Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2007, 15:31
blueeyes_jochie
Avatar van blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Heeft iemand ervaringen met deze camera? Ik heb hem sinds enkele dagen maar vind er behoorlijk wat ruis in zitten?!
__________________
denken met je hart, niet met je verstand ,,mooi
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2007, 16:27
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Kleine camera's hebben nu eenmaal veel meer last van ruis dan grote camera's; dat is gewoon een fysisch verschijnsel en valt weinig aan te doen. Wat het beter kan maken is op lagere ISO-waarde schieten of met meer licht te schieten.

Op de foto's die ik op internet zie, valt het echter best mee, hoor (ik heb al veel ergere camera's gezien). Verwacht je enkel niet aan dat megapixels je nog toelaten om veel in te zoomen; dit is weer een van die mythes van de populaire computer'wetenschappers'; het draait niet enkel om megapixels maar ook om hoe goed je chips zijn en een deeltje daarvan is hoe groot de optische sensor is. Bij de meeste toestellen is die echt zeer klein, maar wel hoge resolutie, het gevolg daarvan is ruis. Eventueel kan je wat blurren (met een heel lage straal), vermits je toch niet die ganse 7 megapixels nodig hebt.

Ik geloof dat er ook programma's zin die JPEG-artefacten en andere ruis grotendeels kunnen wegkrijgen, misschien dat dat je foto's wat opwaardeert?
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 18:35
blueeyes_jochie
Avatar van blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 08-01-2007 @ 17:27 :
Kleine camera's hebben nu eenmaal veel meer last van ruis dan grote camera's; dat is gewoon een fysisch verschijnsel en valt weinig aan te doen. Wat het beter kan maken is op lagere ISO-waarde schieten of met meer licht te schieten.

Op de foto's die ik op internet zie, valt het echter best mee, hoor (ik heb al veel ergere camera's gezien). Verwacht je enkel niet aan dat megapixels je nog toelaten om veel in te zoomen; dit is weer een van die mythes van de populaire computer'wetenschappers'; het draait niet enkel om megapixels maar ook om hoe goed je chips zijn en een deeltje daarvan is hoe groot de optische sensor is. Bij de meeste toestellen is die echt zeer klein, maar wel hoge resolutie, het gevolg daarvan is ruis. Eventueel kan je wat blurren (met een heel lage straal), vermits je toch niet die ganse 7 megapixels nodig hebt.

Ik geloof dat er ook programma's zin die JPEG-artefacten en andere ruis grotendeels kunnen wegkrijgen, misschien dat dat je foto's wat opwaardeert?
Ik weet dat de pixels voor een groot deel maar een verkoopverhaal is, de zoomfunctie gebruik ik haast niet. Nu heb ik de pixels op 2048*1536 staan, de foto`s zijn voor af te drukken op een10*15. Wel merk ik een verschil met de p(functie) en de auto. De P lijkt beter belicht en minder wazig?! Daarbij heb ik de ISO naar 64 of 100 gezet wat al een heel stuk scheelt dan dat hij soms auto op 400 schiet met meer ruis


Al bedankt!
__________________
denken met je hart, niet met je verstand ,,mooi

Laatst gewijzigd op 08-01-2007 om 20:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.