Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2007, 19:16
rakesh
Avatar van rakesh
rakesh is offline
weet toevallig iemand hoe je je virtueel geheugen moet uitbrijden

en ik de geheugen van de partitie kan uit breiden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2007, 19:26
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
De geheugen van de partitie

Maar rechtermuisklik op my computer, properties, advanced en dan performance settings voor virtueel geheugen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 19:30
rakesh
Avatar van rakesh
rakesh is offline
dat is geheugen instelling als je windows instaleert voor station C
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 19:34
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Ik weet niet meer dan de instellingen voor virtueel geheugen @ ''performance settings''.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 19:50
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
misschien moet je wat oude programma's van je computer afgooien ofzo
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 21:17
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Je kunt je partitiegrootte wijzigen met software als Partition Magic. Moet je wel voor betalen dus als ik jou was zou ik zoeken naar freeware partitioneringsprogramma's.

En je virtual memory is inderdaad uit te breiden op de plek die ]{ing aangaf.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 11:56
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Gewoon Format C: doen, klaarr.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 13:35
rakesh
Avatar van rakesh
rakesh is offline
ok thnx maar moet ik dat bij uit voeren invoeren??
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 15:11
Land_of_spirits
Avatar van Land_of_spirits
Land_of_spirits is offline
Citaat:
rakesh schreef op 17-01-2007 @ 14:35 :
ok thnx maar moet ik dat bij uit voeren invoeren??
de tip hierboven, kun je beter niet al te serieus nemen. Hij doet op het formateren van je complete C: schijf, waardoor je ALLE data kwijt bent. Het is dus wel erg rigorues...

Het beste werkt idd met een tool als bijv. Partition Magic. Let wel op! Partition magic werkt grafisch. Door met een balk te slepen, kun je de partitiegrootte veranderen. Je kunt zonder problemen rommelen in een gedeelte van de schijf waar geen data staat, maar het is OOK mogelijk om te rommelen in 't gedeelte waar wel data staat. In dat laatste geval willen dingen daarna nog wel eens heel erg mis gaan...
__________________
majori cedo || Lieti-agent van de Orde der Metaal en Gerstennat
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 16:07
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
rakesh schreef op 16-01-2007 @ 20:16 :
weet toevallig iemand hoe je je virtueel geheugen moet uitbrijden
rechtermuisknop deze computer -> eigenschappen -> tabblad geadvanceerd. Het is verstandig om als leek niet met de grootte van je virtuele geheugen te spelen, je kan het beter door windows laten beheren.

Citaat:
rakesh schreef op 16-01-2007 @ 20:16 :
en ik de geheugen van de partitie kan uit breiden
start -> uitvoeren -> %windir%\system32\diskmgmt.msc.
Kijk of je nog plek hebt om de je partitie te vergroten.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 20:07
rakesh
Avatar van rakesh
rakesh is offline
ok thnx zal het proberen
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 20:38
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Land_of_spirits schreef op 17-01-2007 @ 16:11 :
de tip hierboven, kun je beter niet al te serieus nemen. Hij doet op het formateren van je complete C: schijf, waardoor je ALLE data kwijt bent. Het is dus wel erg rigorues...
Pfuh, dat is dus niet waar. Gewoon die shit formatteren, ben je meteen klaar.. Dan defragmenteer je dus in principe alle bits op je harddisk. Dat scheelt slackruimte. Dat kan oplopen tot wel 10% van je totale capaciteit.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 17:39
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 18-01-2007 @ 21:38 :
Pfuh, dat is dus niet waar. Gewoon die shit formatteren, ben je meteen klaar.. Dan defragmenteer je dus in principe alle bits op je harddisk. Dat scheelt slackruimte. Dat kan oplopen tot wel 10% van je totale capaciteit.
En dan plaats je zeker alle nulletjes vanvoor op je schijf en de eentjes vanachter?

