Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2005, 16:27
Idiotique
Avatar van Idiotique
Idiotique is offline
Hey,

Met photoshop heb ik een design gemaakt, dit met imageready als html+images opgeslagen. Vroeger was het altijd heel makkelijk om dan bij een cel het plaatje te verwijderen, en dan datzelfde plaatje als achtergrond van de cel te gebruiken, om daarna tekst erin te typen en andere zooi...

Vervelende is dat dit nu niet meer zo werkt, en wanneer je dit doet en iets typt, of achtergrondplaatje instelt gaat heel je design eraan.

Nu is het me een paar weken geleden nog wel gelukt door ergens iets in te stellen, maar ik loop nu al veel te lang naar die optie te zoeken en kan het niet vinden...

Iemand die begrijpt wat ik bedoel en er een oplossing voor heeft?
__________________
www.livingwith2.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2005, 16:56
CobraKing
Avatar van CobraKing
CobraKing is offline
Ik begrijp niet precies wat je bedoeld..
Kun je de HTML-code niet ff hier posten of een printscreen maken?
Verder, neem eens een kijkje op HTML op het net
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 20:09
Idiotique
Avatar van Idiotique
Idiotique is offline
Okay, ik zal het wat beter proberen uit te leggen:

Ik heb een ontwerp in photoshop, met verschillende slices:



Dit is in imageready opgeslagen als html, en dan maakt ie er zelf tabellen van. Wat je dan krijgt in dreamweaver is dit:



Dat groene vlak is één slice, zo gedaan, dat ik het plaatje kan verwijderen, zoals op deze afbeelding:



Nu kan ik er in typen etc... Nu kan ik ook de achtergrond van deze cel aanpassen, en het plaatje wat er eerst zat als achtergrond gebruiken. Voorheen kon dit gemakkelijk zonder problemen, maar als ik dit nu doe, of als ik ga typen, dan gaat het design eraan



En een paar weken terug heb ik het weten op te lossen bij een andere site, door ergens aan te geven dat het een tabel was, of dat het plaatje al meteen werd ingesteld als achtergrond of zoiets... kan het me alleen niet meer herinneren.

Hopelijk is dit wat duidelijker
__________________
www.livingwith2.com
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 16:23
CobraKing
Avatar van CobraKing
CobraKing is offline
Ik heb totaal geen ervaring met Dreamweaver. Ik maak mijn HTML-pagina's in kladblok. Aan de hand van de plaatjes kan ik je niet verder helpen maar misschien dat je je HTML code voor je tabel hier kunt posten?
__________________
In times of peace, sons bury their fathers; in times of war fathers bury their sons!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.