Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2006, 06:25
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Politie pakt 51 Ajax-fans op

Van een verslaggever

AMSTERDAM - Na ongeregeldheden op en rond het Rembrandtplein heeft de politie gisteravond café Uniek omsingeld en 51 Ajax-supporters aangehouden voor openlijke geweldpleging en diefstal.
Van de arrestanten zaten er vanmorgen nog 44 vast. Een agent en een vrouw raakten gewond.
De relschoppers hadden zich voorafgaand aan de oefeninterland Nederland-Ecuador (1-0) verzameld in een café aan het Rokin na een gerucht dat fans van ADO Den Haag de confrontatie zochten.
Toen dit loos alarm bleek te zijn, trok een stel amokmakers om half acht richting Rembrandtplein. Onderweg werd uit winkels gestolen en sneuvelden ramen. Een 23-jarige toeriste kreeg in een restaurant glas in haar oog.
De politie, die geen ME achter de hand had omdat de interland geen risicowedstrijd was, riep vijftig agenten op en omsingelde café Uniek, dat is gevestigd in een vrijstaand noodgebouw op het plein. De verdachten, van wie 'tachtig procent' bekend is bij de politie, werden in een GVB-bus afgevoerd. Een agent kreeg glas in het gezicht. In Uniek werden slagwapens en wat harddrugs gevonden.
Van de hooligans die op 10 februari na een inval in het clubhuis van ADO-fans in Den Haag werden opgepakt, zitten er nog zeven vast. Onder hen mannen uit Amsterdam (31 jaar), Bovenkarspel (19 jaar), Katwijk aan Zee (17 jaar) en Diemen (20 jaar). Bij de inval raakten acht ADO-fans gewond.
Bron: http://www.parool.nl/nieuws/2006/MAA/02/p1.html

Stond dus op teletekst op blz. kort binnenlands nieuws....

Dit is allemaal te gek voor woorden. Wie heeft er ook maar enig idee hoe we dit moeten aanpakken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2006, 09:27
Fides
Fides is offline
Voor die gasten van die aanval op ADO supporters een paar jaar cel en TBS graag. Als je iemand neer steekt voor een voetbalclub dan spoor je niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 10:37
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Zolang ze het op elkaar richten, zou ik er weinig problemen mee hebben, het probleem is dat er gewoon altijd onschuldige mensen bij betrokken raken. Dat kan niet. Ik zie graag het aantal klapgeile gezinnetjes op de tribunes afnemen, maar vooralsnog moet men natuurlijk hard optreden tegen relschoppers.

Dat gebeurt momenteel ook (zeker ten opzichte van het seizoen '99/'00, als ik even een voorbeeld voor ogen neem), dus kunnen we allemaal "och och och" zeggen en beseffen dat dit soort dingen inherent zijn aan het spelen van een zo competitief spel als het voetbal.

Tiswah.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 10:45
Verwijderd
Het is niet helemaal ontopic, maar wat mij het meest verbijstert is dat er nu vijf jaar geen fans van de bezoekende club meer bij de confrontaties tussen Ado en Ajax mogen zijn.
Of alleen geen ajax-fans bij Ado-uit, dat weet ik niet zeker.

Ik vind het belachelijk wat die Ajax-hooligans bij het supportersclubhonk van Ado hadden aangericht, maar dat los je toch totaal niet op met zo'n verbod? Het was twee dagen voor de wedstrijd en buiten het stadion. Dan is het echt nutteloos om de andere fans te straffen voor iets dat met deze maatregel volgend jaar gewoon weer kan gebeuren.



Meer ontopic: dit heeft weinig met voetbal te maken, als wat mensen in een binnenstad amok gaan maken. Het waren dan blijkbaar toevallig Ajax-supporters, maar het was totaal niet op een wedstrijd ofzo gericht, ze waren gewoon uit op heibel in het algemeen. Wat je daaraan moet doen? Streng aanpakken, en in de pers niet teveel aandacht aan besteden.

Zoals Gimme more beer al zegt heb ik er trouwens geen problemen mee als ze onderling wat rotzooien, maar er worden helaas onschuldige mensen bij betrokken en dingen vernield.

