Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2006, 11:41
farai
farai is offline
Waar ligt die grens voor jou? Kan je met je beste vriend(in) ook hevig staan tongen en sex hebben? Of vindt je zelfs een knuffel al te ver gaan?

Even een vraagje puur uit nieuwsgierigheid.

Persoonlijk vind ik knuffels en kleine kusjes op de wang ofzo eigk nog kunnen, verder niet.

Laatst gewijzigd op 15-03-2006 om 11:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2006, 11:44
Qimm
Qimm is offline
Een knuffel is tot daar aan toe, maar meer ook niet...
Oud 15-03-2006, 11:59
T!ne
T!ne is offline
Ik knuffel mijn vriend(inn)en vaak en geef ze af en toe ook wel eens een kus op de wang of op hun voorhoofd..
Oud 15-03-2006, 12:01
Verwijderd
Ik heb nog nooit een 'gewone' vriendin gehad en dat gaat in de toekomst waarschijnlijk niet veranderen.

Ik ben zo'n lul dat je wel verliefd móet zijn om mijn gezelschap op prijs te stellen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 12:07
Verwijderd
Ik geef mijn de meeste vriendinnen wel knuffels, en af en toe een kusje op de wang. Er zijn er ook een paar die ik gewoon op de mond kus. Zonder tong, dat gaat me net iets te ver. Datzelfde met vrienden.

Laatst gewijzigd op 15-03-2006 om 12:26.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 12:24
zoef de haas
zoef de haas is offline
dat is best persoonsafhankelijk eigenlijk van sommige vrienden kan ik het echt niet lijen als ze me al een knuffel geven op bepaalde momenten. Terwijl ik van andere gewoon een kusje wel fijn vind . En dan gaat het om vrienden. Vriendinnen knuffel ik niet eigenlijk geen kusjes of niets geen idee waarom eigenlijk
Oud 15-03-2006, 12:29
farai
farai is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 15-03-2006 @ 13:24 :
dat is best persoonsafhankelijk eigenlijk van sommige vrienden kan ik het echt niet lijen als ze me al een knuffel geven op bepaalde momenten. Terwijl ik van andere gewoon een kusje wel fijn vind . En dan gaat het om vrienden. Vriendinnen knuffel ik niet eigenlijk geen kusjes of niets geen idee waarom eigenlijk
Andersom kan ook. Ben zelf nogal een knuffelpersoontje en iedereen die dicht bij me staat krijgt dan ook geregeld een knuffel. Zij nog nooit, sommigen mensen zijn daar gewoon het type ni voor, I guess en zij straalt dat ook echt btje uit.
Oud 15-03-2006, 12:55
Verwijderd
Met de meesten knuffel ik vaak niet eens, alleen als ze echt verdrietig zijn of problemen hebben. Vind dat zoenen met vrienden wel kan, niet dat het nou zo vaak gebeurd maar goed.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 13:06
Verwijderd
Ik vraag me dat de laatste tijd ook wel af. Sowieso ben ik heel knuffelig en als een vriend of vriendin dat dan ook wel heeft dan komen de knuffels vanzelf wel. Sommige vrienden en vriendinnen geef ik een kus op de mond (en soms krijg ik opeens een kus op mn mond ), anderen gewoon op de wang.

Hevig staan zoenen en seks hebben versta ik niet onder een vriendschap. Dat hoort er in ieder geval niet vanzelfsprekend bij ofzo. Ik moet er niet eens aan denken Hahaha... Toch kan ik me voorstellen dat je een keer met een vriend kan zoenen. Seks vind ik dan toch wel ver gaan, maar zeg nooit nooit natuurlijk.
Zo is mijn ex ook een vriend van me, maarja, dan wordt het natuurlijk ook meer seks met je ex he

