[Archief] Bekijk het origineel op : Kleutertijd
don't forget
14-06-2002, 10:14
Hallo allemaal?! Ik heb een vraagje wie van jullie hebben oppas kindjes?! Zie jij verschil tussen jongens en meiden onwikkeling in de kleutertijd. Lopen jonens in de kleutertijd ook achter op meiden?! alvast bedankt dit is voor onzoekje davn wiskunde dat ik moet doen :rolleyes:
ehm.... ik heb oppaskindjes maar ik zie geen verschil. Misschien ook wel omdat ik op zo'n klein professortje pas en zijn zusje.
Neu, kzie ook niet zo veel verschil...
ja, jongens spelen met andere dingen, duh :) maar verder niks...
maar volgens mij kan je op basis van 2 oppaskinderen daar niks over zeggen: de één is gewoon sneller als de ander, maar aangezien ze niet allebij van dezelfde sekse zijn zou je dat gelijk daarop afschuiven...
een groter onderzoek zou pas echt iets uitwijzen
Het enigste wat mij opvalt dat is dat een meisje zich langer concentreren.
Siyabonga
14-06-2002, 17:52
tja, wa mij gister opviel, ik moest voor de 2e keer op een jongentje van 2 en een meisje va 5 passen (1e keer was 2 uurtjes overdag, nu 4 uur 's avonds)
En ik moet ook nog wel vaker op een meisje van net 9 en een jongetje van 7 passen.
Bij deze 2 kindjes kom ik al bijna een jaar
Maar wat mij opviel gister, wa dat het meisje van 5 moeilijk in bed te krijgen was, en dat was vorig jaar ook met het jongetje van nu 7.
Tja, dit is dus niet echt atwoord op je vraag don't forget, maar t viel me op...
Verder is volgens mij mijn oppsakindjes van 7 en 9, was het meisje vorig jaar wel rustiger als het jongetje nu, maar echt, over de ontwikkeling kan ik eigenlijk niks zeggen
maar volgens mij kan je op basis van 2 oppaskinderen daar niks over zeggen: de één is gewoon sneller als de ander, maar aangezien ze niet allebij van dezelfde sekse zijn zou je dat gelijk daarop afschuiven...
hier ben ik het ook wel mee eens
Geraldine
14-06-2002, 18:36
In het ene oppasgezin vind het meisje (die is het jongste, een jaar of...... mjah....8 ofzo) mij helemaal geweldig, dua die doet alles wat ik zeg. Het jongetje kan het allemaal niet schelen, als ie maar niet naar bed hoeft.
In het andere oppasgezin is het jongetje (hier is hij de jongste, ik denk dattie 9 is) beswel slim, maar ook wel irritant. Het meisje is wat minder slim, en ook vervelend.
Volgende oppasgezin, daar zijn twee jongetjes, die zijn allebij wel lief.