Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2006, 20:50
new_born89
new_born89 is offline
Ik heb een probleem met mijn TI-84.

Nadat ik een vastloper heb gekregen heb ik de één batterij eruit gehaald en toen weer erin gestopt.
Met deze handeling wordt het geheugen gereset, deze melding kreeg ik toen ik mijn GR weer aanzette (RAM Cleared).

Na op ON gedrukt te hebben kreeg ik het zwarte cursortje in het beginscherm (leeg scherm) wat ook zwart bleef.
Géén enkele knopt werkt meer en de cursor blijft zwart. De GR reageert nergens meer op.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

- Alle batterijen inclusief die backup batterij eruit voor één nacht, toen weer terug gezet, nog steeds hetzelfde.
- Via link kabel met pc de nieuwste OS erop gezet, dit lukt wel en hij geeft ook aan wanneer deze 100% is, maar na dit
proces krijg ik weer RAM Cleared melding en de zwarte cursor.

Wie kan mij helpen?

PS. Wiskunde leraar wist het ook niet, hij dacht dat er mogelijke toetscombinaties waren die dit probleem kon verhelpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2006, 20:51
new_born89
new_born89 is offline
Misschien kan deze beter naar Hardware, mod?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 21:10
Ske*
Avatar van Ske*
Ske* is offline
Woon je in Belgie?
__________________
Lang , mijn systeembeheerder | www.google.be | Aspire 3020
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 21:31
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
new_born89 schreef op 05-12-2006 @ 21:51 :
Misschien kan deze beter naar Hardware, mod?
Ik ga voor Gadgets & Electronica
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 07:51
new_born89
new_born89 is offline
Citaat:
Ske* schreef op 05-12-2006 @ 22:10 :
Woon je in Belgie?
Helaas niet! Texas is daar gevestigd toch ofzo? Tenminste mijn wiskunde leraar vertelde dat ze niet aan reparaties doen, ze sturen op z'n minst een nieuwe terug. Maarja garantie zal er niet meer op zitten, ding is nu iets meer dan 2 jaar oud.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 12:29
new_born89
new_born89 is offline
Heb net een mail gekregen van Texas Instruments, ik hoop dat het met één van deze mogeljikheden wel lukt!

Voor het probleem dat u hebt met de TI-83/84(Plus/SE) kan u de volgende handelingen volgen die meestal de rekenmachine terug laten functioneren:
- de 4 batterijen en de kleine back-up batterij vervangen (nieuwe)
-één batterij uit de rekenmachine verwijderen,
-de toets boven het getal 9 ( afsluit haakje) en de toets onder het getal 3 ( een min teken tussen twee haakjes) beide indrukken, deze ingedrukt houden, de batterij terug plaatsen en dan ook tegelijkertijd de ON toets indrukken en alle drie voor ongeveer 30 sec. Ingedrukt houden.
Zou de rekenmachine nog niet functioneren dan kan u ook nog eventueel het contrast instellingen even nakijken door éénmaal de 2nd toets in te drukken en dan het pijltje die naar beneden is gericht eventjes ingedrukt houden. En u moet er ook zeker van zijn dat de batterijen nog goed zijn, dus de rekenmachine ook testen met nieuwe batterijen.
- Verwijder 1 AAA batterij, druk gedurende 40 sec. op de "ON" toets, hou deze nog steeds ingedrukt en stop die batterij er terug in, na enkele ogenblikken laat u de "ON" toets los en zie na of u de machine terug aan kan zetten.
-Verwijder 1 AAA batterij, druk gedurende 40 sec. op de "DEL" toets, hou deze nog steeds ingedrukt en stop die batterij er terug in, na enkele ogenblikken laat u de "DEL" toets los en zie na of u de machine terug aan kan zetten. Regel eventueel het contrast.
- Verwijder 1 AAA batterij, druk gedurende 40 sec. op de "APPS" toets, hou deze nog steeds ingedrukt en stop die batterij er terug in, na enkele ogenblikken laat u de “APPS" toets los en zie na of u de machine terug aan kan zetten.
-Als laatste kan u alle batterijen, ook de back-up batterij verwijderen en het toestel een volledige nacht zonder batterijen laten.

Indien deze geen oplossing bieden kan u ook nog proberen om door de DEL toets in te drukken en vervolgens 1 batterij te verwijderen en terug te plaatsen, terwijl u de toets ingedrukt houdt, uw rekenmachine te manipuleren om de boodschap "Waiting... Please install..." te bekomen. U schakelt vervolgens de rekenmachine uit en terug aan.

Bij het uitvoeren van al deze procedures zal het geheugen gewist worden.


Als het dan nog niet werkt, zouden wij u willen vragen om ons op het onderstaand nummer te contacteren zodat wij uw rekenmachine binnen garantie (3 jaar na 1 augustus 2003) kunnen aanmelden en u verdere informatie kunnen geven over hoe we dit verder zullen af handelen.

Texas Instruments bezit geen reparatiedienst.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [NA] sin rekenmachine probleem
jdmmer
4 23-01-2011 17:28
Software & Hardware Probleem met TI-84 Plus
Cmdr FvV
0 20-01-2010 12:34
Huiswerkvragen: Exacte vakken TI 84 plus (GR): "Cannot find a device"
dhgkasefr
1 21-03-2007 18:49
Huiswerkvragen: Exacte vakken [GR] pc probleem
Missing_Sock
1 13-12-2006 17:24
Huiswerkvragen: Exacte vakken TI-84 plus linken
Tom666
1 30-09-2004 17:13
Software & Hardware ti-84plus probleempje
Backfire
9 04-09-2004 14:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.