Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2006, 18:12
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
Goede dag,

Enige tijd geleden had ik me laptop die wel een uurtje of 4 aanstond in me laptop tas gedaan. Toen ik hem er uit haalde bleek hij uit te zijn.

Daarna begonnen de problemen als ik de laptop op nieuw op start geeft de computer aan dat hij het besturings systeem van de laptop niet kan vinden, na meestal een paar keer opstarten doet de computer het weer, (geen bestanden kwijt en all software op me laptop werkt naar behoren) maar als je hem vervolgens weer op start geeft hij aan dat hij het bestuurings systeem niet kan vinden,

Ik ben bang dat me cooling van me laptop niet goed meer functioneerd, de vraag is dus: is mij cooling kapot? en is er een reperatie mogelijk (zonder deze laptop in te wisselen?

De laptop is van hp en het product is compaq nx 7400.

Vriendelijke dank voor elke hulp aangeboden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2006, 19:11
Guinevere03
Avatar van Guinevere03
Guinevere03 is offline
Je had de laptop dus in de tas gedaan, terwijl die nog aanstond? Zo ja, foei en nooit meer doen. Al die warmte die naar buiten word geblazen, kan niet weg als je 'm aan laat staan in een laptoptas. Hierdoor loopt de temperatuur van je laptop nogal op, wat inderdaad schade op kan leveren.
Ik kan niet precies zeggen wat het probleem is (en daarmee ook niet of en hoe het te repareren valt). Het lijkt mij alleen wel onwaarschijnlijk dat je cooling ervan kapot is gegaan. Ik denk eerder dat er één of meerdere onderdelen oververhit zijn geraakt (bijv. je harde schijf) en dat dat voor je foutmeldingen zorgt. Als je nog garantie hebt, zou ik even contact opnemen met de winkel waar je 'm gekocht hebt of met de fabrikant.

Hopelijk heb je hier wat aan .
__________________
if (value == 0) return value; else return 0;
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 22:45
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
Gelukkig is maar een paar maanden oud en staat er een garantie op van een jaar, en na al deze vrolijke feestdagen neem ook contact op met hp, ik vroeg me alleen af of een back up moest gaan maken van me hele schrijf of dat achterwege kan laten omdat ze de laptop kunnen reparen zonder alles te back uppen
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 11:11
Verwijderd
Als hij 4 van de 5 keer blijft hangen met de melding dat bestanden niet gevonden kunnen worden, dan lijkt me eerder dat de harde schijf kapot is. Als je koeling niet goed functioneert dan merk je dat namelijk niet meteen, en is het ook onaannemelijk dat hij 1 van de 5 keer wél goed werkt (warmte ontstaat immers altijd).

Ik zou sowieso maar een backup van je belangrijke bestanden maken, voor ze bij die bijdehante helpdesk ongevraagd de boel leeghalen onder het motto van 'repareren'.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 12:09
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
Het grappige is dat op sommige dagen hij al gelijk op start zonder problemen... maar op andere dagen kan van wijs van spreken de computer wel 100 keer op nieuw op te starten zodat hij de melding geeft dat hij het bestuurings systeem niet kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 14:04
Guinevere03
Avatar van Guinevere03
Guinevere03 is offline
Dat zijn wel kenmerken van een kapotte harde schijf, dat soms-wel-soms-niet-gedrag van je laptop.
Ik zou sowieso al je belangrijke data backuppen voordat je je laptop wegbrengt, gewoon voor het geval dat.
__________________
if (value == 0) return value; else return 0;
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 15:56
Verwijderd
Dat klinkt inderdaad als een niet-werkende harde schijf. Ik heb dat ook gehad, af en toe wilde ie van het netwerk opstarten ed. Dat werkte dus niet De ene keer doet de harde schijf het wel, de andere keer niet, enzo.

Beste remedie: alles backuppen en harde schijf eruit slopen en een nieuwe erin zetten!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 17:36
Guinevere03
Avatar van Guinevere03
Guinevere03 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 31-12-2006 @ 16:56 :
Dat klinkt inderdaad als een niet-werkende harde schijf. Ik heb dat ook gehad, af en toe wilde ie van het netwerk opstarten ed. Dat werkte dus niet De ene keer doet de harde schijf het wel, de andere keer niet, enzo.

Beste remedie: alles backuppen en harde schijf eruit slopen en een nieuwe erin zetten!
Alleen wel dikke kans dat je je garantie vernaggelt als je je laptop zelf open gaat slopen . Lijkt mij dus handiger om je data te backuppen en 'm lekker weer naar de winkel terug te brengen. Het is anders ook zo jammer als er later nog eens wat is en dat ie dan geen garantie meer kan claimen :/.
__________________
if (value == 0) return value; else return 0;
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 20:04
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Guinevere03 schreef op 31-12-2006 @ 18:36 :
Alleen wel dikke kans dat je je garantie vernaggelt als je je laptop zelf open gaat slopen . Lijkt mij dus handiger om je data te backuppen en 'm lekker weer naar de winkel terug te brengen. Het is anders ook zo jammer als er later nog eens wat is en dat ie dan geen garantie meer kan claimen :/.
je kan bij de meeste laptops gewoon je harde schijf vervangen door een klepje te openen, en dan vervalt je garantie NIET.

maar aangezien de laptop nog in de garantie valt kan je dat natuurlijk het beste doen nadat je al je data hebt geback-upped.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 15:55
Verwijderd
Ohhh ja als je garantie hebt meteen terugbrengen dat ding
Maar bij mij zit er idd ook gewoon een klepje waar de harde schijf achter zit... dat leek mij niet al te moeilijk!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 13:15
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
iederen bedankt voor de hulp vandaag is ding verzonden, is zien over een weekje of ik me laptop weer terug heb
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Studiegeld betalen; praktisch geen optie... HELP!
Isabelleputs
30 25-11-2012 21:40
Software & Hardware Nieuwe laptop
Daantje_0705
12 21-09-2012 09:43
Software & Hardware Welke laptop raden jullie me aan?
arPos
13 15-04-2012 00:51
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De File
Issun
6 19-12-2009 09:39
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #112 ‎
Verwijderd
492 06-11-2007 19:05
Software & Hardware [LAPTOP] Lap op TV aansluiting probleem
Idiotique
5 15-05-2006 08:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.