Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2006, 12:07
axel123
axel123 is offline
beste mensen,



ik ben al een tijdje opzoek naar speakers, en vanochtend had ik: OK EN NU GA IK ZE KOPEN!!!

goed ik heb dus wel leuke gezien, hier is de link
http://www.alternate.nl/html/product...wTechData=true

maar iemand heeft commentaar:
Jaimyyy schrijft op 22.10.2006
Beoordeling door klant: 1 sterren
het geluid is goed maar helaas is het een 5x input en dat ondersteunen de nieuwe dvdspelers niet dus het is een mooi setje maar je kan er nix mee met nieuwe apparatuur

dus, ik ben gaan twijfelen, wat bedoelt hij precies 5x input en je kan der niks mee? gaan me dvd's geen audio spelen? hebben jullie hier ervaring mee?

een ander commentaar is wel positief, 4 van de 5 sterren, dus ik weet het niet.

goed, bedankt voor jullie aandacht en hopelijk weten jullie wat het betekent
__________________
itz just me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2006, 12:08
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
--> Hardware
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 13:25
axel123
axel123 is offline
Citaat:
M@rco schreef op 02-12-2006 @ 13:08 :
--> Hardware
okeej dankuwel, dacht dat het bij multimedia moest, kennelijk dus bij hardware
__________________
itz just me
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 15:49
J-roenn
J-roenn is offline
kan je toevallig zeggen wat voor dvd speler je er op aan gaat sluiten, of ( nog beter ) een foto posten van de achterkant met alle aansluitingen...

5x input slaat iig nergenst op, hij zal wel bedoelen dat de output 5 losse kabels ( voor iedere box 1 ) zijn en dat zijn dvd speler minder aansluitingen heeft, maar is niet een al te duidelijke review iig.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 21:01
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Die reviewer zal inderdaad bedoelen dat die set enkel 5 x analoge uitgangen heeft en geen digitale ingang. Dat zal dus enkel werken indien je er een digitale decoder tussenhangt, zo'n decoder zit meestal in je versterker; maar er bestaan ook dvd-spelers met ingebouwde decoder (die hebben dus 5 analoge uitgangen voor het geluid); maar reken maar niet op dat laatste vermmits die dvd-spelers toch meer kosten dan de gemiddelde dvd-speler (een dvd-speler van 50 of 100 euro stuurt meestal het geluid meestal gewoon digitaal door of analoog in stereo).

Wat je dus moet doen is ofwel een degelijke versterker kopen met degelijke luidsprekers (een echte home cinema-set) ofwel een set luidsprekers met ingebouwde decoder (heeft een digitale ingang) (goedkopere oplossing). Maar sowieso betaal je meer voor luidsprekers met ingebouwde decoder dan voor een set luidsprekers zonder ingebouwde decoder.

Verder moet je ook een beetje op de specificaties van de decoder letten: de meeste dvd's maken dan wel gebruik van AC3 (Dolby Digital), maar over het algemeen biedt DTS toch net iets beter geluid, om goed te zitten, heb je dus ook best een decoder die DTS ondersteunt...
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 10:54
axel123
axel123 is offline
Ik heb toch maar besloten die niet te halen, maar ik heb wel besloten Trust 5.1 te halen
http://www.alternate.nl/html/product...l?artno=KVZT66

ik vondt ze wel vet en kon het betalen en heb ze besteld, maar volgend vraagje, net toen ik ze besteld had zei een vriendin, ja een installatie kenner zei tegen me, never trust Trust, zij denkt dat ze gaan kraken bij (te) hard geluid. nu maak ik me niet echt zorgen, maar noujka zou wel zonde zijn als ze toch niet heel goed zijn.

zijn hier mensen met ervaringen met Trust (5.1)? zijn ze goed of slecht?

nog bedankt voor de tips van mijn vorige vraag, hopelijk hoef ik niet zo'n decoder derbij te halen want eigelijk heb ik geen fluit van een idee hoe dat werkt.

maar bedankt
__________________
itz just me
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 14:18
J-roenn
J-roenn is offline
Trust, niet doen ! kutmerk, gebruik de search hier maar.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 15:01
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
ik geloof niet dat er goeie speakers zijn in je prijssegment
maar: tipje: kijk even wat mensen om je heen hebben en luister er even naar. Laatst kocht ik bij alternate een setje van een subwoofertje en 2 kleine satellietjes voor 20 euro geloof ik. Gewoon voor een mp3'tje tijdens het werk, voor een kennis. Ik was redelijk onder de indruk wat je voor het geld kreeg.
Trust is een beetje een gok, ik weet niet of het verstandig is om er aan te beginnen.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...

