Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2007, 17:54
SuicideFunky
SuicideFunky is offline
Heyy,

Ik wilde dus een Unreal tournament server opsetten (ver 3369), maar ik krijg het beestje niet aant lopen!

Ik heb vanalles geprobeert om 'm werkend te krijgen, firewall uitgezet b.v

Mijn huidige netwerkconfiguratie is
Modem IP:10.0.0.138 (ADSL Speedtouch) >
Router IP: 192.168.1.1 (Linksys) >
Mijn pc met Fixed IP Address IP:192.168.1.110

Ik heb vanuit het Modem alle Poorten geforward naar IP: 10.0.0.151 (dit krijgt als het goed is de Router Toegewezen van het modem, de zgn outside IP van de router).

Vanuit de router heb ik alle poorten geforward naar mijn pc, IP:192.168.1.110 door gebruik te maken van DMZ (Forward all ports).

Nou krijg ik de Server van UT gewoonweg niet aant lopen, hij start wel vanuit UT (Dedicated & Listen),maar niemand kan joinen vanuit het internet.

Firewall uitgezet > geen resultaat.

Het vreemde vind ik dat als ik een Halo server start ik wel spelers erop krijg, dus denk dat het bij mij pc ligt en niet de router of modem, maar ik weet niet waar ik het probleem moet zoeken!


Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen

Gegroet, Randy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2007, 18:11
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
ff een snelle check:
  • Staat op je Speedtouch poorten UDP 7777,7787 geforwarded naar je router
  • Staan die reeks van poorten van je router weer geforwarded naar je computer?
  • Standaard windows firewall & andere softwarematige firewall's uit.
  • Zo ja, controleer dan met een (online) networksniffer of deze poorten bereikbaar zijn.
  • enz
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 23-01-2007 om 18:17.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 18:17
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
SuicideFunky schreef op 23-01-2007 @ 18:54 :
Vanuit de router heb ik alle poorten geforward naar mijn pc, IP:192.168.1.110 door gebruik te maken van DMZ (Forward all ports).
Da's niet bepaald slim. Dat zou ik gewoon niet doen en gewoon alleen de benodigde poorten forwarden.

En volgens mij klopt er toch echt iets niet aan dit verhaal. Als je het aan de praat wilt krijgen zul je alles op hetzelfde subnet moeten hebben, dus niet de SpeedTouch op 10.0.0.138 en de rest op 192.168.x.x. Kun je die router niet gewoon als switch gebruiken? Als het goed is moet je dan gewoon de kabel vanaf de SpeedTouch in één van de LAN-poorten stoppen. Dan krijgt je computer een 10.0.0.x IP van de SpeedTouch (die heeft immers ook gewoon routing mogelijkheden) en kun je van daaruit gewoon de poorten forwarden. Zo'n extra schakel zorgt meestal voor een hoop gezeur, zoals je merkt.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 23-01-2007 om 18:19.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 21:01
SuicideFunky
SuicideFunky is offline
@freyk:

Staat op je Speedtouch poorten UDP 7777,7787 geforwarded naar je router
Ik heb voor de zekerheid ff alle poorten geforward naar de router, alsook van de router naar mijn pc, zodat ik later alleen de poorten kan instellen die nodig zijn.

Staan die reeks van poorten van je router weer geforwarded naar je computer?
Zie vorig antwoord

Standaard windows firewall & andere softwarematige firewall's uit.
Dat heb ik ook al geprobeert.

Zo ja, controleer dan met een (online) networksniffer of deze poorten bereikbaar zijn.

Ga ik nu doen
Test: De meest gebruikte poorten die gescant zijn konden niet bereikt worden, maar ik had het IP adres in het modem op 10.0.0.151 gezet, terwijl bij DHCP > Server Leases in het modem stond:

1 01:00:13:10:e5:7e:36 10.0.0.150 LAN_private 01:40:41 used

Wat blijkt, het MAC adres is die van mijn router! en zoals je ziet is het geen 10.0.0.151 maar 10.0.0.150! heb dit verandert in het modem en opeens konden de poorten wel bereikt worden bij de test



@M@rco:

Klopt, is ook niet zo slim, maar ik wil niet dalijk over het hoofd zien dat ik 1 poortje niet open heb en dat daardoor de boel niet werkt, als ik het werkend krijg gooi ik de rest weer dicht alleen wat ik nodig heb

Wat bedoel je precies op hetzelde subnet?
Het ip adres 10.0.0.138 is de web interface van het modem, net als 192.168.1.1 die van de router is, en ik geloof dat zoiets gewoon werkend moet gaan, ik kan morgen wel ff proberen me pc alleen op de router te prikken, zodat mijn pc het IP 10.0.0.150 krijgt van de DHCP van het modem.

Er loopt nu een UTP kabel van de modem naar de WAN van de router, en de router heeft al netwerkfunctie (switch) ingebouwd.


Ik kan me wel nog herrineren dat ik een FTP en HTTP server wel gewoon werkend kreeg, dat ga ik dalijk ook ff proberen

bedankt voor de reacties! =D
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.