Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2005, 10:38
Gus
Avatar van Gus
Gus is offline
Kan je email accounts delen zonder dat je MS Exchange gebruikt? Exchange is namelijk heel duur, en zoveel geld heb ik niet.

Ik wil mijn email op locatie A ophalen en daar antwoorden sturen,
en ook op locatie B email kunnen ontvangen en versturen.
De catch: ik moet op beide locaties dezelfde in- en outbox zien, dus als ik iets op locatie A verstuur moet ik dat kunnen terugvinden op locatie B.
__________________
kom dans de hoela met mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2005, 10:57
Verwijderd
Gebruik maken van het SMTP protocol.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 16:41
Gus
Avatar van Gus
Gus is offline
Dat klinkt magisch... Snap er geen reet van, **********. Meer info?
__________________
kom dans de hoela met mij
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 19:37
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
********** schreef op 26-09-2005 @ 11:57 :
Gebruik maken van het SMTP protocol.
Ehm, SMTP ofwel Simple Mail Transfer Protocol wordt door de meeste mailservers gebruikt enkel om mail te versturen. Hier heb je niets aan. Dat is dus vrijwel naast de kwestie.

Een andere afkorting waar je eerder iets aan zult hebben is IMAP. Daarbij blijft je mail op de server staan en voer je alle bewerkingen uit op de server en niet op een lokale inbox. Het enige probleem is dat je moet zoeken naar een aanbieder van IMAP (de meeste providers bieden enkel POP aan).

Ik kan echter 2 alternatieven geven, die weliswaar niet volledig kunnen zijn wat je wilt, maar toch doe ik het:

1. stel je hebt een notebook en daarop wil je je nieuw binnengekomen mails checken en daarnaast een thuiscomputer waar al je mails moeten instaan. Dan moet je gewoon in Thunderbird/Outlook/Outlook Express op je notebook instellen dat hij de berichten op de server laat staan. Zo kun je op je notebook nieuwe berichten die je nog niet laten ophalen hebt door je thuiscomputer bekijken maar kunnen ze nog wel op je thuiscomputer geraadpleegd worden.

2. je neemt een GMail-adres. Daarmee zit je weliswaar nog met POP3 (of webmail desgewenst) in combinatie met SMTP (misschien komt daar ooit IMAP bij, wie weet; het lijkt me wel een handige en logische stap uiteindelijk). Als je die via POP3 raadpleegt laat hij automatisch de berichten op de server staan en kun je er van overal aan eigenlijk (gewone internetverbinding is genoeg). Het enige probleem dat ikzelf soms met GMail heb is dat berichten niet altijd direct doorkomen via POP (en dat je filters/berichtregels moet maken om door jezelf verstuurde berichten niet in je eigen inbox te zien). Voordeel is ook dat je 2 gieg hebt, dus je moet je om ruimte geen zorgen maken.

Als dat niets van oplossing is, leg dan je situatie uit en misschien heeft iemand anders wel een idee.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.