Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2007, 22:13
Verwijderd
Ik ga verhuizen, en dus ben ik op zoek naar een internetverbinding die ongeveer tien euro per maand kost en zonder KPN-aansluiting kan. Bij mijn weten kan dat alleen met kabelinternet.

Nou was ik aan het zoeken bij SpeedLinq en daar hadden ze wel iets goeds...

Maar ik kan (stom, waarschijnlijk, maar toch) niet vinden of het nou kabelinternet is...? Of ligt dat aan mij?

Iemand een idee? Of een betere suggestie want SpeedLinq zegt mij persoonlijk helemaal niks eigenlijk.

Laatst gewijzigd op 30-01-2007 om 11:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2007, 23:13
Verwijderd
De ADSL leverancier kan je lijn overnemen en dus ook de kosten..
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 07:00
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Ik ben toevallig ook opzoek naar internet, en als ik zo rondkijk zijn de ervaringen met speedlinq niet echt goed...
__________________
www.hipheid.nl
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 09:37
Verwijderd
http://www.orange.nl/adsl/adsl_family/
Die ziet er wel goed uit

Was voorheen Wanadoo
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 10:04
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Wij hebben Speedlinq genomen, is ADSL. Je betaalt dus nog 9,95(?) per maand extra voor het gebruik van de lijn van KPN als je geen vaste telefoonaansluiting hebt.
Verder was het aansluiten waardeloos; we hebben voor 50 euro naar de servicelijn gebeld voor het werkte, terwijl het hun schuld was. Maar die kosten krijg je met geen mogelijkheid terug.
Nu werkt het internet wel altijd zonder problemen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 10:47
Verwijderd
Hmm dus je hebt wél KPN nodig? Dat is niet de bedoeling.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 12:54
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 30-01-2007 @ 11:04 :
Nu werkt het internet wel altijd zonder problemen.
Lucky you.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 12:54
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-01-2007 @ 11:47 :
Hmm dus je hebt wél KPN nodig? Dat is niet de bedoeling.
Dat is en blijft gewoon zo. Je kunt kabelinternet nemen, maar mijn ervaringen met kabelinternet zijn erg slecht. Daarnaast is het vaak goedkoper om én BelBudget én een ADSL-verbinding te nemen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-01-2007 @ 11:47 :
Hmm dus je hebt wél KPN nodig? Dat is niet de bedoeling.
Wat is het problem daarvan?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 14:44
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Dan kan je het beste kabelinternet nemen.
ADSL zonder KPN is er haast niet.

Of je zult Oranges moeten nemen.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 14:48
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 30-01-2007 @ 15:02 :
Wat is het problem daarvan?
Dat ik geen vaste telefoonverbinding nodig heb.
Orange ADSL & telefonie klinkt trouwens wel leuk, maar is redelijk boven het budget (29.95 ofzo en dan het tweede jaar 39.95?). Daarvoor krijg je wel
Citaat:
Internetsnelheid tot wel 20 Mbit/s
Is dat snel?

Hmm, nou wat ik over Orange lees is het ook allemaal één drama... pfft. En Casema internet had ik om die reden ook al buiten beschouwing gelaten...

Ik word er niet goed van

Laatst gewijzigd op 30-01-2007 om 15:06.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 15:22
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-01-2007 @ 15:48 :
Dat ik geen vaste telefoonverbinding nodig heb.
Orange ADSL & telefonie klinkt trouwens wel leuk, maar is redelijk boven het budget (29.95 ofzo en dan het tweede jaar 39.95?). Daarvoor krijg je wel
Is dat snel?

Hmm, nou wat ik over Orange lees is het ook allemaal één drama... pfft. En Casema internet had ik om die reden ook al buiten beschouwing gelaten...

Ik word er niet goed van
Ja, maar je moet wel een nieuwe netwerkkaart nodig hebben om boven de 5 MB per sec te komen.

Dat is een heel geklus en je moet hiervoor veel ervaring met de hardware van computers hebben.
Bovendien is het bij een laptop zelfs zo lastig dat zelfs de redacteur Remco de Graaf van computerblad Tips&Trucs even de bomen door het bos niet meer zag.

Als je dit niet doet heb je max 5 MB per sec en dat kun je ook voor minder dan €20 per maand doen met kabelinternet.

