![]() |
||
Citaat:
dan weet ik namelijk of ik risico loop ![]()
||
Citaat:
nou bedankt iig
||
Citaat:
ik ken zijn ouders niet maar ik spreek vanav zijn dispuut. zij waren ookal bij hem langs geweest dus dan zal het wel goed zijn. het punt is meer; hij heeft dus een tijd met die besmetting rondgelopen op onze studentenvereniging. dus het kan ineens zo zijn dat de hele vereniging plat ligt maar dat zal wel in het ergste geval zijn
||
Citaat:
- iedereen kan drager zijn van een meningokok (ongeveer 33% is nooit drager, 33% soms en 33% altijd), die bacterie leeft in je neus en doet verder niets - je kunt die bacterie dus vrij gemakkelijk oplopen maar.... - voor meningitis (hersenvliesontsteking) moeten deze bacterieen vanuit je neus, je bloedbaan in, zodat ze het hersenvlies kunnen ontsteken. Dit duurt 4 dagen Praktisch: - misschien heb je dus inderdaad de bacterie van hem opgelopen - dan zit de bacterie nu dus in je neus, dit is niet erg - er is dan een kans dat de bacterie richting je hersenen gaat (hele kleine kans want meningitis komt niet zovaak voor) Als je bij je vriend op bezoek gaat, en hij ligt geisoleerd, weet je al genoeg (dit kan voor zijn veiligheid zijn, of voor die van jou ![]() Wat je nu kunt doen: - mocht je klachten/symptomen krijgen die bij meningitis passen, bel dan onmiddelijk je huisarts - deze tip kan je ook aan je studievrienden geven
||
Citaat:
Toen een klasgenoot van me hersenvliesontsteking had, kregen we van de school wel een brief: iedereen die een close contact (knuffelen,zoenen) van hem was, mocht zich laten onderzoeken.
|
|