Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2007, 18:17
Wazigheid
Wazigheid is offline
Hoi!

Begin februari ga ik op kamers wonen, mijn opleiding begin ik pas in september, tot die tijd ga ik zo veel mogelijk werken (hopelijk fulltime en liefst nog een beetje uitzendwerk er bij, als dat mogelijk is).
Nu vroeg ik me dus af wat voor soort verzekeringen ik allemaal moet uitzoeken, kan ik een speciale jongeren- (ik ben 19) of studentenverzekering (maar ik studeer nog niet ) krijgen?
Ik zat vooral te denken aan de WA, zorgverzekering is collectief via mn vaders werk geregelt (vraag is natuurlijk wel of dat gewoon door gaat, als ik niet meer op het zelfde adres als hem woon, ook al blijft hij het voor mij betalen).
Wat voor verzekeringen zijn nog meer handig (ik heb geen auto en geen brommer trouwens)? Zijn er speciale pakken van verzekeraars?
Ik heb zelf een beetje zitten zoeken, maar ik ben er niet echt veel wijzer van geworden, het lijkt allemaal nog al ondoorzichtig

Kan iemand mij hier een "verhelderende kijk" op geven?

Hartelijk dank!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2007, 18:26
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
Ik weet dat ze bij abn amro een speciaal studentenpakket hebben met inboedelverzekering e.d.

Inboedel en aansprakelijkheid
Het Studenten VoordeelPakket is een combinatie van een inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering. Voor een minimaal bedrag ben je verzekerd tegen schade en inbraak. Je kunt het pakket bovendien uitbreiden met een ongevallenverzekering. Die vergoedt onder andere de kosten van omscholing na een ongeval.

Als je alles in dit pakket neemt kost het je hooguit 3/4 euro per maand.

Dit zullen ze vast ook wel bij andere banken hebben trouwens, maar dat weet ik verder ook niet. Zou je eens rond moeten kijken
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 21:15
PV
PV is offline
De studentenverzekering van de Postbank.