Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2005, 17:18
devilslittlgirl
Avatar van devilslittlgirl
devilslittlgirl is offline
Is er iemand die mij kan helpen ??
Ik heb laatst een virus opgelopen en toen heeft een vriendinn voor mij me pc opnieuw geinstalleerd. Maar het rare was dat ik de meeste van me files gewoon nog had. Wat ik er nu aan overghouden heb is een hele rare beeldscherm. De kleuren zijn erg raar. Ik heb ook maar 2 opties terwijl er toch een goede grafische kaart in zit. Ik snap er helemaal niets van. Alle hulp is welkom.
__________________
nothing is ever really forgotten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2005, 17:20
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ik heb het gevoel dat je vriendin vergeten is om de stuurprogramma's (drivers) voor je videokaart te installeren.

Dus zoek uit welke kaartje je hebt, en download dan de stuurprogramma's vanaf de site van de fabrikant.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 18:30
devilslittlgirl
Avatar van devilslittlgirl
devilslittlgirl is offline
Ja dat had ze al gedaan, maar het probleem was dat we niet wisten welk grafisch kaart erin zat vanwege het feit dat we de pc niet open kregen ... en met het programmatje Aida konden we er ook niet achter komen .
__________________
nothing is ever really forgotten
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 18:39
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Je kan het proberen of Everest - Home edition het kan vinden...
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 19:23
Angmar
Angmar is offline
Citaat:
devilslittlgirl schreef op 16-08-2005 @ 19:30 :
Ja dat had ze al gedaan, maar het probleem was dat we niet wisten welk grafisch kaart erin zat vanwege het feit dat we de pc niet open kregen ... en met het programmatje Aida konden we er ook niet achter komen .
daarom, altijd de verpakkingen bewaren van je pc-onderdelen!
__________________
Roses are red, violets are blue, most poems rhym, but this one doesnt...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 09:57
devilslittlgirl
Avatar van devilslittlgirl
devilslittlgirl is offline
Je hebt gelijk maar het is niet mijn schuld, deze computer stond eerst beneden. Me pa heeft de verpakking weggegooid. Hij dacht dat hij hem niet me er nodig had ik vond ut ook erg dom hoor
__________________
nothing is ever really forgotten
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 13:27
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 16-08-2005 @ 19:39 :
Je kan het proberen of Everest - Home edition het kan vinden...
werkt waarschijnlijk niet, had ik ook geprobeerd bij een oude pc maar hij gaf gewoon 'standaard VGA kaart' ofzo terwijl het een ATI nogwa (rage2 dacht ik) was, volgens mij kijk everest gewoon welke driver je hebt geinstalleerd.

iig TS, probeer het programma even.
Heb je een standaard pc gekocht? dus samengestelt door de winkel dan kunnen zij je wel vertellen welke kaart erin zit en anders zou je hem toch even open moeten krijgen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 16:29
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
fosje schreef op 17-08-2005 @ 14:27 :
werkt waarschijnlijk niet, had ik ook geprobeerd bij een oude pc maar hij gaf gewoon 'standaard VGA kaart' ofzo terwijl het een ATI nogwa (rage2 dacht ik) was, volgens mij kijk everest gewoon welke driver je hebt geinstalleerd.
Je zou dan een oude versie van everest hebben gebruikt.
Want als je iets verder keek (bij andere opties), zou je wel ergens een seriele nummer of iets anders herkenbaars vinden zodat je ff google kan gebruiken om de driver te vinden.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 17:20
Verwijderd
Offtopic: was een paar dagen geleden en toen everest gedownload van de site zelf dus neem aan dat het wel de nieuwste versie was
maar heb iig niet verder gekeken maar gewoon ff de kast open geschroefd
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 17:34
devilslittlgirl
Avatar van devilslittlgirl
devilslittlgirl is offline
Volgens mij is er een andere grafische kaart in gestopt. WE kregen hem eerst niet open omdat de klep klem zat maar na wat gerotzooi heb ik hem eindlijk open gekrege. Maar nog weet ik niet wat voor kaart ik heb want ik heb daar totaal geen verstand van maar een vriendin van me gaat binnekort ff kijken en dan hopelijk is het eindlijk opgelost. In ieder geval bedankt voor jullie hulp en misschien raag ik meer hulp ( ik heb geen verstand van pc's )
__________________
nothing is ever really forgotten
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 18:00
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Wat je nog kan doen is:
  1. de kabel volgen van je beeldscherm naar je computer
  2. dan maak je de computer open
  3. eindigd dat kabeltje, in de computer, in een "kaart", wat je los kan schroeven, dan heb je een losse kaart. En daar staat soms met grote koeieletters wat het merk is van je videokaart.

