Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2007, 13:33
llell
Avatar van llell
llell is offline
Na een iets te fanatieke virusscan herkent/vindt mijn computer explorer.exe niet meer. Alle programma's staan er nog op en doen t nog, zo ook de bestanden, het probleem is alleen dat ik geen taakbalk, geen snelkoppelingen en geen menu meer heb. Ik kan alleen nog werken vanuit taakbeheer.

Ik heb al een systeemherstel geprobeerd, opstarten in veilige modus, werkt niet.

Zit er niks anders op dan windows XP opnieuw te installeren?

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2007, 23:36
XionZ
XionZ is offline
Het beste kun je explorer.exe kopieeren uit een zelfde Windows versie en daarna weer terugzetten in je eigen Windows.
__________________
Misdirection. What the eyes see and the ears hear, the mind believes.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 12:24
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Start > Run/uitvoeren > "sfc /scannow" en dan je Windows-cd bij de hand houden: SFC (System File Check) gaat alle systeembestanden af, als ze niet afkomstig zijn van Microsoft (lees: veranderd door iets van virus ofzo) of ze ontbreken, dan worden ze gewoon van je cd gehaald. Als je geen cd hebt, moet je op je harde schijf op zoek gaan naar een map I386 (buiten de Windows-map), dit is normaalgezien enkel bij nieuwere merkcomputers.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 18:22
llell
Avatar van llell
llell is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 14-02-2007 @ 13:24 :
Start > Run/uitvoeren > "sfc /scannow" en dan je Windows-cd bij de hand houden: SFC (System File Check) gaat alle systeembestanden af, als ze niet afkomstig zijn van Microsoft (lees: veranderd door iets van virus ofzo) of ze ontbreken, dan worden ze gewoon van je cd gehaald. Als je geen cd hebt, moet je op je harde schijf op zoek gaan naar een map I386 (buiten de Windows-map), dit is normaalgezien enkel bij nieuwere merkcomputers.
"Start" doet t niet, en die map kan ik echt niet vinden.

Heb ook geprobeerd explorer.exe door die van iemand anders te vervangen, kreeg ik ook niet voor mekaar.

Heel erg bedankt iig!

Ik heb hier geen techneuten bij de hand, dus al mn foto's en muziek is gesaved, windows even opnieuw installeren...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 19:38
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
llell schreef op 16-02-2007 @ 19:22 :
"Start" doet t niet, en die map kan ik echt niet vinden.

Heb ook geprobeerd explorer.exe door die van iemand anders te vervangen, kreeg ik ook niet voor mekaar.

Heel erg bedankt iig!

Ik heb hier geen techneuten bij de hand, dus al mn foto's en muziek is gesaved, windows even opnieuw installeren...
Dat is geen map, hoor... Het is een programma, volgens mij zit dat in de Windows-map trouwens, maar als je toegang tot de command prompt hebt, kan je er ook aangeraken. Dit kan je proberen: Ctrl+Alt+Del drukken (kom je dan op het inlogscherm, moet je opnieuw inloggen en daarna Ctrl+Shift+Esc drukken, of je kan ook gewoon direct die toetsencombinatie proberen). Daarmee kom je in het taakbeheer (task manager), hierin staat bij Applications de knop "New Task", welke je hetzelfde venster geeft als Start > Run, vanaf daar kan je de uitleg van mijn vorige post volgen. In de meeste gevallen werkt die omweg wel. Als je explorer.exe het niet meer doet, is de kans groot dat er een slechte shell-extension geladen wordt; om die weg te halen raad ik de programma's van SysInternals aan (meer bepaald 'Autoruns'), maar daarvoor moet je wel wat ervaring met Windows als besturingssysteem hebben (dus met Windows zelf, niet het dagelijkse gebruik ervan: lees, je moet een beetje technisch onderlegd zijn, voor de meeste mensen is dat niet weggelegd).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Nieuwe desktop kopen [advies]
Distorted
8 01-03-2014 13:46
Software & Hardware Advies voor aanschaf nieuwe computer
Distorted
25 21-09-2010 22:21
Software & Hardware Alternatieve OS'en
Praganonut
94 12-11-2007 23:08
Software & Hardware [Centraal] Spy-, adware & virussen [4]
M@rco
500 01-12-2006 11:27
Software & Hardware [Input] Welk toetsenbord + muis?
Verwijderd
48 21-07-2004 08:44
Games Welke games heb je origineel?
Verwijderd
108 10-01-2004 12:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.