Oud 26-12-2006, 21:39
no pain n death
no pain n death is offline
Mijn dure adsl abbo bij planet loopt binnekort af, en ik wil graag digitale tv en telefonie + adsl. Wat is beter, digitale telefonie + adsl en dan een los digitaal tv-abbonement, of alles in 1? En welke providers kunnen jullie dan aanraden en welke afraden?

Speedtest zegt dat ik nu dit heb:
Download 2956.2 KByte/sec
(=23650 kbps)
Upload 65.7 KByte/sec
(=526 kbps)

En dat voor ongeveer €50(!!!) per maand. Die snelheden volg ik niet helemaal, volgens mij gebruiken sites kb en kB door elkaar. Multikabel heeft bijv. de volgende aanbieding: Downloaden 2500 Kbit/s
Uploaden 512 Kbit/s + digitale tv en telefonie voor €50 per maand.
Wat houdt dat nou precies in, is dat nou langzamer of sneller dan dat ik nu heb?

Dus waar het eigenlijk op neerkomt, hoe zit het nou met die snelheden en welke provider moet ik kiezen? Die adsl vergelijker-sites houden geen rekening met digitale tv in het abbo.

Sorry als dit verkeerd staat overigens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2006, 23:00
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Byte

Een byte is het kleinste adresseerbare gedeelte van een computergeheugen. Met adresseerbaar wordt bedoeld dat het niet mogelijk is om minder dan één byte tegelijk naar een computergeheugen te schrijven of daaruit te lezen.

Bij moderne computers bestaat een byte uit 8 bits. Niet alle computers gebruiken opslag in setjes van acht bits, er zijn ook (met name oudere) systemen die 5, 7, 9 of 12 bits per byte gebruiken. Soms wordt ook voor deze systemen over bytes gesproken. Om ondubbelzinnig een 8-bit byte aan te duiden, kan men het beste of expliciet vermelden dat de byte uit 8 bits bestaat of het woord 'octet' gebruiken. In officiële documenten, in de telecomsector en in sommige talen (zoals Frans) wordt een byte van 8 bits een octet genoemd. In de documentatie van Philips-computers is het octade. Daarom wordt een MB (megabyte) ook wel geschreven als Mo. Een byte wordt afgekort met de hoofdletter B wat niet verward dient te worden met de kleine letter b (de afkorting voor bit).

bron: wikipedia

oftewel multikabel is langzamer, en ik vind het niet vreemd dat je voor 25 mbit zo'n 50 euro betaalt, daar kan je wel lekker mee downloaden dacht ik zo . kbyte en kbit is een factor 8 verschillend, zie je speedtest resultaten. even voor de duidelijkheid:

dit heb je nu: ca 25000 kbit per seconde download en 500 kbit upload. multikabel biedt aan: 2500 kbit down en 500 up. 10x minder snel dus
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 23:52
no pain n death
no pain n death is offline
Ik had er ook al over gelezen op wikipedia, maar toch heb ik het idee dat niet alle sites dezelfde definities hebben van byte en bit. Het kan gewoon niet (denk ik) dat ik 25 Mbit download heb nu. Ik kom bij downloaden nooit boven de 600-700 kB/s uit, of dat nou via p2p is of van een site. Het is ook een vrij basic abonnement, maar 1tje of zo beter dan de goedkoopste van planet (destijds). Ik herinner me nog dat bij het afsluiten het 512 kB/s was.
Is het verder wel een goede aanbieding die van Multikabel? Want ik zie niet veel andere tv/telefonie/internet combi's. Wel 1 van @Home, maar dan moet je eerst gewone tv aanvragen van hen, en daarna vervolgens je abbonnement weer omzetten in het totaalpakket; beetje omslachtig.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 01:14
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 26-12-2006 @ 23:52 :
Ik had er ook al over gelezen op wikipedia, maar toch heb ik het idee dat niet alle sites dezelfde definities hebben van byte en bit. Het kan gewoon niet (denk ik) dat ik 25 Mbit download heb nu. Ik kom bij downloaden nooit boven de 600-700 kB/s uit, of dat nou via p2p is of van een site. Het is ook een vrij basic abonnement, maar 1tje of zo beter dan de goedkoopste van planet (destijds). Ik herinner me nog dat bij het afsluiten het 512 kB/s was.
Is het verder wel een goede aanbieding die van Multikabel? Want ik zie niet veel andere tv/telefonie/internet combi's. Wel 1 van @Home, maar dan moet je eerst gewone tv aanvragen van hen, en daarna vervolgens je abbonnement weer omzetten in het totaalpakket; beetje omslachtig.
25 megabit = 25/8 = 3,125 megabyte per seconde.
ik geloof dat je je verbindingssnelheid met één of ander programma kan checken, speedtest of zo, staat ook iets over op software.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 02:57
no pain n death
no pain n death is offline
Eh ja, dat heb ik toch ook gedaan? Zie eerste post.
Ik heb tot nu toe de keuze uit kpn, tele2 en multikabel. Zijn er nog andere mogelijkheden voor zo'n totaalpakket? (@home kan dus niet, omdat in deze regio multikabel wordt gebruikt voor analoge tv)
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 14:08
Verwijderd
KPN en internet lijkt me qua datalimiet verschrikkelijk, maar of dat bij elk abo van hun zo is zou je even op moeten zoeken. Ik heb destijds gebruik gemaakt van een van de laagste abonnementen, daar zou het dus ook aan kunnen liggen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 19:34
no pain n death
no pain n death is offline
Ik heb nog wat verder lopen vergelijken en ben tot de conclusie gekomen dat er geen goed pakket is voor alledrie van 1 provider. Dat kan anders liggen als je een andere kabelexploitant hebt als Multikabel. Voor mij is drie-in-1 voorlopig iig geen optie, want het enige wat nog een beetje in de buurt komt qua kwaliteit en prijs is Kpn met Mine. Maar dat is nog niet geschikt voor meerdere televisies.

Ik ga dus voor een adsl + telefonie combi en een apart digitale tv abbo. Adsl + telefonie van Tiscali en digitale tv bij Multikabel. Kost bij Multikabel namelijk slechts €5 meer per maand dan analoog. En op zo'n nieuwe lcd ziet analoog er gewoon niet uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen privatisering staatsbedrijf meer
ijscoman
68 17-12-2007 20:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.