Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2005, 08:24
Gatara
Gatara is offline
In de nasleep van de verwoestende orkaan Katrina zijn de emoties hoog opgelopen. Als de slachtoffers voornamelijk blank geweest zouden zijn, zou de hulp sneller, efficienter en adequater zijn geweest. Eerder had ik geopperd dat het mij stug lijkt dat het vanwege discriminerende redenen zou zijn; en dat het eerder te maken zou hebben met de kloof arm-rijk; waarbij de rijken minder snel een traan laten om de armen en daarom minder snel in actie komen, dan verwacht.

Maar nu lees ik het volgende in de Groene Amsterdammer:

"Het is oppassen geblazen met alle berichten over geweld en verkrachting in de ondergelopen straten van de stad, in de Superdome of in het Conventie Centrum, waarschuwt een verslaggever van The Guardian die de hele week ter plaats was. Tot nog toe zijn er geen aangiften gedaan, geen getuigenverklaringen opgetekend en geen berichten over verkrachtingsslachtoffers uit ziekenhuizen en noodposten binnengekomen. Het risico bestaat dat heel Amerika, en in zijn voetsporen de rest van de wereld, wederom zijn projecties van een zwart Sodom en Gomorra op de stad heeft losgelaten. Zelfs bij de bijschriften bij sommige foto's die afgelopen week de wereld rondgingen, bewijzen het. Bij een foto van een blanke plunderaars stond vermeld dat ze voedsel hadden <<gevonden>>, bij een foto van een zwarte <<plunderaar>> stond dat hij zijn buit had <<gestolen>>."

Wat denken jullie? Heeft deze orkaan inderdaad de bittere nasmaak van racisme?
Oud 09-09-2005, 09:16
MB
MB is offline
Ik denk dat ze in Amerika nog wel wat racistisch zijn ja, maar ik denk niet dat ze daar met dit soort rampen rekekning mee houden. Dat komt eerder tot uiting in de pers ofzo (zoals het voorbeeld in het bericht)
Oud 09-09-2005, 09:58
Jochem12
Jochem12 is offline
slotje
Oud 09-09-2005, 10:06
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Jochem12 schreef op 09-09-2005 @ 10:58 :
slotje
Oud 09-09-2005, 10:09
Jochem12
Jochem12 is offline
Citaat:
kalinho schreef op 09-09-2005 @ 11:06 :
het vorge topic werd namelijk ook gesloten en daarom vind ik dat wel zo eerlijk
Oud 09-09-2005, 10:16
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Jochem12 schreef op 09-09-2005 @ 11:09 :
het vorge topic werd namelijk ook gesloten en daarom vind ik dat wel zo eerlijk
Dit heeft discussiewaarde. Het andere topic had dat niet
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 10:18
Verwijderd
Gezien het hele politieapparaat praktisch plat heeft gelegen en eigenlijk nog altijd ligt daar is aangifte doen denk ik niet het eerste waar slachtoffers aan denken. En ik vraag me even af waarom dit zozeer projecties van een zwart soddom en gomorra zouden zijn- zijn dit niet dingen die je helaas altijd in zo'n extreme situatie kan verwachten, wie weet versterkt door het lage welvaartspeil van een groot deal van de inwoners van NO?

Laatst gewijzigd op 09-09-2005 om 10:33.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 11:04
Verwijderd
Zwarte Amerikanen zien racisme in hulpverlening

Uitgegeven: 8 september 2005 23:55
Laatst gewijzigd: 8 september 2005 23:59

WASHINGTON - Twee op de drie zwarte Amerikanen denken dat de federale overheid sneller in actie was gekomen als de meeste slachtoffers van orkaan Katrina blank waren geweest. Dat blijkt uit een donderdag verschenen enquête van de Amerikaanse opiniepeiler Pew Research. Ruim driekwart van de ondervraagde blanke Amerikanen denkt dat huidskleur geen rol heeft gespeeld.

Volgens de peiling vindt 71 procent van de zwarte Amerikanen dat na de orkaan is gebleken dat er nog altijd een groot probleem is met rassenongelijkheid in hun land. Van de blanke geënquêteerden trekt 32 procent deze conclusie.

Uit het onderzoek blijkt ook dat zwarte Amerikanen veel emotioneler reageren op de ramp. Op de vraag of ze zich na Katrina boos of depressief voelde, antwoordde circa 70 procent bevestigend.

