PDA

[Archief] Bekijk het origineel op : Spijbelsmoezen

Sanctus
27-09-2006, 14:27
Plaats hier je beste spijbelsmoezen. (y)

Magican
27-09-2006, 15:15
Ik wilde echt reageren maar de hond heeft het opgegeten en de brug stond open. Vandaar

Saycheese
27-09-2006, 15:30
Ik ben een half uur te laat want ik ben een half uur te laat vertrokken.

Gimme more beer
27-09-2006, 15:55
Ik ben meegenomen door buitenaardse wezens, omdat ze dachten dat ik Frans Bauer was en me dus een liedje wilden laten zingen voor de zojuist getrouwde koning Keni en koningin Grina van de planeet Onom, waar gepraat wordt door middel van een telepatisch orgaan en door het gebrek aan spraak- en zangorganen logischerwijs zingen onmogelijk wordt gemaakt en waar, hoewel ik best zin had om een liedje te zingen, voordat ik mijn eerste toon kon uitbrengen, oorlog uitbrak met de krachtdivisie van de planeet Hononid, waar de bewoners, in tegenstelling tot de bewoners van Onom, stembanden hebben die vele malen groter zijn dan die van ons, zo groot dat je doof wordt bij elk woord dat ze uitspreken en hoewel de bewoners van Onom geen stembanden hebben, hebben ze wel oren om naar hun CD's van Frans Bauer te luisteren, zodat ze, als ze de bewoners van Hononid horen praten, accuut doof worden en vervolgens zullen sterven door een gebrek aan Frans Bauer, maar aangezien ik gek werd van de muziek van Bauer had ik mijn oordoppen ingedaan en overleefde ik de naderende geluidsgolf, waarna ik tot de ontdekking kwam dat de krachtdivisie van Hononid gemakkelijk uit te schakelen was door ze net onder de maag te raken, waarna ik hun fietsvormige ruimteschip die u op het plein kunt zien staan kon gebruiken om terug te keren naar aarde en uw les bij te wonen, meneer. Ben ik te laat?

Evatjuhhhh
27-09-2006, 16:07
Maar een half uur te laat is iets anders dan spijbelen ;)

Ik gebruikte vandaag toen ik te laat was bij natuurkunde doordat we te lang aan het praten waren bij muziek: Ja, we moesten écht persé die opdracht voor muziek afmaken, anders mochten we niet weg :p.

Kurogane
27-09-2006, 17:30
Toen ik op de middelbaar zat, kon je alleen in de les komen als je een 'te-laat briefje' had, die je dan bij de administratie kon ophalen. Een 'te-laat briefje' betekende dan dat je de volgende dag een half uur eerder op school moest zijn.

Ik had gewoon die te laat briefjes met Word zelf gemaakt en de handtekening kon ik toen inmiddels perfect naschrijven. Op die manier heb je geen smoesjes nodig :D

Crimson
27-09-2006, 17:57
ik ben dikke vriendjes met de vrouw die concierge is, dus hoef nooit eerder te komen. en spijbelen: gewoon briefje inleveren met ziek erop klaar

MightyMarcel
27-09-2006, 18:01
Goeiemorgen, meneer Daniels.
- goedemorgen marcel. waarom was je er gister niet
Ik had geen zin.
- dat lijkt me geen goede reden. Het gaat wel om je toekomst hoor (!)

Ik : dat lijkt me wat overdreven. Ik verdien naast mn studie meer dan u met een volledige werkweek. Volgende keer geef ik mn secretaresse wel de schuld, oke ?

Mr.Oizo
27-09-2006, 19:32
Mijn zusje heeft de wekker ingepikt.

Maar goed, verder spijbelde ik nooit, dus dan had ik ook geen smoezen nodig.

Gimme more beer
27-09-2006, 20:18
MightyMarcel schreef op 27-09-2006 @ 18:01 :
Ik : dat lijkt me wat overdreven. Ik verdien naast mn studie meer dan u met een volledige werkweek. Volgende keer geef ik mn secretaresse wel de schuld, oke ?
Als ik leraar was zou ik zeggen dat je met je arrogante houding weer kunt verdwijnen en nooit meer terug hoeft te komen :)

Maar misschien is dat de reden dat ik geen leraar ben (Y)

J-roenn
27-09-2006, 21:11
jonge, als je zo stoer bent om te spijbelen ben je toch zeker ook wel stoer genoeg om dat tegen de docent te zeggen ?

bij mij op roc hebben ze dat iig liever dan dat je met een brakke smoes komt. en anders komt de ortho/tandarts/dokter/ziekte smoes nog wel n keer om de hoek.

