijn moeder als "kostgeld".
Ik werk fulltime en mijn moeder moet nu ook een hoop meer dingen betalen die ze eerst kwijtgescholden kreeg, ook wordt de huursubsidie minder.

Mijn eten, internet, verzekeringen etc. betaal ik wel zelf trouwens.
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Wereldreis
Zwimber
7 15-10-2009 12:43
Werk, Geld & Recht zomer aupair
amiie
10 17-06-2009 17:22
Psychologie Hoe voed jij je koters op?
Nona
77 04-06-2009 20:59
Werk, Geld & Recht Waar werk jij ?
Emrah
65 15-07-2008 10:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoger straffen werkt wel.
Verwijderd
81 27-06-2004 21:12
Werk, Geld & Recht Kost en inwoning betalen; hoeveel??
)Vampje(
9 10-01-2004 10:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.