Maar omdat het net uit is met mijn ex-vriend vind ik die grens wel lastig. Want de dingen die je normaal met vrienden dan doet (knuffelen, kus geven, etc) zijn toch anders en raarder (voor zowel ons beiden als de 'buitenstaanders'). We zijn beiden nog een beetje op zoek naar de waar die grens nou ligt en hoe we daar mee omgaan
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 13:23
Optima
Optima is offline
liefde: knuffelen, seks, zoenen, strelen
vriendschap: knuffel geven, kus geven, omhelzen
Oud 15-03-2006, 13:33
Tink*
Tink* is offline
Ik knuffel nooit met mijn vriendinnen of het moet al troostend zijn maar met vrienden juist weer wel. Ik vind knuffelen en kusjes op wang en voorhoofd wel kunnen in vriendschap.
Oud 15-03-2006, 13:52
The0
The0 is offline
Die grens ga je vast snel genoeg vinden loon, is gewoon weer even wennen
Oud 15-03-2006, 14:04
Verwijderd
Citaat:
The0 schreef op 15-03-2006 @ 14:52 :
Die grens ga je vast snel genoeg vinden loon, is gewoon weer even wennen
Ik denk het ook wel, maak me er ook geen zorgen over Je bent lief
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 14:22
Lorelei
Lorelei is offline
Knuffelen sowieso. De rest is nogal afhankelijk van of ik een vriend heb en of ik ze aantrekkelijk vind.
Oud 15-03-2006, 14:29
Balance
Balance is offline
Citaat:
Qimm schreef op 15-03-2006 @ 12:44 :
Een knuffel is tot daar aan toe, maar meer ook niet...
Oud 15-03-2006, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 15-03-2006 @ 13:55 :
Met de meesten knuffel ik vaak niet eens, alleen als ze echt verdrietig zijn of problemen hebben. Vind dat zoenen met vrienden wel kan, niet dat het nou zo vaak gebeurd maar goed.
Gewoon een kus geven (op mond/wang) hoort gewoon bij vriendschap, knuffelen ook. Zoenen (dus incl. tong) vind ik meer voor liefde
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Zao schreef op 15-03-2006 @ 15:34 :
Gewoon een kus geven (op mond/wang) hoort gewoon bij vriendschap, knuffelen ook. Zoenen (dus incl. tong) vind ik meer voor liefde
Mha zoenen is gewoon lekker en kan best in een vriendschap als je beiden de grens weet.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 15:26
T!ne
T!ne is offline
Ik denk ook al dat er een verschil is tussen mannen en vrouwen. Volgens mij gaan vrouwen eerder vriend(inn)en vastnemen en knuffelen dan andersom. Dat is toch iets wat ik merk in mijn directe omgeving
Oud 15-03-2006, 16:12
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik heb laatst met mijn beste vriend gekust, gewoon voor de lol in een aangeschoten bui... we hebben er geen spijt van en gaan gewoon verder als beste vrienden...

Nu kan ik wel tegen hem zeggen: 'Ik weet al waarom ze je niet meer wil, je kunt gewoon niet lekker zoenen...'

Oud 15-03-2006, 16:16
Amma
Amma is offline
Bij goede vrienden moet een knuffel of een simpele kus op wang of voorhoofd kunnen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 17:22
Verwijderd
Met vrienden knuffel ik, en ik geef ze een kus op hun wang als afscheid en soms ook gewoon om te laten zien dat ik om ze geef
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 17:26
I C U
I C U is offline
Ik knuffel met vriend(inn)en, geef ze een kus op de wang of het voorhoofd... Tja, soms vind ik die grens ook nogal lastig () Met iemand die ik leuk vind doe ik meer dan dat. Als ik dat met gewone vrienden zou doen, zou ik echt helemaal niet meer weten van hoe of van wat...
Oud 15-03-2006, 18:06
Mariekje*
Mariekje* is offline
Met sommige van mijn vrienden en vriendinnen knuffel ik heel regelmatig, maar over het algemeen kan iedereen wel een knuffel van me krijgen. Met een kus heb ik zelf nooit zoveel problemen, als ik hem krijg tenminste... Als ik zelf een kus geef zal deze toch vrijwel altijd op zijn/haar wang zijn en niet op de mond. En stel dat ik nu geen relatie zou hebben, zouden er wel een paar jongens zijn met wie ik zou kúnnen zoenen, seks hebben gaat me dan weer te ver, en zal (denk ik) ook nooit gebeuren.
Oud 15-03-2006, 18:09
Nienna*
Nienna* is offline
Ik knuffel mijn vrienden wel en kus ze met verjaardagen, maar meer ook niet. Gewoon omdat ik daar niet zo'n behoefte aan heb. Toen het uit wat met mijn ex en mijn beste vriend nog mijn beste vriend was, ging dat wel wat verder... intiem knuffelen (want er is verschil tussen knuffelen en knuffelen ) en kusjes geven, tot die uiteindelijke zoen. And right now he's mine
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 18:11
zeep007
zeep007 is offline
Een knuffel of sporadisch een zoen op de wang. Verder dan dat, zit er bij mij wat anders achter.