LB06
27-09-2006, 21:19
Smoezen? Ik heb me wel een keer ziek gemeld op het VWO, terwijl ik dat niet was. Maar dat mocht ik toen, omdat ik 18 was. Verder houd ik me er niet mee bezig.

En op de Uni kún je niet eens spijbelen.

Toet0r
27-09-2006, 21:42
J-roenn schreef op 27-09-2006 @ 21:11 :
jonge, als je zo stoer bent om te spijbelen ben je toch zeker ook wel stoer genoeg om dat tegen de docent te zeggen ?

bij mij op roc hebben ze dat iig liever dan dat je met een brakke smoes komt. en anders komt de ortho/tandarts/dokter/ziekte smoes nog wel n keer om de hoek.

Bij mij op t roc mag je gewoon wegblijven, reden of niet. T gaat alleen wel tenkoste van je herkansing, maar dat is je eigen schuld.

Ik gebruikte nooit spijbelsmoezen, bij ons was het gewoon het dubbele na komen (als het gemeld werd dan), naar een reden werd niet gevraagd. En als een leraar er naar vroeg dan zei ik dat ik dacht dat het uitviel ofzo. Maar ik zei ook wel eens dat ik gewoon geen zin of wat beters te doen had.

MightyMarcel
28-09-2006, 08:59
Gimme more beer schreef op 27-09-2006 @ 20:18 :
Als ik leraar was zou ik zeggen dat je met je arrogante houding weer kunt verdwijnen en nooit meer terug hoeft te komen :)

Maar misschien is dat de reden dat ik geen leraar ben (Y)

ik kan wel meer redenen verzinnen om geen leraar in het voortgezet onderwijs te worden.

ik deed tenminste mijn huiswerk en gedroeg me tijdens de lessen waarbij ik de moeite kon opbrengen om op te komen dagen wel fatsoenlijk; dat lijkt me minder storend dan lui die er EN altijd zijn EN de lessen een ondraaglijke hysterische hel proberen te maken voor de toch al overspannen leraar.

overigens ging het om een leraar die zelf ook nogal arrogant deed, hij verdiende het gewoon.

Andijvie
28-09-2006, 10:27
Als ik ging spijbelen, meldde ik me gewoon ziek, niemand die vroeg waar ik was geweest.

Lisette Smink
28-09-2006, 10:57
Ortho, tandarts, dokter.
Ortho, tandarts, dokter.
Ortho, tandarts, dokter.
Ortho, tandarts, dokter..

Ik wisselde het af, en daar zijn ze nooit écht achter gekomen.. :)

Andijvie
28-09-2006, 13:39
Op een gegeven moment was ik twee weken ziek, toen begonnen ze zich toch af te vragen waar ik bleef :o Maar ik was altijd vrij braaf, dus werd er geen enorm probleem van gemaakt :)

z0pje
28-09-2006, 14:01
ik ga gewoon niet als ik te laat ben :p

maar goed. smeer op je handen zeggen dat je fiets stuk was, flauwgevallen door de ramadan, na de pauze/tussenuur vertellen dat je kroketten ging bakken en het rookalarm afging, kat ontsnapt, ongeluk gebeurd op straat, je had een huilbui want je keek oprah, je dacht dat het donderdag was (niet te gebruiken op donderdagen), je hamster was overleden, je geëmigreerde familielid belde longdistance, je had bij de turk gegeten en nu heb je last van je darmen.

etc. allemaal met succes gebruikt (y)

Missy
28-09-2006, 14:23
Een meisje kwam vandaag met deze smoes de klas in. Dat je vader/moeder weggaat en de voordeur dichtdoet. Dan gaat je broer of zus ook weg en die heeft zogenaamd de achterdeur dichtgedaan. Toen zat je opgesloten en moest je de buurvrouw bellen om te vragen of ze open komt doen.

Snees
28-09-2006, 14:34
MightyMarcel schreef op 27-09-2006 @ 18:01 :
Ik : dat lijkt me wat overdreven. Ik verdien naast mn studie meer dan u met een volledige werkweek.
Hoe ontzettend búrgerlijk kan je zijn, om te huilen gewoon. Vooral zo doorgaan, daar maak je vrienden mee.

