Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2007, 18:17
Wazigheid
Wazigheid is offline
Hoi!

Begin februari ga ik op kamers wonen, mijn opleiding begin ik pas in september, tot die tijd ga ik zo veel mogelijk werken (hopelijk fulltime en liefst nog een beetje uitzendwerk er bij, als dat mogelijk is).
Nu vroeg ik me dus af wat voor soort verzekeringen ik allemaal moet uitzoeken, kan ik een speciale jongeren- (ik ben 19) of studentenverzekering (maar ik studeer nog niet ) krijgen?
Ik zat vooral te denken aan de WA, zorgverzekering is collectief via mn vaders werk geregelt (vraag is natuurlijk wel of dat gewoon door gaat, als ik niet meer op het zelfde adres als hem woon, ook al blijft hij het voor mij betalen).
Wat voor verzekeringen zijn nog meer handig (ik heb geen auto en geen brommer trouwens)? Zijn er speciale pakken van verzekeraars?
Ik heb zelf een beetje zitten zoeken, maar ik ben er niet echt veel wijzer van geworden, het lijkt allemaal nog al ondoorzichtig

Kan iemand mij hier een "verhelderende kijk" op geven?

Hartelijk dank!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2007, 18:26
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
Ik weet dat ze bij abn amro een speciaal studentenpakket hebben met inboedelverzekering e.d.

Inboedel en aansprakelijkheid
Het Studenten VoordeelPakket is een combinatie van een inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering. Voor een minimaal bedrag ben je verzekerd tegen schade en inbraak. Je kunt het pakket bovendien uitbreiden met een ongevallenverzekering. Die vergoedt onder andere de kosten van omscholing na een ongeval.

Als je alles in dit pakket neemt kost het je hooguit 3/4 euro per maand.

Dit zullen ze vast ook wel bij andere banken hebben trouwens, maar dat weet ik verder ook niet. Zou je eens rond moeten kijken
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 21:15
PV
PV is offline
De studentenverzekering van de Postbank.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 15:05
Verwijderd
Volgens mij heb ik helemaal geen WA verzekering. Kweetnie of dit echt noodzakelijk is.

Heb wel een doorlopende reisverzekering (voor studenten), zorgverzekering en inboedelverzerkering (kost 10x niks)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 15:18
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 20-01-2007 @ 16:05 :
Volgens mij heb ik helemaal geen WA verzekering. Kweetnie of dit echt noodzakelijk is.

Heb wel een doorlopende reisverzekering (voor studenten), zorgverzekering en inboedelverzerkering (kost 10x niks)
WA is als student niet nodig, dan zit je nog bij je ouders in tot je, meen ik 26e, maar kan ook 27e zijn.
Die laatste drie heb ik ook en alledrie via dezelfde tussenpersoon als m'n ouders. Let er wel op dat je goede sloten op je kamer hebt en alles steeds goed achter je op slot want als er wordt ingebroken en je hebt geen braaksporen dan krijg je meestal geen vergoeding.
__________________
Kőigi teede pikkus ajas on vőrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 15:42
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik heb:

