Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2005, 15:13
Verwijderd
Toen ik pas een demo van Age of Empires 3 wilde spelen, gaf mn pc aan dat mn drivers van mn videokaart 'misschien' niet up-to-date zijn. Ik heb een GeForce FX5200 128 mb.
(het spel draaide wel overigens, heb nog niet de hoogste instellingen geprobeerd)

Nou las ik op verschillende fora dat de fx5200 wel vaker problemen geeft en dat pc's niet meer opstarten als men de nieuwste driver installeert...
Daarnaast kan ik ook niet echt de driver vinden die ik zoek, als ik op nvidia.com zoek naar een driver zie ik nergens mijn type, fx5200, staan. Ik las in een ander topic dat diegene de versie v77.77 had geinstalleerd voor dezelfde kaart als de mijne.

Ik wilde even weten of iemand misschien htezelfde probleem heeft, en of ik problemen kan verwachten bij het installeren van de driver.

systeeminfo:
windows xp home
pentium 4 3,0 GHz
1024 mb geheugen
GeForce FX5200
dell pc +/- 1 jaar oud
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2005, 16:08
Verwijderd
De drivers van de Geforce-serie zijn zo gemaakt dat ze op alle chips gebruikt kunnen worden, van de nieuwste 7800GTX tot aan de alleroudste Geforce 256 en zelfs de nog oudere Riva TNT-chips. Natuurlijk is het wel zo dat voor bepaalde oudere kaarten de drivers niet meer geupdate worden. Als jij nu een driver downloadt voor een FX5200 dan bevat die echt geen verbeteringen t.o.v. een eerdere driver van ~een jaar geleden.

Je kunt dus in principe zonder problemen de driver downloaden van de site van Nvidia, natuurlijk wel even jouw OS enz. kiezen. Of het in díe setup met dát spel en díe kaart ook problemen geeft weet ik niet, ik heb die kaart nooit gehad.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 09:41
Verwijderd
ik denk dat ik dan gewoon een nieuwe kaart moet aanschaffen

vreemde is wel dat ik bij de demo van het spel op lagere instellingen wel vloeiend kon spelen, maar bij het hele spel loopt alles behoorlijk traag (ook dus bij lage inst), en krijg ik allemaal wazige vlekken over mn landschap (zie screenshots) ??? zelfs bij de hoogst mogelijke instellingen gaan deze vlekken niet weg...

ligt dat puur aan mn videokaart?


Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 09:58
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Driver bug, probeer eens de 80.XX drivers, voor de rest is het een kut kaart die FX5200.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 11:27
Verwijderd
Ja dat sowieso natuurlijk. Een 3.0 GHz proc en een gig intern, en dan zo'n eersteklas rukkaart? Typisch Dell. Hoezo verspilling van componenten
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 00:34
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
nee, dell levert aan mensen die hem gebruik voor office of andere meuk niet te gamen, en wat moet je met een 7800GTX als je niet gamend?

Sowieso is een nieuwe kaart geen enkel probleem, mits je het geld hebt natuurlijk
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 01-11-2005 @ 01:34 :
nee, dell levert aan mensen die hem gebruik voor office of andere meuk niet te gamen, en wat moet je met een 7800GTX als je niet gamend?
Juist daarom is het verspilling van componenten. Hoeveel denk jij dat een 3.0 GHz P4 verstookt? Absolute nonsens voor officewerk.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 15:57
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
pff krijgen we dat weer, zoveel maakt dat niet uit, daarbij heb jij wel eens veel applicaties open staan op een celeron?Dat is echt bagger. Daarnaast heeft Dell een leuke regeling met Intel, en je ziet altijd die leuke spotjes van hun: 'Met een Intel Pentium 4 Processor, bla bla bla'
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Drivers] Vage kleur bij afspelen video
Destralak
8 28-08-2005 14:26
Software & Hardware [Videokaart] Problemen in spellen
jantje006
8 31-03-2004 19:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.