Kazet Nagorra
28-09-2006, 15:49
De fietsen reden niet vandaag.

mOppieAanweziG
28-09-2006, 16:08
Als ik spijbelde.. dan.. had ik niet echt een smoes.. Ik bleef gewoon weg. Geen leraar die mij belde om te vragen waar ik was of shit. En anders had ik de smoes dat ik ziek was.. en dat me ouders hebben gebeld naar school. Oh, niet doorgekregen? Dan is er toch was mis bij die administratie daar! Whaha

professor2
28-09-2006, 16:09
ik deed nooit aan smoezen de laatste jaren ik kwam gewoon niet als ik niet kwam en wel als ik wel kwam :)
en inde brugklas was ik te bescheten een smoes te verzinnen
alleen in de tussen fase in de derde heb ik wel eens grapjes gemaakt als
een vgoeltje naar de dieren arts brengen
vestoppen voor hordes jehova getuigen
ik zat vast in de lift etc:P

maar geen was echt een smoes meer grapjes maken met de leraren

Faerie
28-09-2006, 16:09
bij ons (op mijn middelbare school) controleerden ze alleen altijd het 1e uur, en de mensen die er niet waren belden ze dan op. Dus ging ik vaak gewoon alleen het eerste uur, en anders nam ik de telefoon gewoon niet op. Je moest hierna dan wel een briefje inleveren, met handtekening van een van je ouders, en aangezien mijn moeder echt een enorm simpele handtekening heeft...;)

nu op het Fontys mag je bij alle colleges gewoon wegblijven, dat is je eigen verantwoordelijkheid. Bij gewone werklessen wordt dat ook niet heel streng gecontroleerd, maar de docenten hebben het natuurlijk wel in de gaten dat je er steeds niet bent.

De Agenda
28-09-2006, 16:51
Heb geen smoes nodig, bepaal mijn eigen tijden......

Das pas betersss

=zwart wit=
28-09-2006, 18:12
"volkómen redenloos".

o, maar je kijkt zo .." heb je problemen?

mwaj.

Lisa
28-09-2006, 19:13
Gimme more beer schreef op 27-09-2006 @ 15:55 :
Ik ben meegenomen door buitenaardse wezens, omdat ze dachten dat ik Frans Bauer was en me dus een liedje wilden laten zingen voor de zojuist getrouwde koning Keni en koningin Grina van de planeet Onom, waar gepraat wordt door middel van een telepatisch orgaan en door het gebrek aan spraak- en zangorganen logischerwijs zingen onmogelijk wordt gemaakt en waar, hoewel ik best zin had om een liedje te zingen, voordat ik mijn eerste toon kon uitbrengen, oorlog uitbrak met de krachtdivisie van de planeet Hononid, waar de bewoners, in tegenstelling tot de bewoners van Onom, stembanden hebben die vele malen groter zijn dan die van ons, zo groot dat je doof wordt bij elk woord dat ze uitspreken en hoewel de bewoners van Onom geen stembanden hebben, hebben ze wel oren om naar hun CD's van Frans Bauer te luisteren, zodat ze, als ze de bewoners van Hononid horen praten, accuut doof worden en vervolgens zullen sterven door een gebrek aan Frans Bauer, maar aangezien ik gek werd van de muziek van Bauer had ik mijn oordoppen ingedaan en overleefde ik de naderende geluidsgolf, waarna ik tot de ontdekking kwam dat de krachtdivisie van Hononid gemakkelijk uit te schakelen was door ze net onder de maag te raken, waarna ik hun fietsvormige ruimteschip die u op het plein kunt zien staan kon gebruiken om terug te keren naar aarde en uw les bij te wonen, meneer. Ben ik te laat?

:|

Dus jij lijkt op Frans Bauer

De #1 Baas
28-09-2006, 19:36
Bus kwam te laat

Cavia gestorven aan tyfus

een horde koeiu versperde de weg

zoiets denk k

Femic
29-09-2006, 14:02
Ik had wel een hele goeie te laat smoes op de middelbare school. (y) Dat m'n poes was ontsnapt of m'n konijn en dat ik die moest gaan vangen. Kun je alleen niet 2x bij dezelfde docent/concierge gebruiken. ;)

MightyMarcel
29-09-2006, 14:07
Mephostophilis schreef op 28-09-2006 @ 15:49 :

:D

leukste smoes die ik ooit gehoord heb (afkomstig van een hoogblonde rondborstige jongedame) "ow, ik dacht dat het zondag was".

waarom mevrouw toch op school kwam, terwijl ze dacht dat het zondag was, is me niet meer duidelijk geworden, helaas.

