Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2006, 22:25
Verwijderd
Ik heb een site gekregen waarmee je youtube e.d. filmpjes kan downloaden (http://keepvid.com/) mss dat sommige hem al kennen. Site doet het prima. Alleen als ik die bestanden op mn pc heb gedownload, kan ik ze niet openen Maakt niet uit met welk programma (wmp, winamp, bs-player..), ze doen het nooit. Moet ik ze eerst omzetten ofzo? Want volgens mij worden het allemaal .flv (Flash Video) bestanden.
Help?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2006, 23:23
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
flv player downloaden.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 23:31
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Mrtijn Vissers FLV player
__________________
www.hipheid.nl
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 10:31
Purgatori
Purgatori is offline
Download 'YouTube Grabber', dit is een simpel programmatje van een paar kb, dan hoef je niet steeds naar de site. Om die flv bestanden wat leuker te make en geen stom flv player programma te downloade, download je total video converter. Total video converter kan de flv converte in wat je maar wil: avi, mpg, mpeg, wmv, 3gp, mp4 en ga zo maar door. Je hebt dan dus het filmpje niet alleen in een normale extensie in no-time, maar je kunt ook dinge op je tel. zetten
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 12:34
Verwijderd
Voor Total Video Converter moet je dus betalen?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 12:42
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Online FLV Converter
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 13:14
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
SENSASIAN schreef op 14-12-2006 @ 13:34 :
Total Video Converter moet je dus downloaden?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 15:48
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Grappig, ik had pasgeleden nog een hele tutorial geschreven daarover voor klasgenoten van me. Als je het niet erg vindt dat ik even copy & paste, dan komt hier mijn nederige tutorial:


Het is vrij omslachtig om een music video van YouTube af te halen, vergeleken met het downloaden ervan via een P2P-programma als Limewire of KaZaA Lite. Het kost namelijk meer werk, maar aangezien er steeds minder music videos via P2P-programma's te downloaden zijn (in vroeger tijden was dat wel anders!), zou het downloaden van zo'n music video via een P2P-programma uiteindelijk wel tijdrovender en minder succesvol zijn. In dat geval is YouTube dan toch de mindere van twee kwaden, zal ik maar zeggen.

Ik zal jullie uitleggen wat jullie moeten doen, en ik zal het daarbij zo simpel mogelijk proberen te houden. Ik weet niet hoeveel verstand jullie hebben van dit soort digitale multimediale zaken, dus vergeef me maar als het soms té simpel is.


1. Alleereerst, voordat jullie ook maar enige actie ondernemen, wil ik dat jullie op het icoontje "Deze Computer" - dat op het bureaublad van je Windows staat - klikken. Boven in de menubalk klik je vervolgens op 'Extra', en dan selecter je 'Mapopties.' Haal het tabblad 'Weergave' voor je neus en zet het vinkje uit bij "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen." Klik daarna op 'OK.'
In principe is deze eerste stap niet echt nodig, maar ik, met mijn paranoïde/neurotische trekjes, heb liever dat jullie dat wél doen. Deze stap zorgt er namelijk voor dat je nu van ieder bestand de extensie kan zien. Zag je voorheen een Word-document met de naam "Assignment" gewoon als "Assignment" in je map, nu zie je het als "Assignment.doc" in je map staan. Dit is een simpele stap die na voltooiing van het downloaden van de music video weer gewoon ongedaan gemaakt kan worden (hoe, dat lijkt me wel duidelijk).


2. Nu beginnen we aan het echte werk. Ga naar YouTube (http://www.youtube.com). Ik weet niet welke music video jullie willen downloaden, dus gebruik ik zelf maar even een voorbeeld: de music video van "Sacrifice" van Elton John. Deze kan je vinden op de volgende link:

http://www.youtube.com/watch?v=mQlAE2ByyFM

Op de pagina zie je rechts van de music video informatie staan over de video, zoals wie het gemaakt heeft, de tags en de URL. Zo ziet de pagina van de music video van jullie keuze er uiteraard ook uit. Kopieer de URL die rechts van de video staat.


3. Verlaat nu YouTube en ga naar deze link: http://wish.kuso.cc/youtube/ . Daar zie je een witte balk, en daarin plak je de URL van de music video (die je zojuist gekopieerd hebt). Klik vervolgens op 'Zoeken.' Binnen een paar seconden laat deze retriever 3 beelden zien van de music video, en geeft hij tevens informatie over de naam en duur van de video.
Klik op 'De verbinding van de download', waarna er een klein venstertje tevoorschijn komt met de vraag of je dit bestand wilt downloaden. In het geval je een pop-up blocker hebt en deze dit venstertje blokkeert, zorg er dan even voor dat je pop-up blocker tijdelijk pop-ups van die website toestaat.
Vervolgens sla je het bestand op op je bureaublad.


