Gebruik jij veel verschillende kruiden en/of smaakversterkers, of houd je je eten het liefst zo neutraal mogelijk? Wat vind je de lekkerste kruiden en smaakversterkers?
Ik heb pas een set van 10 schattige potjes oosterse kruiden gekocht, maar die moet ik nog leren gebruiken (wanneer ik een eigen keuken heb <3).
Wat ik wel af en toe gebruik is knoflook, kerrie, chili, basilicum en zout natuurlijk. En ik heb een strooipotje sesamzaadjes, maar dat telt eigenlijk niet als kruiden. Ik hou ook van kaneel, maar dat gebruik ik alleen in brood/koek enzo, niet door avondeten.
tijm, oregano, basilicum in tomatensoep is heeeerlijk
masalakerrie voor roti met knoflook en ui
en vanillearoma(L) ruikt heeel erg lekker en is het ook
Over de gebakken aardappels gaat meestal paprikapoeder maar soms ook kipkruiden of italiaanse kruiden. In de spaghetti gaan spaghettikruiden, in de macaroni gaan Italiaanse kruiden, kaneel in de appelmoes, over de pannenkoeken, etc, zout over de friet, in het water van de rijst, pasta en aardappels.
Dat was het wel geloof ik. Ik houd wel van een beetje prutsen met kruiden.
ik gebruik altijd wel kruiden, maar dat is dan meer voor mijn ouders dan voor mezelf, want ik proef vaak het verschil niet. Wat ik wel proef en lekker vind: italiaanse kruiden door pastasauzen en op een gebakken ei met kaas, munt door de tomatensalade, kaneel door toetjes met bv appel of rijstepap, uiteraard zout. Goed, als ik kruiden gebruik doe ik er meestal ook flink wat in.