Balance
29-09-2006, 15:50
Ik heb wel eens gehoord over een jongen die te laat kwam.
De concierge stond beneden bij de trap de wacht te houden voor iedereen die te laat kwam. Hij wilde er nog snel even tussendoor glippen en die concierge hield hem aan met dat ie toch echt een briefje moest gaan halen.
Hij: wat, een briefje? Maar weet u dan niet wie ik ben?!!!
Concierge: nee en het kan me ook niet schelen.
Hij: Mooi zo!

En hij glipte dus snel langs die concierge langs om alsnog naar de les te gaan :D

Andijvie
29-09-2006, 16:29
Bij ons stond de concierge ook altijd te wachten, en soms stond er een docent bij de deuren naar de aula. Ik kwam een keer vijf minuten te laat, de concierge wilde me gaan aanhouden, maar de docent stond bij de deur en riep heel hard dat ik moest rennen voor m'n leven en hield de deur voor me open :D (En toen ik rende riep de concierge heel hard dat je niet door de gangen mocht rennen :D )

Supreme Dutch
29-09-2006, 16:45
Bij te laat komen : Aangehouden door motoragent, bus kwam te laat, ik moest uit andere stad komen

***ailá***
29-09-2006, 17:27
leraar: waarom was jij niet op school?

ik: had ik les dan?

White Trash
29-09-2006, 19:59
Mijn mentor -oud mannetje- in het examenjaar vroeg altijd op een hele agressieve toon: :mad: waarom ben je te laat? :mad: en dan zei ik altijd heel nonchalant: 'mijn taxi was te laat'. Vervolgens keek hij dan heel verbaasd en ging hij er verder niet op in. Die man heeft een tijdje gedacht dat het echt was en toen heb ik ooit verteld dat het een flauw grapje was. Echt grappig vond hij het niet maar ik betwijfel dan ook of die man enige vorm van humor kan beleven. Het klinkt saai maar het was opzich wel grappig (y)

Ohja en die 'mijn moeder/vader/broer' heeft me buitengesloten gebruikte ik ook vaak tijdens officiele gelegenheden zoals pta-toetsing.

Gimme more beer
30-09-2006, 13:38
Lisaaah schreef op 28-09-2006 @ 19:13 :
:|

Dus jij lijkt op Frans Bauer
Had ik ook al verteld dat die krengen geen ogen hebben?

Gimme more beer
30-09-2006, 14:01
Balance schreef op 29-09-2006 @ 15:50 :
Ik heb wel eens gehoord over een jongen die te laat kwam.
De concierge stond beneden bij de trap de wacht te houden voor iedereen die te laat kwam. Hij wilde er nog snel even tussendoor glippen en die concierge hield hem aan met dat ie toch echt een briefje moest gaan halen.
Hij: wat, een briefje? Maar weet u dan niet wie ik ben?!!!
Concierge: nee en het kan me ook niet schelen.
Hij: Mooi zo!

En hij glipte dus snel langs die concierge langs om alsnog naar de les te gaan :D
Dat is een (Amerikaanse?) reclame.

Maresa
30-09-2006, 16:53
Bij mooi weer: ik was even in de tuin en had de achterdeur dichtgedaan omdat onze kat niet naar buiten mag. Dat wilde het beest jammer genoeg wel, dus hij sprong de hele tijd tegen de deur op. Daardoor kwam hij op de haak terecht en toen was ik buitengesloten.

(Was mij een keer gebeurd. Grom. Wie bedenkt er ook een háák op een deur... Je hebt sloten!)

Bij vrouwen: ik fietste naar school en ontdekte halverwege dat ik ongesteld ging worden en ik had alleen maar een inlegkruisje in. Toen ben ik als een gek naar huis gefietst om maandverband/tampons te halen.

Spijbelen: ik hoorde iemand op de wc huilen, bleek het een meisje te zijn dat dacht dat ze zwanger was. Ze was helemaal in paniek en ik heb haar meegenomen naar de dokter om een zwangerschapstest te doen.

Helaas echt gebeurd. Maar zo kun je er nog wel duizend bedenken :P

Ik heb ook wel een keer twee vriendinnen gehad die hadden verzonnen dat ze in een tussenuur waren verdwaald. Er was een woonwijk in de buurt - net een doolhof - en daar wilden ze in het park gaan zitten. Helaas kwamen ze er niet op tijd uit.