Bij blanke Amerikanen deed dat ongeveer de helft. De kritiek op president Bush is onder zwarten ook behoorlijk groter dan onder blanken. Van de laatste groep zegt 63 procent dat de president meer had moeten doen, terwijl bij zwarte Amerikanen 85 procent die mening is toegedaan.

Bron: Nu.nl
-------------------------------------------------------------------------
Het zou me iig niets verbazen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 11:20
Spoonie
Spoonie is offline
Waar ik nu niet tegen kan zijn die negers die om alles gaan schreeuwen, RACIST, DISCRIMINATIE, KKK etc etc.
Het gaat hier niet om racisme dat de hulp later kwam, er was gewoon geen hulp georganiseerd. Als de zwakke dammen stand hadden gehouden was het allemaal niet zo enorm mis gegaan. Nu maar hopen dat dit een politieke herorganisatie in de VS teweeg brengt
Oud 09-09-2005, 11:28
Verwijderd
Die orkaan had gewoon een hekel aan negers.

Maar serieus. De zwarte bevolking is wel weer snel bij en ongenuanceerd met het schreeuwen over racisme. Als een rijkere en economisch belangrijkere staat getroffen zou zijn zou het idd zomaar kunnen dat de federale overheid d'r eerder bij zou zijn. (Iemand meer info over in hoeverre d'r direct actie ondernomen is voor de olie industrie daar?)
Of dat nou direct aan de huidskleur van de inwoners ligt of aan het belang dat de bush administratie hecht aan het gebied an sich, of welke andere overweging daar ook meegespeeld heeft lijken me niet echt zaken waar je zo snel en ongenuanceerd over kan oordelen.

Laatst gewijzigd op 09-09-2005 om 11:31.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:06
Levitating Nun
Citaat:
S. schreef op 09-09-2005 @ 12:04 :
Het zou me iig niets verbazen.
Het zou mij hooglijk verbazen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 09-09-2005 @ 13:06 :
Het zou mij hooglijk verbazen.
Goedgelovig.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:20
Levitating Nun
Citaat:
S. schreef op 09-09-2005 @ 13:17 :
Goedgelovig.
Dat is niet echt aardig om te zeggen. Ik denk gewoon dat de hulpverlening in zijn totaliteit ernstig gefaald heeft. Niks geen "Oh, het zijn zwarten, we laten ze nog even lekker creperen".
Ga toch weg, dat gelooft geen ziel.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:22
Levitating Nun
Oh, en nu wacht ik op de volgende post:
"Ja, maar jij bent blank en denkt dat er helemaal geen racisme is. Jij bent blank en je bent nog nooit gediscrimineerd. Jij weet niet hoe dat voelt."
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:27
Verwijderd
Ja, maar jij bent blank en denkt dat er helemaal geen racisme is. Jij bent blank en je bent nog nooit gediscrimineerd. Jij weet niet hoe dat voelt!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:30
Levitating Nun
Ik vergat erbij te posten dat ik diegene een virtuele beuk zou verkopen.

Laat maar dus
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:30
Joostje
Joostje is offline
wow, wat kan die non dat toch mooi voorspellen.
Oud 09-09-2005, 12:33
Verwijderd
Haha.

Serieus nu, ik las vandaag in de Volkskrant dat men het voornamelijk weet aan de 'sociale onwetendheid' van de familie en regering-Bush. Niet kwaad opzet of bewust racisme, maar gewoon een heel domme en naïeve onderschatting van de zaak - 'het zal wel meevallen'.

Overigens zou het mij ook niet verbazen als er daadwerkelijk minder prioriteit werd gegeven aan rampen in gebieden die van weinig tot geen belang zijn voor de Amerikaanse economie, maar dat heeft niet zoveel te maken met het feit dat die mensen zwart zijn. De grens blank-zwart valt vaak vrij nauwkeurig samen met de grens rijk-arm, maar dat wil niet zeggen dat hun ras oorzaak is van het uitblijven van hulp.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:35
Verwijderd
Zij, die daar leven onder deze omstandigheden, zullen beter weten.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:36
Joostje
Joostje is offline
Volgens mij kan de zwarten in de VS het dan niet echt boeien waarom ze vaker de pineut zijn dan anderkleurigen, maar dat ze eerder de pineut zijn.
Oud 09-09-2005, 12:36
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-09-2005 @ 13:33 :
Haha.