Inboedelverzekering
WA-verzekering
Ongevallen verzekering
Ziektekostenverzekering
Doorlopende reisverzekering
__________________
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 22:59
smvs
smvs is offline
Elk risico willen uitsluiten is sowieso typisch Hollands. Doe gewoon eens niet zo paranoia. Ik heb zelfs een verzekeringsboer horen zeggen dat je alleen moet verzekeren wat je niet zelf kunt dragen als het fout gaat. En ja iedereen mag mij keihard uitlachen als ik op mijn bek ga door een eventueel gebrek aan verzekeringen, succes.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 23:10
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
smvs schreef op 20-01-2007 @ 23:59 :
Elk risico willen uitsluiten is sowieso typisch Hollands. Doe gewoon eens niet zo paranoia. Ik heb zelfs een verzekeringsboer horen zeggen dat je alleen moet verzekeren wat je niet zelf kunt dragen als het fout gaat. En ja iedereen mag mij keihard uitlachen als ik op mijn bek ga door een eventueel gebrek aan verzekeringen, succes.
Eeh, is dat niet het idee van verzekeren? Je indekken voor kosten die je zelf niet zal kunnen dragen?
Een reisverzekering is toch erg fijn als je al je belangrijke spullen in één koffer hebt zitten en vaak op reis bent naar minder gebruikelijke landen, een inboedelverzekering ook aangezien er toch regelmatig nog wordt ingebroken (ik stond vorige week nog oog in oog met een inbreker die zich niet bewust was van mijn aanwezigheid en ik evenmin van de zijne) en een zorgverzekering is zeker noodzakelijk.
Natuurlijk hoef je niet alles te verzekeren. Telefoonverzekeringen vind ik bijvoorbeeld vrij nutteloos, maar grotere dingen zoals mijn gehele inboedel en mijn gezondheid dek ik me graag voor in.
__________________
Kőigi teede pikkus ajas on vőrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 08:27
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
smvs schreef op 20-01-2007 @ 23:59 :
Elk risico willen uitsluiten is sowieso typisch Hollands. Doe gewoon eens niet zo paranoia. Ik heb zelfs een verzekeringsboer horen zeggen dat je alleen moet verzekeren wat je niet zelf kunt dragen als het fout gaat. En ja iedereen mag mij keihard uitlachen als ik op mijn bek ga door een eventueel gebrek aan verzekeringen, succes.
Alle verzekeringen die ik heb zijn óf goedkoop óf verplicht.

Ik neem geen uitvaartverzekering of iets dergelijks, omdat ik inderdaad denk dat ik die kosten nog wel kan opbrengen als ik er niet meer ben. Ook omdat zo'n verzekering niet goedkoop is. Maar de rest van de verzekeringen vind ik toch wel praktisch en een geruststelling. Dat kleine bedrag weegt echt niet op tegen de kosten die kunnen ontstaan.
__________________
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 12:02
smvs
smvs is offline
Citaat:
Neiu schreef op 21-01-2007 @ 00:10 :
Eeh, is dat niet het idee van verzekeren? Je indekken voor kosten die je zelf niet zal kunnen dragen?
Een reisverzekering is toch erg fijn als je al je belangrijke spullen in één koffer hebt zitten en vaak op reis bent naar minder gebruikelijke landen, een inboedelverzekering ook aangezien er toch regelmatig nog wordt ingebroken (ik stond vorige week nog oog in oog met een inbreker die zich niet bewust was van mijn aanwezigheid en ik evenmin van de zijne) en een zorgverzekering is zeker noodzakelijk.
Natuurlijk hoef je niet alles te verzekeren. Telefoonverzekeringen vind ik bijvoorbeeld vrij nutteloos, maar grotere dingen zoals mijn gehele inboedel en mijn gezondheid dek ik me graag voor in.
Ja, maar ik denk dan ook dat wij het best wel eens zijn. Ik heb inderdaad ook geen telefoonverzekering, maar toen ze mij dit bij de Belcompany aanboden en zei dit niet te willen keken ze me heel raar aan, alsof ik de eerste was ofzo. Dat geeft mijns inziens aan dat veel mensen heel veel verzekeren. Sowieso denk ik dat mensen niet zo goed nadenken, ik heb zelf ook een inboedelverzekering welke voor heel weinig door de studentenhuisvesting standaard bij de huur in zit, maar als ik kijk wat ik van waarde heb staan dan valt dit tegen. Het enige is eigenlijk een nieuw TFT scherm. Verder een computer van dik 5 jaar oud en een 2e hands breedbeeld TV (straatwaarde 100 euro ofzo) ik wens ze veel succes met tillen.