Dat je dan die hele woonwijk niet in bent geweest maakt natuurlijk niet uit :rolleyes:

Pfft, the old times... Ben toch blij dat je op het HBO niets móet. Alhoewel ik moet zeggen dat ik bij bijna alle colleges ben. Werkt dat verplichten misschien toch averechts :P

Femic
30-09-2006, 22:05
Maresa schreef op 30-09-2006 @ 16:53 :
Spijbelen: ik hoorde iemand op de wc huilen, bleek het een meisje te zijn dat dacht dat ze zwanger was. Ze was helemaal in paniek en ik heb haar meegenomen naar de dokter om een zwangerschapstest te doen.

Sinds wanneer moet je naar de dokter voor een zwangerschapstest dan? :confused:

Missy
01-10-2006, 15:44
Femic schreef op 30-09-2006 @ 22:05 :
Sinds wanneer moet je naar de dokter voor een zwangerschapstest dan? :confused:

Zij niet, maar dát meisje.

PV
01-10-2006, 16:23
bus te laat, want; brug stond open/omleiding/kwam helemaal niet opdagen

vooral aan te raden als jij de enige in je klas bent die met die bus komt. Anders overhalen om ook te laat te komen :)

Magican
01-10-2006, 17:05
Gimme more beer schreef op 30-09-2006 @ 14:01 :
Dat is een (Amerikaanse?) reclame.

Ik wilde net zeggen

Andijvie
01-10-2006, 17:23
Missy schreef op 01-10-2006 @ 15:44 :
Zij niet, maar dát meisje. Voor een zwangerschapstest ga je naar de apotheek, je komt een test, je plast erover, klaar. De test bij de huisarts doe precies hetzelfde, en meestal is het dus onnodig om voor een zwangerschapstest naar de huisarts te gaan.

Missy
01-10-2006, 19:00
Andijvie schreef op 01-10-2006 @ 17:23 :
Voor een zwangerschapstest ga je naar de apotheek, je komt een test, je plast erover, klaar. De test bij de huisarts doe precies hetzelfde, en meestal is het dus onnodig om voor een zwangerschapstest naar de huisarts te gaan.

Ja, weet ik :bloos: . De vraag weer is verkeerd gelezen met me doffe kop.

Dutch_Judge
01-10-2006, 20:10
Ik was aan het fietsen, maar toen was mijn band lek omdat ik over een spijker die uit het beton stak reed. Toen moest ik dus snel naar een vriend in de buurt die dicht bij woonde. En toen moest ik mijn band plakken. Maar ik stond per ongeluk op de tube solutie waardoor ik aan de grond bleef plakken. En toen zag ik een een legionella bacterie die een oud vrouwtje wou besmetten die net langs kwam lopen. En toen mepte ik die dood met de fietspomp.. En daarom ben ik een beetje laat...

Jaahaaa echt waar meneer!

Morri
01-10-2006, 20:22
Dutch_Judge schreef op 01-10-2006 @ 20:10 :
Ik was aan het fietsen, maar toen was mijn band lek omdat ik over een spijker die uit het beton stak reed. Toen moest ik dus snel naar een vriend in de buurt die dicht bij woonde. En toen moest ik mijn band plakken. Maar ik stond per ongeluk op de tube solutie waardoor ik aan de grond bleef plakken. En toen zag ik een een legionella bacterie die een oud vrouwtje wou besmetten die net langs kwam lopen. En toen mepte ik die dood met de fietspomp.. En daarom ben ik een beetje laat...

Jaahaaa echt waar meneer!
Die heb je van zo'n gratis kaart of niet? ;)

ook hallo
01-10-2006, 22:57
Ik was naar de tandarts :o

arPos
02-10-2006, 04:19
Ehm ik moest thuis wat dingen regelen: wat wil je doen? mijn ouders bellen

succes (y)

Tinkerbellina
02-10-2006, 09:51
heel simpel: je gaat het 1e uur naar school,
zet na een half uur een zielig gezicht op met de melding dat je je 'niet zo lekker voelt' en dat het beter is als je 'een dagje thuis uitrust'...

sdekivit
02-10-2006, 10:10
mooie smoes net als vandaag bij mij het geval:

bus van arriva kwam voor de zoveelste keer weer eens niet opdagen omdat de buschauffeur de weg kwijt was.