Ik heb trouwens het idee dat het geweld in en om stadions zelf echt drastisch verminderd is, midden en eind jaren negentig gebeurde er bij bijna de helft vna de wedstrijden die ik bezocht wel iets met grotere groepen, nu is dat veel minder. Maar het verplaatst zich overduidelijk naar andere plekken en niet-wedstrijddagen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-03-2006 @ 11:37 :
Zolang ze het op elkaar richten, zou ik er weinig problemen mee hebben (...)
Precies, dan zou ik ook zeggen, laat uitschot uitschot maar afmaken
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 13:17
Verwijderd
Newsflash: sommige mensen worden nu eenmaal gewelddadig als ze zich vervelen. Wat je daar aan kunt doen? Niets.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-03-2006 @ 14:17 :
Newsflash: sommige mensen worden nu eenmaal gewelddadig als ze zich vervelen. Wat je daar aan kunt doen? Niets.
Fortress-style een capsule in de maag aanbrengen die ontploft als het adrenalinepeil boven een bepaalde grens komt.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 04-03-2006 @ 14:18 :
Fortress-style een capsule in de maag aanbrengen die ontploft als het adrenalinepeil boven een bepaalde grens komt.
Of serotonineinjecties.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 14:57
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-03-2006 @ 12:41 :
Precies, dan zou ik ook zeggen, laat uitschot uitschot maar afmaken
In principe was de slag bij Beverwijk dus een hoogtepunt in de Hooligan-bestrijding
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 17:18
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Een goede meldingsplicht zou al een groot gedeelte van de problemen oplossen, hooligans kunnen dan geen rotzooi trappen bij het stadion als ze rond die tijden op het politiebureau moeten zijn. Dan kunnen ze elkaar lekker afmaken op een afstands weilandje, iedereen tevreden toch?

Waar de hedendaagse supporter mee geconfronteerd wordt zijn allerlei domme maatregelen die allemaal overbodig zouden zijn bij een dergelijke meldingsplicht, denk aan de pasfotoregistratie en veel overbodige combi's naar uitwedstrijden en dan zal ook minder politie nodig zijn.

Wat niet vergeten moet worden zijn belachelijk harde straffen, voor wildplassen rond het stadion kan je een extreem hoge boete krijgen of zoals ik vorig jaar een tijdens een uitwedstrijd merkte is een sneeuwballengevecht houden al iets om voor de O.v.J. te komen, die het op zijn beurt overigens ook een lachertje vond ( nee, niet ik iemand anders ).

Op sport hebben we deze discussie ook eens gehad, gebruik de zoekfunctie als je meer meningen wilt lezen.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 17:23
Verwijderd
Gewoon keiharde straffen. Op een gegeven moment is het te laat voor de zachte middelen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 18:02
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Sylph schreef op 04-03-2006 @ 18:23 :
Gewoon keiharde straffen. Op een gegeven moment is het te laat voor de zachte middelen.
Dat gebeurt al.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 18:30
Odin
Avatar van Odin
Odin is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 04-03-2006 @ 19:02 :
Dat gebeurt al.
Valt wel mee.

________________


vrijdag 3 juni 2005 11:05
Politie woedend over lage straffen hooligans
De politievakbond ACP is woedend over de lage straffen die zes hooligans donderdag kregen opgelegd door de rechtbank van Rotterdam. Een politierechter gaf de zes mannen gevangenisstraffen van vier tot acht maanden, maar omdat het grootste deel voorwaardelijk is, komen de mannen binnen enkele dagen vrij.

http://www.elsevier.nl/nieuws/nederl...497/index.html
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 19:13
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Odin schreef op 04-03-2006 @ 19:30 :
Valt wel mee.

________________


vrijdag 3 juni 2005 11:05
Politie woedend over lage straffen hooligans
De politievakbond ACP is woedend over de lage straffen die zes hooligans donderdag kregen opgelegd door de rechtbank van Rotterdam. Een politierechter gaf de zes mannen gevangenisstraffen van vier tot acht maanden, maar omdat het grootste deel voorwaardelijk is, komen de mannen binnen enkele dagen vrij.

http://www.elsevier.nl/nieuws/nederl...497/index.html
Als iemand jou een klap in het gezicht verkoopt in het stadion of op een bepaalde manier aan voetbal en hooliganisme verbonden is die straf veel hoger dan wanneer dat bijv. tijdens het uitgaan gebeurt.