Laatst gewijzigd op 21-01-2007 om 12:08.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 15:37
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
smvs schreef op 21-01-2007 @ 13:02 :
Sowieso denk ik dat mensen niet zo goed nadenken, ik heb zelf ook een inboedelverzekering welke voor heel weinig door de studentenhuisvesting standaard bij de huur in zit, maar als ik kijk wat ik van waarde heb staan dan valt dit tegen. Het enige is eigenlijk een nieuw TFT scherm. Verder een computer van dik 5 jaar oud en een 2e hands breedbeeld TV (straatwaarde 100 euro ofzo) ik wens ze veel succes met tillen.
Als je kamer affikt, en ook al je kleding, boeken en meubels vergaan zijn, piep je wel anders.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 16:03
Go
Avatar van Go
Go is offline
Let er vooral op dat je je niet over-verzekerd! Die verzekeringsmensen maken je bang met het opnoemen van allerlei rampscenario's, terwijl de kans vaak uiterst miniem is, je je natuurlijk ook af kunt vragen óf je je voor elk risico wilt verzekeren en vergeet ook niet: die verzekeringsmaatschappijen verdienen er handen vol geld aan!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 16:44
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
smvs schreef op 21-01-2007 @ 13:02 :
Ja, maar ik denk dan ook dat wij het best wel eens zijn. Ik heb inderdaad ook geen telefoonverzekering, maar toen ze mij dit bij de Belcompany aanboden en zei dit niet te willen keken ze me heel raar aan, alsof ik de eerste was ofzo. Dat geeft mijns inziens aan dat veel mensen heel veel verzekeren. Sowieso denk ik dat mensen niet zo goed nadenken, ik heb zelf ook een inboedelverzekering welke voor heel weinig door de studentenhuisvesting standaard bij de huur in zit, maar als ik kijk wat ik van waarde heb staan dan valt dit tegen. Het enige is eigenlijk een nieuw TFT scherm. Verder een computer van dik 5 jaar oud en een 2e hands breedbeeld TV (straatwaarde 100 euro ofzo) ik wens ze veel succes met tillen.
Citaat:
Roos schreef op 21-01-2007 @ 16:37 :
Als je kamer affikt, en ook al je kleding, boeken en meubels vergaan zijn, piep je wel anders.
Inderdaad, misschien denk je nu alleen aan diefstal en dan vooral aan electronica, maar ook brand zit bij een inboedelverzekering en ook boeken zijn bijvoorbeeld best wat waard, sieraden, allerlei passen, originele cd's, meubels enz.

Maar verder zijn we het wel eens denk ik, wat betreft telefoonverzekeringen en dat soort dingen.
__________________
Kőigi teede pikkus ajas on vőrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 16:55
smvs
smvs is offline
Citaat:
Roos schreef op 21-01-2007 @ 16:37 :
Als je kamer affikt, en ook al je kleding, boeken en meubels vergaan zijn, piep je wel anders.
Ik vind het minder vanzelfsprekend dan jij. Ten eerste heb ik allemaal ouwe troep, als in dat ik niet alleen meubels van de Ikea heb maar zelfs 2e hands Ikea spul, de overtreffende trap zeg maar. Mijn bed bestaat uit 4 pallets. Legale CD's heb ik bijna niet. Ten tweede: De dingen die ik echt vervelend zou vinden als de boel affikt is niet zozeer iets wat geld kost, maar meer de moeite die het zou kosten. Alles opnieuw downloaden en nieuwe kleding kopen enzo. Ik HEB ook wel een verzekering dus voor dit specifieke geval, maar ik wil maar aangeven dat een verzekering afsluiten voor iets iets is waar meerdere kanten aan zitten en wat niet zo vanzelfsprekend is als het soms lijkt.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 17:15
Verwijderd
Citaat:
smvs schreef op 21-01-2007 @ 17:55 :
Ik vind het minder vanzelfsprekend dan jij. Ten eerste heb ik allemaal ouwe troep, als in dat ik niet alleen meubels van de Ikea heb maar zelfs 2e hands Ikea spul, de overtreffende trap zeg maar. Mijn bed bestaat uit 4 pallets. Legale CD's heb ik bijna niet. Ten tweede: De dingen die ik echt vervelend zou vinden als de boel affikt is niet zozeer iets wat geld kost, maar meer de moeite die het zou kosten. Alles opnieuw downloaden en nieuwe kleding kopen enzo. Ik HEB ook wel een verzekering dus voor dit specifieke geval, maar ik wil maar aangeven dat een verzekering afsluiten voor iets iets is waar meerdere kanten aan zitten en wat niet zo vanzelfsprekend is als het soms lijkt.
Een inboedelverzekering is gewoon handig. Het kost je 2 euro per maand en heel veel schade, door braak, vuur, water etc is verzekerd. Stel je elektronica, kleding, boeken of laminaat raakt beschadigd door een lekkage. Dan heb je dit wel gedekt, en dat scheelt je een heleboel geld. Ik had vorige maand een lekkage en ik heb daar 230 euro voor ontvangen. Dat terwijl m'n WA, inboedel en ongevallenverzekering per jaar maar 26 euro kost. Daar kan ik me dus 9 jaar voor verzekeren.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 17:45
Wazigheid
Wazigheid is offline
Ik zie dat ik hier een hele discusie loop aan te zwengelen

Nee, ik was ook echt niet van plan om mn telefoon ofzo te verzekeren
Maar vroeg me meer af hoe het met de WA zit (kijk ik ben een nogal onhandig persoon als ik eens tegen iemands nieuwe mercedes aan rij en een dikke kras veroorzaak ) Maar daarvoor ben je dus tot je 26 bij je ouders in verzekert?