Maresa
02-10-2006, 11:43
Andijvie schreef op 01-10-2006 @ 17:23 :
Voor een zwangerschapstest ga je naar de apotheek, je komt een test, je plast erover, klaar. De test bij de huisarts doe precies hetzelfde, en meestal is het dus onnodig om voor een zwangerschapstest naar de huisarts te gaan.

Klopt, het was toen een naar ons idee betere optie omdat je bij de huisarts tenminste een privé toilet had. Op school op een stokje plassen doe je niet zo snel en naar huis gaan was ook geen optie.

Overigens, for those who wanna know: ze wilde net gaan plassen toen ze ongesteld werd :P Ik heb nog nooit iemand zo blij met bloed zien zijn.

Strever
02-10-2006, 18:47
Mephostophilis schreef op 28-09-2006 @ 15:49 :

Hahaha, wat droog

grandmommy
02-10-2006, 21:58
smoezen die ik heb gebruikt en die goed werkten:

- ik was naar de dokter want mijn voet herstelt niet van een breuk ( was echt zo en had er een blauwe plek van, maar mooi niet dat ik er echt zo vaak voor naar de dokter ging)
- ik heb een afspraak met mijn psychiatrisch hulpverlener ( ik liep op dat moment bij een kerel van jeugdzorg dus dat ging er in als zoete koek)
- ik ben ziek ( en ik was heel vaak ziek doordat ik gevoelig ben voor suiker. wel in staat om naar school te gaan hoor, maar nog beter in staat om thuis te blijven)
- ik heb migraine en ga daarom naar huis, hopelijk ben ik morgen weer beter ( dan was ik natuurlijk niet beter de volgende dag, ook al was de migraine die ik overigens echt had, de tweede dag weer weg)

ik kon acteren(Y)

Femic
02-10-2006, 23:48
Migraine voor 1 dag is geen migraine. Maar dat terzijde.

arPos
03-10-2006, 04:07
Femic schreef op 02-10-2006 @ 23:48 :

daarom noemen ze het dus een smoes.

maargoed ik heb nooit smoezen hoeven te gebruiken, meestal laten ze me gewoon gaan, maar ik ben dan ook vrijwel nooit zonder redelijke reden afwezig

Strever
03-10-2006, 10:56
Ik spijbel nooit, daarom ben ik ook de strever

Queasy
03-10-2006, 13:37
spijbelsmoezen , nee sorry weet er geen een, wel genoeg te laat smoezen;)

timajax
03-10-2006, 15:41
"Het ijzelde" (vooral te gebruiken in de zomer).

Maresa
03-10-2006, 16:00
Femic schreef op 02-10-2006 @ 23:48 :

Mijn zusje krijgt meestal een aanval die één tot twee dagen duurt. Dan kan het dus ook voor één dag, lijkt mij.

Crimson
03-10-2006, 16:11
wat doen jullie veel moeite zeg..
als je een dag niet gaat, lever dan gewoon een briefje in plus handtekening klaar. en: 'mijn moeder heeft een makkelijke handtekening' alsof ze de handtekening van je ouders paraat hebben :confused: gewoon je eigen handtekening eronder.

heb meestal al het eerste uur vrij, en het eerste uur komt er iemand af en toe absenten opnemen, ook lang niet altijd. dus wordt dan ook niet gebeld.

Micheltje*
03-10-2006, 19:29
je Ex belde gisteravond of je plllllllllllllllllllllllzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz ffr op msn wou komen...want madam of meneer kwam er echt ff niet meer uit.. en zeiken dat dat mens deed..;) ja voor ze/ie uitgerateld was en dat soort dingen was het alweer half 2.. terwijl je écht van plan was 10 je nest in te duiken :D

danaa
03-10-2006, 21:20
Als ik gespijbeld heb.. moet ik naar de teamleider komen.. zij vraagt dan waar je was.. (dat vraagt ze pas een dag later ofzoo.. ondertussen vraag jij aan klasgenoten wat ze die les gedaan hebben... zo precies mogelijk) jij zegt dat je er gewoon was en herhaalt wat er was gebeurd in de les..

ik zit in 5havo en daar letten ze minder op dus het gaat makkelijk! :)

najaa.. en ik heb verder een oude ortho-kaart.. die is half ingevuld en die heb ik gekopieerd.. bij mij zit de kaart in een hoesje dus heb ik de gekopieerde kaart in het hoesje gedaan en zelf ingevuld.. makkelijk toch! :D

en andere dingen.. tsjaa.. gevallen (op je bovenbeen en dat kun je niet laten zien) met de fiets.. (vooral te gebruiken bij regen en hagel) zeggen dat je daarvoor een tussenuur had en snel naar huis ging, maar haast had en was uitgegleden..

