Oud 02-01-2007, 04:24
N00se
N00se is offline
Ik wou deze week een midi-keyboard kopen om mee te werken in muziekprogrammas, maar ik heb net ontdekt dat mijn windows (XP Media Center Edition) de software van deze hardware niet zou ondersteunen (voor zowat al de grote merken als Roland, Edirol, Emu, M-Audio enz...).

Nu hebben we op onze andere pc wel XP Home staan (Home en Pro worden wel ondersteund).
Hoe moet ik nu deze 2 versies van windows onderling met elkaar wisselen zonder beiden te formateren ?
Is het eigenlijk wel mogelijk ? Ik bedoel, ik dacht dat 1 serial maar op 1 computer tegelijk actief kon zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2007, 09:37
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
N00se schreef op 02-01-2007 @ 04:24 :
..ik heb net ontdekt dat mijn windows (XP Media Center Edition) de software van deze hardware niet zou ondersteunen (voor zowat al de grote merken als Roland, Edirol, Emu, M-Audio enz...)
Zover ik het weet, zou dat niet zoveel uit moeten maken.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 02-01-2007 om 10:25.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 12:39
Verwijderd
Een windows kan maar op 1 pc actief zijn, tenzij je via de foon activeert, maar volgens mij kan je niet van versie wisselen zonder een format.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 13:17
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
N00se schreef op 02-01-2007 @ 04:24 :
Ik wou deze week een midi-keyboard kopen om mee te werken in muziekprogrammas, maar ik heb net ontdekt dat mijn windows (XP Media Center Edition) de software van deze hardware niet zou ondersteunen (voor zowat al de grote merken als Roland, Edirol, Emu, M-Audio enz...).

Nu hebben we op onze andere pc wel XP Home staan (Home en Pro worden wel ondersteund).
Hoe moet ik nu deze 2 versies van windows onderling met elkaar wisselen zonder beiden te formateren ?
Is het eigenlijk wel mogelijk ? Ik bedoel, ik dacht dat 1 serial maar op 1 computer tegelijk actief kon zijn.
Wat bedoel je met ondersteunen: expliciet niet ondersteunen of staat het er niet expliciet op dat het ondersteund is?

Want MCE2005 is slechts een opgewaardeerde XP Home (en de oudere MCE was een opgewaardeerde XP Pro, voor moest je het willen weten). Dus het zou me sterk lijken als het niet zou werken, de enige dingen die daar wel eens problemen willen geven is dat een tv-kaart of iets dergelijks niet in de MCE-interface herkend wordt, maar die valt daarbuiten natuurlijk wel te gebruiken.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 15:53
N00se
N00se is offline
Dit is wat er op de m-audio website staat in de faq:

Citaat:
Q: Can I use my M-Audio device with Windows XP Media Center Edition?

A: At this time, no M-Audio device drivers are supported under Windows XP Media Center Edition (WMCE). This means that any M-Audio device designed to interface with your computer via USB, FireWire, or PCI/PCI-X is not supported for use with WMCE. Additionally, M-Audio USB devices designed to function without installing a driver (aka “class compliant devices”) are also not currently supported under WMCE.

The technical support team at Sweetwater.com deals with pro-audio recording equipment and software from most every major manufacturer. Sweetwater has compiled an unofficial list of WMCE incompatibilities that suggests an industry-wide lack of support for WMCE.
En dit is de link naar die lijst HIER
Ik was van plan een Edirol keyboard te kopen, maar die staan ook op die lijst.

Ik heb ook even gecheckt welke versie van MCE ik nu heb, blijkbaar is het de 2002 versie, de geopwaardeerde XP Pro.

De bedoeling is eigenlijk om te vermijden van iets aan te kopen waarvan ik wist dat het misschien niet ging werken, want er zijn toch redelijk veel mensen die klagen over deze windows versie.
Blijkbaar slaagt het geluid gewoon vast, of heel de pc freezed, of de hard/software wordt gewoon niet herkent ...

Wat moet ik nu ? Toch de gok wagen ? (Want er zijn ook mensen waarbij er geen problemen zijn...)
Ik weet het niet meer.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 19:56
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
N00se schreef op 02-01-2007 @ 15:53 :
Dit is wat er op de m-audio website staat in de faq:


En dit is de link naar die lijst HIER
Ik was van plan een Edirol keyboard te kopen, maar die staan ook op die lijst.

Ik heb ook even gecheckt welke versie van MCE ik nu heb, blijkbaar is het de 2002 versie, de geopwaardeerde XP Pro.

De bedoeling is eigenlijk om te vermijden van iets aan te kopen waarvan ik wist dat het misschien niet ging werken, want er zijn toch redelijk veel mensen die klagen over deze windows versie.
Blijkbaar slaagt het geluid gewoon vast, of heel de pc freezed, of de hard/software wordt gewoon niet herkent ...

Wat moet ik nu ? Toch de gok wagen ? (Want er zijn ook mensen waarbij er geen problemen zijn...)
Ik weet het niet meer.
Dat is echt het eerste dat ik hoor dat Windows MCE niet compatibel zou zijn; misschien kan je contact opnemen met Microsoft daarover, het lijkt me echt sterk dat het niet zou werken. Natuurlijk kan die MCE-interface voor problemen zorgen, maar volgens mij zou dat niet het geval mogen zijn als je die interface niet tegelijk met dat programma gebruikt. Tegenwoordig worden heel wat computers uitgerust met MCE, dus het zou me echt sterk lijken dat het nog minder dan XP Home zou kunnen. Zelf zou ik het erop wagen, maar of je dat zelf ook doet, moet je zelf beslissen. Zoals op hun site staat, lijkt het er niet op dat ze XP MCE blokkeren of iets dergelijks, dus zou het volgens mij in principe wel moeten werken. Als je XP MCE 2002 hebt volgens mij al helemaal (ik wist niet eens dat die op de Europese markt uitgebracht was geweest).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 21:22
N00se
N00se is offline
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen, ik heb deze pc nu toch al meer dan een half jaar en echt nog niks problemen mee gehad what so ever, dus waarom zou het nu dan mis gaan...

Er zijn ook genoeg mensen die er blijkbaar geen problemen mee hebben. Die andere hun pc zal wel vol spyware rommel en bugs staan wat dan conflicten geeft.

Bedankt allemaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Centraal] Spyware, adware en virussen topic #6
Verwijderd
217 04-03-2011 16:12
Software & Hardware Centraal spyware, adware & virussen topic [5]
M@rco
499 26-03-2008 14:10
Software & Hardware De klok van m'n laptop loopt achter
Daantje_0705
9 03-06-2007 22:13
Software & Hardware [Centraal] Spy-, adware & virussen [4]
M@rco
500 01-12-2006 12:27
Software & Hardware [PC] OS op HD 8Mb cache of HD 2Mb cache?
RiBe
14 05-09-2004 13:59
Software & Hardware Vaak gestelde vragen (lees dit eerst voor je een vraag stelt!)
dystopia
49 29-01-2003 23:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.