Oud 05-12-2006, 22:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Graag wil ik mijn computer op afstand kunnen beheren, maar het is mij nog niet gelukt om dat te bewerkstelligen.

De computer (ik noem m X) waarmee ik dat wil doen draait met windows xp prof sp2 en de computer (ik noem m Y) waar ik het op wil uitoefenen draait met windows xp home sp2.

Waar computer Y staat is een modem die de toegang tot het internet geeft. Op dit modem zijn drie computers (vast) aangesloten + een draadloos modem.

Ik heb geen idee hoe ik deze computer Y kan bereiken. Hebben jullie een suggestie?

(heb ik het overigens juist als Y = host en X = client ? Of is dit net andersom?)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2006, 22:19
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Gewoon met Remote Desktop, ingebouwd in XP (zowel Home als Pro). Dan moet er wel iemand bij computer Y zitten om die verbinding tot stand te brengen, volgens mij.

Anders optie zou RealVNC zijn: http://www.realvnc.com/download.html
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 23:40
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Kan die XP kermis edition wel RDP aan?
En probeer je via teh internets die PC te beheren? Dan zou je een poort op dat modem open moeten zetten voor een VNC programma, en op die pc een VNC server laten draaien (UltraVNC is ook wel een aanrader).
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 06:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
M@rco schreef op 05-12-2006 @ 23:19 :
Gewoon met Remote Desktop, ingebouwd in XP (zowel Home als Pro). Dan moet er wel iemand bij computer Y zitten om die verbinding tot stand te brengen, volgens mij.


Het probleem bij Remote Desktop lijkt te zijn dat de home editie minder mogelijkheden heeft.

Citaat:
Anders optie zou RealVNC zijn: http://www.realvnc.com/download.html
die heb ik geinstalleerd, maar het lukt me ook niet via deze weg connectie te maken?

Heb via telnet wel connectie gekregen via het WAN adres maar het inloggen gebeurde niet via mijn computergegevens. (u/n en p/w)

misschien dat ik in de knoei ben geraakt met IP adressen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 06:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 06-12-2006 @ 00:40 :

En probeer je via teh internets die PC te beheren? Dan zou je een poort op dat modem open moeten zetten voor een VNC programma, en op die pc een VNC server laten draaien (UltraVNC is ook wel een aanrader).
er zou op zich een poort open moeten staan. Ik weet dat er hulp op afstand door een bedrijf toegepast wordt, maar hoe zij het doen weet ik niet.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 08:34
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 06-12-2006 @ 00:40 :
(UltraVNC is ook wel een aanrader).
Ik raad het streng aan.
Velen malen beter dan realvnc.
  1. Op iedere computer ultravnc installeren, beveiligen met een wachtwoord. En zorg ervoor dat de vncserver (service) geactiveerd is.
  2. Zorg dat iedere softwarematige firewall poortje 5900 en 5800 (tcp en udp) toelaat.
  3. Onthoud van iedere client het ipadres (of computernaam)
  4. Als het goed is, zou je nu op vanaf iedere computer in je netwerk, een andere computer overnemen.
  5. Als je vanaf buiten een van je computers overnemen, zal je poorten moeten openzetten bij je router/modem.
    Wel verstandig is om
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 06-12-2006 om 09:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Wie wil ff helpen met proofreaden over cryptolockers/
Verwijderd
29 24-05-2016 12:51
Software & Hardware RPC Remote Procedure Call
TopDrop
4 28-01-2008 09:23
Software & Hardware Azureus snelheid
Suspender
9 20-07-2006 07:59
Software & Hardware [windows 2000 server] op afstand overnemen
boehoe
11 09-03-2005 19:55
Software & Hardware Remote Desktop probleem. Help!
Hydrogen
10 04-03-2004 06:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31.