Nouja, ik ga het even goed verder uitzoeken, in ieder geval bedankt voor jullie hulp allemaal!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Wazigheid schreef op 21-01-2007 @ 18:45 :
Ik zie dat ik hier een hele discusie loop aan te zwengelen

Nee, ik was ook echt niet van plan om mn telefoon ofzo te verzekeren
Maar vroeg me meer af hoe het met de WA zit (kijk ik ben een nogal onhandig persoon als ik eens tegen iemands nieuwe mercedes aan rij en een dikke kras veroorzaak ) Maar daarvoor ben je dus tot je 26 bij je ouders in verzekert?
Nou dat hangt ervanaf of je ouders dat betalen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 19:37
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik ben niet goed op de hoogte, maar ik dacht dat je niet meer bij je ouders verzekerd kan zijn, als je uitwonend bent.
__________________
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-01-2007, 09:49
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
En volgens mij ben je verplicht WA-verzekerd te zijn. Zoiets had ik tenminste gehoord. Lijkt me ook wel handig trouwens.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (Š Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (Š Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 15:41
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Omdat mijn topic gesloten werd:

Volgende week ga ik op kamers, en als resultaat daarvan moet ik alle verzekeringen opnieuw afsluiten (ben nu met mijn ouders meeverzekerd, kan dan niet meer). Dus mijn grote vraag is: waar en hoe ben jij verzekerd? Zowel ziektekosten als WA, inboedel, ongevallen enzo. Alvast bedankt!

Ben vooral benieuwd naar zorgverzekeringen, want ik vind de sites vaak best heel onoverzichtelijk.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 15:47
Go
Avatar van Go
Go is offline
Je zorgverzekering kun je maar een keer per jaar wijzigen en je blijft daarom ook bij je huidige zorgverzekeringsmaatschappij. Voor de rest lijkt me een WA-verzekering wel handig en gewoon zorgen dat je genoeg geld op je spaarrekening hebt staan in geval dat je inboedel wegvalt. Dan spek je de verzekeraars iig niet!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 16:16
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Go schreef op 26-01-2007 @ 16:47 :
Je zorgverzekering kun je maar een keer per jaar wijzigen en je blijft daarom ook bij je huidige zorgverzekeringsmaatschappij. Voor de rest lijkt me een WA-verzekering wel handig en gewoon zorgen dat je genoeg geld op je spaarrekening hebt staan in geval dat je inboedel wegvalt. Dan spek je de verzekeraars iig niet!
Heb gisteren de verzekering opgebeld en ik kan daar niet verzekerd blijven als ik op een ander adres dan mijn ouders ga wonen, dus ik zal toch moeten wisselen, anders ben ik helemaal niet verzekerd en dat lijkt me ook niet de bedoeling. En ik heb wel wat geld op mijn spaarrekening, maar als ik zie wat een inboedelverzekering per jaar kost (ą €30), dan sluit ik liever een verzekering daarvoor af, ik kan niet in 1x 5000 euro ophoesten, mocht er bijv. brand komen.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 16:24
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Go schreef op 26-01-2007 @ 16:47 :
Je zorgverzekering kun je maar een keer per jaar wijzigen en je blijft daarom ook bij je huidige zorgverzekeringsmaatschappij. Voor de rest lijkt me een WA-verzekering wel handig en gewoon zorgen dat je genoeg geld op je spaarrekening hebt staan in geval dat je inboedel wegvalt. Dan spek je de verzekeraars iig niet!
Nee, dat is slim, geen inboedelverzekering ...heb jij enig idee voor hoeveel geld spullen je gemiddeld op een kamer vindt?
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 17:01
Verwijderd
... en hoe weinig een studenten-inboedelverzekering kost?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 17:24
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 26-01-2007 @ 17:24 :
Nee, dat is slim, geen inboedelverzekering ...heb jij enig idee voor hoeveel geld spullen je gemiddeld op een kamer vindt?
Enig idee wat de kans dat alles vernietigd wordt door brand? Dan moet je dus niet alleen naar de kans op brand kijken, maar ook naar de kans dat vervolgens alles vernietigd wordt. In veel gevallen heb je alleen water- en roetschade.

