Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2007, 18:36
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Mijn vraag hierbij: hoe werkt dit?

Ik heb gehoord dat het niet zo betrouwbaar is. Mijn vriendin zit nu in het buitenland in een gebied waar eigenlijk geen dekking kan zijn, en toch krijg ik die bevestiging wel. Hoe werkt dit systeem?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2007, 19:25
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Waarom ga je ervanuit dat er geen dekking KAN zijn?

Ik heb al op de raarste plaatsen dekking gehad waar het niet hoorde te zijn, of juist niet waar er wel hoorde te zijn...

En volgens mij krijg je rapport als het op de gsm van je vriendin toekomt.
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 22:51
Verwijderd
Eigenlijk werkt het heel simpel. Elk telefoonnummer heeft een berichtencentrale. Dit staat ook in je telefoon ingesteld en is provider-afhankelijk. Dit heet het sms-c nummer. Op het moment dat jij een sms verstuurd naar iemand gaat het eerst naar je eigen berichtencentrale, vanuit daar wordt het doorgestuurd naar de berichtencentrale van het telefoonnummer waarnaar je een sms wilt versturen. Op het moment dat een telefoon bijvoorbeeld uitgeschakeld staat of buiten netwerk is zal de sms on hold komen te staan in je 'eigen berichtencentrale'. Als de sms eenmaal is afgeleverd bij de berichtencentrale van het desbetreffende nummer krijg je een ontvangstbevestiging. Dit betekent echter niet dat het 100 % zeker is dat de ontvanger de sms ook daadwerkelijk ontvangt en kan lezen. In de meeste gevallen is het echter wel zo.

In jouw geval is het dus ook mogelijk dat de sms niet is ontvangen. Dat heeft dan echter niet te maken met een gebied waarin geen dekking is omdat de sms dan on hold zou komen te staan. Het kan er wel mee te maken hebben dat er geen sms-overeenkomst is met de provider via waar jouw vriendin belt in het buitenland. In principe kan je er echter vanuit gaan dat een ontvangstbevestiging betekent dat de sms ook is ontvangen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 10:31
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Ok, helder, tnx!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Stel een vraag aan de forummer onder je #veel+4
Verwijderd
500 15-05-2011 01:05
Films, TV & Radio Idols blijft nog 2 weken smsen (Eur. 16,50)
AJMouse
28 15-03-2003 10:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.