Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2005, 21:28
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik weet niet of dit bij Software of Hardware moet. Ik gok hier.

Probleempje:
Ik heb een cd op schijf opgeslagen. De nummers heb ik in m'n Winamp-lijst gezet. Normaal gesproken geen probleem. Maar alleen bij deze ene cd gaf hij, na het 'rippen' alleen aan 'Onbekende artiest' + 'Nummer ...' Als ik het zó in de Winamp-lijst zet, krijg ik dus 10 keer 'Onbekende artiest' en dat is lastig om uit elkaar te houden. Nu blijkt er bij Winamp een mogelijkheid te zijn om de naam in de lijst te veranderen, ben ik achter gekomen: 'Playlist entry'.

Probleem: als ik de naam in 'Playlist entry' heb verandert, speelt-ie het nummer niet meer. Waarom zit die functie er als-ie het nummer daarna niet meer leest? (Ja, ik heb vóór de titel van het nummer vermeld van welke schijf en welke map het komt.)

Wie weet de oplossing?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2005, 21:32
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Je verwart wat dingen, denk ik

Met 'Playlist Entry' verander je de locatie waarin Winamp naar dat nummer zoekt. Logisch dat het niet meer werkt.

Je moet 'View File Info' hebben en ID3-tags aanmaken/aanpassen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 23:45
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
M@rco schreef op 01-11-2005 @ 22:32 :
Je verwart wat dingen, denk ik

Met 'Playlist Entry' verander je de locatie waarin Winamp naar dat nummer zoekt. Logisch dat het niet meer werkt.

Je moet 'View File Info' hebben en ID3-tags aanmaken/aanpassen.
Toen ik in 'Playlist Entry' de titel veranderde, veranderde de titel in de lijst wel gewoon (hij speelde alleen niet meer).

Ik heb in 'View file info' al zo vaak proberen de naam te veranderen, maar dan krijg ik dit:

'File info update failed!'

Wat is een ID3-tag?

(Ik heb hier geen verstand van.)
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 00:18
Verwijderd
Een ID3-tag is een klein blokje gegevens, vooraan in het MP3-bestand, waarin informatie staat over de artiest, het nummer, het genre, et cetera. Niet elk MP3-bestand heeft een ID3-tag. Als er helemaal geen tag aanwezig is, geeft Winamp in de playlist als titel/artiets gewoon de bestandsnaam aan. Heeft het bestand wél een ID3-tag dan leest Winamp die uit - en als die ID3-tag wel aanwezig is maar geen informatie bevat, dan krijg je dus die 'onbekende artiest - onbekend nummer' shizzle.

Er zit in jouw geval dus weinig op dan gewoon die ID3-tags te bewerken, tenminste als je die CD goed in je playlist wilt. Selecteer een nummer in de playlist en doe alt+3 (of via het menu misc ops > file info of rechtsklikken en file info). Dan kun je alle info bewerken of de tag helemaal uitzetten.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 22:37
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Da's het probleem: het gaat hier om .wma bestanden en niet .mp3.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 08:35
T_om
Avatar van T_om
T_om is offline
dan moet je de titels van de wma veranderen, of ze omzetten met een programma naar mp3
__________________
Why do I keep changing my sig into some stupid sentence everytime I'm drunk?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 09:53
Verwijderd
Of je hernoemt de bestanden gewoon.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 12:21
Verwijderd
Citaat:
T_om schreef op 03-11-2005 @ 09:35 :
dan moet je de titels van de wma veranderen
Citaat:
nare man schreef op 03-11-2005 @ 10:53 :
Of je hernoemt de bestanden gewoon.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 22:07
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_om schreef op 03-11-2005 @ 09:35 :
dan moet je de titels van de wma veranderen, of ze omzetten met een programma naar mp3
Hoe doe ik dat? Met welk programma? Ik wist niet eens dat dat mogelijk was.

En als je de titels van die .wma verandert, dan speelt-ie ze niet meer. Dat zei ik al.

(Jullie moeten er niet vanuit gaan dat ik toch wel snap wat jullie als vanzefsprekend uitleggen. )
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 23:37
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 02:54
Rieno
Rieno is offline
je kunt ze in windows gewoon een andere naam geven dat is niet zo moeilijk (rechtermuisknop op het bestandje ---> naam wijzigen)

daarna zul je ze even opnieuw in winamp moeten gooien, dan spelen ze ook weer gewoon anders weet einamp niet dat ze nu anders heten en kan ie ze niet vinden
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 00:50
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rieno schreef op 06-11-2005 @ 03:54 :
je kunt ze in windows gewoon een andere naam geven dat is niet zo moeilijk (rechtermuisknop op het bestandje ---> naam wijzigen)

daarna zul je ze even opnieuw in winamp moeten gooien, dan spelen ze ook weer gewoon anders weet einamp niet dat ze nu anders heten en kan ie ze niet vinden
Naam wijzigen heb ik al geprobeerd, maar dat werkt niet. Nu wil ik wel weten hoe je ze van .wma naar .mp3 omzet.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 06:02
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
  1. Open met winamp je .wma
  2. Dan rechtermuisknop op winamp -> options -> preferences
  3. tabblad output -> nullsoft diskwriter -> configure
  4. Stel hierin waar je de boel wil opslaan, hoe goed de kwaliteit moet zijn, enz
  5. Klik dan op ok en klik dan op het play-knopje
  6. Na de .wma geconverteert te hebben, ga weer terug naar output en zet de instelling weer terug op directsound
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 11:47
T_om
Avatar van T_om
T_om is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-11-2005 @ 01:50 :
Naam wijzigen heb ik al geprobeerd, maar dat werkt niet. Nu wil ik wel weten hoe je ze van .wma naar .mp3 omzet.
Zoals ik uit je startpost lees heb je alleen de playlist entry veranderd. Weet je zeker dat je echt de bestandsnaam hebt veranderd, dus in de map waar de muziek staat? Het lijkt me sterk dat die wma het dan niet meer doet ...
__________________
Why do I keep changing my sig into some stupid sentence everytime I'm drunk?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 21:03
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_om schreef op 07-11-2005 @ 12:47 :
Zoals ik uit je startpost lees heb je alleen de playlist entry veranderd. Weet je zeker dat je echt de bestandsnaam hebt veranderd, dus in de map waar de muziek staat? Het lijkt me sterk dat die wma het dan niet meer doet ...
Ja, in de map waar de muziek staat heb ik de naam veranderd. Toen dat niet werkte, probeerde ik het via de playlist entry. En toen kwam deze topic.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 21:06
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
freyk schreef op 07-11-2005 @ 07:02 :
  1. Open met winamp je .wma
  2. Dan rechtermuisknop op winamp -> options -> preferences
  3. tabblad output -> nullsoft diskwriter -> configure
  4. Stel hierin waar je de boel wil opslaan, hoe goed de kwaliteit moet zijn, enz
  5. Klik dan op ok en klik dan op het play-knopje
  6. Na de .wma geconverteert te hebben, ga weer terug naar output en zet de instelling weer terug op directsound
Ik kwam tot stap 4, daarna snapte ik er niks meer van dus ben ik er maar mee opgehouden.

Laatst gewijzigd op 07-11-2005 om 21:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Software] Om professioneel muziek af te spelen
phlexx
17 22-11-2005 14:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.