Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2006, 23:04
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Een vriendin van mij wil een nieuwe laptop kopen. Ze heeft alleen niet zoveel geld, dus het liefst zo goedkoop mogelijk. Ze gaat m voornamelijk gebruiken voor email/internet/tekstverwerken en hier en daar een muziekje luisteren. Geen grafisch veeleisende dingen ofzo. Weet iemand iets leuks? Met eventueel nog een mogelijkheid om hem te kopen op afbetaling?

Alvast bedankt
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2006, 23:34
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
kopen op afbetaling zou ik niet doen. Als je geen (pakweg) 600 op kunt brengen voor een laptop, zou ik er maar helemaal niet aan beginnen en een PC bij de vuilnisbak zoeken, of een ouwe van de buren, ofzo.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 10:27
machtigespa
machtigespa is offline
Tjah even doorsparen dan, op die leeftijd lenen is niet echt aan te raden. Misschien bij ouders lenen om het zonder rente daarna terug te betalen.

Vanaf 500 valt er al een celeron te scoren bij Mediamarkt bijvoorbeeld, neem iig geen medion troep.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 15:03
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
machtigespa schreef op 15-12-2006 @ 11:27 :

Vanaf 500 valt er al een celeron te scoren bij Mediamarkt bijvoorbeeld, neem iig geen medion troep.
en ook geen celeron troep
__________________
www.hipheid.nl
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 15:07
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Wat is er mis met een Celeron als je alleen maar emailt en tekst verwerkt? Helemaal niks natuurlijk.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 15:23
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ok, dan houdt t op Ik kon t altijd proberen
Citaat:
machtigespa schreef op 15-12-2006 @ 11:27 :
...neem iig geen medion troep.
Want..

Serieus, geef eens 1 goed argument om Medion troep te noemen.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 16:01
Bertje B.
Bertje B. is offline
Spaar € 750 en je hebt een mooie Fujitsu Siemens van klasse kwaliteit! Je kan ook voor minder gaan, maar geef dan liever € 100 meer uit en je hebt een top laptop. Acers schijnen ook erg goed te zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 16:08
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Ik heb zelf een Acer, kostte 550 euro. Werkt echt super goed Ik denk ook inderdaad dat je, als je toch wel een goede en redelijk goedkope laptop wil, je een laptop zult moeten kopen rond die prijs, 500/600 euro dus.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 16:24
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Voor 650 heb je het instapmodel van IBM (Lenovo). Dit zijn kwalitatief betere notebooks, dan bijv Acer, Toshiba, Siemens, Medion etc. De 3000 C100 heeft P-M 740/512M/80GB/15''XGA, dus behoorlijke specs voor het geld (geen celeron of sempron cpu). Bovendien is het 1x512, dus je kunt makkelijk nog een tweede 512MB module kopen

http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2.../hotrev283.htm

Laatst gewijzigd op 15-12-2006 om 16:26.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 16:32
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
]{ing schreef op 15-12-2006 @ 17:24 :
Voor 650 heb je het instapmodel van IBM (Lenovo). Dit zijn kwalitatief betere notebooks, dan bijv Acer, Toshiba, Siemens, Medion etc. De 3000 C100 heeft P-M 740/512M/80GB/15''XGA, dus behoorlijke specs voor het geld (geen celeron of sempron cpu). Bovendien is het 1x512, dus je kunt makkelijk nog een tweede 512MB module kopen

http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2.../hotrev283.htm
k zat al te wachten op n goede reactie.

als je een laptop koopt, koop dan gewoon een IBM, Toshiba of Asus, en als je een prijsklasse lager wilt een Dell of HP.

blijf iig bij merken als medion, packerd bell en fujitsu siemens ver uit de buurt, ze zullen soms best iets leuks bouwen maar heb er al te veel problemen mee gezien.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 12:36
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 15-12-2006 @ 17:32 :
blijf iig bij merken als medion, packerd bell en fujitsu siemens ver uit de buurt, ze zullen soms best iets leuks bouwen maar heb er al te veel problemen mee gezien.
Ok, even mijn ervaringen met Medion. We hebben hier 2 Medion desktops (P3 667mhz en P4 2,6ghz) staan en 2 Medion laptops (P4 3,06ghz en Centrino geval) en alles werkt prima! Van alle mensen om mij heen die ook een Medion pc hebben hoor ik positieve verhalen.

We kwamen een keer terug van vakantie en de desktop p4 startte niet meer op, mannetje gebeld, langsgekomen, nieuw moederbord erin, hop, gefixt. Een keer was er iets met de brander, hop, nieuwe brander. Misschien dan niet zo mooi dat het moederbord ermee kapt, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de gratis 3 jaar garantie. Alsof er nooit iets mis gaat met A-merk hardware, en zie het dan nog maar voor elkaar te krijgen dat gratis te laten repareren of vervangen.

