Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2005, 13:24
Crane Fist
Avatar van Crane Fist
Crane Fist is offline
met Windows XP. Ik krijg het maar niet voor elkaar. Als ik het gewoon in Windows probeer krijg ik de melding dat de schijfinhoud weergegeven wordt (duh) en dat het daarom niet kan, in Opdrachtprompt krijg ik hetzelfde. Als ik Windows opnieuw installeer staat het er gewoon nog een keer op en tijdens het installeren is het verwijderen van een partitie niet mogelijk door een of andere foutmelding. Ook boot hij Windows niet van de CD wanneer ik die er bij het opstarten in heb. Help
__________________
Lend me your brain, I'm building an idiot.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2005, 13:28
Verwijderd
In je biso instellen dat je kan booten via CD.
Dan booten via Windows XP CD
En als je aangeeft op welke partitie hij moet, kun je ook aangeven dat hij formateerd moet worden.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 13:35
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
** Maak even een backup (op cd) van de drivers die je nodig hebt om je pc te laten draaien. Op die manier kan je je achteraf wel wat koppijn besparen. www.driverguide.com

** Maak best even een opstartdiskette. Dat kan je doen via www.bootdisk.com (Hier staat ook alles beschreven wat je moet doen om je boeltje te formatteren). In principe is een diskette voor Win 98SE meer als voldoende. Het moet wel een opstartdiskette zijn die ook drivers voor de cd-rom mee installeert; anders wordt het moeilijk om je windows via die cd-rom opnieuw te installeren.

** Start op die diskette op, en dan kan je achtereenvolgens je verschillende schijven formatteren, via de commandoregel waar je in zit.

** Na het formatteren kan je de schijven (her)partitioneren vanaf die windowsdiskette.

** Als je verschillende harde schijven klaar en proper zijn, kan je er opnieuw windows overheel gooien. www.windowsupdate.com doet nadien de rest. Ga wel zo snel mogelijk die updates erop zwieren, of anders is het mogelijk dat je na 10 seconden op het internet al met het blastervirus opgescheept zit.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 19:55
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
********** schreef op 14-09-2005 @ 14:28 :
In je biso instellen dat je kan booten via CD.
Dan booten via Windows XP CD
En als je aangeeft op welke partitie hij moet, kun je ook aangeven dat hij formateerd moet worden.
Dit is de makkelijkste en best werkende methode die er is.

Vergeet inderdaad niet om ff een backup te maken van de data die je nog wil bewaren anders ben je die kwijt. Die kan je gewoon op een andere harde schijf (of zelfs op een andere partitie van dezelfde harde schijf als die je wilt formateren) zetten en dan gebeurd er verder niets mee. Houd er rekening mee dat als je je Windows partitie formateerd dat je dan dus ook al je drivers en weet ik het wat voor meuk (ook vaak spellen) opnieuw moet instaleren.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.