Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2005, 22:58
Verwijderd
Hallo,

Ik wil onder Linux graag streams kunnen zien. Helaas werkt dit niet helemaal oké. Ik heb eerder al eens geprobeerd "mplayer plugin" voor Firefox te installeren. Dit werkte gedeeltelijk. Streams van bijv. www.uitzendinggemist.nl werden wel weergegeven, maar vervormd. Dingen lopen bijv. in elkaar over als een heel verschillend beeld getoond wordt (bijv. wisseling van omgeving/scene).

Ik had ook iets geprobeerd, een ander soort plugin. Dit werkte ook gedeeltelijk. Maar de meeste Windows Media streams van Uitzendinggemist werkten niet eens, en slecht.

Ik had een hoop codecs gekopieerd ergens in een map "win32" geloof ik. 't Is al weer een tijdje geleden.

Is hier toevallig iemand die streams op de genoemde site in bij voorkeur Mandriva Linux (10.2) goed kan weergeven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2005, 11:44
LB06
LB06 is offline
Ten eerste wil ik even opmerken dat je nooit zomaar files in het rond moet gaan kopiëren. Kijk altijd eerst even of er niet al een package bestaat.

Zoek met urpmi of rpmdrake oid eens op win32 of w32codecs (of codecs).
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 14:07
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 19-08-2005 @ 12:44 :
Ten eerste wil ik even opmerken dat je nooit zomaar files in het rond moet gaan kopiëren. Kijk altijd eerst even of er niet al een package bestaat.

Zoek met urpmi of rpmdrake oid eens op win32 of w32codecs (of codecs).
Ik geloof dat ik dat ook al gedaan hebt. Want heb even gekeken wat ik geïnstalleerd heb. En heb o.a. het volgende geïnstalleerd:
win32-codecs-1.7-2plf
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 14:27
Verwijderd
Ik kan eindelijk streaming video bekijken onder Linux

Het is me gelukt m.b.v. kmplayer, mplayer en de win32-codecs
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 16:28
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Neem ook eens een kijkje naar VideoLan. Is ook erg goed.
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 01:53
Verwijderd
Citaat:
Preaper schreef op 20-08-2005 @ 17:28 :
Neem ook eens een kijkje naar VideoLan. Is ook erg goed.
Daar zal ik nog even naar kijken. Ik heb al VLC (de PLF versie) geïnstalleerd, met een aantal plugins, maar er staan nog maar 2 codecs onder Video Codecs...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 17:44
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik kan zowel WMV als Realplayer kijken met gmplayer, wat werkt(e) bij jou precies niet?
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-08-2005 @ 18:44 :
Ik kan zowel WMV als Realplayer kijken met gmplayer, wat werkt(e) bij jou precies niet?
Ik had eerst mplayerplug-in geprobeerd, welke gmplayer gebruikt denk ik (?) Ik kon de streams die ik geprobeerd had wel kijken, maar het leek alsof er iets mis was met de instellingen van de codecs. De beelden waren namelijk sterk vervormd. En beelden liepen ook in elkaar over. Vooral bij bijv. een wisseling van de omgeving (grote verandering).

Ook mozplugger had ik geprobeerd. Verscheidene videotype's konden toen wel afgespeeld worden, maar ik geloof, de streams op Uitzending Gemist niet.

Ik had toen ook al Windows 32 codecs van de mplayer site gehaald, en die naar verscheidene directorie's gekopieerd. Ik weet niet meer of ik het win32-codecs pakket had geïnstalleerd. Zou heel goed kunnen van wel, maar weet het niet zeker.

Laatst gewijzigd op 22-08-2005 om 20:58.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-08-2005 @ 18:44 :
Ik kan zowel WMV als Realplayer kijken met gmplayer, wat werkt(e) bij jou precies niet?
Ook de streams van Uitzending Gemist neem ik aan? Want ik kon al wel gewone WMV-tjes kijken. Alhoewel sommige WMV-tjes niet goed werden gedecodeerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Winamp 2.9x
Kaboon
65 24-04-2003 21:27
Software & Hardware [tv] streamen over het netwerk
Dutchian
6 07-11-2002 08:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.