Ik loop veel liever het minieme risico 5000 euro van mijn rekening te moeten halen dan dat ik de verzekeraar spek die iedereen probeert bang te praten en op die manier heel veel geld verdient. Waar denk je anders dat die verzekeraars hun megawinsten vandaan halen?. Uiteraard zou ik me wel verzekeren als ik de eventuele schade niet zou kunnen dragen of als ik denk dat ik een groter dan gemiddeld risico loop (als je bijv. weet dat je huisgenoten echt gigantisch slordig omgaan met vuur).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2007, 17:28
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-01-2007 @ 18:01 :
... en hoe weinig een studenten-inboedelverzekering kost?
Je kunt je natuurlijk afvragen wanneer iets 'weinig' is. Als je de verwachtingswaarde van de financiële gevolgen van brand berekent is het ineens niet meer zo 'weinig'.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 17:38
Estar
Estar is offline
Ik zou wel een verzekering pakken voor die 4 euro per maand ipv ff 5000 euro regelen als er iets mis gaat.

Alleen al omdat er een WA verzekering bij zit en dat is sowieso altijd handig.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Go schreef op 26-01-2007 @ 18:24 :
Enig idee wat de kans dat alles vernietigd wordt door brand? Dan moet je dus niet alleen naar de kans op brand kijken, maar ook naar de kans dat vervolgens alles vernietigd wordt. In veel gevallen heb je alleen water- en roetschade.

Ik loop veel liever het minieme risico 5000 euro van mijn rekening te moeten halen dan dat ik de verzekeraar spek die iedereen probeert bang te praten en op die manier heel veel geld verdient. Waar denk je anders dat die verzekeraars hun megawinsten vandaan halen?. Uiteraard zou ik me wel verzekeren als ik de eventuele schade niet zou kunnen dragen of als ik denk dat ik een groter dan gemiddeld risico loop (als je bijv. weet dat je huisgenoten echt gigantisch slordig omgaan met vuur).
Mijn vloer en kerstboom waren vorige maand door waterschade stukgegaan. Verzekering vergoede 240 euro. Daarvan kan ik dus bijna 10 jaar de premie betalen...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 19:22
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Miracle schreef op 21-01-2007 @ 20:37 :
Ik ben niet goed op de hoogte, maar ik dacht dat je niet meer bij je ouders verzekerd kan zijn, als je uitwonend bent.
Dat is niet waar, ik zit ook bij mijn moeder in de zorgverzekering. Ik betaal alleen de basispremie en heb dan ook alle aanvullende dingen die mijn moeder heeft.

Ik heb trouwens een inboedelverzekering, doorlopende reisverzekering (ik ging toen op vakantie en wilde er een afsluiten, maar het was bijna net zo duur voor een week als voor een jaar, dus heb ik dat maar gedaan aangezien ik best vaak met het OV ga), en een aansprakelijkheidsverzekering...

Telefoonverzekering vind ik echt achterlijk, toen ik mijn abonnement afsloot toen was dat 5 of 10 euro per maand extra, echt belachelijk duur!
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 19:29
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-01-2007 @ 19:32 :
Mijn vloer en kerstboom waren vorige maand door waterschade stukgegaan. Verzekering vergoede 240 euro. Daarvan kan ik dus bijna 10 jaar de premie betalen...
1. Dat neemt niet weg dat de kans klein blijft.
2. De meeste studenten kunnen deze schade best zelf betalen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 20:48
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Go schreef op 26-01-2007 @ 18:24 :
Enig idee wat de kans dat alles vernietigd wordt door brand? Dan moet je dus niet alleen naar de kans op brand kijken, maar ook naar de kans dat vervolgens alles vernietigd wordt. In veel gevallen heb je alleen water- en roetschade.
Ja, water en roet vinden mijn pc en tv enzo vast niet zo erg als vuur....en mn boekenkast....
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 21:06
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Go schreef op 26-01-2007 @ 20:29 :
1. Dat neemt niet weg dat de kans klein blijft.
2. De meeste studenten kunnen deze schade best zelf betalen.
Wat is dit voor onzinnige discussie zeg. Ik vind 't wel relaxed dat ik voor zo weinig geld een veilig gevoel heb over mijn kamer.
Mijn ex zijn studentenkamer is afgefikt toen ik iets met hem had, waarschijnlijk door zo'n stekkerdoos met aan-uit knop.
Echt alles was verwoest. Lijkt mij wel fijn als ik dan mijn computer, al mijn boeken, kleding etc. kan declareren.

