Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2007, 09:48
Ske*
Avatar van Ske*
Ske* is offline
Ik installeerde onlangs een pc van mijn nonkel en er zat er standaard virusscanner bij van adsl (BEL) en ik had er voor de veiligheid nog AVG opgezet. Maar toen ik na een uur weg was, verscheen er een BSOD. Niet meer te herstellen want ze zijn n00bs, in de winkel zeiden ze dat het installeren van 2 virusscanners een heel slecht idee is.
Dat klopt toch niet???
__________________
Lang , mijn systeembeheerder | www.google.be | Aspire 3020
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2007, 10:15
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
(als iemand ske*'s sig leest,..
Ik heb simmke heeft me nooit over dit probleem verteld. Heb hem dus ook niet kunnen ondersteunen en/of adviseren)
.

Mijn advies: beide virusscanners dumpen en overgaan naar een populaire virusscanner, bijvoorbeeld mcaffee, symantec, enz

Iedereen zegt dat het niet verstandig is om meerdere virusscanners te installeren, maar ik vraag me eigenlijk af waarom.
Ok, het kan veel werkgeheugen vreten, maar dat ze elkaar "storen" in hun werking zou ik vreemd vinden. Of zou het gewoon een zou het een commerciepraatje zijn?
Voor mij gaat het gewoon puur om hun databases

Waar zouden ze elkaar dan storen? Ik zou me de volgende dingen kunnen voorstellen:
  • Tijdens het opstarten van een applicatie, dat de beide virusscanners de executable willen scannen.
  • Wanneer de ene virusscanner het verdachte bestandje in zijn quarantaine heeft en de andere het bestandje wil scannen
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 13-01-2007 om 20:14.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 12:48
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
De winkel heeft gelijk. Virusscanners kunnen behoorlijk wat resources vreten en als je er twee installeert wordt het er niet beter op. Het punt is dat die dingen meestal alle bestanden scannen die je leest/schrijft, en als je er twee tegelijk hebt draaien wordt het bestand dus twee keer gecheckt op virussen voordat je er toegang toe hebt. Gevolg is onnodige vertraging.

Producten van Symantec of McAfee zou ik ook niet aanraden, er zijn genoeg gratis scanner (AVG, AntiVir) die hun werk prima doen zonder daarbij je computer ontzettend te vertragen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 13-01-2007 om 12:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.