maargoed.. spijbelen vind ik sowieso nie zo goed... en ben geen nerdje ofzoo.. maar vooral in het examenjaar moet ik de informatie goed onthouden.. dus lessen zijn dit jaar voor mij belangrijk.. en btw, ik heb veel tussenuren dus dat scheelt spijbelen! :p (heb heel weinig uren, dus ben ook niet laat uit! :D )

Mr.Oizo
03-10-2006, 23:11
Crimson schreef op 03-10-2006 @ 16:11 :
als je een dag niet gaat, lever dan gewoon een briefje in plus handtekening klaar. en: 'mijn moeder heeft een makkelijke handtekening' alsof ze de handtekening van je ouders paraat hebben :confused: gewoon je eigen handtekening eronder.

Haha, ik heb ook wel eens de handtekening van mijn moeder proberen naschrijven (die is ook niet moeilijk) maar het moest nogal snel gebeuren en daardoor zag de leraar toch nog dat ik die handtekening had gemaakt. :bloos:

Maresa
04-10-2006, 08:47
Crimson schreef op 03-10-2006 @ 16:11 :

heb meestal al het eerste uur vrij, en het eerste uur komt er iemand af en toe absenten opnemen, ook lang niet altijd. dus wordt dan ook niet gebeld.

Oh, buiten al die smoezen gebruiken heb ik mijn moeders handtekening jarenlang vervalst. Ik denk dat ze zo'n zeventig valse briefjes hadden liggen.

Sasjeliefff
04-10-2006, 20:52
Ik heb nooit smoesjes als ik gespijbeld heb, als leraren het me vragen zeg ik gewoon dat ik gespijbeld heb :)

Crimson
04-10-2006, 20:57
Maresa schreef op 04-10-2006 @ 08:47 :
Oh, buiten al die smoezen gebruiken heb ik mijn moeders handtekening jarenlang vervalst. Ik denk dat ze zo'n zeventig valse briefjes hadden liggen.

again: waarom zou je je moeders handtekening 'vervalsen'? alsof zij weten wat de handtekening van je moeder is. je kan beter je eigen handtekening eronder zetten en dat blijven doen, hoef je geen moeite te doen met rare krabbels en je handtekening blijft tzelfde.

White Trash
05-10-2006, 00:08
Crimson schreef op 04-10-2006 @ 20:57 :
again: waarom zou je je moeders handtekening 'vervalsen'? alsof zij weten wat de handtekening van je moeder is. je kan beter je eigen handtekening eronder zetten en dat blijven doen, hoef je geen moeite te doen met rare krabbels en je handtekening blijft tzelfde.

Ja dat deed ik ook altijd dan vulde ik de formulieren in die ieder jaar bij de administratie terecht kwamen en dan was het mijn handschrift. Alhoewel ze op mijn middelbare school lui waren want ik ken niemand waarvan ze handtekeningen gingen controleren. Bovendien lijkt mijn handtekening op die van mijn moeder, maar goed, het is wel een goede tip voor scholieren.

mvh
05-10-2006, 12:17
zeg dat de brug openstond

Maresa
05-10-2006, 17:34
Crimson schreef op 04-10-2006 @ 20:57 :

Omdat de vent bij ons op school alle briefjes uiteindelijk vergeleek. Eén keer leek de handtekening iets minder op die van mijn moeder dan normaal, toen ze hem nota bene zelf had gezet (maar ze had haast), en toen werd ik al op het matje geroepen.

Daarom dus.

Femic
05-10-2006, 23:41
Dat zegt ie juist. Als je m altíjd zelf schrijft, verandert ie ook nooit.
Persoonlijk zag je bij mij té duidelijk dat mijn handtekening van mij kwam, ik heb een overduidelijk handschrift. :P

Maresa
06-10-2006, 16:13
Dat is niet waar... mijn moeder had hem die ene keer slordiger neergezet. Zelfs al had ze al mijn briefjes geschreven, was ik nog gevraagd om uitleg te geven.

Crimson
06-10-2006, 16:33
Femic schreef op 05-10-2006 @ 23:41 :
Dat zegt ie juist. Als je m altíjd zelf schrijft, verandert ie ook nooit.

ze

Strever
06-10-2006, 17:03
Crimson schreef op 06-10-2006 @ 16:33 :
ze

Zucht **

ook hallo
06-10-2006, 18:19
Maresa schreef op 05-10-2006 @ 17:34 :
Omdat de vent bij ons op school alle briefjes uiteindelijk vergeleek.

