Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2007, 10:12
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Ok, ik voel me heel dom, maar ik ga dus binnenkort een nieuwe pc aanschaffen, en ik wil daar een aardige videokaart in (voor 3d-modelleren en CAD ed want voor school). En nu is me bij de universiteit aangeraden om een nvidia quadro te nemen ipv ATI want die drivers doen soms raar met Maya. Ik vraag me al een tijdje af wat het verschil is tussen een FX en een NVS. Uit de site van nvidia word ik niet veel wijzer, niet alle pdf's willen openen, dus ik kan ze niet met elkaar vergelijken, en momenteel werkt die hele site niet eens.
M'n budget is niet gigantisch dus het zal waarschijnlijk een van de goedkopere kaarten worden, maar hoe beslis ik nou of ik een NVS of een FX moet kopen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2007, 11:33
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
http://en.wikipedia.org/wiki/NVIDIA_Quadro

For business

The NVIDIA Quadro NVS graphics processing units (GPUs) are business graphics solutions for small, medium, and enterprise businesses. The NVIDIA Quadro NVS desktop solutions enable multi-display graphics for business such as financial trading.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 21:49
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Je kan misschien ook een normale (goedkopere) Gayforce nemen en daar Quadro drivers op gaan draaien. Als het systeem denkt dat het een Quadro is zal zo'n vaag pakket als maya dat vast wel ok vinden.

Heb je Pro/Engineer trouwens al eens geprobeerd? Ook leuk speelgoed.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 22:59
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
]{ing schreef op 08-02-2007 @ 12:33 :
http://en.wikipedia.org/wiki/NVIDIA_Quadro

For business

The NVIDIA Quadro NVS graphics processing units (GPUs) are business graphics solutions for small, medium, and enterprise businesses. The NVIDIA Quadro NVS desktop solutions enable multi-display graphics for business such as financial trading.
Ehm, ja. Die termen en getallen die daar staan zeggen me niet heel erg veel. En dat stukje wat je quote, ik hoef geen multi-display, maar hoe zit het verder qua prestaties met 3D- en CAD programma's?



Citaat:
SisterOfMercy schreef op 08-02-2007 @ 22:49 :
Je kan misschien ook een normale (goedkopere) Gayforce nemen en daar Quadro drivers op gaan draaien. Als het systeem denkt dat het een Quadro is zal zo'n vaag pakket als maya dat vast wel ok vinden.

Heb je Pro/Engineer trouwens al eens geprobeerd? Ook leuk speelgoed.
Mhmm, maar als ik een geforce heb waarvan het systeem denkt dat het een quadro is, gaat die geforce toch niet presteren als een quadro? Maya werkt ook prima met een geforce-kaart, ik heb nu een oude geforce 4 nogwat. Het gaat alleen zo langzaam Het gaat me er vooral om dat het soepeler draait, ik niet zo vreselijk lang op een render hoef te wachten, en dat ik terwijl ik render gewoon verder kan werken zonder dat alles vertraagt. En ik meot er de rest van m'n studie mee verder kunnen. En quadro's zijn toch juist speciaal voor CAD en 3D gemaakt, terwijl geforce meer op games gericht is?

Ik heb een dvd met pro/engineer er op, maar ik heb nog niet de code kunnen downloaden omdat surfspot ze niet meer heeft. oid. Dus ik heb het nog niet kunnen uitproberen. Ik werk nu meer met sketchup en artlantis.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 23:23
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Sketch schreef op 08-02-2007 @ 23:59 :
Ehm, ja. Die termen en getallen die daar staan zeggen me niet heel erg veel. En dat stukje wat je quote, ik hoef geen multi-display, maar hoe zit het verder qua prestaties met 3D- en CAD programma's?
Bij mijn weten zijn die bij de NVS serie niet al te geweldig. Ze zitten ook onboard op sommige moederborden.. die NVS chips zijn gericht op multi display en niet specifiek goede performance denk ik?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 23:25
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Sketch schreef op 08-02-2007 @ 23:59 :
En quadro's zijn toch juist speciaal voor CAD en 3D gemaakt, terwijl geforce meer op games gericht is?
Inderdaad, er ontbreekt ook hardwarematig wat aan die geforce kaarten wat quadro's wel hebben, maar sommige (snelle) geforce's zijn relatief voordelig tov een 'echte' quadro kaart.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 23:45
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ja, die Quadro/FireGL kaarten zijn er speciaal voor gemaakt, maar laat je daar niet door misleiden. Het ligt heel erg aan de programma's die je draait (CAD-programma's hebben er bijvoorbeeld weinig baat bij) en wat je er precies mee doet; en dan nog zou ik zeggen dat een snelle CPU veel meer van belang is dan de videokaart.

Dus eerst eens kijken naar wat voor programma's je gaat draaien en of die überhaupt baat hebben bij zo'n "speciale" kaart. Verwacht iig niet dat je als je 300 - 400 euro aan een kaart uitgeeft je programma's direct 20 keer zo snel worden. Dat valt nogal tegen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 08-02-2007 om 23:48.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 13:08
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Sketch schreef op 08-02-2007 @ 23:59 :
Mhmm, maar als ik een geforce heb waarvan het systeem denkt dat het een quadro is, gaat die geforce toch niet presteren als een quadro? Maya werkt ook prima met een geforce-kaart, ik heb nu een oude geforce 4 nogwat. Het gaat alleen zo langzaam Het gaat me er vooral om dat het soepeler draait, ik niet zo vreselijk lang op een render hoef te wachten, en dat ik terwijl ik render gewoon verder kan werken zonder dat alles vertraagt. En ik meot er de rest van m'n studie mee verder kunnen. En quadro's zijn toch juist speciaal voor CAD en 3D gemaakt, terwijl geforce meer op games gericht is?

Ik heb een dvd met pro/engineer er op, maar ik heb nog niet de code kunnen downloaden omdat surfspot ze niet meer heeft. oid. Dus ik heb het nog niet kunnen uitproberen. Ik werk nu meer met sketchup en artlantis.
Nou ik ben van een onboard ding naar een 9800pro gegaan, en Pro/Engineer liep daarna gewoon lekker rap.

Pro/Eng heeft ook een beetje moeilijke installatieprocedure. Eerst moet je een license server draaien (kan allemaal op één pc hoor). Dat ding moet een geldig license hebben (gekoppeld aan het mac adres van de machine waar dat ding op draait), en dan kan je het eigenlijke pakket op je normale machine zetten.
Het is wel enorm verbeterd, want 2000i2 heb ik hier nooit lopend gekregen, zo slecht was dat. Wildfire ging nog wel, maar viel uit elkaar, en Wildfire 3 is eindelijk een beetje ok.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.