Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2007, 14:29
handschoen
Avatar van handschoen
handschoen is offline
Ik heb een vraag!

Ik heb een rar. bestand op een mac staan met een exe. bestand daarin om een programma te installeren/activeren. Ik weet dat ik een exe bestand niet op de mac kan openen. Maar is het ook mogelijk om dit bestand te installeren/activeren op een pc met windows, en vervolgens dat geinstalleerde programma weer op de mac te zetten? Want het programma op zichzelf is toch niet een exe. bestand? Of blijft dat een exe. bestand?

Ik hoop dat ik het enigzins duidelijk heb kunnen uitleggen wat ik bedoel, want ik ben hier niet zo in thuis..
Sorry als het echt domme vragen zijn, maar ik hoop dat er mensen zijn die me hier een antwoord op kunnen geven!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2007, 14:36
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Nope, vergeet 't maar, gaat niet werken.

Om wat voor programma gaat 't? Tien tegen één dat er wel een goed Mac-alternatief voor is.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 14:54
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Och, je kan proberen of je het met Darwine deze exe kan draaien.
Lukt dat niet, dan kan je nog Nietzman's raad opvolgen.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 16:06
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
In de meeste gevallen is het programma zelf wel een EXE hoor. Die krijg je dus niet zonder meer aan de praat. Met een beetje geluk krijg je dat wel aan de praat met (dar)Wine, ik weet echter niet of die ook goed overweg kan met PozerPC macs (de oude macs dus), met een Intel Mac zou je ongeveer gelijkaardige resultaten moeten krijgen als op Linux (dat is: simpele programma's werken meestal wel, als ze iets meer op het Windows-register vertrouwen (Ms Office, Adobe progjes, ...) dan moet je vaak wat technischere stappen uitvoeren om het werkend te krijgen of als ze echt samenwerken met je hardware (games, geluidsprogramma's, CAD, ...) dan durft het ook vaak mis te lopen).

Alternatieven hiervoor: als je een Intel Mac hebt, kun je steeds Boo Camp proberen (zal wel betalend worden in de toekomst) en daarmee Windows op je Mac installeren. Een iets beter alternatief is Parallels, daarmee installeer je ook Windows op je Mac, maar kun je gewoon vanuit OS X aan je Windows-programma's (hiervoor moet je wel betalen). Voor een PowerPC Mac zit je volgens mij vast aan emulatiesoftware (bochs, misschien ook Parallels, ik weet het niet en er zullen er vaast nog wel zijn), maar met emulatie draait je programma dan wel heel traag!

Als het een nogal standaardprogramma is, zou ik eerder gokken op een Mac-alternatief daarvoor, die werken vaak ook heel wat beter in de Mac-stijl dan die Windows-progjes :-)
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.