Deze straf vind ik ook laag, maar het komt zeker vaker voor dat de straffen hoog uitvallen.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 13:57
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Odin schreef op 04-03-2006 @ 19:30 :
Valt wel mee.
Op vandalisme en agressie in een voetbalstadion wordt, zoals die NACcer boven me al aangeeft, veel harder gereageerd dan in "het dagelijks leven".
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 20:27
drilboor sjakie
Avatar van drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Citaat:
Sylph schreef op 04-03-2006 @ 18:23 :
Gewoon keiharde straffen. Op een gegeven moment is het te laat voor de zachte middelen.
__________________
Ik ben niet ziek maar ik had beter kunnen zijn. (ja mijn avatar is coldplay)
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 06:52
Verwijderd
huur voor een dag de arena, pleur de verschillende supporters met wat wapentuig erin, dan de boel hermetisch afsluiten, en 24 uur later kom je de troep opruimen
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 13:35
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Fides schreef op 04-03-2006 @ 10:27 :
Als je iemand neer steekt voor een voetbalclub dan spoor je niet helemaal.
Kleine misvatting. Er zijn meer bloedige oorlogen uitgebroken om iets dommers dan voetbal dan dat er zijn uitgebroeken om dingen die minder dom zijn.

Uiteraard is het wel begrijpelijk dat er juist bij voetbal zoveel hooligan-problemen zijn. Ten eerste; de meeste supporters voelen zich emotioneel verbonden met hun club. Dit impliceert dat een overwinning van de club gevoelsmatig een persoonlijke overwinning is, met alle gevolgen van dien (meer zelfvertrouwen, hoog adrenaline peil etc.). Het zelfde geld voor verliezen, behalve dat de positieve emoties nu negatief zijn.

Emoties=Passie=Verhoogde neiging tot agressie (voor mannen).
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-03-2006, 13:51
WärteR
WärteR is offline
Gewoon voetbal afschaffen.
Slaat toch nergens op. Helemaal uit je dak gaan voor een balletje.

En wat een lonen die jongens krijgen. Toch absurd!
Kunnen ze beter dat geld ergens anders in stoppen. Bij. goede doelen. Of onderwijs, millieu... vul zelf maar in.

En die kaartjes kosten ook veel. Je kan beter dat geld ergens voor gebruiken. Geef het geld bijv. aan iets wat echt nodig. Er zijn op deze aardbol mensen die al blij zijn met een boterham.

Voetbal afschaffen:
voordelen:
- minder geweld, ruzie, discriminatie
- geld naar een betere bestemming
- op de plek van de stadions groen
- minder politie nodig (ze kunnen zich ergens anders mee bezig houden)
- Prof. voetballers een nuttiger baan, bijv. in het onderwijs, zorg (hier zijn er mensen te kort)

zo kan je er nog wel een heleboel verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 13:56
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
WärteR schreef op 06-03-2006 @ 14:51 :
Gewoon voetbal afschaffen.
Slaat toch nergens op. Helemaal uit je dak gaan voor een balletje.
Dat is een beetje kortzichtig gesteld. Je snapt natuurlijk ook wel dat het niet om het 'balletje' gaat.

Citaat:
- Prof. voetballers een nuttiger baan, bijv. in het onderwijs, zorg (hier zijn er mensen te kort)
Om in het onderwijs te werken heb je toch een zekere intelligentie nodig die de meeste profvoetballers missen
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 13:56
Verwijderd
Citaat:
WärteR schreef op 06-03-2006 @ 14:51 :
En wat een lonen die jongens krijgen. Toch absurd!
Kunnen ze beter dat geld ergens anders in stoppen. Bij. goede doelen. Of onderwijs, millieu... vul zelf maar in.
Wie zijn *ze*?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 14:07
WärteR
WärteR is offline
Citaat:
Snees schreef op 06-03-2006 @ 14:56 :
Wie zijn *ze*?
Prof voetballers.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 14:17
Verwijderd
Citaat:
WärteR schreef op 06-03-2006 @ 14:51 :


Voetbal afschaffen:
voordelen:
- minder discriminatie

- op de plek van de stadions groen
Ik zal verder niet op je belachelijke en absurde post ingaan, maar dit springt toch het meest in het oog

Voetbal zorgt juist voor minder discriminatie. Oerwoudgeluiden zijn iig in Nederlandse stadions nog maar zelden te horen. Fans juichen als hun gekleurde spits scoort. Voetbal is een heel veilig en succesvol onderwerp om met je allochtone buurman over te praten, en zo wederzijds begrip en respect te kweken.