4. Nu staat er een bestand genaamd "get_video" op je bureaublad. Dit bestand heeft geen extensie, en dus is het aan jou om het een extensie te geven. Klik met de rechterknop van je muis op het bestand, waarna er een menu verschijnt. Selecteer 'Naam wijzigen' en plak dan de extensie .flv achter de bestandsnaam. Druk vervolgens op 'Enter.' Als het goed is, heet je bestand daarna "get_video.flv". Flv is overigens kort voor Flash Video.


5. Nu moeten we het "get_video"-bestandje even met rust laten. Aangezien het een Flash Video-bestand is - en die worden niet erg veel gebruikt - zal Windows Media Player het niet kunnen afspelen. Je kunt speciaal een player (die FLV-bestanden afspeelt) downloaden, maar dat heeft weinig zin. De laptop die jullie voor je presentatie zullen gaan gebruiken (ik neem aan dat jullie er eentje gaan lenen van het MMS), zal namelijk niet deze player geïnstalleerd hebben. Het is verboden zomaar software op die laptop te installeren, dus die software even gauw installeren kunnen jullie alvast vergeten.
Wat moeten we dan doen? De oplossing is simpel: het bestand converteren van een FLV-bestand naar een MPEG-bestand. MPEG is een algemeen gebruikt type videobestand, en Windows Media Player zal dat dan ook zeer zeker zonder problemen afspelen.
Voor het converteren is er een FLV-naar-MPEG-converter nodig, en die moet eerst gedownload worden. Ikzelf heb gebruik gemaakt van de gratis Riva FLV Encoder, die hier te downloaden is:

http://www.download.com/Riva-FLV-Enc...=dl&tag=button

Klik op 'Download Now', waarna er weer een venstertje tevoorschijn komt met de vraag of je dit bestand wilt downloaden. Wijzig de instellingen van je pop-up blocker indien nodig (zoals ik al bij stap 3 had gezegd). Sla de setup op op je bureaublad. Eenmaal gedownload, open de setup en installeer het programma. Aannemende dat jullie wel ervaring hebben met het installeren van een programma, ga ik niet verder in op het installatieproces.


6. Zo, nu hebben jullie Riva op jullie computer geïnstalleerd. Open nu het programma. Voordat je daar verder iets mee doet, adviseer ik je om naar de volgende link te gaan, want daar staat een handige, Nederlandstalige tutorial over hoe je moet converteren met Riva:

http://bodifar.wordpress.com/2006/06...o-avi-mpg-mov/

Het vertelt je precies wat je moet doen en het is helemaal niet moeilijk. Volg alle stappen in de tutorial, maar bij stap 3 moet je even stoppen en deze tip van mij opvolgen. Alles wat er in de tutorial bij stap 3 staat, is geheel juiste informatie. Maar voor de bevordering van de kwaliteit van de geconverteerde music video straks, zou ik de instellingen niet laten staan zoals je ze in de tutorial en in het programma ziet staan. Dit gaat om de geluidsinstellingen: zorg ervoor dat het geluid op 'stereo' staan en niet op 'mono', en zorg er tevens voor dat de bitrate van het geluid op 128 staat (de sampling rate verandert automatisch wanneer je dat doet, maar dat is niet erg - dat moet juist). Het ziet er dan dus zo uit (klik op de link):

http://sites.bus3.nl/lucille/riva.jpg

Als je dat hebt gedaan, mag je de rest van de stappen in de tutorial volgen. Overigens is het zo bij stap 2 van de tutorial dat je de extensie van de output file moet veranderen, niet die van de input file. Selecteer als output directory je bureaublad en zorg ervoor dat je output file de extensie .mpg heeft. De destination video file is dan: "get_video.mpg".


7. Uiteindelijk, als je alles hebt gedaan wat in de tutorial staat (en wat ik heb gezegd), kan je op 'Encode' klikken. Aangezien het converteren tijdelijk het nodige van het geheugen van je computer vergt, adviseer ik jullie om alle vensters en programma's te sluiten voordat je op 'Encode' klikt. Laat dus niet het venster van Internet Explorer openstaan en laat ook niet een liedje spelen in Windows Media Player. Hoe minder programma's er actief zijn, hoe sneller het converteerproces verloopt. De computer is ook trager als het programma bezig is met converteren, dus ik adviseer jullie om het ding even geheel met rust te laten, tot er "Encoding successful!" verschijnt in het venster van Riva (zoals ze al in de tutorial hebben verteld). Het converteren duurt ruim 5 minuten, afhankelijk van de lengte van de music video: het converteren van een 2 minuten durende video verloopt immers sneller dan bij een 4 minuten durende video.