Serieus nu, ik las vandaag in de Volkskrant dat men het voornamelijk weet aan de 'sociale onwetendheid' van de familie en regering-Bush. Niet kwaad opzet of bewust racisme, maar gewoon een heel domme en naïeve onderschatting van de zaak - 'het zal wel meevallen'.

Overigens zou het mij ook niet verbazen als er daadwerkelijk minder prioriteit werd gegeven aan rampen in gebieden die van weinig tot geen belang zijn voor de Amerikaanse economie, maar dat heeft niet zoveel te maken met het feit dat die mensen zwart zijn. De grens blank-zwart valt vaak vrij nauwkeurig samen met de grens rijk-arm, maar dat wil niet zeggen dat hun ras oorzaak is van het uitblijven van hulp.
Dat zei ik dus al.
Terugredenerend zou je het natuurlijk wel op de van vroeger uit (en nog steeds enigzins) achtergestelde positie van de zwarte bevolking kunnen schuiven. Etc. etc.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:37
Levitating Nun
Citaat:
S. schreef op 09-09-2005 @ 13:35 :
Hoezo dat? Ze komen niet, dus is het racisme? Does NOT! compute.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik wel een beetje een dooddoener eigenlijk, dat is terugredeneren: vanuit de onvrede van de arme zwarte bevolking concluderen dat er 'dus' wel sprake moet zijn van racisme.

Edit: twee posts exact tegelijk, en ook nog om 13:37
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Dus vanaf nu ga jij geen uitspraken meer doen over zaken waar je niet persoonlijk bij bent geweest?

[edit]spuit11[/edit]
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:41
Boebsie
Boebsie is offline
Hmm ja vind het ook erg ongenuanceerd om gelijk te concluderen dat het met racisme heeft te maken. Wel mag gezegd worden dat deze ramp schandalig slecht word opgelost.
Ik denk dat de armere "zwarte bevolking" meer uit emotie dit soort uitlatingen doet. Wat ik schandalig vond is hoe de rapper Kanye West reageerde, tijdens een inzamelings actie:

zie hier het filmpie: http://www.big-boys.com/articles/kanye.html
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 09-09-2005 @ 13:37 :
Hoezo dat? Ze komen niet, dus is het racisme? Does NOT! compute.
Nee, ik heb het hier niet alleen over de zwarte bevolking, maar over de Amerikaanse bevolking in het algemeen.

Citaat:
Powell: fouten op alle niveaus bij hulpverlening

Uitgegeven: 9 september 2005 07:49
Laatst gewijzigd: 9 september 2005 13:01

NEW YORK - Bij de hulpverlening aan de getroffenen door de orkaan Katrina zijn op alle niveaus veel fouten gemaakt. Dat heeft de voormalige Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Colin Powell gezegd in een interview met de zender ABC, dat vrijdagavond (plaatselijke tijd) wordt uitgezonden.

De 68-jarige Powell zei dat voorafgaand aan de komst van de orkaan de federale en lokale overheden en de bestuurders van de staten veel meer inspanningen hadden kunnen leveren ten gunste van de bewoners. Powell zei dat al ruim van te voren bekend was dat Katrina de staten aan de Golfkust zou treffen.

Powell denkt niet dat de hulpverlening na de orkaan zo laat op gang kwam, omdat veel getroffenen zwart zijn. Eerder stelden prominente Afro-Amerikanen dat met de gebrekkige hulpverlening opnieuw was bewezen dat veel zwarten in de Verenigde Staten nog altijd in een achtergestelde positie verkeren.

Geen creditcard

Dat veel getroffenen zwart zijn, heeft volgens de oud-minister niets te maken met discriminatie. Hij stelde dat veel achterblijvers niet de middelen hadden om naar elders uit te wijken. "Het gaat hier om mensen die geen creditcards hebben. Slechts één op de tien gezinnen op dat economische niveau in New Orleans heeft een auto."

In het gesprek met ABC kwam ook het Irak-beleid van de regering-Bush aan de orde. Voorafgaand aan de invasie van het Arabische land zei Powell voor de Verenigde Naties dat het regime van Saddam Hussein massavernietigingswapens had. De bewering bleken later onjuist. Powell gaf in het interview toe dat hij het gevoel heeft dat zijn reputatie daardoor een deuk heeft opgelopen. "Het was pijnlijk. Het is pijnlijk nu."

