Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2006, 18:01
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Even een vraagje. Ik ben nu bij mijn oom en tante. Op de pc is draadloos internet geinstalleerd en dat is dan beveiligd met WPA. Nu heb/had ik iets gedaan/ingevoerd, zodat ik op de laptop van mijn nicht ook internet had. Momenteel ben ik hier met mijn eigen laptop {en met hetzelfde usb-stickje dus hetzelfde programma) en ik krijg het niet voor elkaar om ook verbinding te maken met mijn laptop. Kortom; ik weet het wachtwoord niet van het netwerk.

Kan je dat nog ergens achterhalen, want die man die het hier geinstalleerd heeft, heeft het ook nergens opgeschreven o.i.d.

Ze hebben hier [draadloos] internet van @home en de router/usb-stickjes zijn van Netgear.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2006, 18:29
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Hm... misschien als je (vanaf een PC die wél op het draadloze netwerk kan) in de setup van de router kunt komen. Dan moet je eerst het IP van de router achterhalen; dat kun je makkelijk doen door naar Start > Uitvoeren te gaan, "cmd" gevolgd door Ok, en vervolgens "ipconfig" in te typen. Het adres wat bij "Standaard gateway" staat voer je in in een browserscherm. Als je daar in kunt komen kun je waarschijnlijk de WPA key veranderen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 21:50
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
M@rco schreef op 04-12-2006 @ 19:29 :
Hm... misschien als je (vanaf een PC die wél op het draadloze netwerk kan) in de setup van de router kunt komen. Dan moet je eerst het IP van de router achterhalen; dat kun je makkelijk doen door naar Start > Uitvoeren te gaan, "cmd" gevolgd door Ok, en vervolgens "ipconfig" in te typen. Het adres wat bij "Standaard gateway" staat voer je in in een browserscherm. Als je daar in kunt komen kun je waarschijnlijk de WPA key veranderen.
Oké, dan zal ik van de week eens kijken of dat lukt
Maar ik snap ook niet hoe ik dat vorige keer wél bij de laptop van haar voor elkaar gekregen heb
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 21:54
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik denk dat die WPA key nog in die laptop stond? Dat lijkt me iig de meest logische verklaring
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 22:16
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Nee, want dat draadloos gedoe is die dag aangelegd & 's avonds was ik aan het klote met de laptop

Ik snap er geen ... van
Maar goed, ik ga dat van de week even proberen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.