En stadions staan óf midden in een stad (oudere stadions) en worden bij sloop feitelijk altijd vervangen door nieuwbouw, dus eerder minder dan meer groen, of staan ergens op een industrieterrein (nieuwe situatie) waar al helemaal meteen een nieuwe fabriek zou worden neergezet in plaats van een stadion.



Ik hoop dat je een grappig bedoelde onderkoffer bent.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 14:46
pc nerd
pc nerd is offline
Citaat:
Ertur schreef op 06-03-2006 @ 15:17 :


En stadions staan óf midden in een stad (oudere stadions) en worden bij sloop feitelijk altijd vervangen door nieuwbouw, dus eerder minder dan meer groen, of staan ergens op een industrieterrein (nieuwe situatie) waar al helemaal meteen een nieuwe fabriek zou worden neergezet in plaats van een stadion.

Ik ben ook voor groen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 15:05
Verwijderd
Citaat:
pc nerd schreef op 06-03-2006 @ 15:46 :
Ik ben ook voor groen.
Ik ben blij dat je dat met me wilt delen, maar leg eens uit hoe er door het afschaffen van voetbal meer groen zou ontstaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2006, 16:18
pc nerd
pc nerd is offline
Citaat:
Ertur schreef op 06-03-2006 @ 16:05 :
Ik ben blij dat je dat met me wilt delen, maar leg eens uit hoe er door het afschaffen van voetbal meer groen zou ontstaan?
Het is natuurlijk onzin dat in de plek van een stadion groen komt.
Maar ik zie liever een stukje natuur dan een stadion!

Maarja van mij hoeft het niet afgeschaft te worden.

Een spelletje doe je voor je plezier en dan vind ik zulke hoge lonen en de beveiliging die er voor nodig zijn een beetje absurd!

maarja, ze moeten het zelf maar weten.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 16:20
Verwijderd
Citaat:
WärteR schreef op 06-03-2006 @ 15:07 :
Prof voetballers.
Het zijn toch echt de fans en kijkers van voetbal die er voor zorgen dat voetballers zo veel betaald krijgen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 16:20
WärteR
WärteR is offline
Citaat:
Ertur schreef op 06-03-2006 @ 16:05 :
Ik ben blij dat je dat met me wilt delen, maar leg eens uit hoe er door het afschaffen van voetbal meer groen zou ontstaan?
Als stadions gesloopt worden komt er niet opeens veel groen. Maar het is wel een alternatief.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 16:21
WärteR
WärteR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-03-2006 @ 17:20 :
Het zijn toch echt de fans en kijkers van voetbal die er voor zorgen dat voetballers zo veel betaald krijgen.
Ze kunnen toch beter hun geld ergens anders aan uitgeven?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 16:30
Verwijderd
Citaat:
WärteR schreef op 06-03-2006 @ 17:21 :
Ze kunnen toch beter hun geld ergens anders aan uitgeven?
Ja, maar totdat jij een leger verzamelt, een coup pleegt en al die mensen daartoe dwingt gaan ze van jouw mening weinig aantrekken, vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 16:37
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
WärteR schreef op 06-03-2006 @ 14:51 :
lang verhaal.
Ik ben zelf ook geen voetbal fan, maar voetbal is meer dan tegen een bal trappen, zelfs 2000 jaar geleden wist men al dat je met brood en spelen het volk rustig houd. Als je voetbal afschaft zullen die hooligans echt niet brave huisvaders worden maar juist nog meer rotzooi gaan trappen, voetbal houd deze mensen juist een groot deel van de tijd rustig.

Ook je argument van het geld kan je beter ergens anders aan uitgeven klopt niet, dat geld is niet van de overheid en kan dus niet zomaar weggeven worden tenzij de voetbalfans dat zelf willen en dat zal in de meeste gevallen niet zo zijn.
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 00:29
Alejandro Sosa
Alejandro Sosa is offline
Citaat:
WärteR schreef op 06-03-2006 @ 14:51 :
Gewoon voetbal afschaffen.
Slaat toch nergens op. Helemaal uit je dak gaan voor een balletje.

