Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2005, 10:46
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
ik heb een probleem:
ik heb een programma geschreven (de hele versie staat hier)
en nu blijkt: als ik em run, loopt ie hier fout:
Code:
cout << "you see a goblin! it is attacking you!";
(dit stuk code staat bijna aan het eind)

het programma geeft gewoonweg niets weer.
ik heb ongeveer hetzelfde probleem net opgelost, maar toen stond dit in een while-lus, waar ik volgens mij een eeuwige lus heb gemaakt, en ik heb de while-lus weggehaald, en toen werkte het wel, maar dit keer heb ik geen lus gebruikt.
help!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2005, 11:16
Engadin
Avatar van Engadin
Engadin is offline
Waarom hij het niet doet heb ik nog niet gekeken, maar wat mij wel meteen opvalt is dat je op regel 71 kijkt of end=0, wat volgensmij end==0 moet zijn.

Was dit programma ooit een basic progje ofzo, vanwege al die goto's?
__________________
Jongeren - Natuur: http://www.njn.nl
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Kom mee op zomerkamp: http://www.zomerkampen.njn.nl
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 11:36
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Engadin schreef op 05-08-2005 @ 12:16 :
Waarom hij het niet doet heb ik nog niet gekeken, maar wat mij wel meteen opvalt is dat je op regel 71 kijkt of end=0, wat volgensmij end==0 moet zijn.

Was dit programma ooit een basic progje ofzo, vanwege al die goto's?
die goto's zijn omdat het met while-lussen niet werkte, en ik zo snel ff niets anders kon bedenken. wat je zegt over regel 71 kan wel kloppen, maar ik ben nu ff druk met backups maken
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 12:08
dragonstorm
Avatar van dragonstorm
dragonstorm is offline
een paar dingen:

1): Je licentie
Ik ben bang dat je huidige licentie zo waterdicht is als een zwembroek. Het beste kun je een licentie van opensource.org gebruiken. Het ziet eruit alsof je een BSD/MIT licentie zou willen.

2): Ik ga geen programma's met goto's debuggen
3): doe aan indentatie, serieus
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 12:22
dragonstorm
Avatar van dragonstorm
dragonstorm is offline
oh ja
heeeel, heeel vaak kun je een do-while loop gebruiken ipv een goto

edit:

en gebruik in vredesnaam structs

Laatst gewijzigd op 05-08-2005 om 12:24.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 13:20
Verwijderd
^^ with dragonstorm, en nu we toch bezig zijn, bij je switchcases heb je hardcoded case 1: case2: etc... staan. Dit is niet echt handig als je over een tijdje weer je code bekijkt. Gebruik constanten hiervoor.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 14:45
GVR
GVR is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 05-08-2005 @ 11:46 :
Code:
cout << "you see a goblin! it is attacking you!\n";
linebuffered
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 14:49
vbmot
Avatar van vbmot
vbmot is offline
Het meeste is al gezegd, maar ik heb ook nog een toevoeging. Als je hiermee verder gaat, maak dan eerst een degelijk OO ontwerp. Zomaar beginnen met coden is leuk als je gaat scripten, maar (geavanceerde) RPG's kun je haast niet procedureel schrijven.
__________________
With everyone unique, you can't be perfect because I already am.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 15:35
GVR
GVR is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 05-08-2005 @ 12:36 :
die goto's zijn omdat het met while-lussen niet werkte, en ik zo snel ff niets anders kon bedenken. wat je zegt over regel 71 kan wel kloppen, maar ik ben nu ff druk met backups maken
Je while loops werken niet omdat:

= is toewijzen (altijd waar)
== is vergelijken

en je zet ; achter je while terwijl dat denk niet je bedoeling is...

Verder, haal die comments uit je functie aanroepen. Als ik wil weten wat
die functie doet ga ik er wel heen.

En lees eens boek of ga andermans sources eens bekijken, daar kan je een hoop van leren.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 19:50
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
ok bedankt voor de tips iedereen, ik ga er druk mee bezig.

@vbmot ik had gewoon zin om zoiets te maken, ik heb er zeker wel veel van geleerd, wat toch eigelijk het belangrijkste doel is.

edit:
om terug te komen op die licenties, ik wil graag dat iedereen mijn source mag lezen/aanpassen, zolang ze mijn source bijvoegen als ze het verkopen/publiceren. hoe heet deze licentie? ik ben namelijk niet zo thuis in al dat licentie-gedoe.

Laatst gewijzigd op 05-08-2005 om 20:37.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 21:15
dragonstorm
Avatar van dragonstorm
dragonstorm is offline
de GNU GPL.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.