Heb net een mail gekregen van Texas Instruments, ik hoop dat het met één van deze mogeljikheden wel lukt!
Voor het probleem dat u hebt met de TI-83/84(Plus/SE) kan u de volgende handelingen volgen die meestal de rekenmachine terug laten functioneren:
- de 4 batterijen en de kleine back-up batterij vervangen (nieuwe)
-één batterij uit de rekenmachine verwijderen,
-de toets boven het getal 9 ( afsluit haakje) en de toets onder het getal 3 ( een min teken tussen twee haakjes) beide indrukken, deze ingedrukt houden, de batterij terug plaatsen en dan ook tegelijkertijd de ON toets indrukken en alle drie voor ongeveer 30 sec. Ingedrukt houden.
Zou de rekenmachine nog niet functioneren dan kan u ook nog eventueel het contrast instellingen even nakijken door éénmaal de 2nd toets in te drukken en dan het pijltje die naar beneden is gericht eventjes ingedrukt houden. En u moet er ook zeker van zijn dat de batterijen nog goed zijn, dus de rekenmachine ook testen met nieuwe batterijen.
- Verwijder 1 AAA batterij, druk gedurende 40 sec. op de "ON" toets, hou deze nog steeds ingedrukt en stop die batterij er terug in, na enkele ogenblikken laat u de "ON" toets los en zie na of u de machine terug aan kan zetten.
-Verwijder 1 AAA batterij, druk gedurende 40 sec. op de "DEL" toets, hou deze nog steeds ingedrukt en stop die batterij er terug in, na enkele ogenblikken laat u de "DEL" toets los en zie na of u de machine terug aan kan zetten. Regel eventueel het contrast.
- Verwijder 1 AAA batterij, druk gedurende 40 sec. op de "APPS" toets, hou deze nog steeds ingedrukt en stop die batterij er terug in, na enkele ogenblikken laat u de “APPS" toets los en zie na of u de machine terug aan kan zetten.
-Als laatste kan u alle batterijen, ook de back-up batterij verwijderen en het toestel een volledige nacht zonder batterijen laten.
Indien deze geen oplossing bieden kan u ook nog proberen om door de DEL toets in te drukken en vervolgens 1 batterij te verwijderen en terug te plaatsen, terwijl u de toets ingedrukt houdt, uw rekenmachine te manipuleren om de boodschap "Waiting... Please install..." te bekomen. U schakelt vervolgens de rekenmachine uit en terug aan.
Bij het uitvoeren van al deze procedures zal het geheugen gewist worden.
Als het dan nog niet werkt, zouden wij u willen vragen om ons op het onderstaand nummer te contacteren zodat wij uw rekenmachine binnen garantie (3 jaar na 1 augustus 2003) kunnen aanmelden en u verdere informatie kunnen geven over hoe we dit verder zullen af handelen.
Texas Instruments bezit geen reparatiedienst.
|