Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2005, 16:45
Verwijderd
Ik heb geen idee waar ik dit bericht moet zetten maar dit is mijn vraag:
Als je op een pagina gebanned bent, ben je dan alleen voor het gastenboek gebanned of helemaal of kan dit verschillen?

En dan nog een vraag. Als dus je IPnummer is geblockt, kun je dan wel met een computer die in het zelfde netwerk zit erop (deze heeft toch een ander ipnummer, toch?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2005, 16:47
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ehhm, de vraag hoort niet hier, dat voorop. Het ligt eraan waar je voor gebanned bent. In ieder geval kun je met een andere computer in hetzelfde thuisnetwerk geen IPban ontduiken.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 17:23
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
[edit] [/edit]

Laatst gewijzigd op 02-11-2005 om 18:41.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 18:41
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Dit mag je op Beleidszaken posten. Oh wacht, ik verplaats het wel even.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 20:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Gaat niet over s.com.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 20:58
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-11-2005 @ 21:20 :
Gaat niet over s.com.
Zoiets dacht ik ook al.

Nu een FB'er nog.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 21:17
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-11-2005 @ 21:20 :
Gaat niet over s.com.
__________________
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 21:17
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-11-2005 @ 21:20 :
Gaat niet over s.com.
Lijkt me ook, dus ik verplaats hem naar S&M.

BZ ---> S&M
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 21:17
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 02-11-2005 @ 21:58 :
Zoiets dacht ik ook al.

Nu een FB'er nog.
Ik heb het gezegd, tevreden?
__________________
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 22:16
Verwijderd
Je bent gebant via je internet IP, dus als jij met een andere pc over dezelfde verbinding online gaat kun je wel een ander intern IP (binnen je eigen netwerk) hebben maar het internet IP is hetzelfde
(mits die statisch is natuurlijk maar daar ga ik even vanuit anders was je nu al niet meer gebant).
Waar je op die site allemaal gebant bent hangt helemaal af hoe die site gemaakt is, zeer waarschijnlijk wordt je van de gehele site gebant ipv van een bepaald deel omdat een ban is om ongewenste personen weg te houden om wat voor reden dan ook dus het is onwaarschijnlijk dat die persoon dan wel op andere delen van de site wordt toegelaten maar dit zou je moeten testen op de plaats waar je gebant bent.
Als je op de server bent gebant dan kun je zoiezo nergens meer aan op die server (dus ook geen bestanden e.d.).

Laatst gewijzigd op 02-11-2005 om 22:18.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 22:32
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Miracle schreef op 02-11-2005 @ 22:17 :
Ik heb het gezegd, tevreden?
Ik houd van je.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 23:13
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 02-11-2005 @ 23:32 :
Ik houd van je.
Get a room
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 00:12
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Marcade schreef op 03-11-2005 @ 00:13 :
Get a room
Heb ik al

EDIT: Volgens mij zijn we de TS in het geslinger van forum naar forum verloren. Wie gaat haar zoeken? Ik stem voor Miracle
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 20:16
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 02-11-2005 @ 18:23 :
[edit] [/edit]
wat er fout aan was weet ik niet maar ik zal er een korte uitleg van geven en geen beschrijving hoe je dit doet en zal er geen proxyserver adressen neerzetten...

je moet ff achter proxy server gaan zitten... kun je instellen via je internet browser zal maar niet specifieker op in gaan anders leggen ze mijn post er zo weer af... en dan zoek je via een zoekmachine naar proxylist en dan kom je der van zelf 1 tegen... de 1 is wat sneller dan de andere... en op deze manier zit je ook volledig aniniem op internet... je kunt bijv een proxy uit china hebben... suc6 en bij vragen pm maar ff zal ik je ff paar proxys geven en de juiste uitleg... hoe het precies moet..
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 20:19
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Citaat:
fosje schreef op 02-11-2005 @ 23:16 :
Als je op de server bent gebant dan kun je zoiezo nergens meer aan op die server (dus ook geen bestanden e.d.).
als je achter een proxy server gaat zitten wel... en evt cookies ff verweidert als hij daar ook op controleert...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 20:47
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ik dacht dat je altijd bij het opnieuw starten van je computer een nieuw, uniek IP-adres kreeg? IP-bannen lijkt me dan niet echt zinvol...
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 20:53
Verwijderd
Citaat:
tikmaarwat schreef op 03-11-2005 @ 21:19 :
als je achter een proxy server gaat zitten wel... en evt cookies ff verweidert als hij daar ook op controleert...
Dat weet ik ook wel, echter werd dit niet gevraagd in dit topic, er werd naar mijn idee alleen algemene informatie gevraagd hoe een ban in zijn werk gaat, niet hoe je eromheen kunt.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 22:07
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Kingofthemall schreef op 03-11-2005 @ 21:47 :
Ik dacht dat je altijd bij het opnieuw starten van je computer een nieuw, uniek IP-adres kreeg? IP-bannen lijkt me dan niet echt zinvol...
erm... niet dus

meeste ISPs geven je geen statisch ip, maar je houd je IP wel voor een langere tijd (tot de release-datum verloopt, that is)

er zijn niet genoeg IPs voor alle PC's, dus daarom krijg je af-en-toe een ander IP (roulering), met IPv6 is dat afgelopen
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-11-2005, 00:46
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 02-11-2005 @ 17:45 :
Ik heb geen idee waar ik dit bericht moet zetten maar dit is mijn vraag:
Als je op een pagina gebanned bent, ben je dan alleen voor het gastenboek gebanned of helemaal of kan dit verschillen?

En dan nog een vraag. Als dus je IPnummer is geblockt, kun je dan wel met een computer die in het zelfde netwerk zit erop (deze heeft toch een ander ipnummer, toch?)
Op je eerste vraag kan ik niet helemaal een zinnig antwoord geven, dus doe ik dat niet. Dat ligt er ook maar net aan hoe de ban-manager van het forum ingesteld is.

De 2de vraag is wel zinnig te beantwoorden, wederom: het ligt er maar net aan. Het is geen forum-issue, maar een degelijk antwoord volgt: Als je achter een NAT-Router zit (veel isp's leveren deze tegenwoordig standaard bij hun [A]DSL pakket, je kan de NAT functie ook vaak uitzetten) dan is je (wan-)IP hetzelfde, je interne ip, wat in feite puur bedoeld is om in het netwerk te communiceren via je router met andere computers of eventueel met computers op het het internet. (vorm van wan)
Je IP adres is in dit geval dus hetzelfde voor de buitenwereld.


Overigens krijg je pas iedere keer een uniek IP adres bij redial (kort door de bocht, reboot) als je een dial-up verbinding hebt, bijvoorbeeld een "Het Net" account met een 56k modem. Meeste mensen hebben tegenwoordig (A)DSL of kabel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Nogmaals; Praten over gebande leden
Verwijderd
159 04-02-2009 10:33
Beleidszaken Ban-topic
Sperziekoe
38 02-11-2005 17:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.