Ik heb ooit wel een knuffelvriendschap gehad, en daar zat echt niets achter ofzo, maar je merkt heel snel wel wat iemands intenties zijn...

is dit ivm je vorige topic?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2006, 18:30
Dith
Dith is offline
Ik vind het zelf heel fijn om een knuffel te krijgen maar ik geef er bijna nooit één omdat ik altijd bang ben dat mensen zich daar niet fijn bij voelen.
Dus vrienden knuffel ik bijna nooit, mijn liefde juist des te meer (maar hij is dan ook heel erg knuffelig, misschien dat het daaraan ligt).
Oud 15-03-2006, 19:39
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Amma schreef op 15-03-2006 @ 17:16 :
Bij goede vrienden moet een knuffel of een simpele kus op wang of voorhoofd kunnen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 19:44
Thee Muts
Thee Muts is offline
Een knuffel en drie zoenen op de wang is voor mij toch wel gebruikelijk bij vrienden Ben best wel lichamelijk ingesteld, net als de meesten van onze vriendengroep, dus er wordt best veel geknuffeld en in elkaars armen gelegen. Seks zou ik ook wel met een gewone vriend kunnen hebben denk ik, maar zeker niet met allemaal en het hoort voor mij dan ook zeker niet bij een vriendschap ofzo. Maar als ik vrijgezel was geweest, had dat er best wel eens van gekomen volgens mij...
Oud 15-03-2006, 19:59
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Vriendschap: knuffelen, kus op wang/mond, afhankelijk van persoon soms tongzoen, in zelfde bed slapen tegen elkaar aan
Relatie: al het vorige + sex
Oud 15-03-2006, 20:02
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Dith schreef op 15-03-2006 @ 19:30 :
Ik vind het zelf heel fijn om een knuffel te krijgen maar ik geef er bijna nooit één omdat ik altijd bang ben dat mensen zich daar niet fijn bij voelen.
Dus vrienden knuffel ik bijna nooit.
Zelfde
Oud 16-03-2006, 08:48
farai
farai is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 15-03-2006 @ 19:11 :

is dit ivm je vorige topic?
Nee, gewoon uit nieuwsgierigheid.

Verder begrijp ik mensen die seks kunnen hebben met zijn/haar beste vriend(in) niet zo goed. Lijkt me heel moeilijk om dan die grens te trekken tussen liefde en vriendschap. Maarja, iedereen heeft andere definities van liefde en vriendschap, en iedereen voelt die 2 verschillende dingen wss anders aan, das persoonsgebonden.
Oud 16-03-2006, 09:11
-(L)-
Interessant topic. Ik denk dat dit 'n beetje van de persoon afhankelijk is. Over 't algemeen geldt bij mij:
Vrienschap: Omhelzen, knuffel geven, 3 kusjes
Liefde: 't zelfde als in een vriendschap, tongzoenen, sex

Nu is dit vrij algemeen voor mij. Met m'n beste vriend heb ik namelijk ook ontzettend vaak getongzoend, in 't zelfde bed geslapen, en 'n paar keer sex gehad.
Toen kreeg ik een relatie waardoor dit niet meer mogelijk was. In die tijd hebben we elkaar alleen af en toe een knuffel gegeven. Helaas liep de relatie met m'n vriend (nu ex) de laatste tijd niet zo goed, daarom heb ik 't 1,5 week geleden uitgemaakt. M'n beste vriend is altijd m'n beste vriend gebleven, dus wie weet hoe dat nu verder gaat, als ik m'n stukgelopen relatie verwerkt heb.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 10:29
Roosje
Roosje is offline
Mijn twee vriendinnen knuffel ik regelmatig, af en toe als ze het moeilijk hebben krijgen ze ook wel een kus op hun wang of voorhoofd, maar daar houdt het ook wel weer mee op. En ze krijgen, als ik ze per ongeluk pijn doe, een kusje op die plek.