Bron: Nu.nl
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:43
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-09-2005 @ 13:37 :
Dat vind ik wel een beetje een dooddoener eigenlijk, dat is terugredeneren: vanuit de onvrede van de arme zwarte bevolking concluderen dat er 'dus' wel sprake moet zijn van racisme.

Edit: twee posts exact tegelijk, en ook nog om 13:37
Nogmaals, wij zien alles van buitenaf, zij, die daar wonen, zien hoe de verschillende hulporganisaties reageren. Misschien wat subjectief, maar wij krijgen ook niet alles te horen en te zien.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:44
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 09-09-2005 @ 13:41 :
Nee, ik heb het hier niet alleen over de zwarte bevolking, maar over de Amerikaanse bevolking in het algemeen.
Och, ik denk dat de berichtgeving in veel Amerikaanse staten die ver verwijderd liggen van het rampgebied niet veel genuanceerder, eerder zelfs emotioneler en chaotischer zal zijn dan de berichtgeving die wij hier ontvangen. Beter weten dat de mensen die daar wonen en ter plekke zijn kunnen we het natuurlijk niet, maar om nou te zeggen dat het Amerikaanse volk in zijn geheel beter geïnformeerd is gaat me wat ver
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
G-Lo schreef op 09-09-2005 @ 13:39 :
Dus vanaf nu ga jij geen uitspraken meer doen over zaken waar je niet persoonlijk bij bent geweest?

[edit]spuit11[/edit]
Je begrijpt het niet.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 09-09-2005 @ 13:44 :
Je begrijpt het niet.
Wie weet, maar leg eens uit.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:45
Joostje
Joostje is offline
Oei, Bush begaat weer een misstap.

Oud 09-09-2005, 12:47
Levitating Nun
Citaat:
Boebsie schreef op 09-09-2005 @ 13:41 :
Hmm ja vind het ook erg ongenuanceerd om gelijk te concluderen dat het met racisme heeft te maken. Wel mag gezegd worden dat deze ramp schandalig slecht word opgelost.
Daar ben ik het ook niet helemaal mee eens. Niemand had kunnen inbeelden dat het zo fout zou lopen. Amerika is een gigantisch land en doet er dus langer over om de juiste spullen op de goede plek te krijgen. Overigens was niemand zich er in eerste instantie van bewust dat geheel 'pear-shaped' ging verlopen.
Mensen die roepen: "Zo'n rijk land kan niet eens zoiets goed laten verlopen. Schande. Irak kunnen ze wel binnen een drietal maanden op de knieën krijgen, maar dit kunnen ze niet." Toverwoord is hier: voorbereiding. Ik durf mijn handen in het vuur te steken dat een ander groot tot middelgroot land het er slechter vanaf had gebracht.

Geen ervaring = moeilijk starten.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-09-2005 @ 13:44 :
Och, ik denk dat de berichtgeving in veel Amerikaanse staten die ver verwijderd liggen van het rampgebied niet veel genuanceerder, eerder zelfs emotioneler en chaotischer zal zijn dan de berichtgeving die wij hier ontvangen. Beter weten dat de mensen die daar wonen en ter plekke zijn kunnen we het natuurlijk niet, maar om nou te zeggen dat het Amerikaanse volk in zijn geheel beter geïnformeerd is gaat me wat ver
Wellicht niet beter geinformeerd, maar waar ik op doelde is dat zij wel beter zullen weten waar zij het over hebben. Wie weet hebben ze de laatste tijd wel vaker te maken gehad met racisme. (misschien altijd al?) En voelden zij zich al tijden gediscrimineerd. Allemaal zaken waar wij weinig tot niets van af weten.
Met citaat reageren
Levitating Nun
Citaat:
S. schreef op 09-09-2005 @ 13:41 :
Maak dat dan duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:52
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 09-09-2005 @ 13:47 :
Daar ben ik het ook niet helemaal mee eens. Niemand had kunnen inbeelden dat het zo fout zou lopen. Amerika is een gigantisch land en doet er dus langer over om de juiste spullen op de goede plek te krijgen. Overigens was niemand zich er in eerste instantie van bewust dat geheel 'pear-shaped' ging verlopen.
Mensen die roepen: "Zo'n rijk land kan niet eens zoiets goed laten verlopen. Schande. Irak kunnen ze wel binnen een drietal maanden op de knieën krijgen, maar dit kunnen ze niet." Toverwoord is hier: voorbereiding. Ik durf mijn handen in het vuur te steken dat een ander groot tot middelgroot land het er slechter vanaf had gebracht.