Dat €29,95 en het volgende jaar €39,95 dat is een pure loktruc.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 15:35
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-01-2007 @ 15:48 :
Hmm, nou wat ik over Orange lees is het ook allemaal één drama...
Dat valt ook allemaal wel mee. Bedenk wel dat Orange meer dan 2 miljoen ADSL-klanten heeft, natuurlijk zul je dan verhoudingsgewijs "veel" mensen zien die klagen.
Citaat:
vtxm schreef op 30-01-2007 @ 16:22 :
Ja, maar je moet wel een nieuwe netwerkkaart nodig hebben om boven de 5 MB per sec te komen.

Dat is een heel geklus en je moet hiervoor veel ervaring met de hardware van computers hebben.
Bovendien is het bij een laptop zelfs zo lastig dat zelfs de redacteur Remco de Graaf van computerblad Tips&Trucs even de bomen door het bos niet meer zag.

Als je dit niet doet heb je max 5 MB per sec en dat kun je ook voor minder dan €20 per maand doen met kabelinternet.
Wat is dit nou weer voor een raar verhaal
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 15:36
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
M@rco schreef op 30-01-2007 @ 16:35 :
Dat valt ook allemaal wel mee. Bedenk wel dat Orange meer dan 2 miljoen ADSL-klanten heeft, natuurlijk zul je dan verhoudingsgewijs "veel" mensen zien die klagen.
Stond in Tips&Trucs, die netwerkkaart is een speciale voor heel snel internet en niet voor gewoon ADSL/kabel.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 15:37
Verwijderd
Oké, Orange lijkt me een beetje te overdrijven met hun maximaal 20 mbit/s... dat lijkt me dus niet echt een optie.

Wat is nou handiger, om belbudget + een elcheapo abbo te nemen, of iets als Direct ADSL zonder vaste telefoonaansluiting? Want kabelinternet hoeft voor mij niet zo, eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 15:40
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-01-2007 @ 16:37 :
Oké, Orange lijkt me een beetje te overdrijven met hun maximaal 20 mbit/s... dat lijkt me dus niet echt een optie.

Wat is nou handiger, om belbudget + een elcheapo abbo te nemen, of iets als Direct ADSL zonder vaste telefoonaansluiting? Want kabelinternet hoeft voor mij niet zo, eigenlijk...
Het beste is Direct ADSL zonder vaste telefoonaansluiting is dan de beste oplossing.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 15:45
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
vtxm schreef op 30-01-2007 @ 16:36 :
Stond in Tips&Trucs, die netwerkkaart is een speciale voor heel snel internet en niet voor gewoon ADSL/kabel.
Dat bewijst dan maar weer eens dat dat soort bladen vol met nonsens staan. Een standaard netwerkkaart tegenwoordig kan 100 Mbit, oftewel 5 keer de theoretische snelheid van Orange Family, aan, en 1000 Mbit zie je ook steeds vaker.
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-01-2007 @ 16:37 :
Oké, Orange lijkt me een beetje te overdrijven met hun maximaal 20 mbit/s... dat lijkt me dus niet echt een optie.

Wat is nou handiger, om belbudget + een elcheapo abbo te nemen, of iets als Direct ADSL zonder vaste telefoonaansluiting? Want kabelinternet hoeft voor mij niet zo, eigenlijk...
Direct ADSL is wel redelijk duur voor wat je ervoor krijgt. Het beste lijkt mij BelBudget i.c.m. een goedkoop ADSL-abonnement, bijv. Tiscali T4 voor 14,95 per maand.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 15:47
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
M@rco schreef op 30-01-2007 @ 16:45 :
Dat bewijst dan maar weer eens dat dat soort bladen vol met nonsens staan. Een standaard netwerkkaart tegenwoordig kan 100 Mbit, oftewel 5 keer de theoretische snelheid van Orange Family, aan, en 1000 Mbit zie je ook steeds vaker.Direct ADSL is wel redelijk duur voor wat je ervoor krijgt. Het beste lijkt mij BelBudget i.c.m. een goedkoop ADSL-abonnement, bijv. Tiscali T4 voor 14,95 per maand.
Ik zal ze straks dan wel weer een mailtje sturen...
Iets waar onzin in sta en waar we voor betalen hoef ik helemaal niet!
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-01-2007, 15:48
patrik594
patrik594 is offline
Ik heb ook Orange Family en het werkt perfect . Ik heb, ook al woon ik 10km van de centrale, nog "maar" 12mbit over van de verbinding, maar ik download nog steeds vaak met 1500kb/s of hoger, zonder dat ik een aparte netwerkkaart heb. Orange heeft met Family gewoon de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb trouwens in die 5 jaar die ik al klant ben pas één keer voor een half uur internetuitval gehad. Dat kun je niet van veel providers zegen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 15:51
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Citaat:
patrik594 schreef op 30-01-2007 @ 16:48 :
Ik heb ook Orange Family en het werkt perfect . Ik heb, ook al woon ik 10km van de centrale, nog "maar" 12mbit over van de verbinding, maar ik download nog steeds vaak met 1500kb/s of hoger, zonder dat ik een aparte netwerkkaart heb. Orange heeft met Family gewoon de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb trouwens in die 5 jaar die ik al klant ben pas één keer voor een half uur internetuitval gehad. Dat kun je niet van veel providers zegen.
Dat kun je idd ook niet van mijn provider 12move zeggen, de snelheid lijkt nu gehalveerd van 4000 kb per sec naar 2000 kb per sec terwijl we nog steeds hetzelfde betalen.
Teminste, dat zegt Speedtest.nl de onafhankelijke internet-snelheidsmeter.
Ik neem aan dat dat klopt.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-01-2007 @ 15:48 :
Dat ik geen vaste telefoonverbinding nodig heb.
Nou en?

