Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2007, 19:30
Verwijderd
Mijn computer is weer eens een zooitje en ik baal van mijn partities, dus wil ik alles formatteren en samenvoegen. Ik heb echter bestanden, waaronder e-mails, die ik niet kwijt wil.
Welke bestanden kan ik hiervoor back-uppen, zodat ik die later terug kan zetten?
Ik draai onder Windows XP Pro en ik gebruik Microsoft Outlook om te e-mailen.
De laatste keer dat ik alles formatteerde deed ik het fout en was ik alles kwijt, dus hopelijk weten jullie het wel.

Olaf
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2007, 19:35
Verwijderd
Outlook expres of de ander?

Je had wel ff kunnen googlen hoor.

http://www.personalcomputercare.nl/c...mail-maken.htm

Onder Windows XP slaat Outlook Express de gegevens standaard op in de map C:\Documents and Settings\inlognaam\Local Settings\Application Data\Identities\{...}\Microsoft\Outlook Express\. Onder Windows 98/ME worden deze gegevens standaard in de map C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{...}\Outlook Express\ geplaatst.

In deze directory staan meerdere files, allen met de extensie DBX. Maak hiervan een back-up door de inhoud van deze directory te kopiëren naar een andere locatie. U kunt ze na de installatie weer terugzetten door ze over de bestaande DBX-bestanden heen te kopiëren. U kunt echter beter Outlook Express laten verwijzen naar een map op een andere partitie, zeker als u van plan bent een systeemback-up te maken. Bent u nog niet zeker van uw zaak dan kunt u er ook nog voor kiezen om de gegevens te exporteren vanuit Outlook Express zelf. Ook het adresboek kunt u vanuit Outlook Express exporteren.

TIP 1: Als u gebruik maakt van meerdere identiteiten binnen dezelfde gebruikersaccount moet u ook meerdere databases veiligstellen.
TIP 2: Wees voorzichtig met het terugplaatsen van de e-maildatabase op uw nieuwe systeem. Werk altijd met een kopie en niet met uw originele DBX-bestanden. Plaats de database pas terug nadat u alle updates van OE heeft uitgevoerd. U loopt namelijk het risico gegevens te verliezen als u een database, gemaakt met een nieuwe versie, terugplaatst naar een systeem met een oude versie van OE.


en Outlook Express backup maken van het adresboek waarin alle email adressen zich bevinden is een verstandig idee. Email adressen worden door Outlook Express opgeslagen in een bestand met de extensie .WAB. Het adresboek is een verborgen bestand en moet eerst zichtbaar gemaakt worden in de Windows Verkenner voordat u het kunt kopieeren. Om een verborgen bestand zichtbaar te maken start u de Windows Verkenner en selecteert u in het Menu Extra | Mapopties het tablad Weergave. Hier haalt u door in het vakje te klikken, het vinkje weg voor "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen". Vervolgens scrollt u naar beneden en klikt u in het cirkeltje "Verborgen mappen en bestanden weergeven". Door eerst op toepassen te klikken en vervolgens boven in het venster op de knop "Op alle mappen toepassen" worden alle bestanden zichtbaar.

Navigeer naar de map C:\Documents and Settings\Gebruiker\Application Data\Microsoft\Addresbook en maak een kopie van de bestanden die zich in deze map bevinden. Let op dat u het Adressbook van de juiste gebruiker kopieert. Wanneer meerdere gebruikers op de computer zijn aangemaakt, bestaan er vaak meerdere Adresboeken.


Backup van uw emailaccount gegegevens

Wanneer u Windows opnieuw hebt geinstalleerd of een nieuwe computer heeft aangeschaft zult u opnieuw een e-mail account aan moeten maken met de instellingen die u van uw internetprovider heeft gekregen. U bent niet de eerste die tot de ontdekking moet komen dat u ze niet meer kunt vinden. Ook van uw accountinstellingen in Outlook Express kunt u een backup maken. Ga hiervoor naar Start Uitvoeren en typ in het invoerveld "regedit". Hiermee start u de register editor op. Navigeer vervolgens naar de registersleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account Manager. Om de data uit deze registersleutel op te slaan, selecteert u de sleutel in het linker venster. Selecteer vervolgens uit het menu Bestand | Exporteren en sla het bestand op onder de naam outlook.reg. De opgeslagen registersleutel kunt u terugzetten door het bestand outlook.reg te selecteren en in het snelmenu onder de rechter muisknop te kiezen voor Samenvoegen. Door deze actie wordt de sleutel weer toegevoegd aan het register en zijn uw accountinstellingen hersteld.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 08:50
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
wijs gesproken, pilof
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.