En wat een lonen die jongens krijgen. Toch absurd!
Kunnen ze beter dat geld ergens anders in stoppen. Bij. goede doelen. Of onderwijs, millieu... vul zelf maar in.

En die kaartjes kosten ook veel. Je kan beter dat geld ergens voor gebruiken. Geef het geld bijv. aan iets wat echt nodig. Er zijn op deze aardbol mensen die al blij zijn met een boterham.

Voetbal afschaffen:
voordelen:
- minder geweld, ruzie, discriminatie
- geld naar een betere bestemming
- op de plek van de stadions groen
- minder politie nodig (ze kunnen zich ergens anders mee bezig houden)
- Prof. voetballers een nuttiger baan, bijv. in het onderwijs, zorg (hier zijn er mensen te kort)

zo kan je er nog wel een heleboel verzinnen.
jij bent grappig. voetbal leeft gewoon, tis inderdaad een commercieele toestand, maar IEDEREEN HOUDT ER GEWOON VAN!
ochja op scholieren.com zitten natuurlijk weer van die alternatievelingen die zeggen voetbal wat is daar nu leuk aan, maar ondertussen kijkt driekwart van Nederland ernaar. een van de weinige interessante dingen op tv is toch wel voetbal, alle andere sporten zijn gewoon te saai voor woorden. en hooligans wat is er nu mis mee laat het gewoon toe, zolang er geen dingen gesloopt worden in stadions enz.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 07:27
Verwijderd
Citaat:
Alejandro Sosa schreef op 07-03-2006 @ 01:29 :
jij bent grappig. voetbal leeft gewoon, tis inderdaad een commercieele toestand, maar IEDEREEN HOUDT ER GEWOON VAN!
ochja op scholieren.com zitten natuurlijk weer van die alternatievelingen die zeggen voetbal wat is daar nu leuk aan, maar ondertussen kijkt driekwart van Nederland ernaar. een van de weinige interessante dingen op tv is toch wel voetbal, alle andere sporten zijn gewoon te saai voor woorden. en hooligans wat is er nu mis mee laat het gewoon toe, zolang er geen dingen gesloopt worden in stadions enz.
wat een onzin.

niet iedereen houdt van voetbal, en dat zijn echt geen alternatievelingen. Ik hou er niet van, het kan me echt niet boeien. Maar live and let live.

Wat er mis is met hooligans?? veel, want het punt is: hooligans kunnen hun takken niet thuis houden, ze slopen wel dingen, en ze vechten wel.
Maar mijn eerdere reply was een serieuze suggestie.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 08:00
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 07-03-2006 @ 08:27 :
niet iedereen houdt van voetbal, en dat zijn echt geen alternatievelingen.
Klopt. Veel mensen houden niet van voetbal, maar goed, die zie je niet. Mensen die wel van voetbal houden zie je iedere keer als ze in oranje (of een andere (club)kleur) over straat hossen.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 08:51
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
je kunt ze het beste aanpakken door zodra ze iets doen ze uit het stadion te halen (niet wachten tot na de wedstrijd) en ze een stadionverbod geven voor 5 jaar. grote groepen hooligans kan je natuurlijk niet allemaal tegelijk arresteren maar als je elke keer dat ze iets doen 10% weet te pakken zal de rest na een tijdje ook eens gaan nadenken of ze niet beter kunnen stoppen.
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 12:53
Alejandro Sosa
Alejandro Sosa is offline
en er blijven telkens nieuwe hooligans bijkomen en sommigen stoppen er wellicht mee. anderen komen na een hele tijd weer onopvallend terug, er is dus toch gewoon weinig aan te doen om het helemaal te stoppen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-03-2006, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Alejandro Sosa schreef op 07-03-2006 @ 13:53 :
en er blijven telkens nieuwe hooligans bijkomen en sommigen stoppen er wellicht mee. anderen komen na een hele tijd weer onopvallend terug, er is dus toch gewoon weinig aan te doen om het helemaal te stoppen.
is dat een verkapt dreigement van een stoere hooligan in spe??

want juist die stoere geweldenaars maken het voor de echte supporters die wel voor voetbal komen, het vreselijk moeilijk.