Ik heb mijn P4 laptop al ruim 2,5 jaar en hij loopt nog als een zonnetje. Dus zomaar beweren dat Medion puin is vind ik echt niet op zn plaats.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 12:39
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Tsja, ik heb ook al tegen haar gezegd dat het erg lastig wordt om een laptop (of uberhaupt iets) te kopen als je er geen geld voor hebt..

Ik heb trouwens nog even op eBay gekeken en daar zitten ook best leuke tweedehands laptops bij.

Ik ga het aan haar laten zien, bedankt voor jullie reacties in ieder geval
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 15:02
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 16-12-2006 @ 13:36 :
Ok, even mijn ervaringen met Medion. We hebben hier 2 Medion desktops (P3 667mhz en P4 2,6ghz) staan en 2 Medion laptops (P4 3,06ghz en Centrino geval) en alles werkt prima! Van alle mensen om mij heen die ook een Medion pc hebben hoor ik positieve verhalen.

We kwamen een keer terug van vakantie en de desktop p4 startte niet meer op, mannetje gebeld, langsgekomen, nieuw moederbord erin, hop, gefixt. Een keer was er iets met de brander, hop, nieuwe brander. Misschien dan niet zo mooi dat het moederbord ermee kapt, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de gratis 3 jaar garantie. Alsof er nooit iets mis gaat met A-merk hardware, en zie het dan nog maar voor elkaar te krijgen dat gratis te laten repareren of vervangen.

Ik heb mijn P4 laptop al ruim 2,5 jaar en hij loopt nog als een zonnetje. Dus zomaar beweren dat Medion puin is vind ik echt niet op zn plaats.
sowieso zit op bijna alle hardware 3 jaar garantie, dus dat argument is kul, gratis laten vervangen is dan ook geen probleem. verder is prijs/kwaliteitsverhouding van medion niet echt goed, hebben alle pc's een standaard warmte probleem. en dat een pc het 2,5 jaar blijft doen is ook niet echt speciaal ofzo, heb hier ook nog een 386 staan die het na zoveel jaren nog steeds doet.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 15:34
Verwijderd
Citaat:
J-roenn schreef op 17-12-2006 @ 16:02 :
sowieso zit op bijna alle hardware 3 jaar garantie, dus dat argument is kul, gratis laten vervangen is dan ook geen probleem. verder is prijs/kwaliteitsverhouding van medion niet echt goed, hebben alle pc's een standaard warmte probleem. en dat een pc het 2,5 jaar blijft doen is ook niet echt speciaal ofzo, heb hier ook nog een 386 staan die het na zoveel jaren nog steeds doet.
Er zit een verschil tussen je gelijk hebben en het ook daadwerkelijk krijgen. Het is wel degelijk een voordeel als de fabrikant (Medion bijvoorbeeld) je expliciet een garantie geeft van 3 jaar. Op veel andere goedkopere laptops zit slechts een jaar garantie. Kan best zijn dat je wettelijk altijd recht hebt op minimaal twee jaar ofzo, maar het kan een heel gedoe zijn om dat recht te verzilveren.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 19:45
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Draai zelf op dit moment met een Compaq laptop met een celeron processor, en ben er tevreden over. Bovendien koop ik iedere 2 tot 2,5 jaar een nieuwe laptop, dus van 3 jarige garanties ed maak ik toch nooit gebruik.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 17:46
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 17-12-2006 @ 16:02 :
sowieso zit op bijna alle hardware 3 jaar garantie, dus dat argument is kul, gratis laten vervangen is dan ook geen probleem. verder is prijs/kwaliteitsverhouding van medion niet echt goed, hebben alle pc's een standaard warmte probleem. en dat een pc het 2,5 jaar blijft doen is ook niet echt speciaal ofzo, heb hier ook nog een 386 staan die het na zoveel jaren nog steeds doet.
Ja, hiermee zeg je dus dat andere hardware ook goed is. In ieder geval niet dat het verstandig is om maar beter ver uit de buurt van medion te blijven. Ze worden misschien warmer dan gemiddeld, maar ik heb er geen problemen van ondervonden.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Goedkope laptop voor School?
Horthal
2 06-02-2017 20:45
Software & Hardware Goedkope laptop gezocht!
rino123
5 21-08-2014 21:02
Software & Hardware nieuwe laptop
veer2110
14 06-05-2013 13:07
Software & Hardware Gamelaptop
maximeus
11 06-09-2007 08:45
Software & Hardware [laptop] Tip voor aanschaf.
Severus
6 27-05-2004 23:44
Software & Hardware [Notebook] Goedkope notebook.
Betamethason
7 16-02-2004 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.