Maar met "gewone" vrienden tongzoenen? Nou, ten eerste heb ik geen gewone vrienden maar wel een vriendje dus dat zit er niet in, heb ik ook totaal geen behoefte aan. Als ik vrijgezel was, zou ik me er trouwens nog niet aan wagen. Denk ik. Behalve als ik verliefd op diegene zou zijn.
Oud 16-03-2006, 11:59
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 16-03-2006 @ 09:48 :
Verder begrijp ik mensen die seks kunnen hebben met zijn/haar beste vriend(in) niet zo goed. Lijkt me heel moeilijk om dan die grens te trekken tussen liefde en vriendschap.
De grens hierbij is dat seks met een goede vriend niks met liefde te maken heeft, maar dat het pure lust is. Seks om de seks dus. Voor mij geldt dan echter wel dat ik dat alleen zou kunnen met een vriend die wel net even iets belangrijker is dan 'andere' vrienden en dat er wel die seksuele spanning moet zijn. Maar van liefde hoeft dan dus geen sprake te zijn.
Oud 16-03-2006, 12:03
-(L)-
Citaat:
Thee Muts schreef op 16-03-2006 @ 12:59 :
Voor mij geldt dan echter wel dat ik dat alleen zou kunnen met een vriend die wel net even iets belangrijker is dan 'andere' vrienden
En dat dit ook voor hem geldt. Dit ja.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 16:06
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 16-03-2006 @ 12:59 :
De grens hierbij is dat seks met een goede vriend niks met liefde te maken heeft, maar dat het pure lust is. Seks om de seks dus. Voor mij geldt dan echter wel dat ik dat alleen zou kunnen met een vriend die wel net even iets belangrijker is dan 'andere' vrienden en dat er wel die seksuele spanning moet zijn. Maar van liefde hoeft dan dus geen sprake te zijn.
Vaak is het zo dat een van de 2 toch meer voelt of verliefd is...
Oud 16-03-2006, 17:17
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Gothic schreef op 16-03-2006 @ 17:06 :
Vaak is het zo dat een van de 2 toch meer voelt of verliefd is...
Ja, maar niet altijd Maar dat moet van te voren wel duidelijk zijn natuurlijk.

Maar goed, zolang betreffende vriend er niks over zegt, is het zijn eigen verantwoordelijkheid en ga ik er van uit dat hij weet om welke reden hij er in meegaat. Moet ie ook niet achteraf bij mij komen zeuren.

Laatst gewijzigd op 16-03-2006 om 17:22.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 17:45
LoeLoe
LoeLoe is offline
Als ik mensen uit mijn vriendengroep zie, kunnen ze eigenlijk altijd wel een knuffel van mij verwachten. Wat dat betreft zijn de mensen in mijn vriendengroep heel close met elkaar.

En sommigen geef ik ook een kus, soms op de mond, soms op de wang of net wat. Niet bij iedereen want sommigen uit de groep voelen zich daar niet lekker bij. Dat moet je dan gewoon respecteren denk ik.
Oud 16-03-2006, 18:02
catootje
catootje is offline
Ik hou het meestal bij knuffelen
af en toe geef ik een vriendin van me een kus, hetzij op de wang, hetzij op de mond. Wel altijda alleen bij haar, bij anderen doe ik het nooit. Weet niet waarom eigenlijk.

Verder geef ik, buiten mijn vriend om, alleen mijn en zijn familie kusjes
Oud 16-03-2006, 19:12
SkYRyDEr
SkYRyDEr is offline
Citaat:
Zao schreef op 15-03-2006 @ 15:34 :
`
Oud 16-03-2006, 21:08
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 15-03-2006 @ 12:41 :