Geen ervaring = moeilijk starten.
Nou, het is al langer bekend dat New Orleans net als nederland een risico gebied is. Zo waren ze allang gewaarschuwd dat de dijken niet bestendig genoeg waren. En tuurlijk zijn rampen niet altijd te overzien, maar hulp kwam erg laat 4 a 5 dagen na de ramp, vind dat wel schandalig.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:56
Levitating Nun
Citaat:
Boebsie schreef op 09-09-2005 @ 13:52 :
Nou, het is al langer bekend dat New Orleans net als nederland een risico gebied is. Zo waren ze allang gewaarschuwd dat de dijken niet bestendig genoeg waren. En tuurlijk zijn rampen niet altijd te overzien, maar hulp kwam erg laat 4 a 5 dagen na de ramp, vind dat wel schandalig.
Maar zou dat geholpen hebben? Die dijken waren al jarenlang verouderd, dus een paar zandzakken helpen dan niet.

Het is niet schandalig, het is realiteit. Probeer jij zo'n actie maar op touw te zetten. Ik geef het je te doen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:59
Verwijderd
Tegen een ramp van dit formaat is al tíjden gewaarschuwd door deskundigen. Het móest een keer gebeuren.
Budgetten ter versterking van de dijken zijn ingetrokken door de bush administratie.
M.a.w. uiteindelijk heeft de federale regering niks gedaan met dit gigantische risico.

Anderzijds heeft de lokale overheid schijnbaar ook gefaald met de evacuaties heb ik hier en daar gelezen. Iemand daar meer info over?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:01
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 09-09-2005 @ 13:56 :
Maar zou dat geholpen hebben? Die dijken waren al jarenlang verouderd, dus een paar zandzakken helpen dan niet.

Het is niet schandalig, het is realiteit. Probeer jij zo'n actie maar op touw te zetten. Ik geef het je te doen.
Nou juist omdat ze jarenlang waren verouderd is het toch schandalig dat men al die tijd niks heeft gedaan om de dijken op te hogen. En ja tuurlijk zou het geholpen hebben.

Nou van een regering mag je best wat verwachten lijkt me zo, dat er wat tegenslagen zijn bij het opzetten van een evacuatie en dergelijke nog daaraan toe, maar dat je pas 4 a 5 dagen na een ramp daadwerkelijk iets gaat doen is gewoon schandalig te noemen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:03
Verwijderd
Nou nou, als zelfs Powell vindt dat de hulpverlening 'wat' traag is, neem ik het wel aan.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:17
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik zag daarnet beelden bij het journaal van militairen die de stad uitkammen. Toch wel heel apart hoe ze dat doen, voorzichtigheid is misschien geboden, maar het leek wel alsof ze Bin Laden op een zolder verwachten.
Oud 09-09-2005, 13:20
Jochem12
Jochem12 is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 09-09-2005 @ 11:16 :
Dit heeft discussiewaarde. Het andere topic had dat niet
Daar moet ik je gelijk in geven maar toch...
Oud 09-09-2005, 13:26
ExVaal
ExVaal is offline
Ik vind dat 'zwarten' altijd zo hoog van de toren blazen met hun 'racisme' terwijl dat helemaal de insteek niet hoeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:50
Verwijderd
Dit laat duidelijk zien waar de belangen van de Amerikaanse overheid liggen. Iig niet bij binnenlandse aangelegenheden.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 09-09-2005 @ 10:59 :
Katrina-horror: "Politie verplichtte meisjes borsten te tonen in ruil voor hulp"

Ordediensten maken misbruik van de situatie in New Orleans.De horrorverhalen uit New Orleans blijven maar toestromen en ze worden almaar erger. Volgens Skynews werd een groepje vrouwelijke overlevenden van de orkaan Katrina door de ordediensten zelfs verplicht hun borsten te tonen in ruil voor hulp

"Toon ons wat jullie te bieden hebben".

Ged Scott, een Britse vakantieganger, was getuige van het gebeuren. Hij bevond zich met zijn vrouw in het Ramada-hotel toen het water pijlsnel begon te stijgen. "Op een bepaald moment zaten er een heleboel meisjes op het dak van het hotel. Ze vroegen hulp aan voorbijvarende politieagenten, maar in plaats van de handen uit de mouwen te steken, antwoordden die enkel: 'Toon ons wat jullie te bieden hebben', begeleid met niet mis te verstane gebaren om hun t-shirts omhoog te trekken. De meisjes weigerden. 'Zoals jullie willen', luidde het antwoord van de agenten en ze vaarden gewoon verder."