Ik vermoed dat je (TS) een melding gehad hebt van Windows dat hij niet genoeg virtueel geheugen had. Hoe je dat kan oplossen: vaak genoeg je computer opnieuw opstarten (voor het geval je hem dagen aan een stuk laat aanstaan), zelf met die instellingen prutsen doe je inderdaad beter niet als je er blijkbaar niets van afweet en begrijpt. Ik vermoed dat je computer niet van de nieuwsten is als hij dergelijke meldingen geeft, zoals SisterOf Mercy zegt, kan je altijd formatteren, maar dat is een zeer drastische oplossing (haalt alle gegevens van je harde schijf, daarna moet je windows opnieuw installeren, waardoor je weer enkele maanden of weken voortkunt met een schoon systeem). Echter is het vaak een veel betere oplossing om extra RAM-geheugen voor je computer te kopen; het beste dat je doet is je computer eens meenemen naar een echte computerwinkel (dus niet de supermarkt, want daar weten ze er niets van) en extra RAM vragen; ze zullen je computer normaal openleggen om te zien wat voor geheugen erin moet. Laat hen het ook maar direct installeren. Als ze vragen hoe veel je nodig hebt, leg ze dan je probleem uit en ze zullen je dan wel ongeveer kunnen zeggen met hoeveel RAM je geholpen bent. De richtlijnen die ikzelf aanhoudt voor Windows XP zijn: 256 MiB als absolute minimum, 512MiB als praktisch minimum en 1024 MiB als comfortabel werkbaar. Voor oudere versies van Windows kom je toe met minder, daar heb je vaak genoeg aan 256 MiB of 512 MiB (afhankelijk van hoe oud je systeem is; bij Windows 98 en aanverwanten kwam ik toe met 128 MiB, dus ik zou zeggen, tel misschien 256 MiB daarvoor tegenwoordig of 512 MiB om op zeker te spelen als het niet veel duurder is). Je kan ook trouwens met 'minder mooie' getallen (bovenstaande getallen zijn ideaal omdat ze machten van 2 zijn) je RAM vullen (in de meeste gevallen mag dat, in sommige gevallen niet, dat kan je computerwinkel je wel vertellen wanneer dat niet kan), je kan even goed 192 MiB in je computer laten steken.

De uitleg achter virtueel geheugen (in Engelse literatuur vaak aangeduid als Page File als het windows betreft of Swap Space (Unix/Linux), in de boodschappen van Windows kom je ook wel Virtual Memory tegen) staat hieronder. Normaalgezien wordt bij het uitvoeren van een programma dat programma van de harde schijf ingeladen naar het (RAM-)geheugen, met meerdere programma's in het geheugen, wordt dat soms wat krap voor de programma's, daarom worden gedeeltes van het RAM-geheugen weer op de harde schijf weggeschreven in het zogenaamde virtueel geheugen/page file/swap space. Dit zorgt ervoor dat de programma's in het echte geheugen niet opeens zonder snelle opslagplaats voor gegevens geraken.

Het probleem dat hier vaak onstaat (en zo ook bij jou, lijkt me) is dat Windows toch wat volloopt met programma's en dus sneller de swap space zal moeten aanspreken, dit hoor je normaalgezien ook: als hij vaak aan het 'kraken' is (dat kraken is eigenlijk het schrijven op de harde schijf en veroorzaakt duidelijk vertragingen). Met extra RAM-geheugen, krijgen de programma's al heel wat extra ademruimte in het echte geheugen (RAM), zodat de swap space niet zo snel aangesproken moet worden en je bijgevolg een systeem krijgt dat heel wat sneller wordt (in veel gevallen krijg je een systeem heel wat sneller door wat RAM bij te steken, terwijl andere factoren niet zo sterk meespelen voor het dagdagelijkse computerwerk).