Natuurlijk is de kans klein, maar het bedrag wat je betaalt is ook heel klein. En ik denk niet dat de meeste studenten de schade zelf kunnen betalen.

Sowieso is het gewoon extra kut als je beroofd wordt ofzo, en je krijgt niks terug van de verzekering. Dan zou ik helemaal depressief worden
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 21:40
PV
PV is offline
Ach ik heb ook geen inboedelverzekering voor mn studentenkamer. Een zelfgebouwd bureau, een derdehands bank, een tv van 15 jaar oud, een tweedehands koelkastje, wat 'reserve'kleren en een tweedehands computer. Vloer-zeil dat er al lag en behang dat er al op zat.
Ik zou bijna blij zijn als het allemaal affikt, dan heb ik een goeie reden om eens nieuw spul te kopen
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 22:01
Verwijderd
Pfft, ik zou echt flippen als ik geen inboedelverzekering had
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 22:09
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-01-2007 @ 19:32 :
Mijn vloer en kerstboom waren vorige maand door waterschade stukgegaan. Verzekering vergoede 240 euro. Daarvan kan ik dus bijna 10 jaar de premie betalen...

240 euro wooow wtf
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 23:45
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Roos schreef op 26-01-2007 @ 22:06 :
Wat is dit voor onzinnige discussie zeg. Ik vind 't wel relaxed dat ik voor zo weinig geld een veilig gevoel heb over mijn kamer.
Mijn ex zijn studentenkamer is afgefikt toen ik iets met hem had, waarschijnlijk door zo'n stekkerdoos met aan-uit knop.
Echt alles was verwoest. Lijkt mij wel fijn als ik dan mijn computer, al mijn boeken, kleding etc. kan declareren.

Natuurlijk is de kans klein, maar het bedrag wat je betaalt is ook heel klein. En ik denk niet dat de meeste studenten de schade zelf kunnen betalen.

Sowieso is het gewoon extra kut als je beroofd wordt ofzo, en je krijgt niks terug van de verzekering. Dan zou ik helemaal depressief worden
Iedereen zijn eigen afweging. Natuurlijk is het relaxed als je alles lekker vergoed krijgt als er wat komt. Als die verzekeringsmaatschappijen er nou eens wat minder op verdienden dan had mij dat al beter gevoel gegeven. Dat neemt niet weg dat ik op een of andere manier altijd een beetje het gevoel heb dat verzekeringsmaatschappijen je leegzuigen, maar dat is in bepaalde gevallen ook een kwestie van 'gevoel'. Zo wordt op de zorgverzekering over het algemeen verloren. Zolang anderen veel geld aan mij blijven verdienen en ik niet aan hen zit het me niet lekker, zullen we maar zeggen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-01-2007, 00:16
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Maar ze verdienen niet veel geld
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 11:31
smvs
smvs is offline
Citaat:
Roos schreef op 27-01-2007 @ 01:16 :
Maar ze verdienen niet veel geld
Welnee joh, het zijn allemaal liefdadigheidsinstellingen

https://jaarverslag.deltalloydgroep....ndex.php?nr=10

http://www.cubi.nl/pdf/Fortis/jaaroverzicht2005.pdf
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 11:34
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Roos schreef op 27-01-2007 @ 01:16 :
Maar ze verdienen niet veel geld
Jawel. Zie mijn eerdere posts.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Samenwonen
bloeddd
46 18-07-2011 15:52
Werk, Geld & Recht Op kamers
apekont
8 24-03-2009 10:34
Werk, Geld & Recht Op kamers
Shadina
98 01-10-2006 16:06
Werk, Geld & Recht Kamers
Jolt
19 29-05-2005 17:57
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.