"Foto's waren belangrijker dan hulp"
Volgens Scott stelde de reddingsactie helemaal niets voor. "De politie was er meer op uit om foto's te nemen van de enorme ravage en van wuivende mensen in nood dan om ons te helpen. Ze dachten enkel maar aan hun fotoalbum.
Deze ervaring heeft mijn ogen geopend. Mijn waardering voor de autoriteiten, van de gewonen politieman in de straat tot George Bush, heeft echt het dieptepunt bereikt. Het was uiteindelijk het Amerikaanse volk dat ons komen redden is. Ik wou dat ik hetzelfde van de Amerikaanse autoriteiten kon zeggen", besluit Scott.

bron
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:56
Delama
Delama is offline
Ik las vandaag in de volkskrant nog een artikel waarin werd gesteld dat deze ramp in zekere zin nog wel eens de redding van New Orleans kan zijn. Men heeft nu wel de kans heeft om alle kansarme gezinnen opnieuw (verspreid) te hervesten en om met behulp van aantrekkelijke voorwaardes te proberen het tot een hoger niveau te tillen. Ik zie graag de positieve kant.

On-topic geloof ik niet dat het iets te maken heeft met discriminatie. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je zo een reusachtige reddingsoperatie 1-2-3 op touw kan zetten. Ik geloof wel dat ze in het begin de boel hadden onderschat en pas na de 1e televisiebeelden tot de conclusie kwamen dat het wel degelijk heel ernstig was.
Extra lastig maakte die malloten het die op reddingswerkers gingen schieten ophangen die gekken
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:58
Levitating Nun
Citaat:
Boebsie schreef op 09-09-2005 @ 14:01 :
Nou van een regering mag je best wat verwachten lijkt me zo, dat er wat tegenslagen zijn bij het opzetten van een evacuatie en dergelijke nog daaraan toe, maar dat je pas 4 a 5 dagen na een ramp daadwerkelijk iets gaat doen is gewoon schandalig te noemen.
Onzin, hulp neemt tijd in beslag om goed verwerkt te kunnen worden. De dag na de orkaan (toen duidelijk was welke omvang het had en dat de stad langzaamaan onderliep) werd meteen hulp gestuurd, alleen dat doet er een tijd over om aanwezig te zijn.

Natuurlijk was het te laat.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:59
Delama
Delama is offline
T spijt me wel van zo'n stel debiele politieagenten ja. Maar gekken vind je overal helaas
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Delama schreef op 09-09-2005 @ 14:56 :
Ik las vandaag in de volkskrant nog een artikel waarin werd gesteld dat deze ramp in zekere zin nog wel eens de redding van New Orleans kan zijn. Men heeft nu wel de kans heeft om alle kansarme gezinnen opnieuw (verspreid) te hervesten en om met behulp van aantrekkelijke voorwaardes te proberen het tot een hoger niveau te tillen. Ik zie graag de positieve kant.

Dat klinkt allemaal net iets te rooskleurig. Het zóu een optie kunnen zijn maar ik vraag me af of er, behalve voor de inwoners zelf, enig belang bij is dat zoiets zal gebeuren?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 14:11
Delama
Delama is offline
Nou een halve sloppenwijk een beetje opwaarderen is altijd mooi lijkt me. Het punt van het programma (het lijkt een beetje op de poging tot verspreiding van laagopgeleiden in de randstad) is dat je sociaal lager opgeleiden in middenklasses geplaatst krijgt zodat hun kinderen wel een betere opleiding krijgen. Met z'n allen in zo'n achterstandswijk zitten heeft helaas t vervelende nadeel dat men in groep 5 van de basisschool al lesjes probeert te skippen. Het lijkt me dat iedereen er voordeel bij heeft als mensen geen criminaliteit/uitkering meer nodig hebben maar zelf fatsoenlijk aan de bak kunnen komen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 14:22
Verwijderd
Tuurlijk niks mis met zo'n plan. Alleen ik zie het eenvoudig weg niet zo snel gebeuren gezien dat soort zaken een boel meer geld kosten dan simpelweg de mensen het grotendeels maar zelf uit te laten zoeken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten