Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2006, 12:08
Chill_SQ
Avatar van Chill_SQ
Chill_SQ is offline
Voor een opdracht 0p school wil ik een aantal dingen te weten komen:

1. Beïnvloed het gebruik van de computer je schoolresultaten?
2. Waarom wel/ niet?

bedankt voor je medewerking
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2006, 12:46
Barry K
Barry K is offline
Ja, maar zowel positief als negatief.
Positief: het is enorm vergemakkelijkt om aan goede informatie te komen.
Negatief: voor sommigen is het misschien verslavend waardoor ze minder tijd besteden aan school.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 13:38
Chill_SQ
Avatar van Chill_SQ
Chill_SQ is offline
Oké alvast bedankt voor je medewerking
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 13:48
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
Chill_SQ schreef op 28-03-2006 @ 13:08 :
Voor een opdracht 0p school wil ik een aantal dingen te weten komen:

1. Beïnvloed het gebruik van de computer je schoolresultaten?
2. Waarom wel/ niet?

bedankt voor je medewerking
Eigenlijks ja en nee.
Ja, omdat je als je een werkstuk moet maken snel over de desbetreffende informatie hebt. Dat is wel makkelijk hoef je niet altijd de encyclopedie te gebruiken net als vroeger

Nee, omdat ik ook met computer op school goed presteer . Dus mij maakt het eigenlijks weinig uit
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 13:50
Chill_SQ
Avatar van Chill_SQ
Chill_SQ is offline
Citaat:
brands schreef op 28-03-2006 @ 14:48 :
Eigenlijks ja en nee.
Ja, omdat je als je een werkstuk moet maken snel over de desbetreffende informatie hebt. Dat is wel makkelijk hoef je niet altijd de encyclopedie te gebruiken net als vroeger

Nee, omdat ik ook met computer op school goed presteer . Dus mij maakt het eigenlijks weinig uit
ja op zo'n manier is de PC natuurlijk wel handig, maar ik bedoel meer dat de PC slecht is door Msn, (online)games ect.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 13:57
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
Chill_SQ schreef op 28-03-2006 @ 14:50 :
ja op zo'n manier is de PC natuurlijk wel handig, maar ik bedoel meer dat de PC slecht is door Msn, (online)games ect.
Ook door te msn-en presteer ik alsnog goed . Maar soms is het wel irritant als je net hw (huiswerk) aan het doen bent en dat iemand dan de hele tijd gaat kletsen ofzo. Maar heb het toch altijd wel af . Ben gewoon makkelijk daarin. MSN is ook handig want dan kun je iemand online ff snel helpen met iets Alles heeft z'n voor en nadelen.

Ik speel niet zo heel vaak (online)games. Maar als ik ze ga spelen heb ik al mij huiswerk af dus das wel makkelijk dan
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 14:02
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
positef: iemand legt mn dingen uit of we gaan motivatieloos het huiswerk over msn met elkaar bespreken zodat we het beide snappen.
negatief: het geeft een uitweg voor geen huiswerk doen.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 15:03
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
1. Beïnvloed het gebruik van de computer je schoolresultaten?
Ja
2. Waarom wel/ niet?
Schoolwerk wat ik achter de computer moet doen, hou ik lang vol, doordat ik tussendoor ook even met andere dingen bezig kan zijn (forum/msn oid). Daardoor leer ik meer dan wanneer ik uit een boek zou gaan leren en na een uur al geen zin meer heb.
Het beinvloed mijn schoolresultaten niet negatief, want als ik geen zin in school heb, dan zoek ik altijd wel iets anders wat ik kan doen. Of dat nou de computer is of iets anders.
__________________
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 16:31
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Soms zit ik wel eens te lang achter de pc en dan laat ik het huiswerk wel eens gaan.. maar het is niet dramatisch .
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 17:24
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Ja: informatie makkelijk op te vragen, hulp vragen op bijvoorbeeld scholieren.com , antwoorden kopieren, werkstukken kopiren en plakken(tijdsbesparing).

negatief: gamen gaat verslavend worden...(bij mij niet )
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 21:55
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
1. Beïnvloed het gebruik van de computer je schoolresultaten?
Nee.

2. Waarom wel/ niet?
Tja, het ligt er natuurlijk aan wat je met "gebruik" in vraag 1 bedoelt. Als je bedoelt dat je er schoolopdrachten mee maakt, dan is dat alleen maar handiger. Typen gaat nou eenmaal voor de meeste mensen sneller dan schrijven en je kunt met een Office-pakket en andere pakketten nou meer dan met je twee handen.
Maar als je het bedoelt met "de computer als hobby", dan kan het voor veel mensen natuurlijk een slechte invloed hebben op hun prestaties op school. Ze gaan dan eerder MSN'en, gamen en internetten dan dat ze aan school werken.
Bij mij heeft het geen averechts effect, omdat ik al jaren een soort "internet-/computerverslaafde" ben en ik ga niet minder presteren op school. Naja, op de Uni heb ik het lastiger dan op de HEAO, maar dat ligt niet aan de computer, dat ligt onder anderen aan het niveauverschil. Internet/de computer is ook een hobby van me en hobby's beoefen ik in de meeste gevallen 's avonds, als al het belangrijke schoolwerk achter de rug is. Eerst de belangrijke dingen, dan de fun-dingen.
Als je deze bovenstaande discipline hebt / beheerst, dan werk je nog genoeg aan school en is de kans niet groot dat je resultaten op school achteruit hollen. Als je die discipline minder bezit, dan zou dat wel eerder kunnen gebeuren.

bedankt voor je medewerking
Geen dank.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 09:36
Verwijderd
in miojn opleiding is een computer vereist
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 10:05
Verwijderd
1. Beïnvloed Beïnvloedt het gebruik van de computer je schoolresultaten?
Ja.
2. Waarom wel/ niet?
Enerzijds omdat ik een computer (laptop) nodig heb voor mijn studie, anderzijds omdat ik minder tijd aan mijn studie besteed door dit forum en games.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 10:08
Verwijderd
1. Beïnvloed het gebruik van de computer je schoolresultaten?
Nou ja, ik denk niet dat ik zonder computer nou lagere cijfers zou halen, ofzo.


2. Waarom wel/ niet?
Omdat de computer er alleen maar voor zorgt dat ik snéller mijn werk doe, niet beter.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 11:26
Verwijderd
Ja, ik kan makkelijker dingen opzoeken. Maar ik blijf ook wel eens hangen op een forum
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 12:41
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ja het beinvloed mijn school wel.

Positief in de zin van dat er op internet enorm veel extra of makkelijkere uitleg is te vinden over onderwerpen. Je kunt andere mensen om hulp vragen of dingen vertalen, heel handig.

Aan de andere kant zijn er ook heel veel leuke dingen op internet die niks met school te maken hebben maar wel veel tijd in beslag nemen, teveel. Daardoor ben ik soms miss wel teveel afgeleid.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Gelovig?
LauraJansen
500 01-01-2011 12:25
Software & Hardware Laptop
surimeid
19 20-02-2010 21:36
Werk, Geld & Recht Onregelmatige schooltijden vs. bijbaantje
LoeLoe
21 05-10-2005 20:43
Muziek Pats hier met je muziekcollectie
telluriet
216 05-09-2004 19:20
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.