Tering :| Bij ons gaan ze pas om briefjes vragen als je zo ongeveer meer dan 5 uur per week spijbelt. Laat staan dat ze ze gaan vergelijken :s

Maresa
07-10-2006, 16:03
ook hallo schreef op 06-10-2006 @ 18:19 :
Tering :| Bij ons gaan ze pas om briefjes vragen als je zo ongeveer meer dan 5 uur per week spijbelt. Laat staan dat ze ze gaan vergelijken :s

Nou ja, dat deed ik ook. Dus na een paar jaar werden de briefjes van mij regelmatig gecontroleerd (terwijl ik daarbuiten ook spijbelde zonder briefjes in te leveren, maar goed).

ook hallo
07-10-2006, 20:05
Ah ok, nja dan vraag je er wel een beetje om :o

Maresa
07-10-2006, 20:31
Ik zeg ook niet dat ik het niet verdiend heb. Er werd een vraag gesteld waarop ik antwoord gaf.

Dr. Korsakov
08-10-2006, 15:29
de trein had tegenwind

ik was een keer te laat en mijn leraar moest daar zo om lachen dat ik geen straf kreeg :rolleyes:

Noddy
08-10-2006, 19:17
Ik spijbelde zelf bijna nooit.
Ik heb een keer gym gemist. We hadden die les toevallig ergens buiten school les, van en onbekende leraar. Toen kwamen we met een smoes dat hij niet goed had opgelet, geen gezeik verder.

Ik had vroeger wel een vriendin die altijd zelf haar briefjes schreef. Haar cijfers waren niet erg goed, dus toen heeft ze haar rapport ook vervalst. De afdelingsleider heeft toen heel bezorgd haar ouders gebeld:"Het gaat niet zo goed op school met uw dochter!"
Ouders: "hoezo niet? Ze heeft hele mooie cijfers."

Tsja, toen was ze wel de lul. Ook omdat ze er toen achter kwamen dat ze al haar briefjes ook zelf schreef.

Thunder_IM
10-10-2006, 21:12
Fiets stond omhoog en de brug was lek.

Jive.
10-10-2006, 21:44
Ik heb last van diarree :D

Deze werkt gegarandeerd ...

bembem
11-10-2006, 19:47
Ik heb altijd moeite met de eerste uren naar school gaan
en dan heb je uit Loesje:
Ik kon de eerste drie uur niet komen want ik had een hele belangrijke droom!

sed489
11-10-2006, 23:29
de brommer ging ineens 30 lopen en toen was ik te laat, en als ze dan vragen of het wel waar is aanbieden dat ze er wel op mogen rijden en dat i echt kut doet. Willen ze meestal toch niet :)

Dr. Aep
12-10-2006, 21:54
als je maatjes word met de concierge boewit het weinig meer wat je zegt. ik kwam zo vaak te laat dat al mijn orginele smoezen werden beloond met taakstrafvermindering en zo :D

als je een beetje onzinnige dingen uitkraamt is het ook altijd goed. de brug was dood en de hond stond open en zo.

RDLF
13-10-2006, 16:58
De vader van een vriend van me was tandarts, dus afsprakenkaartjes bij de vleet:) Nu heb ik al 3 jaar geen opkomstplicht meer (y).

Strever
14-10-2006, 12:11
Dr. Aep schreef op 12-10-2006 @ 21:54 :
ik kwam zo vaak te laat dat al mijn orginele smoezen werden beloond met taakstrafvermindering en zo :D

Zat je in de gevangenis of zo ±P

IriiSz
20-10-2006, 14:53
Ik gebruik nu veel : '' Me paard was in een keer ziek geworden, en moest direct vee-arts bij komen, daardoor was ik er dit uut niet''

Of ik belde 's Ochtends gewoon naar school en dan zei ik:
'' Goedemorgen, met (naam van mn moeder), Iris uit t3D is ziek.''

Of als ik me afmelden belde ik later, of liet een briefje schrijven door een vriendin.

athela
20-10-2006, 15:46
goed werken ook altijd

ik was me portemonee vergeten bij gym dus moest ik weer helemaal terug fietsen.

en als je langer weg wilt gewoon zeggen: de politie had me gestolen fiets terug gevonden en die moest ik komen ophalen.