Oud 15-12-2006, 05:53
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Probleem:
Windows xp professional geformateerd. Mijn back-up schijf bleek een leesfout te bevatten waardoor alle belangrijke schoolopdrachten, vakantie foto's van 2 jaar etc zijn verdwenen.
Nu heb ik wel eens gehoord dat je de gegevens weer terug kunt zetten op je pc...... Iemand?

Daarbij geeft m'n notebook nu telkens tijdens het opstarten aan welk besturingsprogramma ik wil starten (er staat dan tweemaal windows xp professional. Na 30 seconden start-ie vanzelf). Hoe krijg ik dit weg? (In m'n bios had ik veranderd dat er werd opgestart vanaf cd-rom ivm formateren... Echter, nu weet ik niet meer welke volgorde in de bios stond (cd-rom drive was geloof ik nr 4?)

Is het een beetje helder waar ik heen wil kronkelen?

__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2006, 08:22
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ai

Ik heb goede ervaringen met GetDataBack (www.runtime.org). De volledige versie is helaas niet gratis, maar er is een demoversie waarmee je kunt kijken of en welke bestanden hij terug kan halen.

Wat betreft je tweede probleem: eerst maar eens kijken wat je allemaal nog terug kunt halen, verder kun je beter niks met je computer doen. Dat vergroot alleen maar de kans dat je oude gegevens overschreven worden door iets anders.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 08:53
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Heb je die backup schijf ook daadwerkelijk geformatteerd? Of heb je die windows partitie alleen geformatteerd? Want als je die backup schijf hebt geformatteerd kun je denk ik wel fluiten naar je bestanden. Als ze gewoon 'weg' zijn kun je ze misschien nog wel terug halen met zo'n recover programmaatje, omdat ze waarschijnlijk dan nog wel op je schijf staan omdat ze (nog) niet zijn overschreven.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 16:50
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 15-12-2006 @ 09:53 :
Heb je die backup schijf ook daadwerkelijk geformatteerd? Of heb je die windows partitie alleen geformatteerd? Want als je die backup schijf hebt geformatteerd kun je denk ik wel fluiten naar je bestanden. Als ze gewoon 'weg' zijn kun je ze misschien nog wel terug halen met zo'n recover programmaatje, omdat ze waarschijnlijk dan nog wel op je schijf staan omdat ze (nog) niet zijn overschreven.
Wacht, ik was misschien niet even helder:
Op een cd-rom had ik Word documenten, foto's etc gebrand. In dit proces is iets verkeerd gegaan waardoor het nu niet van van de cd-rom te lezen is.
De partities heb ik inderdaad geformateerd.


@ Marco, héél erg bedankt voor je antwoord, ga morgen meteen kijken of het terug te halen is d.m.v. het programma...


Iets anders; ik heb zelf windows xp destijds op cd-rom gezet. Echter, toen ik mijn notebook kocht, waren er al een heel aantal programma's geinstalleerd die nu allemaal ontbreken! Ik was in de veronderstelling dat wanneer je een dergelijke cd-rom maakte, alle instellingen werden vastgelegd zoals deze bij aankoop waren?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 20:01
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
coopergirl schreef op 15-12-2006 @ 17:50 :
Iets anders; ik heb zelf windows xp destijds op cd-rom gezet. Echter, toen ik mijn notebook kocht, waren er al een heel aantal programma's geinstalleerd die nu allemaal ontbreken! Ik was in de veronderstelling dat wanneer je een dergelijke cd-rom maakte, alle instellingen werden vastgelegd zoals deze bij aankoop waren?
Ik hoop niet dat je windows map op deze cd-rom hebt gezet.
Zo ja, dat is niet slim.
Je kan beter een image (een backup van de complete partitie in 1 bestand) maken.
Dit kan bijvoorbeeld met Norton Ghost of de gratis Ghost of linux (Info en de iso's)
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 07:52
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
freyk schreef op 15-12-2006 @ 21:01 :
Offtopic:
Ik hoop niet dat je windows map op deze cd-rom hebt gezet.
Zo ja, dat is niet slim.
Je kan beter een image (een backup van de complete partitie in 1 bestand) maken.
Dit kan bijvoorbeeld met Norton Ghost of de gratis Ghost of linux (Info en de iso's)
Ik heb een dell notebook, hier stond een programma op waarmee ik een windows xp professional cd-rom kon maken. Deze was namelijk niet bijgeleverd. Heb het programma het werk laten doen...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.