klote volk, die hooligans
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 23:58
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 07-03-2006 @ 23:56 :
klote volk, die hooligans
Vroeger, in de goede oude tijd, toen had je nog wat aan het slag mensen dat nu hooligan is. Toen kon je ze een leren jurkje aantrekken, een stuk hout met een scherpe punt geven en ze op de mensen met een anders gekleurd jurkje aan afsturen. Tegenwoordig is het jurkje vervangen door voetbalsjaals. Die bieden misschien minder bescherming, maar ze zijn wel warmer om de nek
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 00:40
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 06-03-2006 @ 07:52 :
huur voor een dag de arena, pleur de verschillende supporters met wat wapentuig erin, dan de boel hermetisch afsluiten, en 24 uur later kom je de troep opruimen
Een perfecte oplossing.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 09:11
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 06-03-2006 @ 07:52 :
huur voor een dag de arena, pleur de verschillende supporters met wat wapentuig erin, dan de boel hermetisch afsluiten, en 24 uur later kom je de troep opruimen
Stuur het idee op naar talpa, die willen het vast wel uitzenden, Big Brother hooligans: 2000 duizend voetbal supporters hermetisch afgesloten van de buitenwereld, woe komt er als winnaar uit de bus?
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 09:18
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
lawallan schreef op 08-03-2006 @ 10:11 :
Stuur het idee op naar talpa, die willen het vast wel uitzenden, Big Brother hooligans: 2000 duizend voetbal supporters hermetisch afgesloten van de buitenwereld, woe komt er als winnaar uit de bus?
lol

Goede humor zo vroeg in de ochtend
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 14:21
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Alejandro Sosa schreef op 07-03-2006 @ 13:53 :
en er blijven telkens nieuwe hooligans bijkomen en sommigen stoppen er wellicht mee. anderen komen na een hele tijd weer onopvallend terug, er is dus toch gewoon weinig aan te doen om het helemaal te stoppen.
Ik geloof inderdaad dat er een biologische factor in het spel is: drang naar geweld, opwinding, macht. Maar goed, gelukkig zijn we rationele wezens, en kunnen we onze eigen biologische mechanismen overstijgen !
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 09:20
J-roenn
J-roenn is offline
en iedereen die zegt dat als je een stadion sloopt er meer groen komt, hebben er zeker nog nooit aan gedacht dat het gras waarop gevoetbald word ook groen is ?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 09:54
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 09-03-2006 @ 10:20 :
en iedereen die zegt dat als je een stadion sloopt er meer groen komt, hebben er zeker nog nooit aan gedacht dat het gras waarop gevoetbald word ook groen is ?
ja en de ninja turtles zijn ook groen, met groen word hier bedoelt natuur waar iedereen gratis en rustig van kan genieten, niet een veldje waar je voor heel veel geld voor moet betalen om er een paar man een balletje op te zien trappen.
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 17:43
Finner
Avatar van Finner
Finner is offline
Ik snap eigenlijk niet, waarom mensen het voetbal kapot maken, als ze met elkaar vechten 1 of zelfs 2 avonden van te voren, op een plek vaak kilometers weg van een stadion....

Voetbal hooligans moeten worden aanpakt, want dat is tuig, die vechten met elkaar, kijk eens naar Nederland op een zaterdag avond, wordt vaak op 1 avond meer geweld gebruikt dan een heel voetbal seizoen in Nederland...

Wel lachen trouwens, dat mensen nu opeens het 'probleem' gaan oplossen, terwijl dit al meer dan 30 jaar in tientallen landen zich afspeelt.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 21:09
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Het hooligan-voetbalvandalisme probleem bestaat voornamelijk bij mensen die geen wedstrijden bezoeken.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 08:17
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 10-03-2006 @ 22:09 :
Het hooligan-voetbalvandalisme probleem bestaat voornamelijk bij mensen die geen wedstrijden bezoeken.
onzin, buiten het stadion is het namelijk vaak niet duidelijk of het voetbalhooligans zijn of gewone hooligans. Juist bij een wedstrijd zie je wie de hooligans zijn, als aanstekers naar spelers worden gegooid of spelers worden uitgescholden voor jood of aap (emotionele schade is ook schade) is er sprake van duidelijk herkenbare voetbalhooligans.
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 13:02
Finner
Avatar van Finner
Finner is offline
Politie werkt aan top 500 hooligans

Uitgegeven: 13 maart 2006 11:48
Laatst gewijzigd: 13 maart 2006 11:59
DEN HAAG - In de bestrijding van voetbalvandalisme werkt de politie sinds kort aan een nieuw fenomeen: Een databank met informatie over de belangrijkste probleemsupporters in Nederland. Het gaat om een zogenoemde top 500, een zwarte lijst, die bij het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme (CIV) wordt geregistreerd.

