Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2006, 16:14
Obi Wan
Avatar van Obi Wan
Obi Wan is offline
Hey, sinds dit weekend heb ik nogal problemen met mijn internetverbinding, ik zal maar bij het begin beginnen.

Toen ik Vrijdagavond terug kwam van mijn werk lag mijn internet er uit, aangezien ik Chello heb vond ik dat vrij normaal dus ik reset de kabelmodem even om te kijken of ie het zou doen maar dat deed ie dus niet. Na een paar uur vond ik het toch wel erg lang duren en besloot ik eens in mijn routermenu te gaan kijken, daar gaf het aan dat het internet (of WAN) disconnected was terwijl de kabelmodem gewoon aangaf dat internet het moet doen en het WAN LEDje op de router ook gewoon brandde.

Na een paar keer op renew te klikken deed ie het uiteindelijk weer, mooi dacht ik maar nu heb ik dus het hele weekend al last van dat gedoe, om de zoveel tijd valt mijn internet uit en moet ik mijn router resetten om vervolgens mijn IP adres te renewen in de router. In het log geeft ie dan aan DHCP client timed out :/

Ik dacht dat dit aan chello zou liggen aangezien ik al een jaar met dezelfde routerinstellingen bezig ben en er nooit last van heb gehad en omdat de digitale TV Zaterdag ook even geen connectie meer had maar nu begin ik toch te twijfelen...

Misschien een lang verhaal maar weet iemand toevallig of dit aan Chello kan liggen? Want als het aan mij zou moeten liggen dan kan ik niet verklaren waarom, ik heb al verschillende dingen geprobeerd met die router maar niets schijnt te helpen, ik heb er 3 PC's aan hangen en alle 3 hebben ze hetzelfde probleem.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2006, 20:28
Verwijderd
Als je je pc eens rechtstreeks op de modem aansluit, dus zonder router ertussen, wat doettie dan?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 20:38
Obi Wan
Avatar van Obi Wan
Obi Wan is offline
Ah, dat was ik dus vergeten te doen, ik heb er nu al eventjes geen last meer van gehad, maar ik zal vannacht wanneer ik ga slapen eens een directe verbinding houden (ik laat mijn computer altijd aanstaan).

Kijken of ie het morgen nog doet, thx
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 00:18
Obi Wan
Avatar van Obi Wan
Obi Wan is offline
Hmm ok, ik heb nu al een paar uur die directe link naar mijn kabelmodem en er is nog niets uitgevallen dus ik ga er maar van uit dat het wel aan mijn router ligt..

Ik kijk morgen maar even of mijn drivers en firmware up to date is, maar ik gok er op van wel..

Heb een SMC Barricade router die het nu al 1,5 jaar goed doet..

Het is me wel opgevallen dat na het renewen het log aangeeft dat het 1 januari 2002 of 2003 is, misschien dat dat het probleem is?

Ik zie alleen nergens een optie om de tijd en datum te veranderen, alleen de zone
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 09:08
Verwijderd
Geeft het log aan dat het 2003/2003 is of dat de tijd echt zo laat is, of stamt het laatste log uit die tijd?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 09:25
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
router al gereset? (voedingstekker d'ruit, wachten, voedinstekker er weer in)
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 12:51
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Obi Wan schreef op 04-12-2006 @ 01:18 :
Hmm ok, ik heb nu al een paar uur die directe link naar mijn kabelmodem en er is nog niets uitgevallen dus ik ga er maar van uit dat het wel aan mijn router ligt..

Ik kijk morgen maar even of mijn drivers en firmware up to date is, maar ik gok er op van wel..

Heb een SMC Barricade router die het nu al 1,5 jaar goed doet..

Het is me wel opgevallen dat na het renewen het log aangeeft dat het 1 januari 2002 of 2003 is, misschien dat dat het probleem is?

Ik zie alleen nergens een optie om de tijd en datum te veranderen, alleen de zone
\

je kan m ook op een (andere) tijdserver laten inloggen, als het goed is. haalt ie gelijk de juiste tijd en datum binnen
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 14:24
Obi Wan
Avatar van Obi Wan
Obi Wan is offline
Citaat:
Piloff schreef op 04-12-2006 @ 10:08 :
Geeft het log aan dat het 2003/2003 is of dat de tijd echt zo laat is, of stamt het laatste log uit die tijd?
Dat is volgens de router de huidige datum, dus niet die uit het verleden

Citaat:
dafelix schreef op 04-12-2006 @ 10:25 :
router al gereset? (voedingstekker d'ruit, wachten, voedinstekker er weer in)
Jup, zelfde reactie
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 14:25
Obi Wan
Avatar van Obi Wan
Obi Wan is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 04-12-2006 @ 13:51 :
\

je kan m ook op een (andere) tijdserver laten inloggen, als het goed is. haalt ie gelijk de juiste tijd en datum binnen
Zou kunnen, maar ik heb maar 2 EU servers en die had ik beide in gebruik (1 als backup), misschien als ik een US server gebruik maar ik denk dat die verbinding niet erg sterk zal zijn

Kan het inderdaad wel proberen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Internet probleem
Doemyernogmaar1
2 05-05-2008 13:08
Werk, Geld & Recht Probleem met telefoon en internet
Mestkever
53 26-01-2007 13:20
Software & Hardware [netwerk] modem router hub en geen internet
geen punt :|
9 10-02-2006 23:45
Software & Hardware probleem met msn in een netwerk...HELLUP
Patje
3 25-08-2004 20:39
Software & Hardware probleem met Netwerk in XP
Eurydice
2 14-02-2004 21:43
Software & Hardware Probleem met ICQ / IE6
Erik198
1 28-01-2002 14:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.