Als je overal toch minder betaald

En de meeste goedkope ADSL boeren nemen je kpn lijn over zodat je er nisk meer voor betaald.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 19:32
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-01-2007 @ 15:48 :
En Casema internet had ik om die reden ook al buiten beschouwing gelaten...
Casema is in Utrecht niet eens te krijgen en het enige kabelalternatief is dan Chello. En dat lijkt me een sterke afrader. ADSL is dan dus je enige optie
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 19:43
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
********** schreef op 30-01-2007 @ 20:28 :
En de meeste goedkope ADSL boeren nemen je kpn lijn over zodat je er nisk meer voor betaald.
Was hett maar waar. Je betaalt altijd voor het gebruik van de lijn (ongeveer een tientje per maand), betaal je dat niet aan KPN (bijv. via BelBudget) dan betaal je het wel aan de provider die je lijn heeft overgenomen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 30-01-2007 om 19:45.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 20:47
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ja, "overgenomen" dus. Zij huren hem gewoon voor je en betalen daar even veel voor als jij zou doen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 23:14
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 30-01-2007 @ 20:43 :
Was hett maar waar. Je betaalt altijd voor het gebruik van de lijn (ongeveer een tientje per maand), betaal je dat niet aan KPN (bijv. via BelBudget) dan betaal je het wel aan de provider die je lijn heeft overgenomen.
Nee, je betaald niet altijd.
Zoals je zelf al zegt neemt de provider het over

Je krijgt dan gewoon 1 prijs die je betaald. Je provider regelt de rest.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2007, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-01-2007 @ 20:32 :
Casema is in Utrecht niet eens te krijgen en het enige kabelalternatief is dan Chello.
Eh, wel? Ik heb ook televisie van ze en ik kan het gewoon aanvragen, sterker nog, Chello kan niet bij mij. Noord Utrecht.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 23:48
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
********** schreef op 31-01-2007 @ 00:14 :
Nee, je betaald niet altijd.
Zoals je zelf al zegt neemt de provider het over

Je krijgt dan gewoon 1 prijs die je betaald. Je provider regelt de rest.
Ja, en wat denk je dat er in die prijs zit verwerkt? Lijnhuur Kijk naar bijv. Speedlinq:
Citaat:
Het is mogelijk een aanvraag te doen als je geen KPN abonnement hebt. Je kunt in dit geval bij de aanvraag aangeven dat je niet beschikt over vaste telefonie. KPN zal dan met je contact opnemen voor een afspraak om een aansluiting op je adres gereed te maken voor ADSL. Hier zal dan geen telefonie over lopen, alleen ADSL van Speedlinq.

Omdat de KPN zelf geen gebruik maakt van deze lijn, wordt er huur in rekening gebracht van €9,50 per maand. Speedlinq berekent deze door naar jou. Om deze reden zijn abonnementen zonder KPN abonnement €9,50 hoger in prijs.
Ook bij Orange werkt het zo, alleen zijn zij zo vriendelijk om die kosten het eerste jaar voor jou te betalen, maar daarna moet je dat gewoon zelf doen. Indirect betaal je dus wel degelijk voor de telefoonlijn, het is dus niet zo dat je er "niets voor betaalt". KPN is nou eenmaal de eigenaar van de infrastructuur en vraagt dus geld voor het gebruik daarvan, en betaal je dat niet zelf dan betaal je het wel indirect via je provider.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 30-01-2007 om 23:51.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 10:16
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 31-01-2007 @ 00:48 :
Ja, en wat denk je dat er in die prijs zit verwerkt?
Ja, nou en?