8. Na het converteren kan je de Riva Encoder sluiten en zie je nu een nieuw videobestand op je bureaublad staan: "get_video.mpg". Dubbelklik er op om het af te spelen en het ook geheel te bekijken. Het is namelijk belangrijk dat je kijkt of de audio goed is en dat het beeld niet hapert op bepaalde punten. Ik bedoel, als het beeld op een bepaald punt in de video niet hapert bij YouTube, maar wél in de geconverteerde video, dan is dat een teken dat er misschien een klein foutje is ingeslopen bij het converteerproces (meestal komt het omdat je niet de juiste codecs op je computer heb staan, maar dat is een onderwerp waar ik maar liever niet op inga). Het is aan jullie om te bepalen hoe hinderlijk dat is - wil je zoiets verhelpen, dan wordt het zoeken naar codecs of naar andere converters dan Riva, en dan gaat het allemaal wel érg veel tijd in beslag nemen.


9. Heb je de geconverteerde music video helemaal bekeken en ben je tot de conclusie gekomen dat hij kwalitatief precies hetzelfde is als het origineel op YouTube, dan hoef je verder niets meer te doen. Ik zou dan alleen nog maar teruggaan naar stap 1 in deze e-mail en het vinkje weer aanzetten bij "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen." Als je dat gedaan hebt, kan je gemakkelijk de naam van de video wijzigen van "get_video" naar de naam van het liedje.
Wijzig je de naam vóórdat je het vinkje weer hebt aangezet bij Deze Computer, kijk dan wel uit dat je de extensie niet weghaalt (.mpg moet dus blijven staan!). Anders wordt het een niet-afspeelbaar bestand en moet je de extensie weer toevoegen om het te kunnen afspelen.


10. Nou, nu zijn we echt klaar. Je kunt doen met je geconverteerde bestand wat je wilt. Als je niet van plan bent om in de toekomst meer music video's van YouTube af te halen en deze te converteren, kan je de Riva Encoder ook meteen weer deïnstalleren.



Ik weet het, het was nogal lang - maar hopelijk heb je er iets aan gehad.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 19:32
Verwijderd
Purgatori, ik had hem ook al gedownload, maar toen kreeg ik gezeur dat ik maar 5 minuten ofzo mocht omzetten en anders moest betalen

En Severus.... Als ik meer zeg dan lijk ik een asskisser maar geloof me, ik ben er echt heel blij mee Voor het eerst is er gewoon iets gelukt wat ik wil. Ik voel me een slimme computernerdje nu
Hele goede uitleg had je thnxx

IK KAN EINDELIJK YOUTUBE FILMPJES JATTEN
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 20:31
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
SENSASIAN schreef op 14-12-2006 @ 20:32 :
Purgatori, ik had hem ook al gedownload, maar toen kreeg ik gezeur dat ik maar 5 minuten ofzo mocht omzetten en anders moest betalen

En Severus.... Als ik meer zeg dan lijk ik een asskisser maar geloof me, ik ben er echt heel blij mee Voor het eerst is er gewoon iets gelukt wat ik wil. Ik voel me een slimme computernerdje nu
Hele goede uitleg had je thnxx

IK KAN EINDELIJK YOUTUBE FILMPJES JATTEN
Netjes, lekker aan het rippe dus Als je nog een code zou wille of crack voor tvc kun je altijd ff pmme of maile.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 05:38
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
SENSASIAN schreef op 14-12-2006 @ 20:32 :
En Severus.... Als ik meer zeg dan lijk ik een asskisser maar geloof me, ik ben er echt heel blij mee Voor het eerst is er gewoon iets gelukt wat ik wil. Ik voel me een slimme computernerdje nu
Hele goede uitleg had je thnxx

IK KAN EINDELIJK YOUTUBE FILMPJES JATTEN
Ik ben blij dat je er wat aan hebt gehad. Veel plezier met rippen en alles.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Hoe download ik deze nummer?!!!! HELP
MeisjesClubz
1 24-03-2014 08:42
De Kantine Torsaaido's #1183
Verwijderd
500 26-10-2010 22:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.