    Kan je het einde niet vinden, in de computer, niet vinden, dan kan het misschien zijn dat je een ingebouwde kaart hebt.
    Kijk dan wat rond of je een paar merken ziet (of eventuele cijfercodes)
  4. Vul die merken (en of cijfercodes) in google en kijk waar je uit komt.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 08:38
devilslittlgirl
Avatar van devilslittlgirl
devilslittlgirl is offline
Bedankt, ik ga het proberen en hopelijk is het dan eindelik opgelost. Dat zou egt 3 keer beter zijn want dan kan ik eindleijk weer spelletjes spelen.
Groetjes
__________________
nothing is ever really forgotten
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 15:35
devilslittlgirl
Avatar van devilslittlgirl
devilslittlgirl is offline
Vriendin van Devil's little girl: Tis een Nvidia Corp MS8817, heb drivers daarvan geintsalleert maar nog steeds geen resultaat. Kleuren zijn beroerd, maar 16 colours Max.
Iemand enig idee wat nu het probleem is? Want met opnieuw installeren los ik ook niks op zo te zien...
__________________
nothing is ever really forgotten
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 02:20
Verwijderd
Citaat:
devilslittlgirl schreef op 18-08-2005 @ 16:35 :
Vriendin van Devil's little girl: Tis een Nvidia Corp MS8817, heb drivers daarvan geintsalleert maar nog steeds geen resultaat. Kleuren zijn beroerd, maar 16 colours Max.
Iemand enig idee wat nu het probleem is? Want met opnieuw installeren los ik ook niks op zo te zien...

Ik zocht op Google naar MS8817, en kwam bij deze kaart uit:
NVIDIA 32MB GFORCE 2MXR AGP VIDEO CARD

Niet dat dat er veel toe doet Maar heb je wel de drivers van http://www.nvidia.com gedownload? Niet toevallig op Google gezocht en daar een driver gedownload?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 16:02
devilslittlgirl
Avatar van devilslittlgirl
devilslittlgirl is offline
Nou we hebebn dus ingetikt op google toen kwamen we idd op die site uit en hebben we drivers geinstalleerd alleen heet het niets gehoplen
__________________
nothing is ever really forgotten
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 19:01
Verwijderd
Citaat:
devilslittlgirl schreef op 21-08-2005 @ 17:02 :
Nou we hebebn dus ingetikt op google toen kwamen we idd op die site uit en hebben we drivers geinstalleerd alleen heet het niets gehoplen
Als je naar Apparaatbeheer gaat: met rechtermuistoets op "Deze computer" klikken, dan Eigenschappen, Hardware, Apparaatbeheer. Als je dan naar de Beeldschermadapters gaat, wat staat daar dan geïnstalleerd?

Als de goede driver geïnstalleerd is zou je even kunnen kijken naar wat voor beeldscherm geïnstalleerd is. Dit kan namelijk heel goed het probleem zijn. Als het Standaardbeeldscherm niet werkt kun je zien of jouw specifieke monitor in de lijst staat: met rechtermuistoets klikken op het bureaublad, Eigenschappen, Instellingen, Geavanceerd, Beeldscherm, Eigenschappen, Stuurprogramma bijwerken, Ik wil zelf kiezen, Volgende, Niet zoeken..., Volgende. Klik het vinkje weg bij Compatibele hardware weergeven, en selecteer dan een andere monitor. Probeer eerst eens een andere standaardmonitor, zoals bijv.: Super VGA 1024x768. Als dat niet werkt kun je nog eens kijken of je jouw specifieke monitor kan vinden.

Natuurlijk moet je dan nog wel de resolutie en kleurenaantal veranderen
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 14:46
devilslittlgirl
Avatar van devilslittlgirl
devilslittlgirl is offline
Hoi
Ik wil jullie bedanken voor jullie hulp,
me kleur is eindelijk gemaakt. Blijkt dat me stief pa de drivers gewoon beneden had liggen. Lekekr slim dat hij dr nu mee pas aankomt zetten maar beter laat dan nooit.
Iig bedankt.
Groetjes devil's little girl
__________________
nothing is ever really forgotten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware crash to desktop, glitches
Verwijderd
16 02-07-2007 15:30
Software & Hardware [tv-out - zwart/wit] Geforce 7600 GT Win & Linux
Verwijderd
1 14-11-2006 10:39
Software & Hardware [videokaart] computer loopt vast
Verwijderd
5 14-12-2004 01:34
Software & Hardware [Systeem] Computer loopt vast
Verwijderd
5 13-12-2004 17:14
Software & Hardware [Monitor] raar beeld...
Munky-2nd
5 30-09-2004 12:13
Software & Hardware UT beeldprobleem.
Vulkaantje
12 22-02-2002 21:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.