Persoonlijk vind ik knuffels en kleine kusjes op de wang ofzo eigk nog kunnen, verder niet.
Oud 16-03-2006, 21:18
jet
jet is offline
mijn beste vriend krijgt standaard van mij een zoen op zn mond, maar meer niet

al denk ik neit dat het zo gaat blijven, onze grens is nogal vervaagd
Oud 16-03-2006, 23:29
Vice
Vice is offline
Ik knuffel (bijna) nooit met mijn vrienden. Vriendinnen heb ik niet.
Oud 17-03-2006, 09:18
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik kan niet zoenen/seksen met vrienden, dat zou voor mij te ver gaan. Wel een knuffel of idd kusjes op de wang, daar is niks mis mee, vind ik.
Oud 18-03-2006, 12:38
SoS-ClaiRe
SoS-ClaiRe is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 15-03-2006 @ 20:59 :
Vriendschap: knuffelen, kus op wang/mond, afhankelijk van persoon soms tongzoen, in zelfde bed slapen tegen elkaar aan
Relatie: al het vorige + sex
Ik heb dit ook wel, maar dan meestal geen tongzoen, of we moeten allebei in een rare bui zijn.
Verder knuffel ik andere mensen wel vaak, wordt vaak geknuffeld. Zoenen op de wang doe ik ook wel regelmatig maar zoenen op de mond krijg ik meestal en deel ik meestal niet uit.
Oud 23-03-2006, 21:25
Verwijderd
vriendschap: knuffelen,
arm om iemand heen leggen in de zin van troosten,
bij écht héle goede vrienden die ik al langer ken, die ik vertrouw en wederzijds, leg ik wel s mn hoofd op de schouder of andersom maar das gewoon omdat het soms, net als bij een knuffel, fijn is om heel eventjes tegen een dierbare 'aan te hangen'

liefde:
zoenen,
kusjes op wangen,
seks,
intiem knuffelen
lieve woorden zeggen vind ik ook alleen voor liefde.
tegen elkaar aan liggen en daar gewoon van genieten .. daar ligt de grens..zou dat, bv met vrienden als we allemaal in het gras liggen, eigenlijk nooit doen...dat is net een ministapje te ver
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 21:45
LaDameBlanche
LaDameBlanche is offline
*ugh*

In extreme gevallen van überblijheid mag ik m'n beste vriendin nog weleens knuffelen, en dat is echt alle lichamelijk contact die ik maak met m'n vrienden...

Als ik meer aan iemand zit behalve een knuffel dan is de grens van vriendschap wel overschreden

Maar dat is mij persoonlijk, k ken hele vriendegroepen die elkaar helemaal suf n**k*n, en dat moeten ze helemaal zelf weten..
Oud 23-03-2006, 21:54
Verwijderd
hangt natuurlijk erg af met wie je omgaat en met wie díegene dan weer omgaat
en waar je ze ontmoet. en hoevaak je ze ziet. enz
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 15-03-2006 @ 20:44 :
Seks zou ik ook wel met een gewone vriend kunnen hebben denk ik, maar zeker niet met allemaal en het hoort voor mij dan ook zeker niet bij een vriendschap ofzo. Maar als ik vrijgezel was geweest, had dat er best wel eens van gekomen volgens mij...
Ja dit denk ik ook. Seks hoort totaal niet bij een vriendschap met een jongen, maar wanneer ik geen vriend had weet ik bijna zeker dat het er wel eens van gekomen zou zijn (met een tenminste zeker).

Verder ben ik eigenlijk helemaal niet zo lichamelijk ingesteld. Ik zoen vrienden eigenlijk ook niet standaard. Natuurlijk wel als iemand iets bijzonders heeft of als ik iemand lang niet gezien heb, maar zeker niet atlijd.
Knuffeltje soms vooral met bepaalde vrienden, maar lang niet met alle.

Vriendje is er om alles mee te doen
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 07:27
farai
farai is offline
Citaat:
Repelsteeltjuh schreef op 23-03-2006 @ 22:25 :

lieve woorden zeggen vind ik ook alleen voor liefde.
tegen elkaar aan liggen en daar gewoon van genieten .. daar ligt de grens..zou dat, bv met vrienden als we allemaal in het gras liggen, eigenlijk nooit doen...dat is net een ministapje te ver
Hangt er imo wel beetje van af wàt die lieve woorden zijn. Maar das geen discussie die ik uitgerekend hier met uitgerekend jou ga voeren.

MWA dikke kus hou van je
Reageren

Regels voor berichten