Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2005, 13:32
GregoryG
GregoryG is offline
Ik heb dus sindskort een nieuw systeempje (athlon x2 3800+, gigje ram, seagate 250gig sata, 7800gtx, 500watt voeding, ... kortom een meer dan degelijk systeem.)

dit had ik besteld in duitsland (wou het eerst zelf samenstellen hier, doch dan kwam ik duurder uit en liep ik nog het risico iets zelf stuk te maken ofzo, gebeurt me wel vaker als ik ongeduldig te werk ga.) bij jes.de, Machine from Hell IV.

de eerste dagen werkte het als een zonnetje, onvoorstelbare prestaties etc, enkel het duitse OS vond ik wat vervelend.

Nu, een week na de levering, startte ik de PC voor de zoveelste keer op, speelde wat Splinter Cell, tot plots mijn beeld bevroor, er viel niets meer mee aan te vangen, zelfs niet afzetten met de knop ... Dus trok ik de stroom maar uit. Toen ik dan even later herstartte, bleef het opstartscherm bevroren staan... Nog eens herstart en toen ging ie wel naar mijn inlogscherm, doch veel trager dan anders.

de keer daarna wou ik opstarten en bleef hij dus onherroepelijk vaststaan, 10keer geprobeerd, geen succes.

Ik werd wat wanhopig, gooide win xp eraf, verse format, verse install en dat werkte dan weer enkele dagen tot weer hetzelfde gebeurde...

Ik ben niet bepaald een n00b op pc-vlak, maar weet toch niet echt wat ik hiermee aan moet vangen... terugsturen naar duitsland lijkt me geen optie, gezien het probleem iets erg simpels kan zijn, dat ik net zo goed zelf kan oplossen ...



Elke hulp is welkom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2005, 15:03
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
check je temps eens

iig:

H&T
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 16:28
Verwijderd
Zijn je temperaturen aanvaardbaar? Draaien alle ventilatoren? Zijn de spanningen die je voeding levert binnen de grenzen? Kun je in Windows zien met Motherboard Monitor en buiten Windows kun je ze vinden in het BIOS, moet je even tijdens booten naar de BIOS gaan en dan bij (iets in de geest van) PC health status ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 16:58
GregoryG
GregoryG is offline
temperaturen liggen altijd goed onder de 40° koeling doet het perfect...

voeding heb ik nog niet gecheckt, zal nog maar eens formatten om te kijken hoe het zit in die motherboard monitor...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Vastlopers na intallatie vista.
Captain_Obvious
7 27-01-2009 21:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.