De kennisbank is een belangrijk onderdeel van het nieuwe project Hooligans in Beeld (HiB). Alle 22 regiokorpsen met een club in het betaalde voetbal werken hieraan mee. Het project heeft een looptijd van twee jaar en moet eind 2007 zijn afgerond. Minister Remkes (Binnenlandse Zaken) heeft een bedrag van bijna een half miljoen euro uitgetrokken voor HiB.

Probleemsupporters

Bij het verzamelen van informatie over probleemsupporters dient de politie niet alleen te letten op wangedrag bij voetbalwedstrijden, zo laat Remkes in een brief aan de Tweede Kamer weten. Ook probleemgedrag op andere momenten en plaatsen, in de wijk of tijdens het uitgaan, moet worden verzameld en vastgelegd.

Op basis van deze informatie bespreken de regiopolitie, de betreffende profclub, het Openbaar Ministerie (OM) en andere gemeentelijke organisaties mogelijke maatregelen. Het kan gaan om stadionverboden, meldingsplichten of hulpverleningsprojecten. Een persoons- of groepsgerichte aanpak als maatwerk moet volgens Remkes centraal staan.

De minister verwacht veel van de nieuwe bestrijdingsmethode. "We krijgen een sterke verbeterde informatiepositie", schrijft hij. "Het aantal incidenten rond voetbalwedstrijden zal afnemen. Daardoor kan de politie-inzet op wedstrijddagen omlaag. Bovendien krijgen we beter zicht op veelplegers en jeugdproblematiek."

Remkes

Remkes stelt in zijn brief aan de Tweede Kamer dat bij een positief resultaat van het proefproject 'elektronische meldingsplicht door stemherkenning' onder leiding van het OM landelijk zal worden ingevoerd. De bewindsman begon inmiddels het wetgevingsproces om een bestuursrechtelijke meldingsplicht (van overheidswege) te realiseren. Voor een civielrechtelijke meldingsplicht, afgedwongen door onder meer de clubs, moet Remkes nog in overleg treden met de voetbalbond KNVB.

De minister benadrukt in zijn brief dat hij nog steeds niets voelt voor invoering van een zelfstandigde voetbalwet. "In Nederland bestaan veel mogelijkheden om voetbalvandalisme te bestrijden. Een voetbalwet zou een op zich onjuist precedent vormen. De vraag rijst dan of in het vervolg bij elke maatschappelijke kwestie een afzonderlijk stelsel van wettelijke regelingen in het leven moet worden geroepen."

Remkes bespreekt dinsdag met collega Donner (Justitie) en staatssecretaris Ross (Sport) in de Tweede Kamer de ontwikkelingen in de bestrijding van voetbalvandalisme.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 18:14
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Citaat:
lawallan schreef op 11-03-2006 @ 09:17 :
onzin, buiten het stadion is het namelijk vaak niet duidelijk of het voetbalhooligans zijn of gewone hooligans. Juist bij een wedstrijd zie je wie de hooligans zijn, als aanstekers naar spelers worden gegooid of spelers worden uitgescholden voor jood of aap (emotionele schade is ook schade) is er sprake van duidelijk herkenbare voetbalhooligans.
Ik zeg op mijn beurt dat het aantal incidenten rondom voetbalwedstrijden helemaal niet zo zorgwekkend is zoals als vaak wordt voor beweerd. Het beeld dat je met je kind niet veilig naar de voetbal kan is zo achterhaald.

Het aantal stadionverboden wordt stelselmatig hooggehouden voor vergrijpen waar je 'door de weeks' gewoon met een waarschuwing of een kleine boete vanaf komt. Toch worden deze cijfers wel 'keihard' gepresenteerd als men weer over voetbalvandaalisme begint.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 23:31
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ja. En de media blaast het op
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.