Laatst gewijzigd op 03-12-2006 om 15:03.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 17:16
Verwijderd
Voor dat geld kan het alleen maar troep zijn. Een goed 2.1 systeem mag (c.q. moet) minstens het dubbele kosten.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 16:59
axel123
axel123 is offline
bedankt voor jullie commentaar op Trust,


ik heb first thing this morning alternate gebeld met de vraag of ik de bestelling kon wijzigen, en ja dat is gelukt dus ik krijg niet meer de Trust speakers. Want het zou zonde zijn als de speakers middelmatig/crap zijn.

ik heb maar gekozen voor de Logitech X530, goeie speakers volgens mij en logitech heeft een betere reputatie, een vriend van me heeft ze en hij kans zelfs hardstyle deftig hard draaien.

bedankt mensen
__________________
itz just me
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 17:18
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
hardstyle? had dan liever de trust gekozen!
__________________
hoi
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 17:36
axel123
axel123 is offline
Citaat:
dext0r schreef op 04-12-2006 @ 18:18 :
hardstyle? had dan liever de trust gekozen!

maar Trust is bagger zeggen ze en besides het wordt niet 1 en al hardstyle.. maar af en toe.. ben ik toch beter af met betere speakers voor minder of gemiddelde speakers van een merk met een crappy reputatie voor 30 euro meer
__________________
itz just me
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 18:15
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Nouja, die logitech dingen zijn ook gewoon crappy natuurlijk.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 21:59
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 04-12-2006 @ 19:15 :
Nouja, die logitech dingen zijn ook gewoon crappy natuurlijk.
maar al een stuk beter dan trust, logitech heeft erg leuke setjes hoor.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 22:03
axel123
axel123 is offline
nah ik maak me niet teveel zorgen, hoewel de X530 en iig een andere speaker set bekend staan om (af en toe)/soms ook nooit "plop" geluiden en zachtjes radio ontvangst te hebben, heb goeie dingen gehoord, en ben er nog steeds van overtuigd dat logitech Trust verslaat.

maart goed morgen krijg ik zo, ik post nog wel even wat als ik wijzer ben over ervaring.
__________________
itz just me
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 12:23
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
Een vriend van mij had die trust 5.1 setje gekocht voor 100eu en dat klonk echt als een blikken concert en de bass klonk als een kartonnen doos. Zo slecht ongeloofelijk.
Daarna heeft hij de logitech X530 gekocht voor 70eu en dat was echt een wereld van verschil. Echt goed geluid voor een setje van die prijs!
Conclusie: In deze prijsklasse is logitech de beste keus en Trust moet je sowieso nooit halen, want dat zijn wegwerpartikelen.
__________________
oh oh den haag....
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 12:46
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
Citaat:
axel123 schreef op 04-12-2006 @ 18:36 :
maar Trust is bagger zeggen ze en besides het wordt niet 1 en al hardstyle.. maar af en toe.. ben ik toch beter af met betere speakers voor minder of gemiddelde speakers van een merk met een crappy reputatie voor 30 euro meer

ok, vooroordeel bevestigd.
__________________
hoi
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 08:01
Verwijderd
Zelf heb ik de Creative I-Trigue 3500 2.1 set.
Kost wat, maar dan heb je ook een redelijk iets. (vanaf € 120 euro)

Hij klinkt goed, alleen is de bas wat te lomp, daardoor krijg je al gauw een "rijdende discoauto" effect.

Speakers verouderen niet heel erg snel, dus de kans is groot dat je ook nog oude modellen tegenkomt in de winkel.

Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-12-2006, 08:22
Verwijderd
Ik heb een Logitech S-200 2.1 set gekocht voor iets van 21 euro (nu staat hij voor 17,45 op Azerty). Inderdaad heeft hij een aantal keer zitten ploppen achter elkaar, maar in feite heb ik er niet zoveel last van. Ik draai mijn muziek nooit vreselijk hard en heb nog geen ruimte voor een zesentwintigdelig speakerset met vijftien kilo snoer, dus voor deze prijs vind ik dit een erg mooi setje.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 15:04
axel123
axel123 is offline
mensen,



nogmaals bedankt voor jullie waarschuwingen over Trust, ik ben zeker tevreden over mijn Logitech X530 speakers dus das mooi meegenomen. Af en toe zo'n "plopje" maar die zijn wel zeldzaam en naar mp3tjes luisteren is zeker een genot

thanks mensen
__________________
itz just me
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Speakers] advies?
Verwijderd
7 21-02-2007 15:39
Muziek nieuwe speakers basversterker
Rieno
9 06-07-2004 09:00
Software & Hardware [Audio] Nieuwe stereo
Verwijderd
7 31-12-2003 16:11
Software & Hardware Is dit wat, en mist hier nog wat aan ???
Verwijderd
37 11-12-2002 19:22
Muziek Favoriete geluidsdrager?
'I'he Prophet
52 23-10-2002 19:31
Software & Hardware [laptop config]is deze videokaart een beetje goeie?
BlueSkyraider
9 22-09-2002 19:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.