Om te zeggen dat je dan nog aan KPN betaald is gewoon een bijdehante opmerking. Meer niet.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 11:19
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Ik heb hier thuis casema en loopt als een trein telefoon, televisie en internet en nergens problemen mee...
En je kan bepaalde tv zenders via internet kijken
__________________
www.hipheid.nl
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 13:56
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 31-01-2007 @ 00:22 :
Eh, wel? Ik heb ook televisie van ze en ik kan het gewoon aanvragen, sterker nog, Chello kan niet bij mij. Noord Utrecht.
Dan kun je dus alléén Casema of ADSL krijgen. Casema wil je niet, dus zul je wel voor ADSL moeten gaan
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 15:13
patrik594
patrik594 is offline
Pak maar Orange Family
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 19:28
Verwijderd
Ik word er echt niet goed van. Ik heb ooit kabelinternet gehad van UPC en dat beviel me eigenlijk wel, ik download niet asociaal veel en ik heb daarom ook niet echt een enorme snelheid nodig. Ik wil wel online zijn en MOHAA online kunnen spelen... maar met al die cijfertjes van up- en download, daar begrijp ik niks van, en al die mensen die klagen over Casema en Orange en dan weer niet... pfft.

Iemand nog wat sensible advies voor me?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 19:45
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Als het maar geen Speedlinq of Chello is

Demon deed het altijd prima bij mij, maar die bieden niets meer aan aan particulieren
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 19:47
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Demon biedt sowieso niets meer aan, aangezien ze zijn overgenomen door XS4ALL (en dat is ook meteen de reden dat ik daar ben opgestapt, ze wilden me een abonnement van 60 euro per maand of iets dergelijks aansmeren).
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 17:22
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 31-01-2007 @ 20:47 :
Demon biedt sowieso niets meer aan, aangezien ze zijn overgenomen door XS4ALL (en dat is ook meteen de reden dat ik daar ben opgestapt, ze wilden me een abonnement van 60 euro per maand of iets dergelijks aansmeren).
Ik geloof niet dat je dat verplicht was.

Ondanks dat xs4all z'n prijzen verhoogd heeft kregen wij geen prijsverhoging doorberekend.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 20:01
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Hm, wij wel. Er is geen mogelijkheid om je huidige (Demon) abonnement te behouden, je moet per se overstappen op de XS4ALL Only abonnementen... jammer, maar ja.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-03-2007, 15:58
Playable
Playable is offline
Wij wouden ook geen kpn meer daarom pakte wij Tiscali.
Tiscali T20+Telefonie ook al gaan we de telefonie niet gebruiken want Internet Telefonie is echt niks waard.
Dan moet je een mobieltje pakken dat is teminste goed.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 19:47
Verwijderd
Ik heb voor ik op kamers ging echt een probleem gehad om 'n internetaansluiting te zoeken voor niet al te veel geld. Ik wilde ook niet iets waarvoor je een telefoonaansluiting nodig hebt, want ik zit in een appartement zonder zo'n aansluiting. Overal waar ik keek had je een KPN-aansluiting nodig, echt irritant.
Het enige waar ik op een gegeven moment op uitkwam, was StudentenADSL. Is 15 euro p/m als het goed is.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 21:53
Playable
Playable is offline
Ja op het Tiscai netwerk dus mensen kies tiscali
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 22:01
Verwijderd
Ja is Ticali ja. Ben er verder ook erg blij mee. Snel en nooit problemen gehad, ook makkelijk te installeren.

Alleen ze hebben in het begin met betaling echt grof gewerkt; je kreeg een of ander modem gratis maar dan moest je in eerste instantie hem toch betalen en dan zou je het na een tijdje terugkrijgen met een kopie van een bon ofzo. Nou dat is dus nooit meer gebeurd..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Internet] Kabelinternet
LMP
19 13-04-2005 11:53
Software & Hardware adsl combineren met @home kabelinternet?
M@TRIX
33 27-01-2004 05:51
Seksualiteit Toekijken..
Verwijderd
32 20-03-2003 09:36
Lifestyle Stad vs Platteland
rodina
63 10-02-2003 17:38
Software & Hardware Computers verbinden.
cmoi
1 31-08-2001 21:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.