Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2006, 17:09
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
hey jongens, ik heb een nieuwe pc nodig.
ik game best veel op de pc dus moet wel een goeie game pc hebben.
nou is mijn budget niet echt hoog dus was mijn vraag.
wat is een computer waar ik 3 a 4 jaar mee door kan en toch niet al te duur is?

edit: nou ben ik niet almachtig met pc's.
dus zelf in mekaar zetten en op internet bestellen is geen optie.
maar een winkel die ze zelf in mekaar zet natuurlijk wel.

alvast bedankt,
Twink.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2006, 17:25
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Dat moet je maar eens aan de mensen van subforum hardware vragen
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 18:00
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
kut,, dom, moderator verplaats dit ff... ik d8 dat ik op het hardware forum zat.... foutje.

ik zat ook al te kijken op hardware van, hey what the... waar is m'n topic...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 18:03
Verwijderd
Begin eens met het posten van je budget, je eisen & wensen en hoe je het ding gaat gebruiken (welke games je gaat spelen).
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 18:20
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
ik denk gwon dat mijn eis aan de computer is dat ik er de eerste 3 a 4 jaar weer mee kan gamen en geen gekloot krijg van minimal requirements are not met. maar liever dat ik over 3 jaar dus nog steeds de recommended requirements haal van redelijk grote spellen.
bijvoorbeeld wil ik wel graag een moederbord met SLI, aardig wat werkgeheugenslots , 2 harddisks is niet nodig heb aan 1 genoeg en hoeft geeneens zo groot te zijn.
ik weet niet wat beter is voor een game-pc een dual core processor of een normale processor.
oftewel.
mijn pc moet behoorlijk te "upgraden" zijn de eerste jaren, het hoeft er niet allemaal meteen in te zitten.
maar dat ik wel de mogelijkheid heb tot 4gb werkgeheugen later mocht het nodig zijn en SLI.

mijn budget, tjah das lastig.. ik heb niet echt een budget als je snapt wat ik bedoel. gewoon zo goedkoop mogelijk maar wat toch aan mijn eisen voldoet.

nog een vraag trouwens ik heb een beeldscherm van 17 inch TFT die ongeveer 4 jaar oud is, moet ik die dan ook vervangen?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 18:22
Verwijderd
17 inch is klein, dus ik zou het doen. Bovendien zijn oude tft schermen vaak erg langzaam (vooral voor fps games)

Maargoed, zonder kennis van je budget kunnen we je weinig aanraden, nieuwe pc's worden over het algemeen erg snel 'verjaard' dus als je over 3-4 jaar nog makkelijk nieuwe games wil kunnen runnen moet je echt het duurste/snelste kopen wat er op dit moment is.

En dan heb je trouwens nog geen garantie dat je dan ook daadwerkelijk die games kan spelen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 18:26
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
laten we zeggen duizend euro?
ik weet dat je er geen super deluxe systeem voor hebt.
maar daarom vraag ik ook wat is het beste systeem dak hiervoor kan halen?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 18:57
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Citaat:
twinkebel schreef op 06-12-2006 @ 19:26 :
laten we zeggen duizend euro?
ik weet dat je er geen super deluxe systeem voor hebt.
maar daarom vraag ik ook wat is het beste systeem dak hiervoor kan halen?
geen een die 3/4 jaar mee doet
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 20:35
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
hey jongens, ik heb een nieuwe pc nodig.
ik game best veel op de pc dus moet wel een goeie game pc hebben.
nou is mijn budget niet echt hoog dus was mijn vraag.
wat is een computer waar ik 3 a 4 jaar mee door kan en toch niet al te duur is?

nou ben ik niet almachtig met pc's.
dus zelf in mekaar zetten en op internet bestellen is geen optie.
maar een winkel die ze zelf in mekaar zet natuurlijk wel.

ik denk gwon dat mijn eis aan de computer is dat ik er de eerste 3 a 4 jaar weer mee kan gamen en geen gekloot krijg van minimal requirements are not met. maar liever dat ik over 3 jaar dus nog steeds de recommended requirements haal van redelijk grote spellen.
bijvoorbeeld wil ik wel graag een moederbord met SLI, aardig wat werkgeheugenslots , 2 harddisks is niet nodig heb aan 1 genoeg en hoeft geeneens zo groot te zijn.
ik weet niet wat beter is voor een game-pc een dual core processor of een normale processor.
oftewel.
mijn pc moet behoorlijk te "upgraden" zijn de eerste jaren, het hoeft er niet allemaal meteen in te zitten.
maar dat ik wel de mogelijkheid heb tot 4gb werkgeheugen later mocht het nodig zijn en SLI.

mijn budget, tjah das lastig.. ik heb niet echt een budget als je snapt wat ik bedoel. gewoon zo goedkoop mogelijk maar wat toch aan mijn eisen voldoet.

nog een vraag trouwens ik heb een beeldscherm van 17 inch TFT die ongeveer 4 jaar oud is, moet ik die dan ook vervangen?
budget: +- 1000 ofzo.

dit topic was ook al in games. maar aangezien die daar fout stond door een stomme fout van mij d8 ik hem alvast maar hier neer te zetten en dat dan degene op games dicht kon.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 21:07
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
twinkebel schreef op 06-12-2006 @ 21:35 :
ik denk gwon dat mijn eis aan de computer is dat ik er de eerste 3 a 4 jaar weer mee kan gamen en geen gekloot krijg van minimal requirements are not met. maar liever dat ik over 3 jaar dus nog steeds de recommended requirements haal van redelijk grote spellen.
Dat is denk ik niet echt haalbaar, gezien de snelheid waarmee de ontwikkelingen gaan. Maar met een Core 2 Duo, 2GB DDR2 en een high-end videokaart zit je iig voorlopig goed, dan kun je over een paar jaar altijd nog de videokaart vervangen als hij niet meer toereikend mocht zijn.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 09:03
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
(Samengevoegd met dubbel topic)
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 10:51
J-roenn
J-roenn is offline
idd, met de snelle ontwikkelingen tegenwoordig kan je niet echt meer nu iets kopen en bijv totaal upgraden over 2-3 jaar, je videokaart of geheugen gaat geen probleem zijn, maar bijvoorbeeld een nieuwe processor zal tegen die tijd weer al een socket verder zijn. ik raad je ook geen SLI aan, je kan beter 1 goede kaart kopen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 00:55
phlexx
Avatar van phlexx
phlexx is offline
Ik heb een tijdje terug ook een nieuwe pc gekocht bij Completer in Rotterdam. De basisprijs van die pc's ligt erg laag. Zelf heb ik er het één en ander aan vervangen om hem nog beter te laten presteren. Maar ik denk wel dat het even de moeite waard is om even te bekijken ›› completer.nl
__________________
Serieuze groet!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Oke het is weer zo ver.. Ik wil een nieuwe PC.
freakinaround
131 20-03-2008 17:18
Software & Hardware [PC] nieuwe pc, advies gevraagd
Guinevere03
3 07-04-2006 00:04
Software & Hardware [Systeem] Oude HD in nieuwe PC zetten
Mois
19 11-07-2005 14:43
Software & Hardware [Algemeen] Nieuwe Pc kopen (offerte)
Verwijderd
48 18-02-2005 23:42
Software & Hardware [Nieuwe PC] De onderdelen
I-brahimovic
25 10-03-2004 15:59
Software & Hardware Nieuwe PC!
dafelix
15 28-10-2003 17:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.