Heb je geen geld voor nieuw RAM-geheugen (niet dat het zo ongelooflijk duur is (maximaal honderd euro, gok ik; afhankelijk van hoeveel je koopt), hoor, tenzij je echt een gigantisch oude computer hebt (ik denk: 6 jaar oud of ouder), dan kan het misschien beter zijn om uit te kijken naar een nieuwe computer), kan je inderdaad nog steeds je harde schijf opschonen: eerst al je gegevens opslaan op cd/dvd/externe harde schijf, je schijf formatteren en windows opnieuw installeren (dit alles laat je best uitvoeren door iemand die goed met computers overweg kan, voor leken is dit echt niet simpel).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 18:10
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Dit hoort trouwens op S&M.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 20:35
rakesh
Avatar van rakesh
rakesh is offline
tering wat een lange tekst
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 21:17
Verwijderd
Mja, het is wel nuttig en behulpzaam verder
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 08:28
rakesh
Avatar van rakesh
rakesh is offline
Citaat:
freyk schreef op 17-01-2007 @ 17:07 :
start -> uitvoeren -> %windir%\system32\diskmgmt.msc.
Kijk of je nog plek hebt om de je partitie te vergroten. [/B]
ik heb dit geprobeert maar ik kan het maar niet vergroten
weet iemand soms hoe dit programma werkt
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 10:48
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ik ben het helemaal eens met ILUsion, want ik zie nu niet meer het nut in om je partitie te vergroten zodat je kan werken met een grotere pagefile.

Als je toch je partitie wil vergroten, moet je eerst kijken hoe groot je hardeschijf is en hoe groot het totaal is van de ruimte die al je partities gebruiken.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-01-2007, 12:09
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
rakesh schreef op 19-01-2007 @ 21:35 :
tering wat een lange tekst
Lezen gaat sneller dan typen, denk ik dan zo...

En wat het vergroten van partities betreft, enkel 'nerds' (laat ons ze hier maar zo noemen, voor de gemakkelijkheid; geen steek of iets dergelijks, want ik tel mezelf erbij) partitioneren hun harde schijf tot in het oneindige zodat ze makkelijk partities kunnen vergroten; bij de meest huis-tuin-en-keuken-toestellen is de volledige ruimte op de harde schijf helemaal gebruikt, waardoor je ofwel je partities moet gaan resizen (niet aan te raden, vind ik persoonlijk) ofwel helemaal formatteren en herpartitioneren (ook niet aan te raden vermits je dan alle gegevens kwijt bent).

Beste tip is volgens mij echt gewoon wat RAM gaan bijkopen; eventueel kan je de specificaties van je computer (type processor, hoeveelheid ram-geheugen, harde schijf (plus partitieindeling, hoeveelheid vrije ruimte per partitie/drive), welke versie van Windows, ...), dan kunnen we misschien andere dingen aanhalen die je kan proberen, maar volgens mij zal de snelste oplossing die het langste kan meegaan gewoon extra RAM kopen zijn. (En dat is essentieel wat er in mijn vorige post staat, met daarenboven nog wat technische uitleg, voor mocht je het interessant vinden en wat extra hulp, dus werk jezelf er toch maar eventjes door).

Ik hoop dat je ook door deze post geraakt
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 14:20
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
rakesh schreef op 20-01-2007 @ 09:28 :
ik heb dit geprobeert maar ik kan het maar niet vergroten
weet iemand soms hoe dit programma werkt
Dan heb je dus geen ongebruikte partitieruimte meer.. DUH.. Gewoon lezen wat er staat.. of werk je soms in de marketing?
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 18:02
rakesh
Avatar van rakesh
rakesh is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 20-01-2007 @ 15:20 :
Dan heb je dus geen ongebruikte partitieruimte meer.. DUH.. Gewoon lezen wat er staat.. of werk je soms in de marketing?
nee ik werk niet in de marketing
ik heb nog 144 gb op station d dus wil ik een paar gb overzetten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware vraagje virtueel geheugen
Sarah15
8 11-02-2006 22:22
Software & Hardware [Systeem] Te weinig virtueel geheugen
So freSh
3 27-06-2004 14:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.